Indice sarcina mai mic= flancuri mai moi. Nu e vorba ca se sparg rotile de la greutate, dar comportamentul sub acceleratie laterala e altul... daca tu iti asumi raspunderea ca e ok asa spune-i omului sa mearga asa.
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Am inteles, oricum nu m-as fi riscat insa vreau sa risc alta chestie, vreau sa alezez gaura centrala la niste jante de aliaj de la 56,56 la 60,06, asta ar insemna 2mm pe raza deci se vor indeparta doar 2 mm de material, credeti ca e ok avand in vedere ca janta doar se centreaza pe butuc ? janta efectiv se prinde in suruburi.
Comment
-
Revin cu un feedback referitor la ultimul drum facut in ce priveste noile anvelope Dunlop Sport Blueresponse 195/65/R15:
Traseu :
Brasov - Bucuresti : 166 km pana la destinatie
Bucuresti - curse urbane : 62 km
Bucuresti - Brasov : 166 km
Total : 394 km
In primul rand, doresc sa spun ca in urma testelor dinainte de drum, am ajuns la concluzia ca pentru a avea acelasi regim de mers si a avea acelasi feedback in volan cu noile anevlope fata de cele vechi, este nevoie de presiune 2,2 bar fata si 2,4 bar spate. Presiunea am facut-o la rece inainte de drum.
Consumul a fost facut de la plin la plin, cu 3 declickuri ale pompei (ca de fiecare data).
Nr. personae : 2
Total km : 394
Presiune roti : 2.2 fata; 2,4 spate
Viteza maxima : 120 km/h (distanta Ploiesti-Campina)
Timp/traseu la intoarecere : 2 ore si 10 min
Consum : 5.77 l/100 km
Este adevarat ca regimul urban facut in Bucuresti a fost mai lejer decat de obicei, date fiind sarbatorile din weekend.
In aceleasi conditii cu anvelpele vechi si la modul de mers (fara menajamente referitoare la consum) as fi scos in jur de 6,8-7 l/100 de km.
Deci pe parte de consum jos palaria. Nu ma asteptam, a fost o surpriza placuta.
De asemenea, masina era putin mai stabila cu presiune 2,1 fata si 2,3 spate, stabilitatea de acum (2,2 si 2,4) fiind aproape identica cu vechile anvelope.
Vor mai urma teste de finete, pentru hobby, prin micsoararea presiunii spate la 2,3 fata de actual si ulterior o revenire la 2,1 fata.
Urmatoarele consumuri vor fi facute pe o plaja mult mai mare de kilometri.Last edited by balooo; 3 May 2016, 09:47.sigpic
Comment
-
Originally posted by balooo View Posteste nevoie de presiune 2,2 bar fata si 2,4 bar spate. Presiunea am facut-o la rece inainte de drum
Eu le tin pe toate 4 la 2.0 = L.U.X.
Daca incarc ceva mai mult pe spate (portbagaj full de bagaje, de ex.) le fac 2.1 sau maxim 2.2 doar p-alea de pe spate.
Presiunea aia pe care o faci tu e buna doar ptr. consum si Vmax...in rest simti toate denivelarile.
Comment
-
La dimensiuni diferite de anvelope presiunile nu sunt la fel. De ex daca pun presiune de 2, zici ca am pana, masina incetineste foarte repede la mers decelerat, si probabil consumul creste mult. De aici am dedus ca nu e corecta aceeasi presiune.
La 2,1 pe fata, nu simt aproape nimic in volan, semn ca inca nu am ajuns la feedbackul dimensiunilor stock. la 2,2 se simte exact la fel ca la 185/65 stock cu presiune 2. Ce e peste, deja uzeaza prematur articulatiile.
Ce nu inteleg este de ce producatorul a recomandat 0,2 in plus pe spate, unde masina este foarte usoara (lasand la o parte momentele cand este plina, care sunt rare).
Ce iarasi nu inteleg este de ce a recomandat doar un set de presiuni (probabil o medie) cand orice alta marca recomanda cel putin 2 presiuni la aceeasi anvelopa - mers incarcat si mers gol.
Presupunand ca Dacia a recomandat o presiune medie intre gol si plin, repet, nu inteleg acei 0,2 in plus pe spate. Maxim 0,1, sau cel putin egal cu fata (unde este motorul).
De asta voi scadea 0,1 bar din spate si probabil chiar si 0,2. Pentru fata as fi preferat o valoare undeva la jumate intre 2,1 si 2,2, dar la benzinarie merge doar cu pas de 0,1. Testele le voi face treptat si voi testa fiecare regim pe o plaja de 500-700 de km pentru un rezultat de acuratete privind factorii consum si stabilitate.Last edited by balooo; 3 May 2016, 12:48.sigpic
Comment
-
Originally posted by Kojak View PostMi se pare mult cat bagi, mai ales pe spate Pe spate, in afara de persoane si probabil bagaj aferent, ai mai carat saci de ciment, gresie, faianta, balast(...).Originally posted by balooo View Post(...)Ce nu inteleg este de ce producatorul a recomandat 0,2 in plus pe spate, unde masina este foarte usoara(...).
Comment
-
Logan Prestige - februarie 2009, deci 7 ani impliniti. Am 70.000 km facuti cu ambele seturi de anvelope vara/iarna.
Anvelopele de vara, Barum Brillantis , mai au carne 4,5 mm pe fata si 5 mm pe spate.
In vara vreau sa plec in concediu, voi face 3000 de km. si sunt in dilema daca sa le schimb sau nu.
Daca o fi sa le schimb m-am orientat catre:
1. hankook kinergy eco k425, am gasit la 185, on-line dar nu stiu ce DOT are.
2. continental contipremiumcontact 5, la 230 lei/buc. deci un plus de 45x4=180 lei.
Ce sfaturi imi dati?
Comment
-
Originally posted by danrogo2001 View Post(...)
Anvelopele de vara, Barum Brillantis , mai au carne 4,5 mm pe fata si 5 mm pe spate.
In vara vreau sa plec in concediu, voi face 3000 de km. si sunt in dilema daca sa le schimb sau nu.
(...)
Ce sfaturi imi dati?
Comment
-
Originally posted by 827sam View PostParca aia cu care ai vorbit tu avea vreun habar de capul lor. Cand se ieftineste o anvelopa nu e din decizia secretarei sau a agentului de vanzari ...
Originally posted by mr.K View PostLa banii aia, sunt best buy.
Comment
-
Eu am gasit set pentru logan de jante origine logan2 cu goodyear duragrip din 2014, complet nerulate la 1000 lei.
Daca stii ce sa cauti, gasesti.
jante+anvelopeDaca prostii ar zbura, ar fi intuneric.
Comment
Comment