Ok, maine ies pe autostrada si fac niste teste.
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by prometheus View PostUn test cam greu de realizat sa prinzi 80km/h in oras e riscant pentru permis.
Originally posted by enc_edy View Postvitriol,
Mai mult ca sigur nu se va opri in 25 m (parca de atunci incepe linia continua) la 80km/h....de fapt, nu stiu cate masini se opresc in distanta asta + aptitudinile soferilor (nu este usor sa menti frana in zona maxima inainte de abs...ca sa zic...cumva..)
Tocmai ca sa evit asemenea situatii, nu merg cu 80km prin oras....(si chiar daca as fi avut super cauciucuri, Logan-ul este destul de slab pe frana, sau asa mi se pare mie si tot nu cred ca se opreste in 25 m de la 80km/h).
Ma uitam la filmuletul facut de Cristi si postat pe youtube, 55 m frana in blana, 45 m cu frana controlata.....sincer, ca sa scot 25 m nu stiu ce cauciucuri treb sa am....
Pe ud nici nu mai vorbesc...
Vara trecuta, noaptea, pe E85, in afara localitatilor, n-aveam mai mult de 90 km/h pentru ca ma orbeau aia cu "csenoanele" care bateau in cer, iar dintr-o data au disparut. A aparut in schimb o silueta de TIR care traversa soseaua de la stanga la dreapta. Am oprit la vreo 5 m distanta sa ma fac praf.
Nu ma intrebati in cati metri, pentru ca n-am masurat, dar franarea a fost impecabila. Iar asta intr-o situatie de criza, cand nu te mai gandesti sa controlezi franarea (n-am ABS).
Ideea este ca este posibil sa te faci terci cu panaramele alea de 150 lei/buc, iar banii aia economisiti sa nu-ti mai trebuiasca...
Continentalurile au trecut testul fara emotii chiar si pe vremea asta, cand temperatura asfaltului nu cred ca a depasit 7 grade celsius.sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
Comment
-
Originally posted by Hirayama View Post(...)
- acel punct este in legatura cu dezechilibru static al anvelopei- in general este colorat rosu insa mai poate fi si galben si reprezinta locul unde anvelopa are un defect de fabricatie ( asa numitul "punct greu" sau "punct usor")
Concret ce trebuie sa stii tu si cei de la vulcanizare este ca OBLIGATORIU acel punct rosu trebuie montat in dreptul valvei....
Daca nu se face asa, anvelopa va fula, indifferent cat de echilibrata ar fi
Se va monta numai cu punctul rosu la valva sau indiferent de culoarea punctului se monteaza la valva?
Conteaza daca punctul e pe interior sau pe exterior? (ma refer la anvelopele cu indicatie de montaj).Last edited by Fanez; 18 March 2016, 13:27.
Comment
-
Terminati-va mah cu punctu' rosu galben si albastru...
N-are nici o treaba montrea valvei intr-un anumit loc raportat la punctu vrajit dupE anvelopa.
Asa se baga-n seama habarnistii (da, Hyroshima, de d-ta vorbesc! ), ca fuleaza, cica si alte minuni.
Si ca sa nu zica carcotasii ca vorbesc ca sa ma aflu-n treaba, la gumele mele n-au tinut cont deloc de punctul ala de pe anvelopa, cand le-au tras pe jante, e care-cum...si de-aia tin volanu' cu 2 dejte la 160...de la fulaj, al dreqLast edited by Kojak; 18 March 2016, 15:16.
Comment
-
Nu este nevoie sa ma crezi pe cuvant, poti citi ( stii ce e aia?) pe diverse siteuri ale producatorilor de anvelope...sau daca esti capabil, poti scrie chiar un mail......
Insa bineinteles, daca leai pus tu si nu simti vibratii inseamna ca ceilalti nu stiu.....stii cum se numeste ala care nu simte?
Nu exista nici o legatura intre culoare si greu/usor....la dunlop-urile care le luai azi acel punct e verde
Pentru aceste cuvinte (unele sterse de mine) ai fost sanctionat. Ai grija la modul superior de a-ti afisa unele cunostinte tehnice!Last edited by 77sky; 20 March 2016, 11:35.
Comment
-
Multumesc. O sa urmaresc chestia asta cand le schimb (daca vor avea vreun punct). Celelalte cu punct pe care le-am avut nu aveau indicatii de montaj, iar "nea meserie" care le-a montat a zis ca se monteaza cu punctul pe interior.
Probabil ca sa nu se vada...
Comment
-
Originally posted by Hirayama View Post...
Nu este nevoie sa ma crezi pe cuvant, poti citi ( stii ce e aia?) pe diverse siteuri ale producatorilor de anvelope...sau daca esti capabil, poti scrie chiar un mail......
Insa bineinteles, daca leai pus tu si nu simti vibratii inseamna ca ceilalti nu stiu.....stii cum se numeste ala care nu simte?Last edited by 77sky; 20 March 2016, 11:31.
Comment
-
Deci si Dunlop Blueresponse au venit cu punctul pe ele.
Chiar ca "punctu vrajit" cum zice Kojac, mi-am facut griji degeaba, nicio problema nici la mine, pe autostrada merg brici. Anvelopele sunt montate cu punctul diametral opus fata de valva deci in locul cel mai indepartat de aceasta iar una din roti s-a echilibrat perfect (fara Pb).Attached Files
Comment
-
Ia cititi voi aici, ca mura-n gura nu merge ca nu am cui
http://www.carbibles.com/tyre_bible.html
http://forum.softpedia.com/topic/432...librare-rothi/
http://tehnoprest.webs.com/totul-despre-anvelope
http://www.chemtraders.ro/performant...teristici.html
Cromatic, nui problema sa stii ca si patratele se pot echilibra perfect, numai ca nu stiu cum vei merge cu ele....daca la tine merg brici, e ok
@ Kojak : vai....te-ai suparat si ti-ai luat jucariile? pai cine a inceput cu habarneala etc?
Eu tiam scris tie si celuilalt pe topicul de uleiuri sa fiti respectuosi ca nu stiti peste cine dati......
De fapt....tu asta urmaresti- sa agiti apele si sa provoci ca altii sa ia ban, nu-I asa ca te-am "citit"?
In afara de mistocareala ieftina, nam gasit un singur post de-al tau tehnic pe tot forumul.....si evident tot tu esti cu gura mare
Comment
-
Originally posted by Hirayama View Post(...)
Nu exista nici o legatura intre culoare si greu/usor....la dunlop-urile care le luai azi acel punct e verde
http://www.carbibles...tire_bible.html este locul din care am mai aflat ceva ce poate fi de folos. Cauciucurile pot fi marcate din fabrică pe lateral cu o bulină galbenă sau roşie (uneori de altă culoare).
Bulina galbenă însemnă că anvelopa este dezechilibrată din punct de vedere al masei, punctul galben marchează zona cea mai uşoară a cauciucului şi este recomandat să se monteze cauciucul cu bulina galbenă în dreptul valvei.
Bulina roşie înseamnă că anvelopa are formă asimetrică, adică este puţin cam departe de forma unui cerc. Bulina marchează zona cu balonul mai mic şi se recomandă montarea în dreptul valvei.
Dacă şi janta este marcată cu bulină, atunci cele două buline trebuie să fie în opoziţie.
Aşa încât, dacă vă cumpăraţi cauciucuri, evitaţi caucicurile marcate cu bulină, orice culoare ar avea ea.
Eu am pe faţă un cauciuc marcat cu bulină roşie, aşa încât, vorba unui mecanic: eu îţi echilibrez şi un pătrat, numai că nu ştiu cum vei merge cu el.Last edited by Fanez; 18 March 2016, 20:25.
Comment
-
Originally posted by alexsr View PostCool jantele , de unde ? Sunt pe logan 1.
Si la mine punctul rou este opus valvei.
Sent using Tapatalk
Chiar daca ti-as spune de unde le-am luat nu te-ar ajuta deoarece am cumparat ultimul set cu un discount maricel. De fapt jantele sunt KFZ (SWISS Made) cu omologare TUV pentru LoganII.
Le gasesti oriunde se comercializeaza jante din grupul ALCAR.
Comment
-
Originally posted by Fanez View PostIata ce am gasit intr-un loc indicat chiar de tine:
P.S. evidentierea cu litere bolduite imi apartine.
Da...astea sa le arati si " specialistului" atotstiutor ...
Interpretarile punctelor variaza insa trebuie tinut cont de ele, exact ca in concluzia finala...
La mine pe sport blueresponse sunt verzi, duminica daca am timp le arunc pe masina si o testez.......
O sa le compar cu Goodyear efficient grip performance....
Comment
Comment