Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am inaltat masina cu doar 6,5 mm (pe raza rotii), dar am castigat
    La cat de inalt e Loganul, eu nu vad inaltarea lui ca un castig, din punct de vedere al tinutei de drum. Ba dimpotriva.
    Trebuia sa pui gume de 195 cu talon mai mic de 65, daca voiai ceva mai multa stabilitate. Doar ca alea sunt mai scumpe.

    Comment


    • Din câte tiu si eu o anvelopa cu balon (talon) mai mare este mai instabila decât una cu balon mai mic mai ales pe viraje


      Sent from my iPhone using Tapatalk
      sigpic

      Comment


      • Eu leam pus pt a castiga la viteza maxima, de fapt pt a reduce eroarea de bord cat mai mult...

        Daca le pui pe jentile standard de logan, atunci da pot fi mai instabile pe viraje pt ca inalta garda.....insa daca suspensia e in mintile ei, se compenseaza

        La mine nu este cazul de asa ceva, deoarece eu am jante mai late (6.5 j ), merg inclusiv de 205.....

        Comment


        • Originally posted by balooo View Post
          Orice sistem cat de putin complex functioneaza cu o anumita toleranta. Sa spui ca nu exista tolerante in tehnica este ineptie (de aceea nu cred intr-o singura dimensiune compatibila de anvelope). Ca lenea, economia sau mintea ingusta a unora a redus totul la o singura valoare admisa pe care au trecut-o in civ, asta nu accept ca argument tehnic.
          E posibil ca daca mergi spre un maxim de toleranta, sa obtii performante dinamice superioare abordarii valorii nominale. Ceea ce mi-am demonstrat.
          Toleranta aia de care vorbesti este trecuta in cartea masinii de catre producator, si anume 165/80 R14 - 185/65 R15. Inginerii aia dobitoci cu mintea ingusta, care au proiectat masina, probabil au dat cu banul si au pus niste cifre pe hartie, dar sunt convins ca tu ai niste rapoarte de incercari, niste calcule tehnice si multi ani de teste cu care sa dovedesti ca masina merge mai bine cu dimensiunea 195/65 R15.
          Last edited by vitriol; 2 April 2016, 22:09.
          sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

          Comment


          • Totul e legat de bani, de faptul ca te costa sa scrii in cartea masinii inca o dimensiune, cele pe 14 nu sunt o optiune viabila, sunt puse la misto, la noi in tara nici nu s-au vandut loganuri cu jante pe 14, sa-i mai pui si talon putin mai mare si e deja bicicleta.
            Acelasi lucru cu cele pe 14 si dimensiunile stock sunt cele, mai nou, de pe prestige 195 55 r16, dimensiune exotica cel putin pentru pretul loganului.
            Lasa ca si inginerii fac sa iasa calculele asa cum le dicteaza sefu` de fabrica, sa iasa banul mult, peste noapte si daca se poate, doar din pix.


            Dimenisuni compatibile care imbunatatesc considerabil dinamica loganului sunt multe, doar ca ar costa mai mult ca pret de cercetare, omologare pentru fabrica si nu in ultimul rand achizitie pentru consumatorul final.
            Last edited by 827sam; 2 April 2016, 22:26.
            Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

            Comment


            • Cred ca primul lucru pe care l-au luat in calcul "geniile" de la Automobile Dacia a fost reducerea costurilor si apoi performantele masinii. Dimensiunea 185/65 R15 este foarte raspandita (multe autoturisme sunt dotate din fabrica cu aceste anvelope) si ieftina indiferent de categoria din care face parte (lowcost, midlecost sau premium). Asa ca... mai bine o lasam moarta cu testele inginerilor lu' peste!

              Comment


              • Originally posted by gabrielg67 View Post
                [...]multe autoturisme sunt dotate din fabrica cu aceste anvelope[...]
                Ca de exemplu care? Da-mi 5 exemple - din alea multe - de autoturisme care sunt dotate cu aceasta dimensiune de anvelope.
                sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                Comment


                • i30, corsa D, astra G (vine cu 195 60 r15 dar le are trecute in talon), renault clio, laguna, kangoo, scenic, cee`d
                  Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                  Comment


                  • Nu pe tine te-am intrebat, bai Samuelescule. Stiu ca tu ai vorbili la tine.
                    sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.

                    Comment


                    • Din ce-am observat, pentru latimea 185mm R15 talonul cel mai uzual este 60 si apoi 55 iar talonul cel mai rar folosit este 65, practic inafara de Renault - DACIA eu nu mai stiu nicio masina cu 185/65 R15 OEM.

                      Comment


                      • Dimensiunea 185/65 R15 este foarte raspandita (multe autoturisme sunt dotate din fabrica cu aceste anvelope) si ieftina indiferent de categoria din care face parte (lowcost, midlecost sau premium)
                        Pe 15'' dimensiunea cea mai raspandita e 195/65/15. Ca urmare, gumele pe 195 sunt mai usor de gasit la toate brandurile de anvelope si mai ieftine decat cele 185/65/15.

                        Comment


                        • Testat Dunlop Sport Blueresponse 195/65/R15 pe o distanta practicata des : Brasov - Sf. Gheorghe
                          Ca prime impresii de drum intins, comparativ cu Conti Eco Contact 3 185/65/R15:

                          - castig substantial in stabilitatea masinii (cel mai evident)
                          - pur si simplu sta lipita de sosea la viteze de 90-120 km/h (senzatie foarte placuta) =>
                          - depasiri executate mult mai in siguranta la aceleasi viteze de depasire practicate de mine pe drumul respectiv
                          - confort mult sporit la rularea pe distante drepte
                          - zgomot de rulare in masina redus
                          - franare (aici voi testa cand voi fi singur in masina. pentru a nu crea discomfort pasagerilor impreuna cu teste de stabilitate suplimentare pe valea Prahovei)

                          Optional am intrat si pe o ulita neasfaltata. Aproape nimic in volan sau in habitaclu => confort + menajare elemente directie.

                          Din cauza faptului ca prevad o franare superioara (urmeaza teste) si a faptului ca anvelopele sunt putin mai grele, preconizez o uzura putin marita a placutelor de frana. Dar asta ramane de vazut deocamdata.
                          De asemenea sunt foarte curios de consum, asupra caruia inca nu ma pot pronunta.


                          Voi mai reveni dupa un traseu Brasov - Bucuresti care va contine urmatoarele:

                          - testare frana
                          - testare stabilitate pe serpentine si curbe stranse
                          - testare comportament si zgomot la viteze de 100-140 km/h
                          - testare consum
                          - optional daca ploua, aceleasi teste pe suprafata uda
                          sigpic

                          Comment


                          • Perfect, acum roaga alt sofer de logan sa o conduca pe a ta fara sa-i zici ce gume are si vezi daca simte vreo diferenta "substantiala".
                            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                            Comment


                            • Sigur ca o sa simta o diferenta "substantiala".
                              Nu poti sa faci diferenta decat daca este aceeasi masina cu gume diferite. Intre masini diferite, chiar cu acelasi tip de gume e diferenta.

                              Comment


                              • Cu bfgoodrich ggrip as reda acelasi feeling precum colegul cu 195 65 r15, cu mentiunea ca pe dimensiunea 185 60 r15 e mult, mult mai lipita de asfalt decat a lui, deasemenea frana si acceleratia sunt mai ferme.
                                Am impresia ca se exagereaza cam mult, nu le contesta nimeni performanta, insa mai aveti putin si le puneti cu voi la masa, pentru ca merita.
                                Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google