If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Nokian e mai scumpa. Ce sa aleg intre ele? De mentionat ca nu merg tare, dar dat fiind ca nu le iau in fiecare zi... Ma intereseaza sa fie si durabile intre astea doua, sa nu se duca vazand cu ochii. Pe vechea masina am avut Michelin Alpin, luate second, se tocesc f greu, asta a fost un plus.
Nokian 100%. Aderenta e cea mai importanta, durabilitatea astora de iarna e relativa, multi le arunca pentru ca au trecut prea multi ani de cand le au pe masina, nu de uzate.
Viking e budged (low-cost), Nokian e cel putin medium (dupa unele clasificari fiind catalogata chiar premium)...nici nu cred ca trebuie sa te gandesti prea mult.
Pe vechea masina am avut Michelin Alpin, luate second, se tocesc f greu, asta a fost un plus.
Asta nu e nici pe departe un plus pt. o anvelopa.
Compromisul pt. o anvelopa buna este uzura mai rapida fata de o anvelopa de buget care are mult plastic in ea si se uzeaza f greu.
Last edited by Kojak; 28 July 2017, 11:25.
Reason: Automerged Doublepost
daca viking a ajuns sa bata nokian in teste...
eu cand mi-am luat gume noi, m-am uitat la teste din 2016-2017, nu la alea din 2013, ca nu-mi iau sh-uri.
le: alt link care arata prapastia dintre aderenta clasa c a vikingului si clasa a nokianului test 2016
Intre ele sau dintre ele?
Dintre ele as lua Nokian fara sa ma gandesc de doua ori. Intre ele pot fi si altele, de exemplu Falken.
Diferenta de bani o scoti din diferenta de consum (F vs. C).
Nu mai spun ca la aderenta indicele A e de preferat.
Care este criteriul clasamentului? Dacă luăm după numărul total de puncte, Pirelli este #3, după Goodyear și Michelin. Nokian are punctaj mediocru la ploaie, lucru pe care îl arată și profilul. Eu aș opta între acestea 3 pentru anvelope utilizate în perioada nov-apr.
in topul autobild sau automotorsport, gasesti clasificari in functie de aderenta pe ud, pe zapada, pe uscat, in ansamblu. acum, fiecare stie cat de cat cam cum e vremea in zona lui si cam pe unde umbla cu masina. degeaba ai gume excelente pe zapada, daca ai zapada 3 zile in 6 luni si in majoritatea timpului e doar ud pe jos, iar gumele tale pe ud sunt pleazna...
sfat: cautati teste facute pe suprafete diferite, cu aceeasi masina, cu gume diferite, nu cautati review-uri de la posesori. in ultimul caz, o sa gasiti o gramada de commenturi ca pe emag, und ecate un bou da o stea la un hard disk ssd de 500MB/s ca nu l-a primit cu cablu SATA
Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Cine naiba face teste la gume cu cu Logan-ul? Asta e masina cu personalitate negativa, se comporta diferit fata de altele la franare sau in curbe.
De aia am vrut gume cu o aderenta cat mai mare, dupa ce am scapat de Barum-urile din fabrica, sa aiba si masina o sansa sa stea cat de cat normal pe drum. Vara.
Iarna, e alta problema, cu mai putine rezolvari.
Dupa indelungi cautari si socotiri am ajuns la concluzia ca cel mai bun compromis pentru dimensiunea mea de tot rahatul, 205 65 r15, reprezinta un allseason. Bineinteles ca am mers pe michelin crossclimate dot 1017.
M-au dus la 385 lei / bucata. Orice anvelopa mai rasarita de vara sau de iarna sarea lejer de 300 lei / bucata, deci aproape ca dublam bugetul.
Momentan, montate la o janghina de vulcanizare de pe fundeni, top speed 200, iar feelingul in masina e excelent; foarte silentioase, nu trepideaza nimic. La aderenta as spune ca se comporta precum cele de vara, n-am trecut prin frane violente sau viraje stranse.
Cu siguranta sunt mai jos ca nivel decat alpin a5 sau energy saver, dar probabil mai bune decat anvelopele de buget dedicate.
Oricum, la zapada din Bucuresti nu cred ca voi intampina probleme mai ales ca masina e destul de inalta.
Am ales michelin, motivul fiind ca anvelopa a fost conceputa plecand de la una de vara, restul pornesc de la o anvelopa de iarna;
La mers normal nu e nicio diferenta intre energy saver si astea, la temperaturile actuale, 20-30 grade.
Ca prime impresii, sunt foarte moi si silentioase, acum se aude mai tare motorul in habitaclu.
N-am niciun dubiu ca si la iarna se vor comporta la fel de bine, cu limitele de rigoare.
Bine sau rau, nu regret o clipa banii dati pe ele mai ales pentru conditiile de utilizare.
Sunt multi care merg si-acum cu kormoran de vara, iarna.
Vreo 4-5 ani cred ca rezista fara probleme unui rulaj de ~15.000 km / an. Prin anglia era un comentariu cu privire la uzura, dupa ~50.000 km ramasese cu 4mm pe fata iar pe spate 6 mm.
Cum spunea si mr.k, multi le arunca de batrane, nu de uzate.
PS : daca ai drum prin Bucuresti, te invit la un testdrive
Ma bucur ca ai posta impresii despre aceste anvelope
Si eu trebuie sa incalt roaba i eram chitit pe modelul asta
Daca ma tin doi ani respectiv 2 veri si 2 ierni (aproximativ 80.000 km ) ar fi perfect
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment