Prin pericol public nu mă refeream la CC ci la faptul că dacă îi lași pe unii, vor veni alți producători "mai de buget" și cei care își v-or monta așa ceva sunt pericol public.
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by stoicanu View PostEu le-as spune anvelope de iarna cu caracteristici de varaM-am născut cu prea puține degete mijlocii în raport cu lumea în care trăiesc.
Comment
-
nu inteleg de ce va certati...michelin spune cu gura lor ca-s gume de vara, bune si iarna. all-seson, mai direct spus. ca au amrcaj m+s si ca la noi legea e tampita, fiind facuta de tampiti, sunt legale si astea si inca o armata de gume ce n-au nici un fel de treaba cu mersul pe/prin zapada, doar ca legal au m+s. in alte tari, e obligatoriu fulgul pe gumele de iarna, m+s nu-i destul. la clima noastra, desi legea e vai si-amar, merg si astea al dracu de bine, problema e la alealalte mult mai slabe, cu acelasi marcaj si care sunt permise de lege. eu nu in michelin, conti, sau goodyear m-as impiedica, ci-n alea din clasa "petarde", dar cu marcaj m+s.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
crosclimate au si fulgul de zapada si sunt legale in toate tarile din ue.
nu le scotea michelin dsoar pentru romania.
si decat sa am ca acum, 2 seturi de anvelope pe care le voi arunca practic noi fiindca au deja 6-7 ani, prefer un set pe care sa-l uzez. nici nu traiesc in finlanda sa merg zilnic prin zapada. ba chiar n-am prea vazut zapada prin bucuresti, iar muntele, schiul si activitatile de iarna nu le suport.
am ramas odata blocati aproape de dealul negru, care era inchis, si ne-a scos socru-miu prin troiene spre Slatina cu masina lui Dacia 1310 cu anvelope de vara, ca nu se stia de existenta unor anvelope de iarna. deci se poate.
Comment
-
se poate. mai trebuie si-un dram de noroc pe vremuri faceam semenicul si muntele mic cu gume de vara, dar nu se compara cu astea de iarna, nici urcarea, nici coborarea. poti pleca relativ lejer la deal, cu alea de vara, toti jos, impinge, luam viteza, unul cate unul, din mers, sariti in masina...eh, vremuri si aventuriDemocratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Asta iarna cu TS-urile mele m-am comportat la fel ca vara. Practic la franare nu se cunostea ca este iarna, sau ca e zapada inghetata pe jos. Mi-e greu sa cred ca astea all season indiferent de ce firma sunt produse merg prin zapada de 5 cm ca sa nu zic mai mare, mai bine ca unele de iarna(TS 860), vorbesc de astea pt ca pe astea le am, fara sa se considere ca fac reclama sau altceva.
Comment
-
Anvelopele de iarna nu substituie unele masuri elementare pe carosabil dificil; adaptarea vitezei si pastrarea distantei fata de autovehicolul din fata. Daca nu faci aceste doua lucruri, mai bine stai acas'; e mai bine pentru tine si mai ales pentru partenerii din trafic.
...
Din ce observ, unii isi aleg cele mai performante anvelope de sezon, pentru un oarecare confort psihic; adesea uita ca loganul e o masina low cost si care te poate surprinde in cel mai neplacut mod.Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Bineinteles ca iarna trebuie sa-ti iei anumite masuri de precautie, dar este o diferenta imensa intre cum se comporta vechea masina si aceasta cu anvelopele astea, practic pare lipita de sosea. Nu trebuie sa luati mot-a-mot ceea ce am scris eu mai sus, normal ca am pastrat o distanta mai mare sau ca nu am mers cu 100 pe gheata, etc, ce trebuie subliniat este faptul ca nu am patinat niciodata si asta e mare lucru. Nu am luat anvelope performante pt confortul psihic, si am zis ca daca am dat 400 de milioane pe o masina, nu vreau sa pun anvelope de 2 lei pt ca tot spre binele meu este. Am preferat sa bag bani in ceva care chiar conteaza decat sa-mi iau tutnuri de bass, cine stie ce luminite, etc.
Comment
-
atunci nu mai tine "nu e nici o diferenta". daca la 80 iarna cu gume de iarna masina sta la fel ca vara la 120 cu gume de vara nu inseamna ca nu e nici o diferenta. pastrand proportiile, o guma de iarna e sigura doar daca adaptezi si stilul de condus. daca fortezi pe timp de iarna ca pe timp de vara, s-ar putea sa te surprinda masina si e destul sa se intample o data ca sa nu mai fim colegi de forum, Doamne fereste.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
Cauciucurile de vara M+S sunt in general concepute pentru a fii folosite de catre autovehiculele sau remorcile de transport marfa. Sunt ca cele de vara doar ca profilul arata ca un cauciuc de noroi, zapada. Lipsesc acele striatii fine care de obicei te ajuta pe gheatza, pe care cauciucurile all-seazon M+S + fulg de zapada le au.
Eu personal am o platforma pentru care nu exista cauciucuri de iarna, maxim vara M+S. Nici nu cred ca intr-un cauciuc cu specific de iarna R13 poti baga 6 atmosfere si sa tina 900Kg pe cauciuc.
Important este ca pe timpul iernii sa ai o conduita cat mai preventiva iar cauciucurile sa fie cat mai noi maxim 20% uzura. Eu personal un cauciuc sh cu 60% uzura cum isi cumpara marea majoritate nu il consider cauciuc de iarna.Last edited by VIOREL JIJI; 4 December 2017, 19:41.
Comment
-
Sunt la a doua iarna cu Michelin Cross Climate.
Inainte am avut GoodYear UltraGrip 8.
Pentru mine sunt OK.
Asigura tractiune buna pe zapada, nu ramai impotmolit cu ele.
Sunt un pic mai slabe la stabilitate laterala. Pe zapada in curbe trebuie sa reduci mai mult decat cu Ultra Grip, dar nici cu acelea nu ma avantam prea tare prin curbe.
Parerea mea este ca la latimi de 185-195 fac fata cu brio.
Pe carosabil umed in jurul -3 - 0 grade celsius sunt superbe, nici o emotie.
Pe asfalt ud CrossClimate sunt mult mai stabile decat BF Goodrich de iarna. Am avut si din acelea si au fost mediocre in cel mai bun caz.Logan GPL 1.4
Comment
-
Comment