If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Notiunea de transfer de mase iti spune ceva? E, astept cu interes sa vad cum se pot evita legile fizicii cand aderenta spate este mai slaba decat pe fata si MAI ALES cum se poate remedia asta doar din volan. Cat timp exista o viteza anume si un impuls, nu ai decat sa te rogi sa nu fie obstacole in cale.
Ia uite ce zic baietii astia
Anvelopele noi se monteaza pe axa din spate: fie ca este cazul tractiunii fata, fie ca rotile motrice sunt pe axa spate, este recomandabil ca anvelopele mai putin uzate sa fie montate pe axa spate, pentru a putea garanta o mai buna aderenta si tinuta de drum, in special in situatii dificile. Ansamblul de roti spate nefiind legat la volan, aderenta sa este imposibil de evaluat in timpul deplasarii. Anvelopele mai putin uzate montate pe axa spate duc la: micsorarea riscului de pierdere a controlului pe carosabil umed si la un control mai bun in situatii dificile, franari bruste, viraje stranse.
Si daca mai caut, mai gasesc cel putin 10 trimiteri.
Cand o fi sa fie , te duci si cu mama cauciucurilor in balarii...(Doamne fereste)
Last edited by mariuSEL; 26 October 2011, 00:50.
Reason: greseala
in momentul in care te urci la volan vei conduce masina in parametrii pe care ti-i accepta, de aici mai departe e decizia ta daca respecti aderenta sau daca vrei sa o maresti folosind anvelope mai bune. E drept ca daca e sa te duci, te duci de nu te mai intorci, dar in 99% din cazuri norocul ti-l faci cu mana ta.
Salut! Stiu ca nu-i rentabil sa pun doua intrebari in acelasi post dar totusi...
In documentul acela de la politie scrie ca dotarea cu anvelope de iarna e obligatorie in cazul conducerii pe drumuri acoperite cu zapada, gheatza sau polei. Asta inseamna ca daca cei de la deszapezire isi fac treaba si drumul e curat, e legal sa circul cu anvelope de vara? Adica ce inseamna mai exact drum acoperit cu zapada? Zapada de 5cm pe toata suprafata drumului sau se pune si daca e doar noroi? Daca voiau sa ne faca sa luam anvelope cu de-a sila trebuiau sa zica clar: de pe data cutare pina pe data cutare sint obligatorii anvelopele de iarna. Fara alte vorbarii despre drumuri acoperite sau nu cu zapada si alte chestii.
In legatura cu anvelopele... daca-i musai sa le schimb, ce anvelope de iarna (care sa corespunda cerintelor legii, evident) ieftine, dar cit de cit decente mi-ati recomanda pentru Loganul meu? Exista vreun model pentru iarna dar care sa reziste destul de bine si sa poata fi folosit fara probleme si pe timp de vara? Va multumesc!
uscat inseamna uscat. daca e zpada sau zloata, cat de putin vor incepe sa dea amenzi. daca nu ninge deloc e ok in rest pune anvelope de iarna. din ce stiu cele mai ieftine si care sa-si faca si treaba sunt debica frigo 1 sau 2, barum polaris. stiu ca era oferta la cora unde luai 4 si aveai discount 50% . adica iti dadeau bonuri valorice in valoarea a 2 anvelope cu care sa cumperi tot de la ei produse. poti incerca si in carrefour
De iarna am 4 buc Michlein alpin A3,cumparate de noi anul trecut si testate destul de intens iarna trecuta(prin toate situatiile),fapt pentru care ma declar fan al marcii si foarte multumit de comportarea acestora indiferent de situatiile la care au fost supuse.Sper pe viitor sa am bani sa merg pe aceeasi gama de anvelope de iarna.
Referitor le montarea acestora fata/spate eu am un principiu al meu,le rotesc,cele care au fost iarna trecuta pe fata au trecut pe spate si invers(am avut grija sa nu le lovesc prin borduri sau gropi)(le-am masurat si cu sublerul si sunt f apropiate ca si adancime a profilului),tot asa fac si cu cele de vara Continental(cu care a venit masina).
Depozitarea pe parcursul anului o fac intr-o magazie intunecoasa,am un rastel din acela ca la magazine(l-am facut ca tin si eu si tatal si sora mea cauciucurile la pastrare in el).
Numai bine.
PS. acestea au fost pareri si impresii pur personale.
Salut! Stiu ca nu-i rentabil sa pun doua intrebari in acelasi post dar totusi...
In documentul acela de la politie scrie ca dotarea cu anvelope de iarna e obligatorie in cazul conducerii pe drumuri acoperite cu zapada, gheatza sau polei. Asta inseamna ca daca cei de la deszapezire isi fac treaba si drumul e curat, e legal sa circul cu anvelope de vara? Adica ce inseamna mai exact drum acoperit cu zapada? Zapada de 5cm pe toata suprafata drumului sau se pune si daca e doar noroi? Daca voiau sa ne faca sa luam anvelope cu de-a sila trebuiau sa zica clar: de pe data cutare pina pe data cutare sint obligatorii anvelopele de iarna. Fara alte vorbarii despre drumuri acoperite sau nu cu zapada si alte chestii.
In legatura cu anvelopele... daca-i musai sa le schimb, ce anvelope de iarna (care sa corespunda cerintelor legii, evident) ieftine, dar cit de cit decente mi-ati recomanda pentru Loganul meu? Exista vreun model pentru iarna dar care sa reziste destul de bine si sa poata fi folosit fara probleme si pe timp de vara? Va multumesc!
Trebuie sa te gandesti cum actioneaza garcea in Romania. La tine in oras, dupa ninsoare se curata strazile - in primul rand cele principale si mai apoi cele secundare. Sa nu te trezesti pe vreo strada mai putin circulata unde a mai ramas ceva zapada/gheata sau pe vreun pod unde se mai formeaza polei - cu garcea stand la panda exact acolo... "Vedeti portiunea cu polei? Ati pus in pericol siguranta circulatiei... Legea prevede amenzi de la... la... "
Si de banii aia iti luai si anvelope si jante si cateva plinuri de benzina...
Cele mai ieftine anvelope de iarna gasesti la service-urile autorizate Dacia: Motrio Winter 185/65/R15 la 199 RON bucata. Daca iti iei si jante de origine, mai costa si alea in jur de 160 RON bucata, dar tot iesi sub amenda lui Garcea si ai rotile de iarna cu care poti merge vreo 4 - 5 ierni, daca ai grija de ele.
Daca nu iti iei jante pentru rotile de iarna, cam banii aia ii vei da pe montat/demontat si echilibrat rotile de 2 ori pe an (primavara si iarna) cam in 3 - 4 ani, plus ca omori si anvelopele cu atata montat si demontat
Last edited by ion_R5; 26 October 2011, 15:29.
Reason: Automerged Doublepost
Dar vai, vad ca si soferii sunt prinsi nepregatiti. Soferul roman fiind o rasa aparte, cu constiinta civica tinzand spre zero si cu un grad mare de poluare verbala la adresa tuturor, el fiind fireste NEVINOVAT.
Dacate uiti la stiri in fiecare iarna, ai s avezi ca drumarii de peste tot in lume cam sunt suprinsi de furia naturii. Dar cei din tarile civilizate au masina echipata cu ce le trebuie.
In Romania unuii pleaca pana si pe munte cu adidasi in picioare/cizme cu toc inalt, ce sa mai zicem de echiparea masinii.
Dupa parerea mea ideea cu anvelopele de iarna tine de alinierea cu statele europene mai precis cu legislatia acestora.Constatarea in ceaa ce priveste dotarea sau nu cu acest tip de anvelope cade in sarcina mai multor autoritati asa cum s-a mentionat asa ca nu cred ca vor fi mari controale in acest sens.Se merge probabil pe constientizarea cond.auto privind dotarea masinilor cu anvelope de iarna.Eu as zice ca nimeni sau aproape nimeni nu contesta eficienta unei astfel de dotari numai ca marea majoritate suntem prea saraci sa ne permitem acest lucru de buna voie.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment