Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Eticheta aia spune: incercati, pe cat posibil, sa evitati a frana brusc pe carosabil umed.

    Comment


    • Şi mai spune: "să nu cereţi de la mine consum mic de combustibil!"

      Comment


      • In afara de Sava si BF Goodrich ar mai fi MATADOR MP 44 Elite 3~ 190 lei/buc, DEBICA Passio~190, Barum Brillantis~195.
        Toate stau mai bine la aderenta pe ploaie decat Motrio.

        Cautand la dimensiunea 185/65/15, am gasit doar 2 anvelope cu dublu A, consum carburant si aderenta pe umed:
        -Anvelope Nokian Eline 185/65 R15 92T
        -Anvelope Michelin Energy E-v 185/65 R15 88Q
        Michelinu' e cu 100 de lei mai scump, iar Nokianu' e si ranforsat.
        Last edited by mr.K; 23 April 2014, 12:47. Reason: Automerged Doublepost

        Comment


        • Aia cu ranforsat si dublu A ... imi pute. Sincer. Cauciucurile alea au 1-1,5kg in plus fata de unul normal din cauza 92-ului ala.

          Comment


          • Alea cu indice de greutate 92 se folosesc la Logan Van.
            sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

            Comment


            • Ma uit la eticheta energetica si imi aduc aminte de unele timpuri in care nici electrocasnicele nu aveau asa ceva.
              Apoi...am inceput comparatiile si am vazut ca un congelator romanesc, old style era in clasa F (sau chiar G, daca nu ma insel) iar unul "niu feishan" era la A (nu mai zic A+).
              Concret era diferenta de peste 50kwh/luna. Considerabil, nu?

              Amu...stau si ma intreb: o anvelopa din clasa C (mai realist, Michelin EnergySaver par examplu), la consum, cu cat consuma mai putin decat una din clasa F (ca cea din poza ultima, Motrio-in speta)?

              Cum realizeaza ei aceste teste?
              Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

              Comment


              • Sa spunem ca diferenta de consum nu e considerabila, de la o clasa la alta.
                Aderenta e care intereseaza mai mult, cel putin pe mine.

                Comment


                • Normal, e neglijabila diferenta, si Io tot la aderenta ma uit.
                  Insa fac o comparatie intre etichetele opincilor si cele de la electrocasnice.
                  Acolo, ti se dau valori de consum obtinute in regimuri clare de teste. Vreo 3 aparate frig de acasa si de prin vecine ,chiar se incadreaza in acele plaje declarate.
                  Odata eram interesat de conditiile testelor de consum carburant (norme europene, inserate la final de fisa tehnica. Acum nu mai stipuleaza asa ceva). Am cautat de mi s-a acrit si mi s-a luat

                  Asadar aici, doar iti arata o clasa de consum si atat. Tre' sa ii crezi pe cuvant
                  Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                  Comment


                  • Imi inchipui ca acele clase sunt certificate de un organism sau mai multe, de profil auto, nu fiecare producator declara ceva si toata lumea ia de bun.

                    Daca eu devin maine producator de anvelope si imi pun clasa A la consum si clasa A la aderenta, nu crezi ca mi-ar sari in cap Dunlop sau Michelin?

                    Adica, un adevar exista, nu s-a reunit cartelul producatorilor de anvelope si au tras la sorti, dintr-un bol, clasele pentru produsele proprii.

                    Atat ca, nu ai consum cu 1 l/100 de km mai mic daca ai Michelin clasa A fata de Motrio clasa F.

                    La aderenta poti verifica singur diferentele, pe un drum drept si pustiu.

                    Comment


                    • de ce sunt mai scumpe eco contact 3 si 5 fata de premium contact 5? am vazut diferenta pe mai multe siteuri. nu sunt mai bune premium contact 5?
                      sigpic

                      Comment


                      • Au cam acelasi pret. Dupa indicii de pe eticheta, sunt mai bune ca aderenta PremiumContact, dar consumi cu ele 3 stropi de benzina in plus fata de cand esti pe EcoCOntact.
                        PremiumContact se uzeaza mai rapid fata de EcoContact, de aia majoritatea prefera varianta Eco.
                        Last edited by mr.K; 23 April 2014, 15:50.

                        Comment


                        • Originally posted by 77sky View Post
                          Ma uit la eticheta energetica si imi aduc aminte de unele timpuri in care nici electrocasnicele nu aveau asa ceva.
                          Apoi...am inceput comparatiile si am vazut ca un congelator romanesc, old style era in clasa F (sau chiar G, daca nu ma insel) iar unul "niu feishan" era la A (nu mai zic A+).
                          Concret era diferenta de peste 50kwh/luna. Considerabil, nu?

                          Amu...stau si ma intreb: o anvelopa din clasa C (mai realist, Michelin EnergySaver par examplu), la consum, cu cat consuma mai putin decat una din clasa F (ca cea din poza ultima, Motrio-in speta)?

                          Cum realizeaza ei aceste teste?
                          Uite cum:

                          1) Cum se masoara economia de carburant?

                          Anvelopa este testata pe o suprafata care se roteste in conditii standard pentru a reprezenta uzura medie. Testul simuleaza conducerea cu viteza de 80 km/h, sarcina echivalenta a 80% a indicelui de sarcina al anvelopei.

                          2) Cum se masoara franarea pe carosabil umed?

                          Conform legislatiei europene, conditiile de testare sunt:
                          . Anvelope de iarna testate intre 2°si 20°C
                          . Anvelope de vara testate intre 5° si 35°C
                          . Stratul de apa intre 0.5 si 1.5 mm
                          . Franare desfasurata cu 4 anvelope cu ABS intre 80 si 20 km/h

                          3) Cum se masoara nivelul de zgomot la exterior?

                          Un microfon este pozitionat la marginea pistei pentru a masura nivelul zgomotului in timp ce vehiculul ruleaza cu viteza de 80 km/h.
                          De la Michelin de pe site citire.

                          E marja mare de masurare la franare.

                          Comment


                          • madhorsefuzzy ceva de genul acesta cautam.

                            Merci de info!
                            Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                            Comment


                            • Originally posted by Nepotu123 View Post
                              Odata cu venirea sezonului de vara, vreau sa achizitionez 2 anvelope noi pentru puntea fata, dimensiunea standard 185/65/15.
                              Sapand pe internet, am gasit pagina asta, sper sa nu se considere reclama. http://www.anvelopejantepromotii.ro. Ceva feedback? A mai comandat cineva de la ei, sunt ok? Eventual alte site-uri, recomandari sunt bine-venite.
                              Am gasit asa, ordonate in functie de pret:
                              -Debica Passio- 175 RON
                              -BF Goodrich G-Grip- 206 RON.
                              -Goodyear Efficient Grip Compact-248 Ron
                              -Bridgestone EP150-248 Ron
                              -Conti Premium Contact- 255 Ron
                              -Conti Eco Contact5- 263 Ron
                              -Michelin Energy Saver- 273 Ron


                              Sincer, ultimele 3 variante ma atrag auzind numai lucruri bune despre ele, dar nu zic nu nici la alte propuneri. Spre exemplu BF Goodrich G-Grip mi-a facut cu ochiul dpdvd al pretului, dar nu stiu nimic despre ele, parca nu-mi vine sa ma zgarcesc la 50 lei in plus si sa iau Conti sau altceva.
                              Am ales pana la urma BF Goodrich G Grip, Dot 1414, ieri mi-au ajuns azi le-am montat. Prima impresie foarte buna, pe vremea asta la 16-17 grade carosabil uscat/semi-umed, cu franele stock abia am putut bloca rotile cu piciorul pe frana scos prin podea, discuri+placute de origine, lichid de frana schimbat cu cateva luni in urma, masina fara ABS. Cand se mai indreapta vremea, o sa incerc si un traseu virajat sa vad cum "prind" si pe curbe.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google