If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Din ce vad pacilea unii schimba anvelopele nu functie de gradul de uzura ci dupa...ureche; nici macar nu masoara profilul ramas. Astfel auzim ca dupa 25 de mii, anvelopele ...s-au dus. Nu ca m-ar durea prea mult asta, dar situatia e prezentata confuz si multi chiar cred ca atat tin niste anvelope.
Sa nu mai spunem ca profilul anvelopelor de vara e mult mai mic decat la alea de iarna si de aici, probabil confuzia. Asa ca fapt divers anvelopele de vara se inlocuiesc cand adancimea benzii de rulare are cca 2mm(1,6 legal) si 4mm la alea de iarna; acest lucru nu e valabil in cazul nababilor.
Nu le schimb dupa ureche, ci dupa gradul de uzura. Anvelopele au niste indicatori pt. adincimea benzii de rulare. Cand uzura ajunge la acei indicatori sau markeri, se recomanda inlocuirea. Asa arata anvelopele mele dupa aprox. 25000 km. La primavara le inlocuiesc. Daca e vreun nabab interesat de ele, peste o luna le fac cadou cu ridicare personala.
Pai eu observ ca nu au ajuns pana la acei markeri. Pana la urma, asa cum am mai spus, nu e problema mea care sunt criteriile dupa care tu si altii schimbati anvelopele; am intervenit pentru ca am acelasi tip de anvelope, difera doar marimea si nu cred ca la 25 de mii sunt gata.
Asa ca fapt divers, in poza sunt anvelopele de pe fata?
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Da, sunt pe fata. Din cate stiu eu, markerii sunt la 1,6 mm, deci profilul ar fi la max. 2mm.
Nu cred ca mai rezista inca un sezon de vara, 8-10000 km. Am un singur set de jante, nu merita sa le mai montez la primavara pt. 2-3 luni.
P.S. Le-am mai rotit. Pe spate am una si mai uzata, si alta care a facut pana de doua ori.
Last edited by liviunvl; 30 September 2018, 11:03.
Eu le-am mutat fata/spate la inceputul fiecarui sezon; poate de aceea la peste 40 de mii, inca nu au ajuns la limita de folosinta.
Sunt aproapte convins ca alea de pe spate mai merg fo' 20 de mii, daca nu au fost vreodata pe fata, asa cum cred.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Eu vreau sa incerc anvelope all season. Anvelopele de iarna pe care le am acum vor intra in a patra iarna si ar trebui schimbate si ele iarna viitoare(Riken B2 Snowtime, mai de buget). O sa trag de ele pana prin aprilie-mai, sper sa gasesc pana atunci un pret bun la anvelope allseason(Continental Allseason Contact sunt in capul listei)
In aceiasi dilema sunt si eu; alea de vara peste 40 de mii, alea de iarna n-au km. multi dar au deja 7ani.
In ecuatie intra Vector4 si CC; cum iarna nu fac km. prea multi, zapada cam lipseste, voi opta probabil, pentru un allseasson mai... de vara.
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
All season se aleg mai potrivite pentru a face fata sezonului mai greu, vara pâna la urma se poate merge si cu opinci de iarna praf, cu atentie.
Nu faceti toti ca mine, e doar parerea mea pe care as pune-o vreodata în aplicare daca o sa ma hotarasc.
Trimis de pe al meu ONEPLUS A3003 folosind Tapatalk
@Iancu
mai "de vara" decat CC nu gasesti. ai vazut cum franeaza, mai ales pe uscat in link-ul postat de colegul gecmc94 ?
si au uzura cea mai mica, ca de altfel ca toate michelinurile.
Nu le schimb dupa ureche, ci dupa gradul de uzura. Anvelopele au niste indicatori pt. adincimea benzii de rulare. Cand uzura ajunge la acei indicatori sau markeri, se recomanda inlocuirea. Asa arata anvelopele mele dupa aprox. 25000 km. La primavara le inlocuiesc. Daca e vreun nabab interesat de ele, peste o luna le fac cadou cu ridicare personala.
Nenea Iancu a explicat putin mai devreme cum e cu uzura maxima a anvelopelor (1.6mm). Ce ai aratat tu in poza nu este martor de uzura.
Martorii de uzura care indica 1.6mm sunt cei din poza de mai jos. Daca nu ma crezi pe cuvant, ia un subler si masoara adancimea profilului. Din ce vad in poza pusa de tine, as zice ca profilul are undeva la 5-6 mm.
Ce anvelope all-season de buget ar fi mai bunisoare dintre cele doua:
- Nexen N'Blue 4 Season WH17 (par laudate pe diverse site-uri)
- Falken EUROALL SEASON AS210 (model nou, nu zice nimeni nimic de ele, dar e ceva mai scump)
E vorba de o alta masina din familie cu care se merge mai putin iarna, si nici foarte mult in timpul anului si nu mai merita doua randuri de anvelope, plus ca nu se abuzeaza de ea, se merge cat se poate de regulamentar.
Multumesc!
Cred că datele problemei pe care Iancu o va rezolva pentru el sunt: 1 sau 2 seturi, respectiv setul de iarnă să fie dedicat sau all season.
Fiecare va rezolva problema în felul specific dat și de geografia în care se află și tipicul vieții de șofer pe care o are.
Eu nu mi-am schimbat abordarea de mai jos dar n-am motiv acum să schimb anvelopele de iarnă. Cred că peste vreo 3 ani le vine rândul. Dacă ar fi să aplic tehnica de mai jos aș merge azi pe CC-uri, nu pe Vector, pentru că nu mă văd la volan într-o iarnă grea. Îmi pot amâna drumurile în funcție de starea vremii și pot apela la tren (ceea ce unii chiar nu pot ... să zicem că ai o casă la marginea orașului). Când îmi va veni rândul la schimb, voi vedea ce este mai "de vară" printre toate all-season-urile de la acel moment. Dar clar am de gând să extind sezonul de iarnă al anvelopelor în perioada oct - mai.
... Referitor la temperaturi, mâine dimineață la 5-7 am vor fi 0 (ZERO) grade în bucale. Vă doresc mult succes cu gumele de vară . Kojak are doar parțial dreptate. Prostia este să uzezi niște anvelope scumpe de iarnă doar 10 000 km în 5 ani și apoi să le arunci de noi. Cu asta suntem cu toții de acord că este o prostie enormă. În fața acestei stări de fapt, reacționăm diferit.
O categorie din care faceți parte nu face nimic. csf, ncsf. Plătești setul de anvelope premium și le arunci aproape nefolosite după 5 ani. Că mașina trebuie să fie o gaură de umplut cu bani pe care torni benzină și le dai foc.
O altă categorie de oameni care încearcă să adreseze marea prostie spusă anterior este cea formată din oamenii care au discutat pe câteva zeci de pagini de trecerea la all-season CC. Ei nu vor mai arunca anvelopele de iarnă aproape noi ca cei din prima categorie ci vor renunța și la jante. Dublu câștig. Dar pierd la performanță pe toată durata anului. Nu mult, dar este o pierdere. Ce este important este asta: pe toată durata anului. Și iarna, și vara.
Iar a treia categorie (care mă include aparent doar pe mine și pe cei care își schimbă cauciucurile cam la început de lună mai - și nu sunt puțini după cozile la vulcanizări) gândește că lunile martie/aprilie sunt pretențioase cu schimbări de temperaturi rapide. Nu doar la câmpie dar mai ales dacă mergi 100 km mai spre nord în zona mai înaltă. Pe lângă faptul că mai salvezi cauciucurile de vară pentru când contează, vei arunca liniștit anvelopele de iarnă la 5 ani cu uzură avansată, nu aproape noi. Vor frâna cam ca all-seasonurile celor din categoria a 2-a la temperatura de 15-20 C. Dar acest dezavantaj față de anvelopele de vară nu va fi permanent, pe toată durata anului ci doar în luna aprilie. Din mai se trece la anvelopa de vară cu performanțe maxime.
Din cate am inteles eu, pentru nenea Iancu CC-urile sunt perfecte. La CC-uri ma gandeam si eu dar am o nedumerire, pe ele scrie alt indice greutate/viteza, nu e 88T cum cica ar fi trecut in talon sau in cartea masinii. Nu stiu daca asta nu ar fi un motiv de "aveti anvelope necorespunzatoare" din partea politaiului "vigilent". Zic si eu... Nu stiu...
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment