Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Originally posted by lord_wader View Post
    Care este diferenta intre anvelope resapate si anvelope reconstruite?

    Cum nu am cumparat inca de iarna, am luat magazinele la cautari, imi mai trebuie 2 pt. spate. Am lasat pana in ultima clipa pe baza ca gasesc Motrio la orice ora in Dedeman sau la Dacia, de unde...Acum tot ce mai gasesti nou pe 185 e de la 260ron in sus.

    Si am primit o oferta la un magazin de piese destul de serios, la anvelope Riken reconstruite 180RON. Au insistat vanzatorii ca nu sunt resapate(de fiecare data cand eu pomeneam acest cuvant) ci reconstruite in Franta. De aratat, aratau beton ziceai ca sunt noi, fin lucrate. Imi arata omul vizual, ca are toata partea superioara schimbata si ca nu se compara cu alea resapate facute mai ales la noi. I-am zis ca ma gandesc si ca poate o sa revin.

    Pareri?

    Multumesc!

    resapate inseamna ca se aplica un strat de cauciuc pe banda de rulare care s-a tocit. reconstruite inseamna ca acel cauciuc s-a aplicat pe intreaga anvelopa, adica si pe peretii laterali reducand din riscul de a se exfolia cum se poate intampla la resapate. deoarece cauciucul de pe talon si cel de pe banda de rulare e aplicat unitar astfel fiind mai rezistent. se foloseste doar structura de rezistenta de la cele vechi (sarmele si sfoara). in principiu sunt mai bune decat cele resapate.

    Comment


    • asta-i teoria ndl ...

      practica stii care-i ? cand te duci la vulcanizare si-ti intra mai mult de 20g de plumb pe janta nu-i bine ...
      cand pui mana pe resapat si pe un cauciuc normal si vezi diferente de greutate in timp te gandesti cat is rulmentii...
      cand sau daca mergi cu peste 100 la ora pe asfalt uscat cu ele si le auzi si pe deasupra ti-e frica sa pui frana ca daca n-ai abs nu vei mai avea nici cauciucuri iar nu-i bine.

      eu cred ca sh-urile bune is mult mai avantajoase decat resapatele
      asta desigur daca n-ai bani de cauciucuri noi ...
      Last edited by Costi-bc; 29 October 2011, 22:00.
      o/____\o
      (i)
      .........

      Comment


      • Rezerva mea are plumb de 50g pe o parte din fabrica, de unde rezulta ca si un cauciuc nou si o janta noua pot avea asemenea probleme(originale).Anvelopa e continental.Pe partea cealalta nu m-am uitat sa vad ce plumbi are.

        Comment


        • foarte curioasa treaba cu rezervele. toate au plumb de 50 pe exterior. si a mea avea...
          eu banuiesc ca nu-s echilibrate sau is rebuturi (cum sa le zic , cmai slabe calitativ). stie cineva concret acest lucru ?
          o/____\o
          (i)
          .........

          Comment


          • Originally posted by Costi-bc View Post
            asta-i teoria ndl ...

            practica stii care-i ? cand te duci la vulcanizare si-ti intra mai mult de 20g de plumb pe janta nu-i bine ...
            cand pui mana pe resapat si pe un cauciuc normal si vezi diferente de greutate in timp te gandesti cat is rulmentii...
            cand sau daca mergi cu peste 100 la ora pe asfalt uscat cu ele si le auzi si pe deasupra ti-e frica sa pui frana ca daca n-ai abs nu vei mai avea nici cauciucuri iar nu-i bine.

            eu cred ca sh-urile bune is mult mai avantajoase decat resapatele
            asta desigur daca n-ai bani de cauciucuri noi ...
            depinde de dot. poti lua sh care sa arate f bine si sa fie coapte. si sa patesti ca cei doi aradeni de la tv (daca mai tineti minte) cand le-a explodat efectiv cauciucul si au murit. pot sa bag mana in foc ca erau sh pt ca frate-miu sta in orastie si cunosc piata de sh acolo. e f dezvoltata in zona aceea mai ales ca multa lume e somera sau cu venituri mici. deci si asta cu sh e discutabila. si raman cumva la parerea mea ca e destul de mare diferenta intre resapat si reconstruit.

            Comment


            • Originally posted by Costi-bc View Post
              foarte curioasa treaba cu rezervele. toate au plumb de 50 pe exterior. si a mea avea...
              eu banuiesc ca nu-s echilibrate sau is rebuturi (cum sa le zic , cmai slabe calitativ). stie cineva concret acest lucru ?
              La ce nebunie este zilele astea in service-uri si la magazinele de anvelope si jante - crezi ca se mai uita cineva la aspectele astea... se vinde aproape orice...

              Cine mai sta sa se uite la problemele de uniformitate? Este intradevar un aspect foarte important la anvelope... Cati refuza o anvelopa, cand la echilibrare ti-o "potcoveste" mesterul cu ditamai plumbii??

              Mai tarziu se vaita omul de trepidatiile volanului si de bucsi, planetare, rulmenti, bielete de directie, care cad mai devreme decat ar trebui - acuzand masina --- si asta ca factor suplimentar fata de drumurile care si ele lasa de dorit.

              Comment


              • Mai e oferta la Carrefour astazi, cu reducere de 20% la toata gama de anvelope de iarna.

                Comment


                • re

                  mi-am am luat si eu ieri anvelope petlas cu 260 ron/buc cu montare si echilibrare gratuita

                  Comment


                  • @costi-bc: in 2005, cand inca lucram la conti, dacia nu primea decat anvelope oem, adica limitele de test la uniformitate, geometrie, balans, erau mai mici decat la gumele din productia normala. nu cred c-au renuntat la cerinte, poate ca jantele de rezerva sunt mai dezechilibrate. tu de fapt echilibrezi ansamblul janta+anvelopa, nu doar anvelopa. pune o janta goala pe masina de echilibrat, sa vezi si in cazul respectiv 20-30 de grame dezechilibru, ceea ce n-ar trebui sa se intample. si inca un aspect, probabil aia la fabrica pun de asa natura gumele pe jante, incat dezechilibrul maxim sa fie pe interiorul jantei, tocmai ca sa puna plumbii unde nu se vad.

                    ps: pt cine intreba de diferenta intre resapate si reconstruite: la gumele de masini mici nu se recosntruieste calea de rulare cu pistolul fierbine, e neproductiv. total neproductiv. deci se resapeaza. si apropo, resaparea, ca si constructia de prima data a anvelopei, presupune material diferit in talon fata de calea de rulare. deosebirea e ca vulcanizandu-l peste o carcasa deja vulcanizata, creezi un strat de separatie, care la incarcari mari si repetate va ceda, vezi cazul gumelor resapate pt camioane.
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • Ce inseamna si mascarada asta de la TV cu anvelopele de iarna - e o agitatie totala...

                      E bine ca multi si-au achizitionat anvelope de iarna din timp - ca sa nu ajunga in nebunia de acum (parca retraim cozile la pui de dinainte de 1989)

                      Eu astepta pana la prima zapada (in Bucuresti - daca nu fac vreun drum mai lung) si apoi in montez rotile de iarna pe masina. Oricum, in prima zi cand da zapada in Bucuresti este de preferat sa iei metroul, fiindca blocajele si traficul aglomerat va fi si mai si... decat in zilele "normale"

                      Dupa 2-3 zile se topeste prima zapada, in cazul in care nu vine gerul odata cu prima zapada. Pacat ca multi isi uzeaza anapoda anvelopele de iarna, acum cand sunt temperaturi peste 12 grade.

                      Apropos, tocmai m-au sunat de la IATSA CAMPINA, sa ma intrebe daca mai doresc anvelope de iarna MOTRIO, fiindca au primit marfa --- asadar, cei care nu au apucat sa isi cumpere anvelope, ar fi bine sa sune la dealerii Dacia, fiindca se pare ca au bagat marfa.

                      Comment


                      • Dimineata si seara e rece, asa ca nu le uzeaza inutil. Si-apoi, vara nu se mai intorce curand.

                        Comment


                        • Sigur, depinde foarte mult cum utilizezi masina. Daca mergi cu ea zilnic/aproape zilnic - trebuie sa o ai pregatita pentru orice situatie - si la 12 noaptea daca te sui in masina, trebuie sa te poti baza pe ea.

                          Daca masina este utilizata ocazional (preponderent la sfarsit de saptamana si/sau cand anumite situatii impun), atunci in caz de urgenta fie schimbi rotile pe loc (asta e ), fie iei un taxi.

                          Comment


                          • Noaptea sunt deja temperaturi sub zero, chiar si in Bucuresti. Dar daca stai cu ochii pe termometru si iesi din casa dupa ce temperatura trece de 7 grade, pentru a salva de la o uzura de cateva zile in plus, atunci poti sa mai astepti. Oricum multi procedeaza asa, in fiecare an, la prima zapada nu mai poti sa treci pe langa vulcanizari de cozi. Chiar daca si pana atunci a fost frig.

                            Comment


                            • Daca ai roti de iarna, poti sa le schimbi singur... nu e chiar asa mare filosofie. (cric + cheie roti e tot ce iti trebuie... si sa strangi prezoanele cu simt de raspundere <sigur, cu masura, nici prea tare sa strambi jantele>)

                              Sa nu fim mai catolici decat papa... Pericolul cel mai mare e pe polei/gheata, unde nici anvelopele de iarna nu te scot complet din "rahat". Pe zapada se face diferenta - unde anvelopele de iarna isi fac treaba cu adevarat. Iar pe asfalt uscat, sub 7 grade asigura aderenta mult mai buna cele de iarna si asigura o distanta de franare mai mica. Totusi legea face referire clara la zapada, gheata, polei.
                              Last edited by ion_R5; 31 October 2011, 13:54.

                              Comment


                              • asta cu schimatul singur este relativa. in primavara cand am pus rotile de vara am reusit sa rup cheia originala a masinii asa de stranse erau prezoanele de cei de la vulcanizare. asa ca am ajuns tot la "specialisti". dar intr-adevar nu-i mare filosofie sa inlocuiesti roata cu totul
                                Zilele petrecute la pescuit nu se pun la anii vietii

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google