Eticheta aia spune: incercati, pe cat posibil, sa evitati a frana brusc pe carosabil umed.
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
In afara de Sava si BF Goodrich ar mai fi MATADOR MP 44 Elite 3~ 190 lei/buc, DEBICA Passio~190, Barum Brillantis~195.
Toate stau mai bine la aderenta pe ploaie decat Motrio.
Cautand la dimensiunea 185/65/15, am gasit doar 2 anvelope cu dublu A, consum carburant si aderenta pe umed:
-Anvelope Nokian Eline 185/65 R15 92T
-Anvelope Michelin Energy E-v 185/65 R15 88Q
Michelinu' e cu 100 de lei mai scump, iar Nokianu' e si ranforsat.
Comment
-
Ma uit la eticheta energetica si imi aduc aminte de unele timpuri in care nici electrocasnicele nu aveau asa ceva.
Apoi...am inceput comparatiile si am vazut ca un congelator romanesc, old style era in clasa F (sau chiar G, daca nu ma insel) iar unul "niu feishan" era la A (nu mai zic A+).
Concret era diferenta de peste 50kwh/luna. Considerabil, nu?
Amu...stau si ma intreb: o anvelopa din clasa C (mai realist, Michelin EnergySaver par examplu), la consum, cu cat consuma mai putin decat una din clasa F (ca cea din poza ultima, Motrio-in speta)?
Cum realizeaza ei aceste teste?Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Normal, e neglijabila diferenta, si Io tot la aderenta ma uit.
Insa fac o comparatie intre etichetele opincilor si cele de la electrocasnice.
Acolo, ti se dau valori de consum obtinute in regimuri clare de teste. Vreo 3 aparate frig de acasa si de prin vecine ,chiar se incadreaza in acele plaje declarate.
Odata eram interesat de conditiile testelor de consum carburant (norme europene, inserate la final de fisa tehnica. Acum nu mai stipuleaza asa ceva). Am cautat de mi s-a acrit si mi s-a luat
Asadar aici, doar iti arata o clasa de consum si atat. Tre' sa ii crezi pe cuvantLogan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Imi inchipui ca acele clase sunt certificate de un organism sau mai multe, de profil auto, nu fiecare producator declara ceva si toata lumea ia de bun.
Daca eu devin maine producator de anvelope si imi pun clasa A la consum si clasa A la aderenta, nu crezi ca mi-ar sari in cap Dunlop sau Michelin?
Adica, un adevar exista, nu s-a reunit cartelul producatorilor de anvelope si au tras la sorti, dintr-un bol, clasele pentru produsele proprii.
Atat ca, nu ai consum cu 1 l/100 de km mai mic daca ai Michelin clasa A fata de Motrio clasa F.
La aderenta poti verifica singur diferentele, pe un drum drept si pustiu.
Comment
-
Last edited by B997NDL; 23 April 2014, 15:12.
Comment
-
Au cam acelasi pret. Dupa indicii de pe eticheta, sunt mai bune ca aderenta PremiumContact, dar consumi cu ele 3 stropi de benzina in plus fata de cand esti pe EcoCOntact.
PremiumContact se uzeaza mai rapid fata de EcoContact, de aia majoritatea prefera varianta Eco.Last edited by mr.K; 23 April 2014, 15:50.
Comment
-
Originally posted by 77sky View PostMa uit la eticheta energetica si imi aduc aminte de unele timpuri in care nici electrocasnicele nu aveau asa ceva.
Apoi...am inceput comparatiile si am vazut ca un congelator romanesc, old style era in clasa F (sau chiar G, daca nu ma insel) iar unul "niu feishan" era la A (nu mai zic A+).
Concret era diferenta de peste 50kwh/luna. Considerabil, nu?
Amu...stau si ma intreb: o anvelopa din clasa C (mai realist, Michelin EnergySaver par examplu), la consum, cu cat consuma mai putin decat una din clasa F (ca cea din poza ultima, Motrio-in speta)?
Cum realizeaza ei aceste teste?
1) Cum se masoara economia de carburant?
Anvelopa este testata pe o suprafata care se roteste in conditii standard pentru a reprezenta uzura medie. Testul simuleaza conducerea cu viteza de 80 km/h, sarcina echivalenta a 80% a indicelui de sarcina al anvelopei.
2) Cum se masoara franarea pe carosabil umed?
Conform legislatiei europene, conditiile de testare sunt:
. Anvelope de iarna testate intre 2°si 20°C
. Anvelope de vara testate intre 5° si 35°C
. Stratul de apa intre 0.5 si 1.5 mm
. Franare desfasurata cu 4 anvelope cu ABS intre 80 si 20 km/h
3) Cum se masoara nivelul de zgomot la exterior?
Un microfon este pozitionat la marginea pistei pentru a masura nivelul zgomotului in timp ce vehiculul ruleaza cu viteza de 80 km/h.
E marja mare de masurare la franare.
Comment
-
Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie
Comment
-
Originally posted by Nepotu123 View PostOdata cu venirea sezonului de vara, vreau sa achizitionez 2 anvelope noi pentru puntea fata, dimensiunea standard 185/65/15.
Sapand pe internet, am gasit pagina asta, sper sa nu se considere reclama. http://www.anvelopejantepromotii.ro. Ceva feedback? A mai comandat cineva de la ei, sunt ok? Eventual alte site-uri, recomandari sunt bine-venite.
Am gasit asa, ordonate in functie de pret:
-Debica Passio- 175 RON
-BF Goodrich G-Grip- 206 RON.
-Goodyear Efficient Grip Compact-248 Ron
-Bridgestone EP150-248 Ron
-Conti Premium Contact- 255 Ron
-Conti Eco Contact5- 263 Ron
-Michelin Energy Saver- 273 Ron
Sincer, ultimele 3 variante ma atrag auzind numai lucruri bune despre ele, dar nu zic nu nici la alte propuneri. Spre exemplu BF Goodrich G-Grip mi-a facut cu ochiul dpdvd al pretului, dar nu stiu nimic despre ele, parca nu-mi vine sa ma zgarcesc la 50 lei in plus si sa iau Conti sau altceva.
Comment
Comment