Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Anvelopele au fost montat pe la sfarsitul lui septembrie
    Deci nu pot spune cum se comporta la peste 30 grade
    sigpic

    Comment


    • Originally posted by stoicanu View Post
      Dupa aproximativ 5000 km parcursi cu CC-urile nu pot sa spun decat ca sunt milultumit de ele
      La cât mai mulți km înainte!
      CC-urile mele au un rulaj „la zi” de 13698 km, iar peste 3 zile se împlinește un an de când le-am cumpărat și montat. Repet ce-am mai scris și anterior, și eu sunt foarte mulțumit de ele. Am avut ocazia să rulez cu ele în toate condițiile meteorologice: vreme uscată, ploaie torențială, caniculă de 35-37 grade, zăpadă de 5-7 cm, uneori cu șleauri de gheață dedesubt (și pe deasupra și în rampă/ pantă destul de pronunțată), zloată, ger uscat de -22 grade. N-am mers pe polei cu ele (din fericire n-am prins așa ceva până în prezent).
      M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

      Comment


      • Nu cred ca s-a inventat anvelopa de polei. Pe polei se pun tinte metalice pe suprafata de rulare a anvelopei. In zonele unde poleiul e la mama lui acasa.
        Attached Files
        Last edited by Archangel80; 9 November 2017, 11:00.

        Comment


        • Nokian Hakapelita si ai rezolvat si cu poleiul.
          Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

          Comment


          • daca au cuie(care apropo sunt interzise la noi) altfel esti la fel ca mos craciun...cu sania.

            Comment


            • Oameni buni, cred ca ati inteles gresit sensul frazei enuntate de mine (sau poate ca nu m-am exprimat eu mai clar). Cand am scris ca n-am mers pe drum cu polei, m-am referit la faptul ca n-am intalnit portiuni de drum care sa fie acoperite temporar cu polei.
              M-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.

              Comment


              • Originally posted by IancuMIC View Post
                Iti dai seama ca esti praf la franare pe flescaiala; pana si surata ei de vara are C.
                Mai gandeste-te.
                Am tot Tigar din 2010 si am fost multumit de ele si profil ok. Insa dupa 7 ani...sunt uzate moral

                Comment


                • Originally posted by proteinman View Post
                  Eu acuma can am schimbat cauciucurile i-am dat frumos cheia dinamometrica reglata la 110 Nm si i-am zis sa le stranga cu aia pana face clanc, a zis saracul ca sunt primul care-i face figura asta. ?Dar cati umbla cu cheia dinamometrica in portbagaj ca mine?

                  Fac asta de cand a trebuit sa sudez un levier de 1 m pe un prezon ca sa-l pot desface acum vreo 2 ani. daca faceam pana pe camp o mierleam (precizez ca circul destul de mult cam 4000 km/luna prin tara).
                  Am schimbat zilele acestea anvelopele cu jante cu tot. Până acum nu aveam un set dedicat de jante pentru iarnă. Acum am așa că am zis: "nu mă mai duc să stau la coadă la Auto Soft Dudești, le schimb eu în ultimul weekend cu soare înaintea iernii".

                  - Pastă de cupru așa cum mi-a dat și mecanicul de la Auto Soft (mi-a cerut aprobarea, eu am zis DA, subiectul este controversat printre automobiliști). Cea cu prețul cel mai sincer, nu jafuri la drumul mare cum sunt cam peste tot, este la uleideulei (26 lei / 500 gr, fără a fi îmbuteliată cu aerosol în tub ca să ai și mai puțină vaselină). Următoarea ofertă ca sinceritate a prețului era la PC Garage dar spray.


                  Scoaterea prezoanelor a fost un chin deși ele au fost curățate acum 5 luni la Auto Soft. Nu aveam o cheie cu o coadă lungă (și nici o țeavă de prelungire). Vă spun sincer că m-am urcat cu toate cele 90 kg pe mânerul cheii originale Dacia și nu se lăsa convins să iasă. Cel puțin 5-10 minute pe prezon de încercări cu mâna dar la care nu am bruscat sculele. Nu vroiam să rup cheia și nici să stric marginile prezonului. Ca să fac un simplu calcul, 90 kg x 0.3 m (lungime cheie) = 882 N x 0.3 m = 270 Nm. Știm povestea că niciun service nu folosește cheia dinamometrică la montarea roților. Sau o folosește prost, după ce a dat cu pistolul.

                  Am rezolvat și cu faimoasele unități de 100 Nm necesare prezoanelor de la roțile mașinilor mici. Mi-am folosit greutatea propriului corp (de exemplu aici https://www.youtube.com/watch?v=gd0D3z1_5ws dar mai sunt și alte filmulețe cu un cântar de bagaje). Potrivit calculelor, aveam nevoie de 30 kg aplicate asupra cheii originale care are coada de 0.3 m (mulți zic că este așă scurtă ca să nu strângi prea tare). Ei bine, am verificat acasă, punând un cântar de baie pe o suprafață la înălțimea prezoanelor de pe roată, cum trebuie să mă las în mâini și cum să fie picioarele pentru ca ținându-mi greutatea corpului în mâini să exercit o greutate de 30 kg asupra cântarului. Este extrem de simplu. Ții depărtate picioarele cam la 1 m de mașină, te apleci în față cu vârfurile mâinilor întinse în jos spre prezoane și te lași controlat, nu în cădere, cu toată greutatea care mai rămâne (restul fiind susținută de picioarele întinse) pe mâinile care împing în jos chiar de la capătul cheii. 30 kg aplicate unei chei de 0.3 m fac aproximativ 100 Nm. Te lași pe cheie din poziția descrisă și când se oprește, ai terminat operațiunea (asta pentru un om de 90 kg).


                  Mi s-a părut interesant acest accident în direct, pe circuitul de la Spa, unde un amator de senzații tari și-a plimbat mașina ale cărei roți au fost fixate de niște mecanici cu pistolul, fără cheie. Toate prezoanele s-au rupt în două pe roata stânga față. Foarte interesant de urmărit: https://www.youtube.com/watch?v=PDurMK8xND4
                  Last edited by gecmc94; 12 November 2017, 21:12.

                  Comment


                  • pentru ce e pasta cu cupru ? nu zici ca schimbi rotile cu totul ?!

                    Comment


                    • Aici intervin dezbaterile între automobiliști. O tabără susține că nu este bine ca janta să fie în contact metalic (metal pe metal) cu fuzeta. De la apă (sau sărurile care se aruncă iarna pe stradă), cele două metale încep să reacționeze și se sudează. Vaselina cu cupru (spre deosebire de alte amestecuri) are două proprietăți care o recomandă. Ea rezistă la temperaturi foarte înalte, nu se topește de la discurile de frână. Iar particulele de cupru din ea o transformă într-o vaselină mai rugoasă. Ea nu schimbă atât de mult frecarea între cele două metale.

                      A două tabără susține contrariul. Că trebuie să fie metal pe metal între jantă și fuzetă pentru că acest contact, care acționează ca un ambreiaj, preia din forțele ce se dezvoltă la frânare. Dacă ai pune un lubrefiant perfect, atunci doar cele patru prezoane preiau forțele de la frânare. Fuzeta nu mai preia aproape nimic prin suprafața ei ci doar prin găurile filetate unde suferă prezoanele.

                      Ambele tabere au dreptate. Și atunci cum facem? Pasta de cupru este o vaselină destul de rugoasă, nu are nicio legătură cu vaselina cu săpun de litiu sau cea siliconică. Are alt coeficient de frecare mai mare. Și de aceea este preferată de prima tabără care consideră în acest fel că îndeplinesc și obiecțiile celei de-a doua tabere. Folosind vaselina de cupru și strângând prezoanele, substanța are o forță de frecare ce transmite din forțele de frânare de la jantă direct la fuzetă, reducând din stresul prezoanelor.

                      Comment


                      • Eu folosesc, orice s-ar zice, acea vaselina cu fulgi de cupru.
                        In anul in care n-am folosit, nu ma intrebati cat de greu am scos rotile din fata de la Megane; la Logan, alea de aliaj au iesit mai greu.
                        De atunci m-am invatat minte.
                        Prezoanele le curat cu peria de sarma, dupa care aplic foarte foarte putina vaselina; in anii in care n-am uns, au iesit destul de greu si aveau oxid pe filet.
                        Sambata am schimbat rotile la Megane si probabil la un prezon de pe fata am uitat sa-l ung asta primavara; a iesit cu scartzait, iar prezonul era asa cum am spus, cu urme de praf alb.
                        Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                        Comment


                        • nu ma intrebati cat de greu am scos rotile din fata de la Megane; la Logan, alea de aliaj au iesit mai greu.
                          Pai daca ti-ai luat Megane..., pai daca ti-ai pus "aliaje" pe logan...
                          Ideea este: ti le schimbi singur sau apelezi la vulvanizare? Daca alegi prima varianta te preocupi si iei masuri, daca alegi varianta vulcanizare, sa-i zici omului ce sa-ti faca.
                          Eu ma duc la o vulcanizare, iar omul de acolo ma asteapta sa frec butucii, sa le manjesc cu vaselina... mai stam de vorbe...
                          Daca te duci la vulcanizare si zici: Boss, schimbare alea-alea.. pleci la o cafea si te intorci cand "e gata".... (ne gasim pe forum cu pretentii si reclamatii..
                          )

                          Comment


                          • Mi le schimb singur; la tara unde le si depozitez.
                            Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                            Comment


                            • Mi le schimb singur....
                              Vorbeam la general.
                              P.S. Pare ca am scris pentru ultima postare...
                              Defect de exprimare... mea culpa!
                              Last edited by Fanez; 12 November 2017, 22:33.

                              Comment


                              • În privința timpului, cred că voi ieși mai rapid data viitoare, când nu voi mai sta 10 minute la un prezon
                                Dar chiar și așa, acum am petrecut o oră / roată. Iar timpul a inclus toaleta completă: periat praful de pe angrenaje, curățat discul și suflat plăcuțele cu spray de curățat frânele, curățat anvelopa cu detergent și apă, curățat prezoane, restaurat stratul de vaselină pe fuzetă, pus husa pe anvelopă și transportat în casă pe balcon. La vulcanizare aș fi stat 2 ore la coadă fără să am ocazia să fac lucrurile de mai sus apoi acasă curățam jantele încă o oră.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google