imi pare rau ... la toate masinile la care am lucrat .. pe care leam insonorizat ... am vazut ceea ce am facut ... nimic nu am facut pe bajbaite ... exista lampa ... exista ochi ... am vazut ceea ceam facut , unde si cum am lipit ... in zonele alea am bagat si rola si am presat corespunzator ... !!!
Insonorizare ce ziceti??
Collapse
X
-
Eu nu contest ce ai facut dar vreau sa inteleg cum te-ai strecurat prin acele gauri ale usii pana sus la chederul geamului cu mana si rola.
Stiind ca daca scoti hartia de protectie de pe folie(rola) incalzita inainte de a introduce folia/rola, cea mai usoara atinge cu suprafata de izolat, aceasta folie se si lipeste si ca s-o dezlipesti si sa o repozitionezi este un adevarat chin penru ca se deformeaza.
Iar daca dezlipesti doar o portiune uramnd ca dupa introducere sa scoti hartia de protectie cu mana nu cred ca mai ai loc fara sa haiesti traseul de lipit al foliei/rola.
Astea cred eu ca sunt probleme.
Poti confirma ca ai bagat material izolant/rigidizare in partea hasurata a pozei (in spatele a ceea ce se vede in poza, pe peretele exterior) pe care am pus-o mai sus, la usa de Logan?
Comment
-
bun omule ... nu am vrut sa ajungem la chestii dintrastea .. dar tu ai ceruto ...
ca sati dai seama cat esti pealaturi cu discutia ... tin sa-ti precizez ca insonorizantul nu se incalzeste inainte pe aplicare ... ci dupa !
II ... da da da pe suprafata hasurata de tine se introduc usor materiale insonorizante .. si poti si vedea ... nu trebe sa pipai ca sati dai seama !
vorbeam la inceput de proasta informare ... si de inducerea in eroare ... ziceai ca nu esti deacord ... dar vad co practici cu succes !LOCUL1 140.6dB-LOCUL2 138.9dB
LOCUL2 140.1dB-LOCUL2 Mini1000 141.9dB (newCID)
LOCUL1 143.9dB (nCID)
Comment
-
ps ca uitaisa precizez ! faza cu incalzitul se face numai iarna .. la 0 grade sau cu minus ... si in genere la materialele de peste 2mm ... in cazul materialului de 3 4 sau mai grosutze ... ceea ce in cazul nostru cade ... vorbeai de dynamat care are 1,78mm ... si nu necesita incalzire ... cel putin nu asa cum ai afirmat matalutza !LOCUL1 140.6dB-LOCUL2 138.9dB
LOCUL2 140.1dB-LOCUL2 Mini1000 141.9dB (newCID)
LOCUL1 143.9dB (nCID)
Comment
-
Originally posted by shokaliptiku View Postvorbeai de dynamat care are 1,78mm ... si nu necesita incalzire ... cel putin nu asa cum ai afirmat matalutza !
Comment
-
M-a amuzat copios discutia asta, a trebuit neaparat sa imi fac user, sa imi dau si eu cu presupusul!
Originally posted by BRUTUSANF View Postvezi ca exista folie de burete cu aluminiu pe ea in practiker si are vreo 3 -4 mm si o lipesti cu adeziv
[/B]
Originally posted by BRUTUSANF View PostOriginal a fost postat de [.....:::::G3G3:::::.....
Cofragele de oua sunt foarte bune pt sonorizare;)
mai am un umor foarte interesant ,tu ai pune asa ceva?
Originally posted by dan.gutu View PostAlubandul pe care l-am cumparat eu este chiar gros, aproximativ 3mm,si este pe o parte folie aluminiu iar pe cealalta parte un fel de cauciuc lipicios si moale.Am facut comparatie cu o folie dynamat si nu vad mare diferenta,dynamatul este cu 1mm mai gros si mult mai scump.
Originally posted by Adriann View PostCa sa diminuezi la maxim aceste probleme se recomanda Dynamat, care - dintre toate produsele de pe piata care se apropie de performantele Dynamat'ului - este cel mai usor!
Chiar cei de Dynamat merg pentru rezultatele cele mai bune pe trei straturi chiar cu produsele lor, dar, ATENTIE in acest caz vei putea merge linistit cu masina la shouri de Tuning Audio.
Originally posted by Adriann View PostYap, am vazut si eu dar pe cand STP contine parca toate trei straturile cuciuc/bitum/folieAlu, cu Dynamat'ul poti face combinatii in functie de zona si ce vrei sa obtii. La Dynamat Original are folie bituminoasa, la Dxynamat Extream este cu cauciuc si cu folie de aluminiu iar grosimea iti permite sa mulezi folia mai bine peste ramforsari ca si cu Vibroplast m1.
Super optim, am mai spus-o si eu sunt cele trei straturi plus o soutie de rigidizare (asta sa nu se imprastie masina).
Originally posted by Adriann View PostIn completare la ce am zis mai sus cand m-am referit la STP cu trei straturi greu maleabil peste ramforsari:
La STP exista un material numit Bimast Bomb, si este format din 3 straturi:
1. Primul este cauciucul de 1mm foarte lipicios si elastic prezent si la dynamat extram si la M1
2. Al doilea ste un material de 2mm tot cauciucat, dar mult mai rigid, asemanator cu Dynamat original
3. O folie de aluminiu foarte groasa, approx 1mm
Hai sa iti spun cum sta treaba, despre ce iti dai tu cu presupusul acolo! Sunt cam 2 mm cauciuc dala de care zici tu, cam 2 mm bitum dur, si mult mai putin de 1mm, adica doar o foitza de aluminiu, acelasi aluminiu ca si la STP Vibroplast M1. Si sa tii minte, dynamatul original este cauciuc ca duritate pe langa stratul de bitum din STP Bimast Bomb. Daca iar nu o sa deslusesti in poza atasata, spune-mi si o atasez la dimensiunea reala si pe asta.
Originally posted by Adriann View PostDa, dar STP este mai greu maleabil datorita grosimii daca sunt ramforsari de acoperit, decat Dinamat Extreme care se potriveste mai usor.
STP M1 : Grosime 2mm. Greutate 2,1Kg/mp.
: In asteptarea unei a treia pareri!
Originally posted by Adriann View PostConcluzie.
La Loganul full option in usa in partea exterioara nu prea este loc pentru a baga nici mana din cauza mecanismelor de acolo si ramforsarii. Ca sa pui o astfel de folie acolo cred ca trebuie scos tot de pe usa (geam, garnitura si mecanismele). Apoi cei 2mm ai unei folii STP pe partea exterioara (la interior) in usa, cred ca ar ingreuna/bloca deplasarea geamului sau a mecanismelor ce ar duce la arderea motorasului care comanda miscarea lui.
Cred ca manopera corespunzatoare aceste proceduri este prea mare si este motivul pentru care nu am gasit pe nimeni sa se bage sa faca asa ceva, si am scris si am vorbit cu diversi din domeniu.
Originally posted by Adriann View PostDe acord cu tine, nici eu nu voi mai argumenta altceva.
Hai la concret dar sper sa nu imi mai dai exemplu de la alte maci de masini.
Tot sutii ca poti baga folie Dynamat, sa o imbini perfect si sa o si fixezi in zonele marcate si hasurate pe poza? Sunt chiar zonele cu probleme la vibratie.
Originally posted by Adriann View PostIar diferenta intre folosirea de folie intreaga si bucatele (fasii) este data de posibilitatea realizarii imbinarilor intre ele, sa nu lasi tabla goala, fapt care la o folie intreaga nu prea ai cum, mai ales atunci cand lucrezi pe nevazute doar pe pipaite.
Originally posted by Adriann View PostStiind ca daca scoti hartia de protectie de pe folie(rola) incalzita inainte de a introduce folia/rola, cea mai usoara atinge cu suprafata de izolat, aceasta folie se si lipeste si ca s-o dezlipesti si sa o repozitionezi este un adevarat chin penru ca se deformeaza.
Iar daca dezlipesti doar o portiune uramnd ca dupa introducere sa scoti hartia de protectie cu mana nu cred ca mai ai loc fara sa haiesti traseul de lipit al foliei/rola.
Astea cred eu ca sunt probleme.
Poti confirma ca ai bagat material izolant/rigidizare in partea hasurata a pozei (in spatele a ceea ce se vede in poza, pe peretele exterior) pe care am pus-o mai sus, la usa de Logan?
In zonele greu accesibile eu bag folia cu hartia pe ea, doar in partea cea mai de sus desfacuta putin, o lipesc acolo, si apoi trag frumos de hartie in jos , si o desfac de pe folia bituminoasa, cu grija san u deplasez placa, sa nu imi apara spatii goale intre foi ;) si culmea, nu apar. Si toate astea le fac cu manutzele mele delicate de individ de 1.92 metri inaltime si ceva peste 100 kg.
Iti pot confirma eu ca am bagat eu folie in partea hasurata a pozei tale, si asta la usa de solenta, o usa mai pacatoasa si mai inghesuita decat cea de logan.
Drept urmare, vad ca esti din Bucuresti. Daca ai nelamuriri, spune-mi, ca si eu sunt tot din Bucuresti, si iti pot da niste monstre de materiale STP sa te joci cu ele, iti pot da si niste dynamat extreme, sa nu te chinui sa iti aduci aminte de el, ci sa le compare direct, iti pot arata live si usa de Solenza, ba chiar 4 usi de solenza, insonorizate bine, si daca tot nu crezi, desfac usa la loganul meu si iti pun un rand de material insonorizant fix in zona hasurata atat de inaccesibila tie.
Va atases si niste poze cu materialele standartplast, o sa va prindeti despre ce este vorba din denumirea pozelor.
Va dau si niste preturi, sa faceti si o comparatie, in urma celor scrise de mine, iar cine vrea mai multe detalii despre aceste materiale, o sa ii spun tot ce vrea.
Dynamat extreme bulk pack – 3.3 mp – pret: 610 RON
Standartplast Vibroplast M1 – 1.35 mp – pret aproximativ: 200 RON
( adica la 600 RON, ai 4.05 mp material insonorizant fata de 3.3 de dynamat extreme)
Standartplast Bimast Standart – 1.35 mp – pret aproximativ: 210 RON
( adica la 630 RON, ai 4.05 mp material insonorizant fata de 3.3 de dynamat extreme, mult mai rigid, ceea ce este un lucru bun ;). Bun pentru insonorizare, nasol pentru tine mai Adriann, ca o sa te chinui mai mult la aplicat, si nu o sa iti iasa bine )
Standartplast Bimast Super – 1.35 mp – pret aproximativ 240 RON
( si in cazul in care cine cumpara, ia mai multe, adica 4 pachete, suprafata este de 5.4 mp, iar pretul este de aproximativ 800 RON ( super oferta ). Va rog sa analizati poza cu bimast super, si sa observati diferentele dintre el si dynamat extreme! )
Standartplast Bimast Bomb – 1.35 mp – pret aproximativ 310 RON
(si in cazul in care cine cumpara, ia mai multe, adica 36 foi, echivalentul a 3.6 pachete, suprafata este de 4.86 mp, iar pretul este de aproximativ 925 RON .Va rog iar sa analizati poza cu bimast bomb, si sa observati diferentele dintre el si dynamat extreme! Si va garantez eu ca nu o sa cumparati tabla de aluminiu de 1 mm grosime cu ceva cauciuc si bitum pe ea ;) )
Mai departe, urmeaza pozele…Attached Files- dynamat.JPG (54.1 KB, 379 views)
- dynamat sectiune.JPG (61.9 KB, 369 views)
- stp m1.JPG (51.9 KB, 355 views)
- stp m1 sectiune.JPG (59.9 KB, 353 views)
- stp standart.JPG (50.5 KB, 342 views)
- stp standart sectiune.JPG (56.6 KB, 136 views)
- stp super.JPG (59.5 KB, 138 views)
- stp super sectiune.JPG (54.0 KB, 136 views)
- stp bomb.JPG (56.3 KB, 145 views)
- stp bomb sectiune.JPG (61.0 KB, 155 views)
Comment
-
Alubandul este bun, dar nu chiar atat de bun! El este foarte moale, nu rigidizeaza. daca ar fi fost de 2-3 ori mai gros si putin mai dur, ar fi fost ok!
Am vazut ca peste tot se vorbeste de solutii dedicate, etc! nu exista asa ceva! Buretele ala de izolare termica a acoperisului sau tevilor, izoleaza termic la fel de bine si in masina! si opreste si ceva zgomot! cu toate astea, el nu trebuie aplicat pe tabla direct, ar trebui aplicat peste un strat de material bituminos mai dur!
Standartplast este folosit de catre constructorul de automobile FORD pentru izolarea masinilor produse de ei! Mai demult, Standartplast apartinea de armata, iar produsele de insonorizat concepute de ei erau folosite la insonorizarea submarinelor! Poate ca pe vreun forum de submarine si ei se confrunta cu aceeasi problema! sa imi izolez submarinul cu Standartplast, cu Dynamat, sau cu aluband si burete din praktiker
Comment
-
@ dorin_st
Multumesc de lamuriri, asa ceva aveam nevoie sa pot decide si eu prin ce se difera una de alta si care este mai potrivita pentru ce imi trebue mie (usile fata Logan).
A trebuit sa fac ceva valuri dar pentru mine a meritat si sper ca si pentru ceilalati.
Despre STP si Bimast Bomb, revin cu date chiar din situl lor, chiar are trei straturi, 6Kg/mp si grosime de 4,5mm:
"Extrem schweres und hochdämpfendes 3-lagiges Verbundmaterial aus fester Aluminiumfolie, Bitumen und einer selbstklebenden Dämpfungsmasse auf Basis Butylkautschuk.
......
Das Flächengewicht beträgt 6,0 kg/mp. Eine Matte ist 30cm x 45cm groß und 4,5mm dick. " Sursa
≡►Ca produse STP discutate*:
o* Alubutyl M1 -Vibroplast M1 - 3,0 kg/mp. Foi 30cm x 45cm de 2,0mm
o* Bimast Standart -4,2 kg/mp. Foi 30cm x 45cm de 3,0mm.
o* Bimast Super -5,8 kg/mp. Foi 30cm x 45cm de 4,0mm
o* Bimast Bomb - 6,0 kg/mp. Foi 30cm x 45cm de 4,5mm
o* Bitoplast A5 / A10 -burete de 10mm grosime
o Splen3004/3008
o Stahl und Aluteile
≡►Iar la Dynamat: Sursa
- " DYNAMAT XTREME is a patented, lightweight elastomeric butyl and aluminum constrained-layer vibrational damper.
Grosime/Thickness:0.067" (1.7mm)
Masa/Mass:0.45lb./ft2 (2.20kg/m2)
- DYNAMAT ORIGINAL is a styrene-butyadine-rubber- based, pressure-sensitive adhesive-backed, heat bondable vibrational damper.
Grosime/Thickness:0.070" (1.78mm)
Masa/Mass:0.68lb./ft2 (3.32kg/m2)
-DYNAPLATE is a lightweight, high-grade pure aluminum constrained-layer vibrational damper.
Grosime/Thickness:0.014" (0.51mm)
Masa/Mass:0.17lb./ft2 (0.83kg/m2)
-DynaSpray is a unique liquid sound control product that performs like a resonance and vibration control material.
Greutate/Weight: .08 (lb./ft2) "
Si mai sunt alte 8 variante pe care nu le mai scriu, vedeti la sursa indicata mai sus.
Se poate compara foarte bine acum.
Ultimile afirmatii ale tale la ultimul meu post chiar (in sfarsit) le gasesc de ajutor pentru a decide de care, cum si in ce fel voi alege.
PS: Am vorbit de STP asa cum s-a pornit si apoi am vazut si eu ca este o gama de 7 produse in total care include mai multe tipuri de material.
Comment
-
vin si eu cu cateva completari...
am folosit mai multe tipuri de insonorizant , stp ,dynamat,caliber ,stinger (chiar si aluband) din toate cele mentionate pot sa spun ca cele mai bune mi s-au parut dynamatul si stp.
celelalte ori se dezlipesc foarte repede ori nu rigidizeaza usa asa ca le-am scos din calcul . diferentele dintre dynamat si stp consta in mare parte in pret, factor determinant intr-o alegere de genu...
eu personal folosesc un rand de stp dupa care aplic pasta brax ...dupa multe incercari am ajuns la concluzia ca aceasta e cea mai buna solutie
pun si cateva poze pentru cei interesati.Attached Files
Comment
-
ma bucur ca s-a lamurit problema! ordinea posturilor la care am raspuns este aceea in care s-au scris pe acest topic.
Informatiile de la STP de pe site nu spun ca nu sunt corecte, insa ele se modifica de la o sarja de productie la alta, tinand cont de evolutia produselor concurente de pe piata. Specificatiile puse de tine sunt corecte, Vibroplast M1 insa in specificatiile mele, furnizate tot de producator figureaza cu 2.8 kg/mp. Bitoplast A5k si A10k sunt bureti cu celule inchise, care nu retin apa, pentru montarea intre fata de plastic a usii si tabla! Grosimi de 5 mm, respectiv 10 mm. Splen 3004 si 3008 sunt bureti pentru izolare termica si fonica, putini mai duri (pot compara cu izoprenul, insa cu celulele mult mai mici). Se aplica pe plafon, podea etc. grosimi de 4 sau 8 mm. Mai sunt niste bureti rezistenti la temperaturi mari, Isoton se numesc, pentru izolarea capotei. Sunt eficienti impotriva frecventelor de 600 hz pana la 4000 hz, si rezista fara nici o problema de la -40 grade celsius pana la + 100 grade celsius.
In completare, peste produsele STP, Pasta Brax este de exceptie!
spor la comparatii si in efectuarea alegerii corecte
Comment
-
Nu am vrut sa arat ca sunt impotriva produselor STP dar dupa cum ati vazut din datele pe care le aveam cred ca am judecat corect.
Daca sunt variatii de caracteristici tehnice/dimensionale la STP, nu aveam cum sa stiu.
Ma bucur ca lucrurile s-au lamurit.
Numai bine tuturor care au avut rabdarea sa citesca si sa raspunda la acest thread si in celalalt "I.C.E. & Security - solutii insonorizat usile fata?".
Comment
Comment