Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • A aparut Continental WinterContact TS870, pacat ca are clasa B de franare pe ud ... la dimensiunea 185/65 r15 88t
    https://www.continental.com/en/press...wintercontact/

    https://www.tyrereviews.com/Tyre/Continental/WinterContact-TS-870.htm

    https://www.conti-online.ro/autoturi...contact-ts-870


    Screenshot_2021-10-09-06-56-02-405_com.android.chrome.jpg Screenshot_2021-10-09-06-57-16-884_com.android.chrome.jpg
    Last edited by pistritu; 9 October 2021, 07:04.

    Comment


    • Cu putin timp in urma un coleg tot in urma experientelor traite si a brumei de chimie explica “stiintific” ca anvelopele trebuie depozitate in mediu umed deoarece “cauciucului ii place umiditatea” recomandand complet gresit\aiurea si celorlati sa procedeze la fel, apoi nu cred ca este chiar corect sa se compare traficul, masinile si chiar anvelopele de acum 30 de ani cu cele de acum.
      Iar in alegerea anvelopelor cred ca se tine cont de mai multe criterii: tipul, producatorul, caracteristici tehnice, masina (si Sandero Stepway nu prea cred ca “exceleaza” la capitolul stabilitate), modul de folosire\utilizare, zona geografica si conditii climatice, cum\unde se circula, costuri, etc., etc. si fiecare procedeaza cum doreste\considera, iar toate acestea pot sa fie si subiective\relative, lucru (de)scris si in cele peste 600 de pagini ale acestui topic.
      PS: O buna parte din cei 30 de ani am circulat cu un singur tip de anvelope tot anul, de cand s-a promulgat legea cu cele dedicate de iarna (si au aparut acestea) am avut doua seturi: unul de vara si altul de iarna, tinand cont de iernile din ultima vreme, de oferta mai “bogata” a producatorilor, etc. destul de probabil ca din primavera voi achizitiona un set all-season premium (asa cum au scris anterior si colegii) urmand sa testez comportamentul lor, dar daca nu voi fi multumit ramane sa revin la cele dedicate de iarna, cu elementele de siguranta ale masinii nu am facut si nu fac compromisuri iar anvelopele corespunzatoare pot face diferenta in anumite situatii.
      Drumuri (si anvelope) bune!
      Last edited by Gil26; 10 October 2021, 08:54.

      Comment


      • Originally posted by pistritu View Post
        A aparut Continental WinterContact TS870, pacat ca are clasa B de franare pe ud ... la dimensiunea 185/65 r15 88t]
        Nu sunt prea multe AS de clasă A la Wet Grip...

        Bridgestone Weather Control A005 EVO de exemplu - dar în teste nu iese pe primele locuri...
        Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

        Comment


        • Salut DFA, ma orientasem spre all season Michelin CrossClimate+ 185/65/15 in cazul meu. Nu mai vreau sa cumpar la logan 2 seturi de anvelope noi vara si iarna, ce parere aveti de ele. S-ar descurca ok pe zapada/gheata in oras?
          Are ceva daca aleg 92T XL? Nu gasesc 88T ca si echiparea standard de anvelope cu care a fost dotata masina de producator.
          Last edited by pistritu; 11 October 2021, 02:56.

          Comment


          • Originally posted by pistritu View Post
            Michelin CrossClimate+ 185/65/15 in cazul meu. .
            În mod sigur CrossClimate+ sunt mai bune decât un AS de buget, gen Debica Navigator 1/2/3 - care sunt foarte populare prin regiunea noastră, având și un preț foarte decent, cam 40-50% dintr-o anvelopă AS premium.

            Doar că CrossClimate+, deși sunt îmbunătățite față de prima generație, au niște slăbiciuni structurale moștenite, slăbiciuni care sunt prezente chiar și pe a 3-a generație (CrossClimate 2) - uite atașat o comparație de la tyrereviews.com unde se poate vedea evoluția în bine a produsului dea lungul a 3 generații.

            Sigur o să fii mulțumit de ele, diferențele dinte anvelopele premium sunt foarte mici și chiar și celor care testează toată ziua le e greu să le diferențieze "în orb", adică fără să știe ce testează.

            Legal, trebuie să păstrezi indicele de sarcină și indicele de viteză la fel cu ce a fost omologat - deoarece o anvelopă mai performantă de regulă are o masă și un comportament dinamic diferit - deci dinamica mașinii se schimbă și implicit stresezi suspensia și articulațiile mai mult.

            Nu știu cât de stricți sunt cei de la RAR dacă te controlează și dacă merg mai departe de diametru/talon/jantă - la cât de puține controale pe zi face RAR, probabil că discuția e doar teoretică...(213 controale pe zi în 2020...).

            La fel, XL înseamnă o ranforsare suplimentară - de regulă XL sunt destinate SUV-urilor, care sunt mai grele - deci o anvelopă cu o masă mai mare și care se deformează mai greu.

            Dar dacă nu găsești indici identici, nu prea ai ce să faci, iei ce găsești și speri că o să fie bine.
            Attached Files
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Multumesc mult, nu gasisem decat XL si 92T. Imi e frica de control ARR sau cand opreste politia la control de acte si se mai uita si la anvelope.
              Am refacuta masina ultima investitie in vara, deci XL nu as vrea sa pun fiindca pun stres pe articulatii si bucsi,amortizoare,planetare,bascule noi .
              Mai studiez sa vad ce gasesc.Pana la sfarsitul lunii am timp sa ma decid ce cumpar. Nu caut ieftinaturi, imi protejez masina si viata celor din masina.
              Dat fiind ca e a 2-a masina si o voi lasa 100% sotiei si copilului sa o conduca, vreau ce e mai bun.

              Comment


              • Eu cochetez cu ideea de a achizitiona la anul in primavara un set de Debica Frigo HP2 , pe care intentionez sa la folosesc si vara . Au profilul benzii de rulare pe care-l consider optim ( nu ideal) , casa de aderenta B ( poate se lauda putin ) eficienta energetica C ( iarasi cred ca exagereaza putin ) zgomotul 72 dB (pare mult , fata de 69 dB la crossclimate ), Apoi , de-a lungul timpului am constatat ca: " la pomul laudat nu te duci cu sacul " si ca diferenta de pret nu este acoperita proportional de diferenta de calitate .
                In plus , odata cu trecerea timpului cauciucul isi pierde elasticitatea , devine mai dur si incet incet vireaza in comportament spre un cauciuc de vara .
                Last edited by gledstone; 11 October 2021, 09:51.

                Comment


                • nu gasesti debica hp2 185/65/15 , de la 195 in sus vazusem
                  doar vechiul frigo2 daca te multumesti cu el.Nu ti le recomand. ,atentie ca faci patinaj artistic pe gheata si lapovita. Experienta personala pe masina de serviciu,ca nu au vrut sa cumpere anvelope mai bune
                  Last edited by pistritu; 11 October 2021, 10:02.

                  Comment


                  • Pe gheata faci patinaj cu orice cauciuc, iar frigo 2 nu sunt chiar cum le lauzi, le dețin de 3 ani și nu m-au dezamăgit, asta tinand cont și de iernile "grele" din ultima vreme. După părerea mea un cauciu de iarna dedicat, e mai bun decât un all sezon premium.
                    Last edited by alex1ioan; 11 October 2021, 11:05.

                    Comment


                    • Incep sa cred si eu ca este asa . Mai adaug experienta fiului meu (atent observator) care sustine la fel : un cauciuc de iarna exploatat cu grija ( adica fara sa-l aduci in situatii limita) poate fi mai bun decat unul all seazon. Pana la crossclimate am fost in contradictie cu el , dar acum tind sa-i dau dreptate . Mai mult , l-am convins sa-si ia si el crossclimate conform sutelor de review-uri favorabile (si teste) , dar exact aceleasi slabiciuni le-a constatat si el si eu .
                      Last edited by gledstone; 11 October 2021, 11:22.

                      Comment


                      • Uite si dezmintirea de la RAR referitoare la ultimile articole legete de anvelopele ALL SEASON.
                        Last edited by madi; 11 October 2021, 21:48.

                        Comment


                        • http://argespress.ro/precizari-de-la...J25Jca7aqlrJyY

                          Comment


                          • gledstone ia ce vrei da sa fie premium, nu face economie la bani unde nu este cazul. Sa nu iei second hand, da?

                            Comment


                            • gledstone sa nu iei Debica Frigo , desigur poti face ce vrei sunt banii tai. Citeste review-uri teste facute in strainatate si care au scorul mai bun, o clasa pe ud cea mai buna, pe acelea sa le iei
                              Prima lege a mecanicii spune:
                              daca merge legat cu sirma, e pacat sa irosesti un surub!​​​​

                              Comment


                              • Sigur , asa o sa fac . In primavara apar reducerile ca cauciucurile de iarna (poate voi gasi chiar DOT 2022) . Voi lua premium , dar fara profilul in "V" , second in nicun caz , au deja cauciucul imbatranit . Multumiri .

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google