Janta Logan Prestige usor sparta poate cauza vibratii ale masinii ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Janta Logan Prestige usor sparta poate cauza vibratii ale masinii ?

    Mai intai trebuie sa precizez ca nu prea ma pricep la masini. Se da urmatoarea problema : recent am "reusit" sa lovesc in plin cu janta stanga fata o bordura destul de inalta si suficient de dura astfel incat sa'mi smulga din marginea acesteia (granita dintre cauciuc si janta) o bucata de circa 7 cm. La inceput n'am sesizat ca ar fi vreo problema in comportamentul masinii, pentru ca eram in oras si conduceam cu viteza redusa. In momentul impactului cred ca aveam undeva intre 40-50 km/h. Apoi am scos masina pe autostrada si cum am atins 100km/h masina a inceput sa vibreze, vibratii ce le simteam in volan, de parca roata ar fi fost descentrata. Mentionez ca si la viteze de 70 aud un zgomot ciudat de parca as da in gropi foarte des. Intrebarea mea e daca singura cauza ar fi doar janta sau poate fi si altceva ?!
    Ma intereseaza si un Service care ar avea un program mai prelungit pt. a putea rezolva problema. Ceva sugestii ? (service din Bucuresti). ... sau o pot rezolva singur cumparand o janta noua si ducand'o la o simpla vulcanizare ?! Presupun ca nu... cred ca trebuie echilibrate rotile, sau testata directia intr-un service.

  • #2
    Din moment ce ai smuls din janta 7 cm (!!!) e normal sa vibreze. Chiar si o simpla bucatica de gheata daca e pe janta vibreaza masina, nu mai zic cum face daca lipseste din janta.
    Ai 2 variante: iei o janta noua si pui cauciucul pe ea sau pui pe asta niste plumbi mari, dar o sa se vada foarte urat.
    Eu recomand varianta 1.
    Cel mai nou proiect auto din România!
    Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

    Comment


    • #3
      Sau pui rezerva pana iti cumperi o noua jante....
      ...de doi lei :p

      Comment


      • #4
        Nashpa
        Daca ai reusit sa musti atat din janta iti indic pe langa faptul de ati luat un set nou de jante ca una originala PRESTIGE e aproape cat un set de jentzi din METRO/SELGROS etc samd, sa mai mergi si cu ea in service sa verifice directia sa nu se fi rupt/indoit ceva la directie de la impact, desi rupt nu cred ca altfel nu mai circulai tu atat.

        Comment


        • #5
          Cu janta asta mergi sa o sudeze si o face ca noua ...apoi mergi la centrare si te-ai scos

          Comment


          • #6
            Merg sudate astea de aliaj ???
            Uite ca nu stiam. Oricum pentru a le suda i-ar mai trebui si bucata lipsa care creca e lipsa , ca nu o fi stat sa o adune de pe marginea drumului.

            Comment


            • #7
              fratzica, esti un pericol pe strada, pericol pt tine si pt colegii din trafic.

              Pune rezerva, mergi un pic si vezi daca trage volanul intr-o parte sau daca vibreaza la viteza.

              Mergi la service (fa-ti timp, ca service-urile nu lucreaza dupa programul tau) si fa-i o verificare riguroasa la directie, cu verificare vizuala, cu tras de articulatii, termina cu verificare de unghiuri. Daca totul e bine, cumpara-ti o roata sau un alt set, repararea celei vechi NU este o optiune pentru siguranta ta.


              Succes

              PS: Data viitoare sa fii mai atent, puteai sfirsi rau.
              _
              B 48 C U P - Ligheanul Agitat

              sigpic

              Comment


              • #8
                @syfer222... 7cm?!?!? wow! nu te-ntreb cum ai reusit, dar concluzia e una: fuga in service si verifica tot sistemul de directie, eventual si suspensia, apoi baga mana adanc in buzunar si cumpara doua anvelope si o janta (am spus doua anvelope!), faci schimbul de anvelope pe puntea la care s-a intamplat nenorocirea (pentru ca e musai sa schimbi anvelopa cu pricina! iar cealalta e necesar s-o schimbi pentru a echilibra puntea), echilibrare roti. Nu te juca cu asa ceva!

                Comment


                • #9
                  Originally posted by mishu_wrc View Post
                  Sau pui rezerva pana iti cumperi o noua jante....
                  Rezerva oricum o montez, temporar, dar ma intreb daca se va simti in vreun fel, pentru ca e clar facuta din alt material ?! O s-o testez azi.
                  De reparat nici nu ma gandesc pentru ca va arata foarte urat si cred ca va costa suficient ca sa nu merite. O sa'mi cumpar o janta noua si o sa iau in considerare sugestia lui Sp!ke. Sunt curios cat de "adanc" o sa ma afund in buzunar .

                  Comment


                  • #10
                    ia in calcul ce am scris si eu mai sus de Sp!ke, mergi neaparat la service. Sunt foarte multe chestii care ar putea fi afectate in urma unui asemenea impact
                    _
                    B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                    sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Dupa ce am mers o zi folosind rezerva, mi-am luat janta noua (apropo de costuri : 340 ron) am montat'o,i-am schimbat si anvelopa, i-am facut echilibrare normal, insa de probleme n'am scapat. Dupa ce am crezut ca am scapat ieftin, am inceput sa aud un zgomot, cred ca provenit din zona rotii afectate, ca si cum as merge pe un drum cu denivelari usoare, zgomot ce are o frecventa direct proportionala cu viteza. Problema e ca masina nu vibreaza la nici un fel de viteza si nici nu trage in vreo directie (atunci cand iau mana de pe volan).
                      O s-o duc la o verificare in service. Ma intreb cat de grav poate sa fie, sau de la ce provine zgomotul, ca sa stiu cati bani sa mai pregatesc .

                      Comment


                      • #12
                        Zgomotul s-ar putea sa fie de la vreo piesa din portbagaj sau de la amortizor, desi nu cred.
                        Cel mai nou proiect auto din România!
                        Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andrei View Post
                          Zgomotul s-ar putea sa fie de la vreo piesa din portbagaj sau de la amortizor, desi nu cred.
                          zgomotul e clar un efect al impactului, pentru ca l'am auzit si atunci cand aveam janta busita, iar atunci am presupus ca e din cauza ei. Se aude ca si cum as avea o galma pe cauciuc pe care o aud la fiecare rotatie...iar de la anvelopa nu e pentru ca am schimbat'o.
                          Trebuie dusa la verificat ...

                          Comment


                          • #14
                            Sigur nu sunt pietricele in cauciuc?
                            Cel mai nou proiect auto din România!
                            Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

                            Comment


                            • #15
                              Pana la urma am descoperit ce avea. Dupa ce am cautat un service Dacia care sa lucreze si Sambata, in sfarsit am gasit unul la mine in oras, Pitesti. M'am prezentat cu masina la baieti, le'am spus ce aud, cum am lovit'o, si mi'au spus ca e o problema clasica ce apare in urma unor loviri de janta, zgomotul fiind de la rulment. Asa ca am decis sa mi'l schimbe (ma bucur ca n'am avut nevoie de programare) si am putut sa stau langa ei la toata operatiunea (bine'nteles ca m'am uitat degeaba , neavand in comun mare lucru cu mecanica).
                              Dupa vreo doua ore mi l'au rezolvat si nu mai auzeam zgomotul care ma deranja.... Eu, foarte bucuros ca am scapat repede, chiar ma gandeam ca au facut o treaba buna. Se pare ca nu... pentru ca azi pe autostrada am constat ca s'au aprins pe bord doua indicatoare luminoase care in mod normal n'au ce cauta sa fie aprinse in rulare.: indicatorul de ABS si cel de frana de mana. Acum ma intreb care e cauza... una ar fi clar de la nefunctionarea sistemlui ABS pentru ca l'am testat cu o frana brusca si nu s'a mai actionat, masina patinand considerabil. Oare cat o sa ma mai coste si problema asta. Totusi ma gandesc ca problema e aparuta in urma operatiunii de schimbare a rulmentului.
                              Intrebarea mea e daca este normal sa se aprinda amandoua indicatoare luminoase sau problemele sunt diferite ?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google