la gumele din grupul continental, punctul alb reprezinta punctul de dezechilibru dinamic. partea proasta e ca nu toate anvelopele, de la nici o firma, de fapt, nu se verifica 100% pentru dezechilibru
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Seba View Postla gumele din grupul continental, punctul alb reprezinta punctul de dezechilibru dinamic. partea proasta e ca nu toate anvelopele, de la nici o firma, de fapt, nu se verifica 100% pentru dezechilibru
@Mr.K Am jante separate ,însă char dacă nu ai poți ține cont la demontare , eventual dai un semn pe anvelopă în dreptul valvei.
Comment
-
Cand incepe sa se stearga....exista niste markere cu vopsea alba cu care se poate reface punctu'. Iar ala de la vulcanizare, daca le monteaza cum vrea el....le demonteaza si le monteaza cum vreau EU! Bineinteles am obligatia de la inceput sa ii spun omului ce idei am eu cu punctu' ala.
Oricum, eu nu stiam pana acum ce e cu acele puncte, nu am avut asa ceva pe nici un cauciuc dar informatie e buna de tinut minte.
Comment
-
testul de uniformitate n-are lagatura cu testul de balans. exista o legatura posibila, bazata pe niste calcule statistice, din care reiese ca unde ai "galma" in forta reactiva masurata in timpul testului de uniformitate, probabail sa ai o suprapunere mai mare a imbinarii carcasei si de acolo poate rezulta oresce dezechilibru. la conti, nu exista termenul de marcaj pe janta, punctul de 0 grade al anvelopei e litera "O" din marcajul "DOT". ala e referinta marcajelor pe anvelopa, n-are legatua cu janta.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Originally posted by Fanez View PostIn manual scrie ca exista riscul exploziei in cazul rularii cu presiune scazuta in pneuri, fara sa specifice temperatura de afara sau cat de scazuta e presiunea. Nici cat timp rulezi.
Despre roata de rezerva la pagina 5.1
Comment
-
Exista posibilitea, dar probabilitatea e mica, in schimb.
Mai multe sanse sunt sa expodeze la o presiune prea mare, dar si in cazul asta, de la 3 in sus.
Vorbim de gume fara defecte, reparatii etc.
Am vazut guma cu care s-a mers aproape pe janta, avea in extremitatile benzii de rulare 2 santuri, dupa cum se rosese cauciucul. Si tot n-a bubuit.Last edited by mr.K; 31 January 2017, 10:38.
Comment
-
Hai ca e deja "Teoria Fasssssss-ului" cu explozia-uzura-deformarea-alterarea-imputirea rotii daca e putin lasata sau un pic prea umflata. Ajungem la prostia tip americana in care trebuie sa scriem pe masina de spalat rufe "A nu se introduce animale!" ca sa nu ii vina cuiva ideea de a spala catelul.
Daca te duce un pic capul poti folosi in siguranta mici modificare ale presiunii rotilor pentru a rezolva niste probleme.
Poti dezumfla un pic rotile de pe fata pentru a avea mai multa aderenta (prin marirea suprafetei de contact) in situatia in care intalnesti o zona cu gheata. Mergi incet, depasesti momentul, scoti masina si apoi aduci presiunea din roti la normal.
Poti folosi si o presiune mai mare (dar nu este recomandat) pentru a micsora consumul de carburant. De exemplu se poate merge fara griji cu 2,5 daca te deplasezi doar urban si pe carosabil uscat. Viteza mai mica si carosabilul care nu aluneca pot contrabalansa neajunsurile suprafetei de contact mai mici datorate presiunii mai mari.
Uzura, da e o uzura pe mijlocul anvelopei, e nesemnificativa dar apare o economie la carburant datorata scaderii rezistentei la inaintare.
Oricum, asta cu presiunea mai mare eu nu as recomanda-o dar teoretic se poate.
DAR....daca nu te duce deloc capul e mai bine sa iei drept Biblie manualul masinii si sa citezi "versete" din el de fiecare data cand te urci la volan.
Comment
-
Comment