Statii Radio CB

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • @maistoru: La`s sa traiasca, ca nu traieste din banii mei ...la celelalte statii, Squelch Control se face cu manuela?

    @12volti: E vorba doar de o statie, din cele doua...nu ambele
    Retinut treaba cu antena de 200 Ron!!!
    Thanks!
    Last edited by angel; 25 August 2009, 13:22.


    sigpic

    Comment


    • si la mine se poate opta pentru manual squelch. dupa cum spune si 12volti toate statiile au acceasi putere, le deosebeste marca si functiile suplimentare. in schimb in pirvinta antenelor e alta macare de peste, acolo trebuie cautata una cat mai buna iar daca este tip care se acordeaza trebuie musai acordata la cineva care se pricepe nu la nea gigel din coltul strazii.
      vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

      Comment


      • Vezi ca squelch automat,e bun in oras,pe afara e bine sa folosesti squelch manual,care este mai sensibil ca cel automat

        Si tti meu are sqelch automat,da io il folosesc mult manual,in reglez udne nu mai fasaie si asa ingheatza

        PPS legat de banda aia,si eu la tti o groaza de tari,eu iti recomand daca stii cum se intra in meniu secret.Sa schimbi pe F (france) Acolo ai toate benzile legale.
        Daca dai pe d (danemarca) vezi ca o sa ai 80 de canale
        Stiu asta ca tti meu stie tampeniile astea.

        uite graficu asta explica dece stai tu pe AM in UK,Dao pe france si o sa merga corect ;)
        Attached Files
        Last edited by C@talin; 25 August 2009, 13:56.
        Dau 2000 de parai si cumpar tot...

        Comment


        • pai am dat-o pe EU. crezi ca e mai bine sa fie pe france? de fapt din schema pentru a mea vad ca trebuie data in EC unde emite in 4w in schimb in EU numai 1w.
          vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

          Comment


          • Originally posted by maistoru View Post
            si la mine se poate opta pentru manual squelch. dupa cum spune si 12volti toate statiile au acceasi putere, le deosebeste marca si functiile suplimentare. in schimb in pirvinta antenelor e alta macare de peste, acolo trebuie cautata una cat mai buna iar daca este tip care se acordeaza trebuie musai acordata la cineva care se pricepe nu la nea gigel din coltul strazii.
            esti tare maistorule cu nea gigel asta... da tu crezi ca antena aia se racordeaza dupa ureche? ))) exista un aparat si este foarte simplu sa acordezi o antena , poti si tu sa o faci linistit ... sau un copil de 5 ani daca ajunge sa mai mute antena aia pe masina.
            numai prostii am citit pe aici in legatura cu statiile CB.
            eu am cea mai ieftina statie CB de pe piata . racordata cu ACEL aparat , fara asc , fara fite si cu o antena maricica. Statia CB deja este un trend si o cat de curand or sa fie majoritatea masinilor ( posesorii de masini care au cunostinta de ele ).
            din cate citesc aici acest trend a inceput deja sa fie spre FITE , exact ca la o toala cumparata din MALL .Bafta in alegererile pe care o sa le faceti dar tre sa va ganditi ca chiar merita sa ai o statie , iar diferenta intre ele nu o face decat o antena buna si un amplificator. eu cu danyta am sa receptionez la fel cum receptionezi tu cu president sau cu alan ... avem tot 4w .

            bafta

            Comment


            • maistoru ai 1 w in AM
              posibil sa difere schema aia de tti la a ta.
              Eu daca sunt e EC cu statia,nu ma lasa sa comut in AM ,ca e cum e in schema


              Si io am o statie foarte ieftina tti tcb 550 .si sunt multumit de ea.Are auto sguelch,dar cum zis ,prefer mai mult manual sguelch ca e mai sensibil.si mai precis.
              Dau 2000 de parai si cumpar tot...

              Comment


              • uite si tabelul cu restrictii la tti ,daia zicema eu ca pe F ai toate canalele libere.
                Attached Files
                Last edited by C@talin; 25 August 2009, 14:17.
                Dau 2000 de parai si cumpar tot...

                Comment


                • Originally posted by skandal View Post
                  esti tare maistorule cu nea gigel asta... da tu crezi ca antena aia se racordeaza dupa ureche? ))) exista un aparat si este foarte simplu sa acordezi o antena , poti si tu sa o faci linistit ... sau un copil de 5 ani daca ajunge sa mai mute antena aia pe masina.
                  am cunoscut oameni care nu erau in stare sa foloseasca o surubelnita sau care nu stiau in ce parte se strange si in ce parte se desface cu cheia. pentru cei care isi mai baga nasul pe ici pe colo si le place sa mestereasca sunt sigur ca nu este mare lucru. dar in privinta unui copil nu stiu ce sa zic. am dubii.

                  CALIBRARE ANTENA
                  Dupa montarea corecta a antenei pe masina se fac urmatoarele proceduri:
                  · tija antenei (radiantul) se introduce in suportul de fixare pina la mijlocul cursei.
                  · se stringe surubul imbus.
                  · cu SWR mertru conectat intre Tx si antena, in modul de lucru AM sau FM se fac primele masuratori de SWR pe Ch1 si pe Ch40, valorile obtinute se noteaza.
                  · daca antena are un plan de masa bun, valoarea SWR-ului pe Ch40, va fi mai mare.
                  · se scoate tija dupa slabirea surubului imbus si se taie 2cm din radiant.
                  · se introduce inapoi tija si se stringe surubul de fixare.
                  · se repeta masuratoarea pe Ch1 si Ch40. Valorile gasite se noteaza.
                  · reglajul fin se va efectua cu usile inchise, prin culisarea in sus-jos a tijei in locas
                  · cu antena montata pe mijlocul caroseriei se poate obtine un SWR 1:1,1 pe Ch1 si Ch40. In mijlocul benzii pe Ch20 chiar se poate obtine valoarea 1,0:1,0.
                  · la tipurile de antene, unde piesa de fixare a tijei permite introducerea tijei chiar in bobina, se va evita aceasta situatie, deoarece tija devine "miez" si se strica grosolan Q-ul bobinei de adaptare-prelungire si SWR-ul nu se mai poate regla.
                  · procedura de mai sus este valabila si pentru antene fixe, la modele care sunt prevazute cu posibilitate de reglaj (varful ajustabil, prin culisare).
                  Last edited by maistoru; 25 August 2009, 14:27.
                  vom fi iarasi ce am fost si mai mult decat atat !

                  Comment


                  • MAi pot sa adaug ca reglaju ala de sus se face cand se folosesc toate canalele
                    Cum la noi se sta mult timp pe 22, e recomandat sa se faca regaju pe canalul 22 .
                    Io asa am reglat-o. ca nu ma omor dupa alte canale
                    Dau 2000 de parai si cumpar tot...

                    Comment


                    • maistoru- viata este complicata doar daca vrei tu sa o faci asa... o sa vezi ce inseamna o calibrare si pe urma o sa te duci sa cumperi un aparat de calibrat care costa in jur de 80 - 100 ron ... pana la proba contrarie te rog sa te abtii de la afisarea unor liste si solutii de pe internet.se vede ca vorbesti in necunostinta de cauza.

                      catalin - ai dreptate

                      Comment


                      • Antenele pot fi acordabile si altele acordate de fabricant?
                        Ma intereseaza in ambele cazuri daca isi pastreaza calibrarea mutand antena de pe o masina pe alta?
                        Sau calibrarea se refera la sincromizarea antenei, cu tipul de statie cumparat?aici, nu prea sunt eu dumirit.


                        sigpic

                        Comment


                        • Originally posted by C@talin View Post
                          uite si tabelul cu restrictii la tti ,daia zicema eu ca pe F ai toate canalele libere.
                          Atentie la Austria. Nu ai voie cu statii "multiband", adica cele care au inaintea canalului EU-europa D - germania I- italia si asa mai departe. In austria e voie doar cu statii "clasice" (ex:president harry) si nu e voie sub nici o forma mai mult de 4W.

                          Comment


                          • Originally posted by angel View Post
                            Antenele pot fi acordabile si altele acordate de fabricant?
                            Ma intereseaza in ambele cazuri daca isi pastreaza calibrarea mutand antena de pe o masina pe alta?
                            Sau calibrarea se refera la sincromizarea antenei, cu tipul de statie cumparat?aici, nu prea sunt eu dumirit.
                            Antenele se acordeaza functie de frecventa in care lucrezi si variaza de la o masina la alta, functie de planul de masa al masinii. Din cauza asta, chiar daca o muti pe aceeasi masina dintr-un loc in altul, e necesara verificarea/acordarea.
                            Exista si antene prereglate din fabrica, dar nu din cele care se folosesc de planul de masa a masinii. Acele antene sunt destul de rare si se folosesc deobicei pentru statiile de baza.

                            Comment


                            • angel daca ai antena cu baza magnetica,e necesara reglarea ei daca o muti dupa o masina pe alta.

                              am scris oata cu 12volti,el a explicat mai in detaliu
                              Dau 2000 de parai si cumpar tot...

                              Comment


                              • ...am bagat-o pe maneca, cu antena magnetica.
                                La necesitatea de a muta statia pe masini de marimi diferite, ma cam pune in dificultate treaba cu calibratul...parca-mi mirosea mie ca ceva nu e in regula si de aici si intrebarea...cu siguranta, cred ca trebuie sa revin la varianta cu statia portabila.

                                Mai mult decat lamuritoare dar si utile, precizarile voastre.

                                Merci mult!


                                sigpic

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google