If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Era o parere. Am si eu un cauciuc mai nou (aceeasi marca si model) cu 10k km fata de celelalte 3 de pe masina, dupa ce am inlocuit o guma crestata putin pe flanc.
La mine e pe spate, la tine pe fata.
Ma gandesc la faptul ca 1 mm uzura suplimentara la un pneu nu cred ca modifica radical directia masinii, de vreme ce, de exemplu, rotile de rezerva inguste sunt destul de diferite fata de ce e pe masina, si nu stai de corectat tot timpul diectia masinii, ca in fimele americane.
Imi inchipui ca ai verificat presiunea in pneuri. Amortizoarele, arcurile ar mai fi de verificat, sa nu ai vreo spira rupta.
Ete ca n-ai fost atent: pe fata sunt cele vechi de pe spate, ala nou tot pe spate l-am pus si eu.
Presiunea e verificata.
Daca era din arc sau amortizor (verificate si astea la ITP) nu se schimba directia in care trage masina odata cu schimbarea intre ele a cauciucurilor fata. (care cauciucuri permit invesarea fiind cu profil simetric, fara sens obligatoriu de rulare sau conditie inside/outside).
Geometria a fost facuta cu ocazia schimbarii capetelor de bara si bieletelor de directie. Pe masina erau cauciucuriele de iarna si masina nu avea probleme de directie inainte sau dupa geometrie.
Inseamna ca masina ta cu o roata de rezerva ingusta montata pe fata ar merge direct spre sant?
Nu cred.
Ai gumele de iarna pe jante separate? Fa o proba cu ele pe masina.
puntea spate fiind punte condusa nu sesizeaza asa drastic diferenta de greutate intre anvelope. pe fata, in schimb, diferentialul si lungimea diferita a planetarelor fac ca la o accelerare brusca, in trepte mici de viteza, cu mana luata de pe volan, chiar cu unghiurile perfecte, o roata sa traga mai tare decat cealalta. efectul se numeste torque steering. cu atat mai mult, daca o roata e mai usoara, acea roata va fi invartita mai usor (datorita inertiei mai mici), iar roata mai grea va prinde viteza mai incet.
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Cate grame de cauciuc inseamna 1 mm uzura pe o anevelopa? Cateva zeci ? 100 de grame?
O anvelopa + janta inseamna 3- kg, ce sa faca suta aia de grame in plus?
Repet, de ce nu te duci in sant cu o roata de rezerva d'aia ingusta? Aia e jumatate cat o roata normala la greutate.
In locul colegului as inprumuta 2 roti de la altcineva, ca sa fac o proba si sa elimin rotile din schema, daca face tot asa.
Dupa ce am pus cauciucurile de vara am sesizat o tendinta a masinii sa traga catre stanga. Prima verificare si cea mai facila: am schimbat intre ele rotile fata. Masina nu mai trage stanga ci se duce catre dreapta.
sigpicI don't want you to think like me, i just want you to think.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment