Pe 16 cu dimensiuni 195/60/16 sau 205/55/16 nu cred ca ar fi probleme . Am studiat manualul Logan de uzina si ei l-au proiectat pentru dimensiuni mai mari (daca nu le iesea garda la sol asa - montau roti mai mari - cam asta era planu` lor) Daca omologam 2-3 dimensiuni standard nu cred ca ar fi nicio` problema - cu specificatia - ca nu am pretenie la garantie trenului de rulare cand montez jante cu mult mai mari (gen 205/50 sau 45/17) Acum Dane (daca-mi permiti ca sunt colegi de forum) 18 " deja o sa ai super OZN si sunt sigur ca n-o sa tina planetarele (insa ideea ta e foarte tare - o sa arate bestial) si nu cred vreodata c-o sa poata omologa cineva pe 18'' la LOGAN - dar sa nu spunem niciodata , niciodata
Probleme De Omologare Jante Pe 16
Collapse
X
-
Daca masina este inmatriculata in Germania se poate,numai la noi nu.Eu nu am zis ca se strica ceva la masina ci fabricantul,care a proiectat masina pentru o anumita dimensiune de roata.Eu merg de vreo 15000 cu 205/60/15 si alti 110000 cu 195/60/15 si nu s-a stricat nimic .Eu vreau 205/40/18 pentru ca este singura dimensiune identica ca si inaltime cu standardul.Last edited by dan.gutu; 11 January 2009, 17:23.LOGAN--> <--TOYOTA
Comment
-
Probabil ca pe RARul German, sau cum se numeste la ei, ii doare undeva de ce zice Dacia.La noi la RAR daca vrei sa pui alte dimensiuni de roti,prima data cauta intr-o baza de date internationala,sa vada ce dimensiuni da producatorul pentru respectivul autovehicul,daca respectiva dimensiune nu este ,pa pa,te reorientezi.Nu stiu cum se procedeaza la nemti,dar totusi nu cred ca poti pune chiar ce vrei tu !LOGAN--> <--TOYOTA
Comment
-
Din pacate nu cred ca o sa se poata rezolva ceva, dar, daca se face o scrisoare/petitie dau si eu cu batul.
Comment
-
O sa va plictisesc cu o poveste in continuare. E un exemplu de cum se face treaba intr-o tara unde interesul celor multi bate lipsa de viziune a celor putini!
E cam lung textul, sper sa aveti rabdare sa-l cititi!
Pana acum cativa ani, si Germania folosea un sistem asemanantor de omologari pentru jante. Aveai dimensiunea in cartea tehnica, o puteai pune pe masina. Daca nu, nu! Doar producatorii puteau face omologari de acest tip! Singura diferenta era ca la ei politia isi facea probabil treaba mai bine cand venea vorba de dat amenzi pe tema asta, pentru ca nemtii nu au ales sa "protesteze" ca noi, pur si simplu montand jante neomologate pe masini, ci incercand sa faca ceva pe baza legala.
Nu imi amintesc prea multe detalii, tot ce va zic acum este dintr-un articol foarte vechi in Auto Motor und Sport parca (revista s-ar putea sa fie alta).
Ideea e ca lipsa unui cadru legal pentru jante ii ranea foarte mult pe producatorii de jante care impreuna cu ceilalti produatori de piese aftermarket au infiintat Asociatia Tunerilor Germani sau cam asa ceva...
Baietii astia au organizat un test public demonstrativ pentru TUV in care au dovedit ca montarea unor jante mai mari pe o masina de serie nu poate influenta in mod negativ performantele acelei masini. Au folosit un Golf 4 echipat fie cu jante standard pe 16 si cauciucuri de vara Dunlop (nu mai stiu modelul). Dupa efectuarea testelor de franare pe uscat, pe ud si a celor de stabilitate, s-a montat pe aceeasi masina un set de jante de 18 toli echipate cu anvelope cu acelasi model. Rezultatele au fost net in favoarea jantelor de 18 unde la distanta de franare a scazut cu 3-4 metri in comparatie cu jantele "standard".
Dovada fiind facuta, TUV a pus bazele omologarii speciale pentru jante. Ei testeaza fiecare model de masina comercializat in Germania cu cele mai uzuale dimensiuni non-standard de jante si emit un act care atesta ca acestea sunt omologate. Cand un utilizator is cumpara un set de jante si cauciucuri non-standard din aceasta categorie la set, este obligat sa plateasca o taxa de ~50 de euro pentru a primi certificatul TUV. Banii acestia sunt folositi de TUV pentru executarea testelor dinamice.
In cazul in care clientul doreste jante si mai mari, poate apela la TUV care ii emite un certificat suplimentar dupa executarea unor teste simple prin care se verifica diferenta de kilometraj si pozitia jantelor in aripi (daca ating, daca masina poate braca maxim stanga-dreapta, etc...).
Noi nu avem o piata de tuning dezvoltata si nici o "asociatie" a tunerilor. Un ajutor ar putea veni din partea presei de specialitate pentru a sustine un astfel de test si poate chiar un eventual proiect de lege care sa modifice regulile de omologare ale RAR. Cand nemtii ne-au rasturnat Logan-ul in vestitul "test", toata presa romana a sarit la unison si a refacut testele pentru a dovedi contrariul. Cred ca cu putina ambitie se poate gasi o solutie pentru problema jantelor...sigpic^Logan turbat (WIP)^
Comment
-
-
Daca am unifica cluburile Dacia , Logan , Sandero , Opel , kia , skoda si inca alte 42903849018209 de cluburi din Romania si cele de tuning gen *********** si ******* si alte cateva mari am reusi si noi sa creem sau sa punem bazele unui cadru legal , sau ar fi o voce mai puternica in incercarea noastra ...1.6 MPi Icy White
Comment
-
Eu o sa incerc sa intreb in stanga si in dreapta despre idea asta pe la cativa oameni din domeniu! Daca prindem suportul unei reviste de profil, poate reusim sa atragem oameni si de pe alte forumuri. Pot sa vorbesc cu cei de la Supercar/Cox initial sa vad ce parere au si ei...sigpic^Logan turbat (WIP)^
Comment
-
Registrul Auto Roman = ADAC (in Germania) . Dacia / Renault stie ca daca face nazuri la ei in tara si figuri nu mai vinde nimic - deci isi permite sa faca figuri doar la noi - dar este buna de luat in considerare ideea de mai sus cu omologarea in masa .1.6 MPi Icy White
Comment
-
-
Daca te uitai si pe primele 3 pagini vedeai ca tocmai asta se discuta de o gramada timp. Cunosti pe cineva unde trebuie, le omologhezi, nu cunosti dar ai bani de aruncat pe ce trebuie, le omologhezi.
Nu cunosti si nici nu ai bani sa urmezi calea impusa de RAR...ramai in ilegalitate(ce urat suna) si daca doamne fereste te opresc fix pentru jante si iti iau talonul, te echipezi cu jante si anvelope dimensiuni standard, te duci la RAR sa vada si ochiu' lor ca esti in regula si iti recapeti talonul.ex-Logan Ambition 1.5 dci Iunie 2006/RIP Dec 2011
Dacia Duster Laureate 1.5 dci 110cp 4X4, ESP + whatever packs
Comment
-
n-am mai postat de mult pe aici! hai sa ma laud si eu, azi am reusit sa-mi iau gume noi la masinuta! pirelli p0 rosso 225/45/17, o minunatie si 22mil cu tot cu montat! faza cu militianu depinde de la caz la caz, si ca chestie de baza nu trebuie sa te iei in clont cu ei sub nici o forma!
Comment
Comment