ca sa castigi sau sa pierzi putere la roata, trebuie ca rotile in ansamblul janta+cauciuc sa fie mai usoare/grele si de diametre diferite. de exemplu, poti trece pe 16" daca pastrezi diametrul exterior o idee mai mic decat roata stock si ansamblul mai usor, vei demara mai bine. la topspeed nu stiu cat ajuta/incurca pana la un moment dat, roata o idee mai mica ajuta chiar si la viteza maxima.
ET Sau OFFSET Jante Logan
Collapse
X
-
da, ceva de genul. insa daca scazi prea mult diamterul s-ar putea sa mai ai nevoie de-o treapta de viteza ca sa mergi din nou cu 185km/h e un echilibru destul de fin intre acceleratie si viteza de top, nu pot sa spun ca exista o reteta "standard", dar in general masina nu limiteaza in ultima treapta, asa ca o micsorare a diametrului rotii care sa duca motorul mai aproape de turatia de limitare cand atinge aceeasi viteza de top ca si cand ai avea roata stock, duce la acclerare mai buna si foarte putin poate ajuta si la 1-2km/h in plus la vmax. totul de pinde de curba de cuplu/putere, de rapoartele cutiei de viteze si de diametrul rotii in echiparea de fabrica a masinii.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
la cursul actual, chiar 2700ron dar cum lumea baga bani in roti, distantiere facute pe genunchi, nu mai bine dai banu' pe ceva profi? si oricum, daca cu janta stock iei o bordura de 10cm la 80-100km/h, o pupi de adio si n-ai cuvinte. oz-ul wrc nu are nimic. s-a ridicat masina pe doua roti cand ca sa evit un bou cu basculanta care taiase curba, am piscat o bordura, janta n-a avut nimic. am reusit s-o indoi un pic luand cu 50km/h o gura de canal fara capac. s-a dus la indreptat, doar buza inferioara a avut de suferit. cu presa de 9 tone s-adus la linie, n-are nici o treaba janta. cate jante stock sau chinezarii as fi inlocuit pana acum? daca s-ar fi spart in borduri/guri de canal, as mai fi apucat sa le inlocuiesc? eu zic ca-si merita banii.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
in general, fata e puntea mai lata. daca aia sta bine pe drum, spatele o urmeaza. deci pe fata pui et mai mic. daca esti de-ala de franeaza in curbe si masina are comportament subvirator, atunci lateste spatele, adica pui jantele cu et mai mic pe spate.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Salutare Loganisti, astazi am achizitionat un set de jante de aliaj pe 15'' marca Titan, jantele au fost pe un Renault inainte si s-au potrivit la mine fara probleme, am montat de proba o roata pe fata si se potriveste la fix. Problema sau intrebarea ar fi urmatoarea: am luat jantele astea ca sa am pentru gumele de vara. Eu am gumele cu care am luat masina Conti Eco... 185/65/15 iar latimea jantelor de aliaj ce le-am luat este 7J iar tablele mele au 6J, merg gumele 185/65/15 pe janta de 7J? Am posibilitatea sa iau jantele cu gume cu tot doar ca sunt 195/65/15,iar gumele nu au o uzura foarte mare, si diferenta de bani este mica.
In alta ordine de idei: merg puse gume 185/65/15 pe jante cu latimea 7J si ce porobleme sau diferente(inafara de cele cu politia) apar daca las gumele de 195? Mie personal imi place cum arata cu cele de 195. Atasez si o poza. Multumesc anticipat!Attached Files
Comment
-
merge 185 pe 7j, dar e la limita bunului simt tehnic si talonul ala va sta cracit de zici ca urmeaza sa explodeze. 7J e pt gume 195-215. 195/65 arata ca un tractor pe logan. 195/60 sau 195/55, daca ai o suspensie coborata, ar arata mai bine. daca-ti place un mini cooper cu roti de landrover, pune 195/65Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
Comment