Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pai daca sunt astea din foto , atunci sunt de iarna.
    Attached Files

    Comment


    • Originally posted by Pacco View Post
      Mai slabe dar mai ieftine.Sa fim seriosi si eu visam la micheline alpin dar erau cu 50 de lei mai scumpe.Si asa am dat destul pe 2 cauciucuri m-ar fi costat 80-100 de lei in plus.Sunt foarte bune dunlop-urile.Eu cand am parcat odata intr-un loc plin cu zapada(nu aveam unde sa o las) am impins zapada cu botul nu derapa/aluneca deloc ba chiar cand am turat-o mai tare a ramat pana a ajuns la asfalt.Cand am vazut nu mi-a venit sa cred cu toate ca era gheata dedesupt.
      Uite aici un exempluhttp://www.youtube.com/watch?v=pDg-I9HCUVg

      Comment


      • Nu merge link sau nu imi merge mie.
        sigpic

        Comment


        • copy si paste in adress bar-ul browserlui si merge :P In orice caz, ce face ala acolo, cu o lopata dadeam imediat zapada din fata masinii.

          Comment


          • Hmm .. la cauciuri de iarna m-am zgarcit la maxim. Oricum le tin doar perioada legala.
            Am primit 2 Fulda Crystall de la un prieten si am mai cumparat eu 2 Debica Frigo2 (chiar ieri).
            Vara am Michelin Energy si sunt destul de ok. Chiar a meritat sa investesc in ele .
            Poate sunt eu de moda veche (am 30 de ani totusi) dar nu inteleg cum naiba au condus parintii si bunicii nostri Dacii 1300 zeci de ani pe ierni mult mai grele fara sa ramana inzapeziti.

            Personal am mari indoieli ca sunt chiar asa de importante mai ales ca am permis de 12 ani si nu am condus cu cauciucuri de iarna decat ocazional.
            Printre masinile conduse iarna des au fost si un Renault 21 cu motor de 2.2 (108 CP) si fara ABS.
            Locuind si in sudul tarii am ajuns foarte rar in situatii dramatice (si cand am ramas inzapezit m-am descurcat cu o lopata).

            Cat timp folosesti frana de motor si faci manevrele cu grija nu prea se intampla nimic. Si nu cred ca un diliu care intra intr-o curba de 90 de grade cu 60 km/h pe polei va fi salvat de cauciuri de iarna. Bunul simt nu se legisleaza.
            La masini cu tractiune spate (gen Skoda modelele vechi pre-vw,Mercedes, BMW si unele Opel)sunt convins ca e indispensabil sa ai cauciucuri de iarna.
            Aaa am prieteni care isi pun cauciucuri de iarna la tico .. in curand o sa imi ceara si la bicicleta ...

            Comment


            • Conteaza in anumite situatii chiar conteaza.
              Un exemplu ce am patit eu: acum 2 ierni nu am avut cauciucuri de iarna ,nu am avut cine stie ce probleme.Anul trecut am luat 2 pentru fata deoarece deja era al 3-lea an cu cele de vara s-au tocit si nu stiu cat de bune ar mai fi fost o iarna.Si am luat 2 dunlop-uri.
              Intr-un final am ajuns si la munte,am plecat din Bucuresti pe vreme frumoasa.Cand am ajuns aproape de Sinaia deja ningea bine:zapada,polei,material antiderapant prin parti...Am ajuns la cazare si era o panta de vreo 10 m cred,si vreo 4 baieti pe acolo nu stiam ce fac acolo in parcare.Cand colo ei impingeanu masinile care nu puteau urca panta aia.Nu era foarte mare.Era unu in fata mea cu un Focus nu avea probabil anvelope de iarna,si era sa intre in mine a vrut sa urce s-a oprit eu nu stiam ce vrea sa faca de fapt nu mai urca masina si incet incet venea inapoi noroc ca nu era nimeni in spate si am dat cu spatele.Eu am urcat fara probleme ,nici nu m-am chinuit nu mi-am luat avant nu nimic.Fara cauciucuri panta aia nu aveai cum sa o urci decat impins
              Last edited by Pacco; 18 September 2011, 10:38.
              sigpic

              Comment


              • @Paco :In situatia aia poate chiar trebuiau lanturi .
                Faza e ca la stilul meu de mers (nu prea merg iarna la munte) dau de zapada pe sosea 2-3 zile pe an maxim.
                Dar in fine o sa conduc mai relaxat iarna asta (da stiu la sub 7 grade imi creste aderenta ... ).
                Am mers cu cauciucuri de iarna pe un Logan MCV si mi se parea ca merg cu tancul pe sosea ... creste zgomotul la rulare si consumul.
                Nu mai zic ca nu prea e bine sa treci de 100km/h cu cauciucuri de iarna .. ce sa mai un circ intreg.
                Offtopic : Zgomotul de rulare e mult crescut si pe A2 de la Fundulea la Bucuresti. Chiar nimeni nu sesizeaza acest detaliu tehnic ? Ca mie mi se parea ca am luat-o pe drumuri din anii '50 din nou. Prima oara cand am trecut pe acolo am crezut ca s-a stricat ceva la masina.

                Comment


                • MihaiCL1981 Eu am date inregistrate in privinta consumului. NU ai cum sa obtii un consum mai mare cu anvelope de iarna, comparativ cu cele de vara. Este ilogic!
                  Esti f pornit impotriva cauciucurilor de iarna.
                  Oarecum aceeasi perceptie o aveam eu, pana in iarna trecuta. Dupa rulajul de o iarna in diverse situatii, nu as mai conduce fara asa ceva. Si ma adpatez f bine. INSA este o diferenta considerabila.
                  Si inca cea: sa nu ai ghinionul sa iti fuga o singura data masina cu anvelopele de vara-iarna ca...e groasa. Iti va schimba intreaga perceptie.
                  Vorbesti de cum conduceau parintii.
                  Iti spun eu. Se inchideau drumurile pe luni de zile.
                  Cate masini erau atunci si cate acum? Tatal meu imi povestea de piruete gingase ca la patinoar si de norocul de a nu fi nimic pe langa el.
                  Sunt comparatii exagerate.
                  Concluzia: luati-va anvelope de iarna (faceti tot posibilul sa fie toate 4) si nu regretati nici o clipa!
                  P.S. Si un exemplu ce imi in minte: drumul spre casa parintilor (tara) strabate o portiune de 3 km asezata transversal vantului. La prima fulguiala si viscol moderat se formeaza dune. Cu anvelopele de vara faceam fata-spate sa trec de ele. Timp, carburant consumat. Cu cele de iarna nici un stres. Exact precum tancul. Trebuia sa fiu atent insa la zapada inghetata sa nu imi rupa din spoiler.
                  Last edited by 77sky; 18 September 2011, 10:58.
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • @77Sky
                    Eu am locuit in sudul tarii mult timp (Calarasi) si mai trec pe acolo odata pe luna. Cei de acolo stiu cam cum e vremea.
                    Nu am zis ca nu sunt utile. Doar ca as vrea ca eu sa decid daca am nevoie de siguranta marita sau nu. Personal cred ca la cei 300 km pe care o sa ii fac pe gheata /polei nu prea merita. Si la urma urmei ce mai conteaza 4*300 RON + 4*150(sau cat or fi jantele) cand e clar pentru toata lumea ca daca ai masina nu te mai uiti la bani ... doar salariul mediu pe economie e ~1400 RON.
                    Daca fac un accident din vina mea (cu cauciucuri de vara/iarna) sunt gata sa platesc consecintele si financiare si legale.
                    Dar da.. daca esti dependent de masina si te duci la serviciu in fiecare zi , la fiecare cumparatura posibil sa ai nevoie de cauciucuri de iarna.
                    Un prieten la Sibiu a cumparat cauciucuri de iarna inca din 2005 .. asa ca depinde de situatie.
                    Cred ca oamenii in general pot lua decizii si singuri in functie de necesitati.

                    Discutia e inutila . O sa imi pun jante + anvelope de iarna si asta e. Sper doar sa nu le vina ideea sa imi pun si plug de zapada in fata masinii .
                    LE: Legat de consum : Fizic vorbind ai o rezistenta de rulare marita la anvelopele de iarna(din cauza profilului) , de multe ori sunt mai grele decat cele de vara. Consumul creste cu rezistenta la rulare si greutatea masinii este ilogic sa nu ai consum marit de la astea de iarna. Poate te gandesti ca nu iti patineaza masina pe loc. La mine asta se intampla oricum odata pe an. Evident ca o sa ma tarai cu 100km/h maxim de acum pe autostrada -> consum redus sau identic (acum merg cu 110-120).
                    Last edited by MihaiCL1981; 18 September 2011, 11:14.

                    Comment


                    • Zona in care stau este expusa nu atat zapezilor cat viscolelor. In iarna trecuta am rulat doar 3760 km cu ele. Insa...am avut cateva situatii critice in care m-au ajutat enorm. Cheltuieli cu motorina mult mai scazute, timp castigat.
                      Nu trebuie sa uitam ca nu le montam ca se ne ferim de zapada ci sa avem aderenta cand afara coboara sub cca 7-8 grade temperatura. Eu unul am simtit diferenta.
                      Si inca ceva: masina nu este o investitie ci o tocatoare de bani. Cand isi cumpara cineva o masina trebuie sa se gandeasca la toate cheltuielile. Nu doar la carburant si rata.
                      Nu putem merge cu anvelope uzate si sa ii motivam politistului care ne amendeaza (daca mai amendeaza si pt altceva decat depasirea vitezei) ca...nu am bani.
                      Este o obligatie, nu sugestie, pt pastrarea sigurantei rutiere.
                      MihaiCL1981 Cele scrise in aceste 2 posturi nu iti sunt adresate neaparat. Ci acelor persoane care considera ca sunt o ineptie astfel de inventii atat de utile...(repet nu prea eram de acord cu ele, considerand ca sunt mofturi, pana a aparut kid-ul )

                      P.S. Consumul. Am postat o concluzie mai sus, dupa rulajul cu anvelope de iarna, randuri care au nascut polemici. Idei care au fost sustinute de alti colegi.
                      Este utopic sa ai consum mai mic cu anvelope de vara-iarna comparativ cu cele de iarna-iarna. In conditiile in care factorul principal in ecuatie este forta de frecare-alunecare. Nu are importanta greutatea, viteza cat aderenta cauciucului.
                      Last edited by 77sky; 18 September 2011, 11:36. Reason: Automerged Doublepost
                      Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                      Comment


                      • Originally posted by Pacco View Post
                        Fara cauciucuri panta aia nu aveai cum sa o urci decat impins
                        Anul trecut am plecat pe soare si 15 grade din Bucuresti, dupa Ploiesti se vedeau nori de ninsoare iar la Campina fulguia si pe jos era umezeala. Cand am ajuns in Predeal deja erau 20cm de zapada pe marginea drumului dar carosabilul era curatat. Eu trebuia sa ajung la Hotel Belvedere, si ca sa ajung acolo trebuia sa urc o panta, nu foarte abrupta dar lunga de 1km (poate stiti drumul - Bd, Libertatii se cheama), zapada asternuta si batatorita, nu era inghetata si nici avant nu aveam cum sa-mi iau pentru ca panta este imediat dupa o curba la 120°. Am urcat, am prins vreo 50km/h pana sus iar rotile mai alunecau la gropi pentru ca o parte din drum este piatra cubica.
                        Parerea mea despre cei de care spui tu este ca n-au stiut sa urce, mersul la campie e ceva, mersul la munte e altceva iar mersul la munte cu zapada pe drum e total diferit iar pe multi ii bate soferia si cel mai bun exemplu e in Bucuresti cand la prima zapada incep sa apara si accidentele ca nu stiu sa adapteze viteza la conditiile meteo.
                        Last edited by bad_hrc; 18 September 2011, 13:07.

                        Comment


                        • Asta de care zic eu chiar era panta.Iar panta ducea intr-o parcare.Panta avea o inclinatie destul de mare si nu avea mai mult de 10-15 m...Pe unde ai mers tu e altceva,mai ales ca e circulata si a dat si cu material antiderapant.Aici nu era curatat nimic,era curatat doar de masinile care au intrat in parcare.
                          sigpic

                          Comment


                          • Zgomotul la rulare variaza foarte mult de la un model la altul. Exista si cauciucuri de iarna cu zgomot mic. Daca le cumperi pe cele mai ieftine, nu te astepti sa fie si bune, si silentioase etc.
                            In ce priveste convingerile celor care n-au mers in viata lor iarna cu incaltari pentru zapada, numai cu espadrile - vorbim mai la primavara. Ce-i drept, n-am mers niciodata cu anvelopele MS cele mai ieftine - acolo chiar ar putea fi mica diferenta.

                            Comment


                            • Eu am mers numai cu anvelope de vara, si vara si iarna, America si Debica pe 1310 si kormorane pe logan. Daca Vredestein Quatrac 3 se vor comporta mai bine pe uscat si pe zapada decat Kormoran voi fi multumit. Cand o sa fie buget o sa dispara all seasonu si o sa fac seturi vara/ iarna, momentan nu imi permit o cheltuiala asa mare pentru ca am 2 Kormorane de formate si trebuiesc si altele de vara ;)

                              Comment


                              • Anvelopele de iarna nu sunt doar pentru zapada. Pe asfalt curat si uscat la -10 grade celsius te opresti cu gumele de vara cu 10 m in plus de la 60 la ora (si asta cu gume Bridgestone de vara, la kormorane mi-e frica sa ma gandesc). Poti sa fi tu mama atentiilor si soferilor preventivi, e de ajuns odata sa-ti iasa ceva in fata si sa nu poti opri.
                                Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google