Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am folosit Motrio de iarna. Pe ud pe jos erau ok, dar in zapada mai mare sau putin noroi nu se descurcau deloc. Depinde de tine ce drumuri faci..ce ti se potrivesc...

    Comment


    • Nu prea multi km. fac.
      Multumesc mult

      Comment


      • Originally posted by Fanez View Post
        Important este ca s-a lamurit problema cu bulinele.
        Punctul de variatie maxima al fortei radiale (punctul rosu) ar trebui sa fie aliniat cu........??? (n-am inteles cu ce anume) - yokohama vorbeste de un punct sau o crestatura pe ansamblul rotii, deci unde-ar trebui sa ne uitam mai exact?

        Comment


        • Trebuie aliniat cu un punct de pe janta, care vine de la fabricantul jantei. Daca janta nu are punct, soarta.
          Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

          Comment


          • Originally posted by Cromatic View Post
            Punctul de variatie maxima al fortei radiale (punctul rosu) ar trebui sa fie aliniat cu........??? (n-am inteles cu ce anume) - yokohama vorbeste de un punct sau o crestatura pe ansamblul rotii, deci unde-ar trebui sa ne uitam mai exact?
            In dreptul valvei. Acolo janta are "crestatura" pentru valva. Fiind locasul ala special, e mai putin material pe janta ca sa zic asa, deci un pic mai usoara, compensarea facandu-se cu punctul rosu (sau galben, sau alta culoare) de pe anvelopa.

            Comment


            • Pierzi din vedere faptul ca in gaura practicata pe janta va intra valva care este ceva mai grea decat putinul material inlaturat si astfel punctul cu valva va deveni de fapt cel mai greu punct al jantei. Alinierea se va face in modul aratat de tine doar in situatia cand pe anvelopa se afla punctul galben care indica punctul cel mai usor de pe anvelopa (echilibrare in greutate).

              Ma rog, nu vreau sa fac aici teoria chibritului generalizata, inclin sa-l cred pe einstein (un producator de jante care se respecta ar trebui sa practice un semn in punctul de pe janta unde forta radiala este minima).
              Last edited by Cromatic; 25 March 2016, 21:38.

              Comment


              • Parca acum cateva posturi ziceati ca pt treaba cu "punctele vrajite " nu trebuie sa va faceti nici o grija, ca nu conteaza.....

                Acum scrieti randuri despre acelasi subiect.....nu va inteleg atitudinea, intai dati cu parul si apoi meditati?


                Eu zic sa lasati treaba cu punctele pe seama altora, in fond rotile nu le echilibrati voi si nici macar nu le puneti voi pe masina.....voi doar conduceti

                Adica sa treceti de la un punct...la o line....sau poate chiar un cerc?

                Ar fi interesant sa citesc ceva review-uri aici despre comportamentul unor anvelope....in fond, asta e subiectul nu?

                Comment


                • Subiectul e anvelope si tot ce tine de ele.

                  Sunt anvelope care au punct rosu/galben si anvelope ce nu au. Cu alte cuvinte, conteaza dar nu prea. Aia de la vulcanizare isi fac treaba, scoti masina la o plimbare la viteza peste 120/ h si iti faci o parere despre cum sunt echilibrate sau nu anvelopele.

                  Comment


                  • Originally posted by mr.K View Post
                    Subiectul e anvelope si tot ce tine de ele.


                    Daaa.....asa este ! Asteptam sa scrie cineva asta- daca e asa....am si eu o nedumerire.....voi cand le simtiti mai bine echilibrate, cand aveti capacel la ventil negru sau verde?

                    Este adevarat ca atunci cand aveti capacel verde la ventil prinde viteza mai mare?

                    Comment


                    • <editat>

                      Hirayama, sunt alte topice cu subiecte al carei mesaj il lasi sa se inteleaga...incearca sa n-o mai dai in bara asa des.
                      Last edited by Cromatic; 25 March 2016, 22:29.

                      Comment


                      • Originally posted by Cromatic View Post
                        <editat>

                        Hirayama, sunt alte topice cu subiecte al carei mesaj il lasi sa se inteleaga...incearca sa n-o mai dai in bara asa des.


                        De ce? Nu mai ai tu loc de mine?


                        Incearca sa scrii o idee fluent....fara editari daca se poate, ca sa-ti raspund punctual



                        P.S: daca zici ca eu am dat-o in bara ( desi tu ai inceput cu punctul si eu iti raspunsesem civilizat) atunci tu continui ...este?

                        Comment


                        • alte subiecte mai interesante decat alinierea punctelor cu te miri ce zone din janta mai aveti? )

                          mie mi se pare ca se bate apa-n piua pe o chestie absolut banala si total irelevanta/neimportanta. asa putem sa ajungem si la faze de genu aranjarea pasagerilor dupa criteriul greutatii in zone cheie din masina ca sa echilibram masele pe punti sau sa nu fie o greutatea prea mare pe roata al carei punct de pe anvelopa nu e aliniat perfect cu ventilul de pe janta

                          serios acum. anvelopele mele de vara luate acu un an nu au nici un punct/cerculet. astea de iarna achizitionate acum cateva luni sunt primele mele anvelope in 7 ani care au cerculetu ala pe ele. pana acu masina a mers bine mersi si fara cerculete pe anvelope si imperecheate pe janta fara nici un reper predefinit

                          Comment


                          • @ cristi +1 ....de acord cu tine


                            Am montat Blueresponse-urile - au facut cam 1000 de km- nu-I mult,dar iata cateva impresii personale


                            - aderenta in general mai buna, decat efficientgrip performance, atat pe uscat cat mai ales pe ploaie

                            - aderenta la franare clar mai buna....mai buna decat orice (testat de mine Pirelli, continental goodyear, Viking, firestone, bfgoodrich).....se observa inca de la inceput, efectiv parca sunt facute pt asa ceva


                            - pe uscat dau senzatia de "gumat"...efectiv aderenta ff buna, care la viteze mari pe mine ma deranjeaza un pic ( comparative cu goodyear) deoarece dau impresia ca nu demarezi sufficient de repede ( este aceeasi senzatie ca atunci cand ai cauciucuri de iarna puse vara .....simti ca ramai impotmolit si ca prinzi viteza greu)

                            Din acest punct de vedere ( al modului cum demareaza la viteze mari) efficient grip par un pic mai potrivite, goodyear par sa aibe echilibrul perfect intre "grip" si rezistenta la rulare.....Dunlop sunt concentrate parca prea mult pe "grip"

                            - pe asfalt umed si ploaie clar mai bune; de acord sunt si noi insa nici efficientgrip nu sunt chiar asa de vechi; insa repet, pe ploaie nu sunt probleme, aderenta excelenta....dau impresia ca ai ventuze, te lipesc de sosea.....rulat fara probleme pe ploaie cu 160km/h...

                            Cam asta ar fi....ramane in timp sa vedem cum se comporta ca rezistenta la uzura, comparative cu efficient grip performance..

                            Comment


                            • interesant review, multumit

                              este posibil ca fiind mai moi anvelopele, zgomotul de rulare si amortizarea sa fie mai bune fapt care induce un zgomot mai mic la rulare si deci o impresie subiectiva ca ”stai pe loc”?


                              zic si eu
                              Last edited by cristi....; 26 March 2016, 01:19.

                              Comment


                              • Am un sezon rulat cu ele și acum am început al 2-lea. Tradus inseamna undeva pe la 12.000km rulați.
                                Se comport ca în prima zi, adică ireproșabil.
                                Senzația de gumos, intr--adevăr exista, însă eu o consider un avantaj. Au un rulaj f. lin, imbinarea perfecta intre confort și sportivitate. Cele mai moi flancuri pe care le-am văzut.
                                Cred ca sunt singurele gume care imi dau senzația ca au aderenta mai buna pe ud, decât pe uscat. Nu ca pe uscat, aderenta n-am fi excelenta. Se comporta minunat chiar și pe temperaturile astea modeste din ultima săptămână. Singura diferența e ca se simt o idee mai rigide la denivelari, lucru firesc dealtfel fiind gume de vara.
                                Rata de uzura dupa km ăstia, ochiometric o aproximez la un 30-35%.. Așa cum am bănuit de la început, mă țin maxim 3 sezoane, dar merita pana la ultimu' pol.
                                Oricum, schimba radical comportamentul mașinii în bine.
                                Văd ca anul ăsta au ieșit pe locul 3, în topul ADAC. La mica diferența de Conti, care e pe 2.
                                În schimb Michelin Energy Saver au căzut pe 10, dacă am numărat bine.
                                Last edited by Kojak; 26 March 2016, 02:57.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google