Fiecare isi pune ce anvelope si jante vrea, atat timp cat e fiecare pe barba lui, nu o sa am eu probleme daca il prinde pe unu cu jante pe 17 nu? Cine se descurca sa isi omologheze alte dimensiuni de anvelope, felicitari, si eu mi-as pune jante pe 16" dar cand ma opreste militianu trebuie sa-i dau o "atentie" ca sa plec de acolo cu talonu in portofel si decat asa mai bine dimensiunea stock si nu cred ca sunt singuru care gandesc asa. Nu ma dau nici pe circuit, nici nu ma duc la prezentari cu masina, arata frumos jante mari cu anvelopa cu talon mic dar prefer sa raman cu banii de spaga in buzunar sau in rezervor.
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
coane esti sigur de ce zici ? ia revizuieste afirmatia, implicit fizica de liceu.
latimea anvelopei care calca asfaltul determina distanta de franare, altfel am avea roti cu latimea celor de bicicleta.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
suprafata de contact tot aia e, mai gandeste-te. Daca am avea roti de latimea celor de bicicleta, s-ar supraincalzi. Alta tema de gandire ;)Last edited by ParuLuScorilo; 6 October 2011, 15:13.
Comment
-
cum man sa fie asa ceva ?
intre 185 si 195 exista o diferenta la suprafata de contact, nu e nici 0 dar nu e nici 1 cm astfel incat sa conteze la franare.
dupa cum spui tu, e tot aia la franare daca ai 165 sau 185 latime ?Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
cu alte cuvinte vrei sa spui ca aceeasi masina cu aceeasi greutate dar cu latimea anvelopelor diferite, umflate la aceeasi presiune, opreste tot la fel ?
e cam ilogic, din cauza faptului ca banda de rulare ingusta pierde aderenta mai repede decat una lata. Aici vorbim de asfalt uscat, daca te referi la cele de iarna, da, cele inguste si inalte sunt mai bune pentru ca taie zapada sa ajunga la sol oarecum.Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
-
Citat:Original a fost postat de samy0388
... banda mai lata care calca pe asfalt => franarea mai eficienta...
Originally posted by ParuLuScorilo View Postfals, conform fizicii de liceu
Adevarul este ca e grea rau frecarea asta cu asfaltul care zice ca ,,cu cat suprafata de contact este mai mare cu atat creste si forta de frecare,,adica ai ADERENTA SPORITA !
Dupa tine toate "" jepanele"" 4X4 ar trebuie sa aiba roti de olcitLast edited by Ivan Marian; 6 October 2011, 18:17.
Comment
-
Fizica spune ca forta de frecare nu depinde de marimea suprafetei de contact. Deci, aceleasi anvelope dar cu latimi diferite vor frana la fel deoarece cauciucul mai putin lat va exercita o presiune mai mare asupra suprafetei de contact(este demonstrat experimental ca forta de franare[frecare] NU depinde de marimea suprafetei de contact).Cauciucurile mai late in schimb, implica o tendinta de rostogolire mai mica deci implicit riscul de a te rasturna este mai mic.
Comment
-
Originally posted by crull View PostNu a fost facuta testarea pe acelasi banc, deci avem o variabila.
nu ma pronunt in cazul in care inaltimea balonului e aceeasi, dar difera doar latimea.Last edited by zeegermans; 6 October 2011, 19:27.internal combustionizer
Comment
-
Suprafata de contact e aceeasi, si anume e data de presiunea din interiorul anvelopei care egaleaza greutatea care sta pe ea. Presupunem ca avem anvelopa A ingusta si B lata, acelasi material, aceeasi presiune. Zona de contact pentru A e mai lunga si mai ingusta, iar cea pentru B mai lata si mai scurta, aria fiind aceeasi. De ce nu mergem cu roti de bicicleta la masina? Pentru ca la A e mai lunga, si trebuie sa nu calci pe janta. Atunci trebuie sa maresti talonul, dar asta duce la instabilitate. Maresti diametrul rotii si presiunea. Si ne intoarcem la 1900, cu rotile gen caruta si confortul la fel. In schimb in cazul B, anvelopa lata, zona de contact e mai scurta pe circumferinta rotii, avand totusi aceeasi arie. Asta are mai multe consecinte:
- zona de deformare a circumferintei este mai mica. Deformarea continua in timpul mersului creeaza lucru mecanic si in final caldura. O anvelopa mai ingusta oricum se raceste mai greu; in cazul de fata se si incalzeste mai tare in mers, la aceeasi incarcare. Ceea ce obliga la un material mai rigid. Care are coeficient de frecare mai mic
- portiunea mai mica din circumferinta in contact cu solul, adica unghi subinscris mai mic, imi permite talon mai ingust, ceea ce imi da stabilitate. Anvelopa se deformeaza mai putin in mers, are volum de cauciuc mai mare, se raceste mai usor, amandoua la un loc imi permit sa pun un cauciuc mai moale, cu coeficient de frecare mai bun.
Ca sa nu mai vorbim de comportamentul si deformarea talonului in viraje.
PS: Stimabile Ivan Marian, mie fizica mi-a placut mult si mi s-a parut usoara. Asa e, cum spune Cromatic: frecarea nu depinde de suprafata si este data de formula F=uN (u=miu coeficientul de frecare . Incearca sa gasesti un manual de a -IX-a, e acolo un experiment cu un plan inclinat care ilustreaza acest lucru. Dar astea sunt notiuni elementare din fizica, inseamna ca esti total afon.Last edited by ParuLuScorilo; 6 October 2011, 19:55.
Comment
Comment