If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Are Snow Tires Worth It? Do Winter Tires Help When It's Cold & Dry?Honda S2000 Winter Tires - http://amzn.to/2kPo6hBSubscribe for new videos every Wednesday!...
Aia in Canada sunt aproape de Polul Nord, la noi e alta clima, si a inceput sa se schimbe tot mai des. Mai ales pentru zona de sud a Romaniei, allseasons devin atractive dpdv al pretului si comoditatii, si nu in ultimul rand nu mai esti luat prin suprindere de schimbarile bruste de temperatura.
Corect, clipul este despre două tehnici de frânare fără ABS. Referitor la temperaturi, mâine dimineață la 5-7 am vor fi 0 (ZERO) grade în bucale. Vă doresc mult succes cu gumele de vară . Kojak are doar parțial dreptate. Prostia este să uzezi niște anvelope scumpe de iarnă doar 10 000 km în 5 ani și apoi să le arunci de noi. Cu asta suntem cu toții de acord că este o prostie enormă. În fața acestei stări de fapt, reacționăm diferit.
O categorie din care faceți parte nu face nimic. csf, ncsf. Plătești setul de anvelope premium și le arunci aproape nefolosite după 5 ani. Că mașina trebuie să fie o gaură de umplut cu bani pe care torni benzină și le dai foc.
O altă categorie de oameni care încearcă să adreseze marea prostie spusă anterior este cea formată din oamenii care au discutat pe câteva zeci de pagini de trecerea la all-season CC. Ei nu vor mai arunca anvelopele de iarnă aproape noi ca cei din prima categorie ci vor renunța și la jante. Dublu câștig. Dar pierd la performanță pe toată durata anului. Nu mult, dar este o pierdere. Ce este important este asta: pe toată durata anului. Și iarna, și vara.
Iar a treia categorie (care mă include aparent doar pe mine și pe cei care își schimbă cauciucurile cam la început de lună mai - și nu sunt puțini după cozile la vulcanizări) gândește că lunile martie/aprilie sunt pretențioase cu schimbări de temperaturi rapide. Nu doar la câmpie dar mai ales dacă mergi 100 km mai spre nord în zona mai înaltă. Pe lângă faptul că mai salvezi cauciucurile de vară pentru când contează, vei arunca liniștit anvelopele de iarnă la 5 ani cu uzură avansată, nu aproape noi. Vor frâna cam ca all-seasonurile celor din categoria a 2-a la temperatura de 15-20 C. Dar acest dezavantaj față de anvelopele de vară nu va fi permanent, pe toată durata anului ci doar în luna aprilie. Din mai se trece la anvelopa de vară cu performanțe maxime.
Cea mai inteligentă abordare este a treia.
Cât despre clipul postat de Lifedrainer, este foarte interesant dar mie nu mi se aplică. Modelul de "ultra high performance summer tire" pe care îl avea omul este mult mai slick decât am eu și mare majoritate a șoferilor. Pare a fi ceva din clasa Pilot Super Sport
Sau chiar acesta Bridgestone RE-71R
Iată ce avea pe Honda lui.
Cât despre RE-71R, Bridgestone îl descrie drept:
Not for the casual driver, the Bridgestone Potenza RE-71R is engineered with technology inspired by racing. Designed for maximum grip under braking and cornering conditions the Potenza RE-71R responds to your driving in wet or dry conditions. So whether you’re on the road or on the track, the Potenza RE-71R will give you the extra advantage you need to win.
Prețul lor începe de la 143$ fără TVA și transport. Auch.
Last edited by gecmc94; 3 April 2018, 00:32.
Reason: Automerged Doublepost
Se tot vorbeste de diferente de franare de 2-3 m , temperaturi si ce modificari presupun , tabele , etc. dar nimeni nu sufla o vorba despre viteza de reactie a fiecarui sofer , care variaza in limite foarte foarte largi . Reflexele sunt diferite de la individ la individ si mai variaza si in functie de varsta . Ochiul observa , trimite comanda la creier , creierul prelucreaza , trimite comanda la muschi . O cale lunga se pare . Nu este asa , la unii se petrece in fractiuni de secunde dar la altii in secunde intregi . Deci toate tabelele acelea , cu toate ierarhizarile de calitate , sunt aduse la zero de un sofer cu slabe calitati.
Pentru ca subiectul discutiei il reprezinta anvelopele. Ele sunt un subiect de discutie cert si masurabil din punct de vedere al performantelor.
A discuta despre viteza de reactie a soferilor este absurd deoarece reprezinta un factor greu cuantificabil dar si daca am lua in discutie nu o sa ne referim la extreme (cel mai slab sau cel mai bun) ci de regula ne raportam la medie.
I have no special talent. I am only passionately curious.
De ce se compara CC-urile cu anvelope de top dedicate fiecarui anotimp?
Eu zic ca CC-urile se încadreaz ca si performante cu anvelope de calitate medie fie ele de iarna sau de vara .
Pentru ca subiectul discutiei il reprezinta anvelopele. Ele sunt un subiect de discutie cert si masurabil din punct de vedere al performantelor.
A discuta despre viteza de reactie a soferilor este absurd deoarece reprezinta un factor greu cuantificabil dar si daca am lua in discutie nu o sa ne referim la extreme (cel mai slab sau cel mai bun) ci de regula ne raportam la medie.
De ce sa fie absurd? Este cel mai important element din ecuatie . Reflexele slabe vor anula toate plusurile de la o clasa A . Spre exemplificare ,jucati "fripta " ca in armata cu 5-6 prieteni prin eliminare . Cel care castiga are reflexele cele mai bune . Ei , acea persoana (sofer) va pune in valoare cel mai bine calitatile unui pneu inscrise in specificatii si confirmate prin teste . Ceilalti nu .
Si ce relevanta are asta in discutia referitoare la calitatea unui pneu?
Cum spuneam analizam prin prisma mediei (iar daca vrem sa fim si mai regurosi ne putem raporta la mediana) si nu a extremelor in ceea ce priveste viteza de reactie a soferului. Iar asta este o constanta si este estimata la 0.75s pentru un sofer normal (mai departe, in functie de viteza se traduce printr-un numar de metrii in plus la distanta de oprire (pe care o putem vedea ca distanta de franare + distanta pana cand soferul reactioneaza)).
Ce ne mai ramane? Calitatea pneurilor; asta este o variabila ce influenteaza distanta de franare si o discutam noi aici.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Referitor la temperaturi, mâine dimineață la 5-7 am vor fi 0 (ZERO) grade în bucale. Vă doresc mult succes cu gumele de vară .
Joac-o p-asta, Auraș!
Azi dimineață la 7 am, stația de acasă (la porumb, nu in fata magazinului Unirea) mi-a arătat 5grC. La 5 am nu știu câte erau, dar cu siguranță n-au fost zero.
A fost deranj mare azi dimineata la cele 5grC și asfalt perfect uscat, gumele mele de vara au devenit casante de la frigul extrem și s-au spart ca un borcan cu zacusca (de post).
Am impresia ca îți place valoarea ăsta de 0grC, "abuzezi" de ea atat iarna când sunt în realitate -6grC, cât și primavara la +5grC.
*Acest post se adresează celei mai inteligente abordări, no 3.
@georgstelsib, pacat ca nu am si contra-argumente. Cum ziceam performanta anvelopei este aceeasi si cu sofer lent si cu unul ager. Din momentul in care franeaza si pana se opreste masina e aceeasi distanta. Asta se masoara si asta conteaza cand discutam despre anvelope.
I have no special talent. I am only passionately curious.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment