Am patit-o si eu cu Kormoranele, in Bucuresti, pe conditii de vreme buna, cu 25 de grade si asfalt uscat!
Soferul masinii din fata mea a fost nevoit sa franeze "din scurt" la o trecere de pietoni, de la viteza de 35-40 Km/h. Eu am franat aproape simultan cu el, avand ~ 5-6 metri spatiu ramas pana la el. Desi am dozat franarea (nu am ABS) cat am putut de bine, nu am putut tine pasul cu el. Am pierdut aderenta la un moment dat pe cauciucul din partea dreapta si imediat pe partea soferului, moment in care am simtit ca masina si-a luat brusc avant.
Aproape ca nici nu au scartait rotile, a sunat ca o bucata de plastic taraita pe asfalt.
Oprirea a fost la limita, proptit cu spoilerul in masina din fata. A pocnit destul de urat, cu zgomot de am crezut ca l-am facut praf. Din fericire dupa ce am tras amandoi pe dreapta am constatat ambele masini sunt intacte, doar o urma ca de praf unde s-au atins.
Sunt incepator, cu aproape un an de soferie si destule drumuri prin aglomeratii care sa ma formeze. Acesta a fost primul meu incident, unul care nici nu s-ar fi intamplat cu un set de cauciucuri mai bune, care sa nu-mi transforme masina in sanie exact atunci cand aveam mai mare nevoie de ele.
Kormoranele pe care le am sunt destul de uzate (cam 50k Km si primul proprietar al masinii nu cred ca le-a schimbat vreodata), dar mai au inca ~2mm pana la semnul care arata ca trebuie schimbate. Pe udatura sunt absolul mizerabile:
- acvaplanare pe ploaie si pierderea aderentei la mai putin de 50 Km/h
- tot pe ploaie pierzi aderenta la orice plecare de la stop care nu e facuta batransete (mai ales iarna). Am intalnit si autobuze care demarau mai repede ca mine.
- desi sunt modele all-season, asta iarna nu am iesit cu ele decat daca eram absolut sigur ca am numai asfalt curat si uscat. Am patit pe o straduta acoperita cu zapada compactata si gheata sa ma intorc cu masina de-a latul la 10 Km/h, doar pentru ca am prins intre santuletele facute in gheata de celelalte masini.
Mi-am comandat si astept acum sa-mi soseasca un set de 4x Vredestein 185 65 R15 88T Quatrac 3.
Sunt tot all-leason pentru ca nu-mi permit doua seturi de anvelope iarna/vara, iar pentru mersul meu mai putin sportiv sper sa fie OK.
Abia astept sa le incerc, sa vad ce diferenta e fata de Kormorane.
Soferul masinii din fata mea a fost nevoit sa franeze "din scurt" la o trecere de pietoni, de la viteza de 35-40 Km/h. Eu am franat aproape simultan cu el, avand ~ 5-6 metri spatiu ramas pana la el. Desi am dozat franarea (nu am ABS) cat am putut de bine, nu am putut tine pasul cu el. Am pierdut aderenta la un moment dat pe cauciucul din partea dreapta si imediat pe partea soferului, moment in care am simtit ca masina si-a luat brusc avant.
Aproape ca nici nu au scartait rotile, a sunat ca o bucata de plastic taraita pe asfalt.
Oprirea a fost la limita, proptit cu spoilerul in masina din fata. A pocnit destul de urat, cu zgomot de am crezut ca l-am facut praf. Din fericire dupa ce am tras amandoi pe dreapta am constatat ambele masini sunt intacte, doar o urma ca de praf unde s-au atins.
Sunt incepator, cu aproape un an de soferie si destule drumuri prin aglomeratii care sa ma formeze. Acesta a fost primul meu incident, unul care nici nu s-ar fi intamplat cu un set de cauciucuri mai bune, care sa nu-mi transforme masina in sanie exact atunci cand aveam mai mare nevoie de ele.
Kormoranele pe care le am sunt destul de uzate (cam 50k Km si primul proprietar al masinii nu cred ca le-a schimbat vreodata), dar mai au inca ~2mm pana la semnul care arata ca trebuie schimbate. Pe udatura sunt absolul mizerabile:
- acvaplanare pe ploaie si pierderea aderentei la mai putin de 50 Km/h
- tot pe ploaie pierzi aderenta la orice plecare de la stop care nu e facuta batransete (mai ales iarna). Am intalnit si autobuze care demarau mai repede ca mine.
- desi sunt modele all-season, asta iarna nu am iesit cu ele decat daca eram absolut sigur ca am numai asfalt curat si uscat. Am patit pe o straduta acoperita cu zapada compactata si gheata sa ma intorc cu masina de-a latul la 10 Km/h, doar pentru ca am prins intre santuletele facute in gheata de celelalte masini.
Mi-am comandat si astept acum sa-mi soseasca un set de 4x Vredestein 185 65 R15 88T Quatrac 3.
Sunt tot all-leason pentru ca nu-mi permit doua seturi de anvelope iarna/vara, iar pentru mersul meu mai putin sportiv sper sa fie OK.
Abia astept sa le incerc, sa vad ce diferenta e fata de Kormorane.
Comment