Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Tocmai am primit acest mail de la un site care zice:

    Cauciucurile de iarna NU sunt obligatorii de la 1 noiembrie! Mai ceva ca taxa auto s-a schimbat si legislatia referitoare la anvelopele de iarna. Si pana acum, nimic nu era clar pentru soferii din Romania care intra in iarna.
    Cert este ca anvelopele de iarna si obligativitatea lor a nascut o multime de controverse si pareri impartite.

    Iata in sfarsit varianta oficiala, despre cauciucurile pe care trebuie sa le purtam iarna asta. Sau nu... 20 Cine ne da noua amenda, service-urile de roti, institutiile statului care vin cu diverse variante, sau politia rutiera? Da, politia rutiera. Tocmai de aceea, varianta politiei este cea de care trebuie sa tinem cont, daca vrem sa nu avem probleme la iarna.

    Inca din capul locului, trebuie retinut ceva: de la 1 noiembrie 2011 intra in vigoare legea referitoare la anvelopele de iarna. NICIDECUM nu se refera la fapul ca de la 1 noiembrie trebuie sa avem masina dotata cu asa ceva!!! Deci de la 1 noiembrie 2011 intra in vigoare o noua lege. Ce spune noua lege? Primesti amenda numai daca mergi cu masina pe drumuri acoperite de zapada sau polei. O alta formulare este asta: este interzisa circulatia masinilor pe drumuri acoperite de zapada / polei sau gheata fara ca aceasta sa fie dotata cu anvelope de iarna. TOATE 4 ROTILE TREBUIE SA FIE DE IARNA! Adica daca la iarna nu va ninge deloc, poti merge linistit cu orice fel de anvelope, ca nu vei primi amenda.

    De ce nu sunt obligatorii anvelopele de iarna de la 1 noiembrie? Simplu. Pentru ca ninsoarea poate sa vina de exemplu abia in luna ianuarie. Pana atunci, nu esti obligat sa ai anvelope de iarna. Mergi intr-un oras sau pe drumuri care nu sunt acoperite de zapada? Nu ai nevoie de gume de iarna, conform legii. Iata ce spune Politia intr-un comunicat: Prin Ordonanta Guvernului nr. 5, in luna ianuarie a anului in curs au fost modificate prevederile Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.195/2002 privind circulatia pe drumurile publice, introducandu-se obligativitatea dotarii cu anvelope de iarna, care sunt definite in conformitate cu Directivele si Regulamentele Comisiei Economice pentru Europa a Organizatiei Natiunilor Unite. Anvelopele All Seasons nu sunt bune In acest context, pentru a fi acceptate ca anvelope de iarna, acestea trebuie sa fie inscriptionate cu unul dintre simbolurile "M+S", "M.S.", "MS" sau "M&S", fara a include in aceasta categorie anvelopele marcate numai cu inscriptia ,,all seasons". Mai precis, pe timp de iarna, pe drumurile acoperite de zapada sau gheata, trebuie sa ai anvelope dedicate sezonului rece, nu mixte sau all-seasons. Prevederile legale in vigoare interzic circulatia autovehiculelor, fara ca acestea sa fie dotate cu anvelope de iarna, pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei, nefacand referire la o anumita perioada a anului. Astfel, este sanctionata conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara ca acesta sa fie dotat cu anvelope de iarna, iar in cazul autovehiculului de transport marfa cu o masa totala maxima autorizata mai mare de 3,5 tone si al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducatorului auto, fara ca acestea sa fie echipate cu anvelope de iarna pe rotile axei/axelor de tractiune sau fara a avea montate pe aceste roti lanturi sau alte echipamente antiderapante omologate. Amenda pentru fapta mentionata este prevazuta in clasa a IV-a de sanctiuni (de la 9 la 20 puncte-amenda, respectiv intre 603 si 1.340 lei), iar sanctiunea contraventionala este insotita si de masura retinerii certificatului de inmatriculare.

    Ce trebuie sa tinem minte cu totii In primul rand, cauciucurile de iarna sunt bune nu doar cand e zapada pe asfalt, ci atunci cand temperatura scade constant sub 7 grade. Indiferent de legislatie, amenzi sau contraventii, trebuie in primul rand sa ne gandim la siguranta noastra si a familiei noastre. Asadar, in functie de posibilitati, trebuie sa ne dotam masina cu anvelope specifice sezonului rece, pentru a evita accidentele si a ne simti mai siguri la volan.
    sigpic

    Comment


    • La anul poti lua amenda si din septembrie daca ninge si nu ai anvelopele de iarna montate. Ca legea va fi deja in vigoare la acel moment, de pe 1 noiembrie 2011.

      Comment


      • Citesc posturile catorva de pe aici si am impresia ca citesc de pe benzile realitatiiTV, numai amenintari si ganduri negre: o sa vedeti voi ce o sa patiti, o sa dati bani din buzunar, o sa va ia Politia pielea de pe voi... etc

        Comment


        • Ptr.Marian Ivan;Polita o inoiesc pe 10nov.Te tin la curent daca intre timp a aparut vr-o modificare.Mi-am montat anvelope de iarna(Semperit speed grip 2, 2700 ron bucata).
          In nici unul din posturile mele nu m-am pronuntat impotriva folosirii unor astfel de anvelope.Verifica te rog si ai sa afli pozita mea.Intotdeauna cu un intelegere.Mersi.
          Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

          Comment


          • lua-v-ati amenda voi astia care nu folositi caucioace de iarna
            la serios vorbind pun pariu pe ce vreti voi ca asiguratorii o sa va serveasca de la fileu portia cu folosirea anvelopelor de iarna, intr-un fel sau altul vor da vina ca masina nu a fost pregatita corespunzator, bla-bla ... si asa e ! indiferent ca ti-o trage unu cu michelin pe masina )
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Originally posted by vasile78 View Post
              Citesc posturile catorva de pe aici si am impresia ca citesc de pe benzile realitatiiTV, numai amenintari si ganduri negre: o sa vedeti voi ce o sa patiti, o sa dati bani din buzunar, o sa va ia Politia pielea de pe voi... etc
              Mai rau e deci ce cred ce zice la TV fara sa studieze. La cel ce te verifica pe PVCC va apare un art,aliniat, punct sin Legea nr. x din data y. Tu, cu ce-l contesti? ii arati obrazul si-i spui ca nu ai avut bani de anvelope sau chef sa cumperi? Sau ca nu-i destula zapada pe jos?

              Comment


              • Conform legii, de la 1 noiembrie, toate autovehiculele trebuie "incaltate" cu anvelope de iarna. Utilitatea acestor "gume" este demonstrata stiintific, compusii chimici speciali conferind pneurilor de iarna o elasticitate si o aderenta mult mai buna in cazul rularii pe suprafete acoperite cu zapada, gheata sau polei, la temperaturi de sub 7-8 grade Celsius. Dotarea corespunzatoare a masinilor costa insa destul de mult iar, in unele cazuri, precum cel al automobilelor utilizate pentru a merge la cumparaturi o data pe saptamana, nerespectarea legii ar putea fi explicata.

                Prin urmare, vizualizati cateva metode ce v-ar putea scapa de plata amenzii pentru lipsa cauciucurilor de iarna.

                · Agentii de circulatie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu pneuri de iarna, in lipsa unui reprezentant al RAR. "Constatarile se pot face de catre Politia Rutiera impreuna cu RAR, sau de catre RAR. Agenul de politie de unul singur nu poate constata abateri, si ca atare nici sa dea amenzi", a explicat pentru Jurnalul National comisarul-sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera.

                · Ordonanta 5 din 2011 prevede obligativitatea echiparii masinilor cu cauciucuri de iarna atunci cand acestea se deplaseaza pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci, daca circuli pe un drum uscat - nu ai nicio problema, daca ai intrat pe unul cu gheata sau zapada - risti amenda.

                · "RAR ne-a comunicat ca pot fi folosite si cauciucuri all-season, insa numai dca au mentiunea speciala de tip M, M+F,MS sau M&S", precizeaza seful Politiei Rutiere.

                · Atentie! Unii intreprinzatori au inceput sa produca colante cu coduri de iarna care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu indeplinesc conditiile ordonantei. In aceasta situatie, cel care le pune in vanzare poate fi tras la raspundere.

                · Incepand cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativitatii echiparii cu cauciucuri de iarna nu este limitata. Spre exemplu, este posibil ca si in aprilie, pe anumite drumuri sa existe zapada, gheata sau polei, iar in aceasta situatie soferii vor ramane obligati sa foloseasca respectivele cauciucuri.

                · "In legatura cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afara, din punctul de vedere al politiei rutiere acest lucru este o aberatie", spune Dinita. "Cel care cumpara spre exemplu, o masina din tara, la mana a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe masina?"

                · "In functie de tipul de cauciuc, inaltimea profilului pentru ca acesta sa fie eficient este cuprinsa intre 3 si 5 mm. Verificarea acestei conditii o face specialistul de la RAR, pentru ca nu o sa bage pixul agentul de circulatie ca sa verifice gradul de uzura", spune comisarul-sef Dinita.

                · "Vom da dispozitie ca in zonele unde sunt semnalate ninsori sa fie instalate echipaje de politie rutiera impreuna cu reprezentantii RAR. Acestia, la intrarea in zona afectata de ninsoare, vor face filtre si vor verifica daca masinile sunt echipate cu cauciucuri de iarna", avertizeza seful Politiei rutiere.

                · Amenda va fi aplicata soferului, si nu proprietarului masinii, pentru ca soferul are obligatia legala de a se ingriji de pregatirea masinii pentru drum.

                · Sanctiunile se pot da si daca masina respectiva nu este implicata intr-un accident. Soferul risca o amenda curpinsa intre 9 si 20 de puncte, adica intre 5 si 12 milioane. In cazul unui accident, soferul va plati si daunele.

                · Asiguratorii au spus ca nu vor acorda despagubiri in cazul accidentelor provocate de masini neechipate corespunzator pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei.

                · Incepand cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, in cadrul comandamentului de iarna va functiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice sofer, inainte de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla daca pe traseul ales exista zapada sau urmeaza sa ninga.

                · In cadrul Directiei de politie rutiera va exista o grupa operativa pentru monitorizare si interventie. Toate masinile politiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarna iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atat cu cauciucuri de iarna, cat si cu cele de vara. La nivelul Politiei Romane au fost demarate procedurile de achizitie de cauciucuri de iarna pentru toate masinile.

                · Cauciucurile de vara crapa la frig si isi pierd proprietatile, in timp ce cauciucurile de iarna isi pastreaza proprietatile si confera conditii suplimentare de siguranta in trafic.

                · Studiile arata ca in timpul franarii, spre exemplu, cauciucurile de iarna sunt cu 5% mai eficiente decat cele de vara

                Sursa: Jurnalul National 13:41, 12 oct 2011

                Daca in general preturile anvelopelor au crescut intre 25% si 40%, preturile cauciucurilor de iarna, obligatorii prin lege de la 1 noiembrie, au explodat in ultimele trei luni, ajungand sa fie, pentru anumite categorii, chiar duble fata de anul trecut. Mai mult, surse din piata afirma ca in urmatoare perioada gumele de iarna s-ar mai putea scumpi cu inca 10%, din cauza cererii mari.
                Preturile anvelopelor de iarna s-au dublat

                Potrivit datelor statistice ale Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), pentru anumite categorii de pneuri de iarna, in special la cele pentru vehiculele de transport, preturile aproape s-au dublat in ultimele luni.

                Mai mult, reprezentantii organizatiei sustin ca „tezele conform carora statul va castiga din cumpararea acestor anvelope sunt false deoarece 85% din vanzarile totale de anvelope din Romania provin din import".

                Mai mult FORT a tinut sa precizeze ca "exista o criza a anvelopelor de iarna, in special a celor de tip C pentru ca anvelopele produse in tara sunt intai exportate catre centrele logistice din Europa si ulterior reimportate, iar TVA-ul incasat de statul roman este astfel suportat la o valoare majorata de catre cumparatorul final".

                Concluzia FORT ramane ca "printr-un export major de capital romanesc, ajungem sa cumparam la pret dublu anvelope din Europa fabricate in Romania".

                De asemenea, analiza arata ca solutia alternativa gasita de unii importatori este China, insa acestia profitand de situatia existenta, aproape ca au dublat pretul produselor.

                Din pacate, nu este prima data cand o legislatie incetosata aduce inr-o astfel de situatie consumatorul roman.

                Sursa : Financiarul 14:44, 26 oct 2011
                Last edited by asyone2001; 27 October 2011, 12:54. Reason: Automerged Doublepost
                sigpic
                Batranu'

                Comment


                • Originally posted by Ivan Marian View Post
                  IancuMic si Razvan005 fac pariu pe ce vreti voi si imi pun capul deasupra unei ghilotine ( ca nu mi-l taie ) ca nici unul din voi nu are curaj sa plece din tara in Ungaria/Italia etc,,fara ANVELOPE DE IARNA !
                  Cred ca si pe aia ati fi in stare sa ii intrebati daca au personal calificat si suficient pt controale si Iancule inca nu se pune problema,,dar vorba lui Mr.K...o sa vezi la REINNOIRE
                  eu am rotile de iarna pregatite si i-am indemnat pe toti sa fie pregatiti. ceea ce vreau sa spun si sa fiu inteles este ca nu le voi monta atata vreme cat temperatura nu scade sub 7 grade celsius mai multe zile la rand. asa spune producatorul (pirelli). nu am de gand sa schimb anvelopele in fiecare an din cauza unei legi gandite cu dosul. actualele anvelope intra in a patra iarna si nu dau semne de uzura in conditiile in care masina paraseste zilnic garajul.
                  si da ai dreptate nu am tupeul sa faca aroganta de a parasi tara nepregatit asa cum cer legile tarii respective. asa ca scapi cu capul pe umeri )
                  Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                  Comment


                  • Florian Coman, directorul Autoritatii Rutiere Romane (ARR), a facut cateva precizari legate de echiparea autovehiculelor pentru iarna, respectiv ce litere trebuie sa apara pe cauciucurile "All seasons" pentru ca acestea sa fie considerate adecvate, conform legii, si pentru iarna.
                    Pe talonul pneului All season sau de iarna (partea laterala a anvelopei, n.r.) trebuie sa scrie "M+S", adica "Mud plus Snow "(noroi plus zapada - n.r.) la care se adauga cateva semne distincte

                    ,Pe talonul pneului All season sau de iarna (partea laterala a anvelopei, n.r.) trebuie sa scrie "M+S", adica "Mud plus Snow "(noroi plus zapada - n.r.) la care se adauga cateva semne distincte", a declarat Florian Coman.

                    ,,Expresia all seasons este generala. Sunt considerate de iarna anvelopele care pe langa expresia M plus S (Mud plus Snow) trebuie sa aiba si anumite semne, respectiv, un fulg de nea si o creasta alpina. Insa amenzi vor fi date numai acelora care ingreuneaza circulatia din cauza faptului ca nu sunt echipati de iarna", a spus reprezentantul ARR.

                    Ordonanta de guvern care reglementeaza obligativitatea soferilor de a-si echipa autovehiculele de iarna intra in vigoare peste trei saptamani, si opereaza in perioada la 1 noiembrie-1 martie.

                    Oficialul ARR a precizat ca soferii care isi vor schimba anvelopele la iarna vor primi si un certificat de conformitate de la service-urile auto prin care se atesta ca anvelopele montate sunt de iarna.

                    ,,In cazul in care anvelopele montate nu respecta legea, iar conducatorul auto este amendat atunci amenda poate fi achitata de service deoarece nu a montat anvelopele legale", a explicat directorul general ARR.

                    Conducatorii autovehiculelor care circula pe drumurile publice acoperite cu zapada, gheata sau polei fara anvelope de iarna sunt sanctionati cu retinerea talonului si amenda de pana la 4.000 de lei.

                    In cazul vehiculelor de transport marfa sau persoane, neechiparea cu anvelope de iarna si lanturi este pasibila de amenda intre 2.500 si 4.000 de lei, precum si retinerea talonului.

                    In caz de accident, la sanctionarea cu amenda se adauga o suma dedicata repararii drumurilor si despagubirilor pentru pagubele produse.
                    sigpic
                    Batranu'

                    Comment


                    • Originally posted by asyone2001 View Post
                      Conform legii, de la 1 noiembrie, toate autovehiculele trebuie "incaltate" cu anvelope de iarna. Utilitatea acestor "gume" este demonstrata stiintific, compusii chimici speciali conferind pneurilor de iarna o elasticitate si o aderenta mult mai buna in cazul rularii pe suprafete acoperite cu zapada, gheata sau polei, la temperaturi de sub 7-8 grade Celsius. Dotarea corespunzatoare a masinilor costa insa destul de mult iar, in unele cazuri, precum cel al automobilelor utilizate pentru a merge la cumparaturi o data pe saptamana, nerespectarea legii ar putea fi explicata.

                      Prin urmare, vizualizati cateva metode ce v-ar putea scapa de plata amenzii pentru lipsa cauciucurilor de iarna.

                      · Agentii de circulatie nu vor putea da amenzi pentru neechiparea cu pneuri de iarna, in lipsa unui reprezentant al RAR. "Constatarile se pot face de catre Politia Rutiera impreuna cu RAR, sau de catre RAR. Agenul de politie de unul singur nu poate constata abateri, si ca atare nici sa dea amenzi", a explicat pentru Jurnalul National comisarul-sef Lucian Dinita, seful Directiei de Politie Rutiera.

                      · Ordonanta 5 din 2011 prevede obligativitatea echiparii masinilor cu cauciucuri de iarna atunci cand acestea se deplaseaza pe drumuri acoperite cu zapada, gheata sau polei. Deci, daca circuli pe un drum uscat - nu ai nicio problema, daca ai intrat pe unul cu gheata sau zapada - risti amenda.

                      · "RAR ne-a comunicat ca pot fi folosite si cauciucuri all-season, insa numai dca au mentiunea speciala de tip M, M+F,MS sau M&S", precizeaza seful Politiei Rutiere.

                      · Atentie! Unii intreprinzatori au inceput sa produca colante cu coduri de iarna care sunt lipite la cald pe cauciucuri care nu indeplinesc conditiile ordonantei. In aceasta situatie, cel care le pune in vanzare poate fi tras la raspundere.

                      · Incepand cu 1 noiembrie, aplicarea noilor prevederi devine obligatorie, iar perioada obligativitatii echiparii cu cauciucuri de iarna nu este limitata. Spre exemplu, este posibil ca si in aprilie, pe anumite drumuri sa existe zapada, gheata sau polei, iar in aceasta situatie soferii vor ramane obligati sa foloseasca respectivele cauciucuri.

                      · "In legatura cu certificatele de conformitate pentru cacuciucurile luate de afara, din punctul de vedere al politiei rutiere acest lucru este o aberatie", spune Dinita. "Cel care cumpara spre exemplu, o masina din tara, la mana a doua, de unde ar putea primi un astfel de certificat pentru cauciucurile de pe masina?"

                      · "In functie de tipul de cauciuc, inaltimea profilului pentru ca acesta sa fie eficient este cuprinsa intre 3 si 5 mm. Verificarea acestei conditii o face specialistul de la RAR, pentru ca nu o sa bage pixul agentul de circulatie ca sa verifice gradul de uzura", spune comisarul-sef Dinita.

                      · "Vom da dispozitie ca in zonele unde sunt semnalate ninsori sa fie instalate echipaje de politie rutiera impreuna cu reprezentantii RAR. Acestia, la intrarea in zona afectata de ninsoare, vor face filtre si vor verifica daca masinile sunt echipate cu cauciucuri de iarna", avertizeza seful Politiei rutiere.

                      · Amenda va fi aplicata soferului, si nu proprietarului masinii, pentru ca soferul are obligatia legala de a se ingriji de pregatirea masinii pentru drum.

                      · Sanctiunile se pot da si daca masina respectiva nu este implicata intr-un accident. Soferul risca o amenda curpinsa intre 9 si 20 de puncte, adica intre 5 si 12 milioane. In cazul unui accident, soferul va plati si daunele.

                      · Asiguratorii au spus ca nu vor acorda despagubiri in cazul accidentelor provocate de masini neechipate corespunzator pe drumurile acoperite cu zapada, gheata sau polei.

                      · Incepand cu 1 noiembrie, la Minsterul Transporturilor, in cadrul comandamentului de iarna va functiona un punct de informare privind starea drumurilor. Orice sofer, inainte de a pleca la drum se poate interesa aici pentru a afla daca pe traseul ales exista zapada sau urmeaza sa ninga.

                      · In cadrul Directiei de politie rutiera va exista o grupa operativa pentru monitorizare si interventie. Toate masinile politiei rutiere sunt echipate cu cauciucuri de iarna iar Loganurile MCV au fost echipate de la livrare atat cu cauciucuri de iarna, cat si cu cele de vara. La nivelul Politiei Romane au fost demarate procedurile de achizitie de cauciucuri de iarna pentru toate masinile.

                      · Cauciucurile de vara crapa la frig si isi pierd proprietatile, in timp ce cauciucurile de iarna isi pastreaza proprietatile si confera conditii suplimentare de siguranta in trafic.

                      · Studiile arata ca in timpul franarii, spre exemplu, cauciucurile de iarna sunt cu 5% mai eficiente decat cele de vara

                      Sursa: Jurnalul National 13:41, 12 oct 2011

                      Daca in general preturile anvelopelor au crescut intre 25% si 40%, preturile cauciucurilor de iarna, obligatorii prin lege de la 1 noiembrie, au explodat in ultimele trei luni, ajungand sa fie, pentru anumite categorii, chiar duble fata de anul trecut. Mai mult, surse din piata afirma ca in urmatoare perioada gumele de iarna s-ar mai putea scumpi cu inca 10%, din cauza cererii mari.
                      Preturile anvelopelor de iarna s-au dublat

                      Potrivit datelor statistice ale Federatiei Operatorilor Romani de Transport (FORT), pentru anumite categorii de pneuri de iarna, in special la cele pentru vehiculele de transport, preturile aproape s-au dublat in ultimele luni.

                      Mai mult, reprezentantii organizatiei sustin ca „tezele conform carora statul va castiga din cumpararea acestor anvelope sunt false deoarece 85% din vanzarile totale de anvelope din Romania provin din import".

                      Mai mult FORT a tinut sa precizeze ca "exista o criza a anvelopelor de iarna, in special a celor de tip C pentru ca anvelopele produse in tara sunt intai exportate catre centrele logistice din Europa si ulterior reimportate, iar TVA-ul incasat de statul roman este astfel suportat la o valoare majorata de catre cumparatorul final".

                      Concluzia FORT ramane ca "printr-un export major de capital romanesc, ajungem sa cumparam la pret dublu anvelope din Europa fabricate in Romania".

                      De asemenea, analiza arata ca solutia alternativa gasita de unii importatori este China, insa acestia profitand de situatia existenta, aproape ca au dublat pretul produselor.

                      Din pacate, nu este prima data cand o legislatie incetosata aduce inr-o astfel de situatie consumatorul roman.

                      Sursa : Financiarul 14:44, 26 oct 2011

                      ar fi fost frumos din partea statului sa impuna preturi maximale la anvelopele de aiarna dar probabil marile firme importatoare apartin persoanelor sus puse din guvern
                      Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                      Comment


                      • E incetosata lega doar in mintea unora, inclusiv a celor de la fituica aia de-si spune pompos Financiarul si-i pupa in cur toata ziua pe Isarescu si pe Boc si deplange populatia latrand impotriva bancilor.

                        Originally posted by RAZVAN-005 View Post
                        ar fi fost frumos din partea statului sa impuna preturi maximale la anvelopele de aiarna dar probabil marile firme importatoare apartin persoanelor sus puse din guvern
                        Pe ce te bazezi in afirmatii? Firmele vand anvelope de iarna de multi ani, dinainte de aparitia legii.
                        Last edited by mr.K; 27 October 2011, 13:01. Reason: Automerged Doublepost

                        Comment


                        • Originally posted by RAZVAN-005 View Post
                          [...] nu am de gand sa schimb anvelopele in fiecare an din cauza unei legi gandite cu dosul. [...]
                          Sunt curios, care ar fi fost modul tau de redactare al legii.
                          Deci, daca astia zic sa le folosesti doar cand e zapada si gheata, nu e bine. Daca impuneau o anume perioada, gen 1 nov.-1/31 mar., iar nu era bine, caci se toceau (?) inutil.

                          Ia spuneti voi, astia pentru care nimic nu e bine, cum era bine?
                          If it ain't broke, don't fix it!

                          Comment


                          • Deloc !
                            In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                            Comment


                            • sa mearga fara anvelope, conform spuselor lui dark jantele se tocesc si alea, da mai greu
                              Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                              Comment


                              • Deci cateva considerente:
                                - economice: statul sa nu o mai dea la intors ca 80% din anvelope sunt din import. El castiga din TVA-ul pe care-l platim noi astia particularii la cumparare plus impozitul pe profit de la firmele ce comercializeaza. Cu cat pretul e mai mare cu atat TVA-ul e mai mare. Asa ca ciocu' mic domnule hot.
                                - politice: e posibil ca unele din persoanele sus puse sa-si fi deschis intre timp firme ce vand anvelope. Plus ca la licitatiile de la institutiile publice o sa castige cine trebuie.
                                - gramaticale(sau de genul asta): M+F nu am auzit sa existe probabil cine a scris a bagat degetul alaturi.,
                                - all-seazon si mixte sunt denumiri comerciale. Un cauciuc all-seazon poate sa aiba sau sa nu aiba inscriptia M+S pe el. Acceptate ca fiind valabile sunt doar cele ce au acel M+S restul sunt amendabile.

                                Legea e buna asa cum e dar ar fi fost ideala o adaugire. "Daca autoturismul este dotat cu cauciucuri de iarna si ramane inzapezit administratorul drumului va plati despagubiri soferilor in suma de ... mii lei (RON) "
                                Last edited by Cristi_LCD; 27 October 2011, 13:57.
                                Cel mai lent 1,6 8v

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google