Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am doi prieteni care au crezut in teoria asta cu "anvelope de iarna tot timpul" ca sa nu mai stea sa le schimbe in fiecare sezon.
    Ce sa vezi! Dupa o iarna si o vara de mers cu gumele de iarna, in iarna urmatoare au trebuit sa cumpere niste... gume de iarna, pentru ca alea de pe masina erau uzate, crapate si complet inutile pe timp de iarna.

    L.E. Treaba asta cu anvelope de iarna si anvelope de vara este inventata, implementata, testata si folosita de ceva vreme, numa' ca mai sunt si unii care se cred mai catolici decat Papa (nu aia de-o bagi in gura, ci ala de la Vatican) si nu fac decat sa arunce niste bani pe apa sambetei.
    Last edited by vitriol; 16 April 2014, 17:03.
    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

    Comment


    • Nu vreau sa pornesc o discutie in contradictoriu cu voi.

      Avantaje:
      - un singur set care nu ajung sa imbatraneasca
      - bani scutiti pe demontat echilibrat aprox 150 de ron pe an , In 3-4 ani iti poti permite 2 anvelope noi din banii astia.
      - nu te mai cari cu anvelope roti, in boxa/ balcon du-le la masina ia-le de la masina

      Dezavantaje

      - uzura mai rapida
      - frana care nu e perfecta- dupa preferintele voastre
      - zgomot de rulaj daca sunt anvelopele noi

      Acum intr-o situatie limita cand trebuie sa opresti de la 220 km/h la semafor, e posibil sa nu te opresti la timp...

      Comment


      • Da' nu mai bine iti iei un set de anvelope all season?
        sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

        Comment


        • Originally posted by Kojak View Post
          Mah mie nu-mi place cum "se moaie" vara gumela de iarna...ia-o ca pe o chestie de gust, daca vrei
          Ce mă enervează cel mai mult la ele este zgomotul pe care îl scot când se încălzeşte afară, lasând la o parte faptul că se "lipesc" de şosea de zici că sunt date cu aracet! Şi nu am mers cu ele niciodată la o temperatură exterioară mai mare de 25 de grade Celsius!

          Comment


          • Cu anvelopele de iarna, fac in jur de 5.000km cu pe sezon si ma gandesc la faptul ca nu le voi inlocui niciodata din cauza uzurii, ca nu-s nebun sa le tin 10 ani. Legat de anvelopele all season, mi-am spus parerea; un fel de struto-camila, nici cal nici magar.

            Anvelopele de iarna, le-am inlocuit anul acesta la sfarsitul lunii martie si credeti-ma ca am rulat cu ele si pe temperaturi de peste 20*C; sincer nu m-as risca la drum lung, avand in vedere instabilitatea la viraje cu viteza, franarea samd. Deci, categoric NU.
            Last edited by IancuMIC; 16 April 2014, 17:37.
            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

            Comment


            • Originally posted by IancuMIC View Post
              Legat de anvelopele all season, mi-am spus parerea; un fel de struto-camila, nici cal nici magar.
              Pai asta e si parerea mea, dar in cazul de fata (economisirea celor 150 de lei anual) cred ca solutia "all season" este mult mai buna si mai sigura.
              sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

              Comment


              • Da, uitasem de disconfortu' acustic al gumelor de iarna care creste cu cat e mai cald afara, indiferent ca-s noi, or ba.

                Comment


                • Originally posted by Costi-bc View Post
                  2
                  Si mie imi trebuie 2 gume de vara. La pretul ala as lua passio 2 cu dot 13 sau 14 fara sa stau pe ganduri. Unde le-ai gasit?
                  Pana la urma am luat Firestone cu DOT 1113
                  Goodyear erau cu DOT 0811 si cand am fost azi nu mai aveau decat 1 bucata.
                  Le-am gasit in Alba Iulia.

                  Comment


                  • Originally posted by IancuMIC View Post
                    Cu anvelopele de iarna, fac in jur de 5.000km cu pe sezon si ma gandesc la faptul ca nu le voi inlocui niciodata din cauza uzurii, ca nu-s nebun sa le tin 10 ani. Legat de anvelopele all season, mi-am spus parerea; un fel de struto-camila, nici cal nici magar.
                    Din momentul in care am cumparat opincile de iarna, mi-am facut calcule pe timp indelungat si am hotarat sa am seturi "disctincte", sa nu le frec in fiecare an, de 2 ori pe masina cu demontat, remontat etc.
                    Cand am socotit si echilibratul si toate cele, a fost limpede, in cativa ani imi "ieseau" jantele.

                    Au trecut 4 sezoane peste ele: 3760km, 4900km, 5034km, 4477km,T=18171km.
                    Nu as rula cu altceva, fiecare anvelopa pe sezon dedicat, cele mixte tot struto-camila le consider si eu
                    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                    Comment


                    • Na ca m-a provocat vecinu' si-am facut un calcul grosier, dandu-ma pe mie drept exemplu, la prima varianta:
                      Varianta 1
                      - 4 buc. anvelope iarna, achizitionate de noi in 2008, noiembrie - pret aprox. 900lei - Dunlop Wintersport M3
                      - 4 buc. anvelope vara, achizitoanate de noi in 2009, martie - pret de achizitie aprox. 1100lei - Mchelin Energy Saver
                      6 ani "de activitate" si sa zicem cam 2 x 5 = 10 echilibrari x 50lei = 500lei.

                      Total = 2600lei / 2 setruri de anvelope iarna- vara / 6 ani, and counting...

                      Varianta 2, conform cu ce spune de colegu'' Dragos:

                      1 set de anvelope de iarna - cca. 300lei x 4 = 1200lei - anvelope premium, nu opinci.
                      dupa 2 sezoane de iarna - vara, sunt bune de aruncat la cos...deci sa zicem schimbare la 3 ani.
                      1200 x 2 = 2400 / 6 ani.
                      Mai bagi vreo 4 echilibrari in decursu' asta = 50 x 4 = 200 lei

                      Total = 2600lei / 1 set de iarna / 2x3 ani, not counting

                      Deci care ar fi dzavantaju' cu cate 2 seturi in afara de disconfortu' schimbului de 2 / an?
                      Ca la bani cam da la fel si cu o varianta si cau alta.
                      Last edited by Kojak; 16 April 2014, 18:09.

                      Comment


                      • Originally posted by Kojak View Post
                        Doua dintre ele erau bine echilibrate, 2 ba...in fine, m-a dus cu totu' 60lei si ceva deranj.
                        1. n-am inteles de ce trebuie sa le echilibrezi daca au ramas pe jante.
                        ce e cu prostia asta ?!
                        2. 60 de lei sa schimbe jantele echipate cu anvelope intre ele ?!
                        chiar si cu echilibrat... eu dau 20 de lei pt asta.
                        3. sa nu te puna necuratu' sa renunti la anvelope de iarna si de vara.
                        nu imbatranesc asa de repede. ia-ti michelin si le poti tine vreo 8 ani.
                        mai ales pe cele de iarna.
                        femeia are michelin din 2006 de vara (dotarea masinii), si merg de n-au aer.

                        Comment


                        • 1. Corect! Am zis hai sa bag cea mai defavorabila situatie. Cam la 2 ani le trag o echilibrare sau cand simt ca e cazu'..adica tot' in jur de 2 ani
                          2. 50-60 echilibratu' si 20-30lei doar schimbatu', desi cand NU le echilibrez, mi le schimb de obicei singur, cel putin de vreo 3-4 ani incoace.
                          3. nu renunt, nu ti-am zis ca am mers pe 8 bucati inca din 2008. ar fi chiar culmea sa renunt "la concept"

                          Asadar si prin urmare, se pare ca se iese pe PLUS cu 2 tipuri de anvelope, iarna-vara.

                          Sigur ca daca la alea de iarna din varianta 2 optezi ptr. sh-uri si nu le ieie de noi (sau noi dar low-entry)...atunci da, iesi cu alea pe plus.
                          Last edited by Kojak; 16 April 2014, 18:19.

                          Comment


                          • dar chiar sunt curios. exista anvelope allseason miraculoase ? care sa-si faca treaba in orice conditii... sau, mai bine zis, care sunt cele mai bune ?
                            desi n-as merge pe varianta asta din alte considerente. iarna e mult mai usor sa furi jante de aliaj, ca nu scoate nici dracu' capul pe afara si nici nu prea circula lumea. plus intuneric bezna. cu conditia sa fie hoti eshimosi, ca "zburatoarele" noastre stau in casa.
                            cum simti ca e cazul ? vibreaza volanul ?! sau te iei dupa "pitici' ?

                            Comment


                            • Eu unu pe timp de vara merg cu cele de vara pe fata,iar pe spate de iarna.Doar iarna merg cu toate 4 de iarna dar vara doar pe fata le tin pe cele de vara.
                              Cand vrei sa faci un bine gandestete de 2 ori!

                              Comment


                              • Conform cărui raţionament aplici metoda aceasta? Tu vara ieşi afară îmbrăcat în tricou şi pantaloni scurţi, dar încălţat cu bocanci îmblăniţi de iarnă?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google