Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Am 2 din astea de 2 ani. Super ok. Cred ca le-am prins sub 200 lei
    Au inlocuit pe spate anvelopele de fabrica. Unul iremediabil...gaura laterala, iar celalalt nevinovat....(de sh-uri m-am speriat si am zis sa fie cu aceiasi uzura...deci noi)

    Pana acum unzura este uniforma la toate anvelopele (vara / iarna)
    Logan 0.9 TCe 2018

    Comment


    • Merita cumparate anvelope cu talon intarit (XL)? Sau sunt foarte bune si astea "normele"?
      Ce conteaza mai mult la o anvelopa:
      1. clasa din care face parte (ex. premium);
      2. marginea laterala intarita (XL)?
      Last edited by abc; 21 March 2022, 13:54.

      Comment


      • Eu le-am cumpărat pe cele de iarnă XL și se simt mai rigide și amortizează mai prost gropile. La cât de mare este talonul anvelopei la Logan, nu cred că merită să pui XL.

        Comment


        • Sunt de aceeași părere cu sunshine, am folosit așa ceva (la anvelopele de iarnă) și nu merită.
          Și încă ceva..., sunt și mai grele cu cel puțin 1 kilogram (în funcție de marca anvelopei), decât cele normale.
          Recomand să se țină cont de indicația producătorului, 185 / 65 / R15 88T.

          Comment


          • Anvelopele tip XL (Extra Load) sunt potrivite pentru mașini mai grele și care pot circula în condiții de drumuri proaste - deci sunt potrivite pentru SUV-uri.

            La Logan/Sandero care abia dacă depășeșc 1 tonă nu aduc nici un beneficiu, ba din contra, rigiditatea sporită a flancului stresează și mai mult articulațiile în condiții urbane.

            Deci dacă nu utilizați mașina în condiții de off-road e bine să evitați anvelope XL.
            Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

            Comment


            • Priviți ce-am găsit într-un catalog Continental referitor la presiunile din anvelope recomandate de ei, în acest ghid practic se regăsesc toate mărcile auto, modele și ani de fabricație.
              Attached Files

              Comment


              • Completare la postarea de mai sus...
                Attached Files

                Comment


                • Are cineva idee daca se potrivesc la logan 3 ?
                  You do not have permission to view this gallery.
                  This gallery has 1 photos.

                  Comment


                  • După aproape două luni de la achiziția anvelopelor All Season marca Vredestein Quatrac, astăzi a fost a doua zi în care am circulat cu ele pe ploaie, adică în condiții de carosabil ud.

                    Am tăiat practic Bucureștiul în două, am plecat undeva în jurul orei 12:00 din Drumul Taberei și am fost până în Popești Leordeni, pentru cunoscători, La Ciotoianu Grill.

                    Mărturisesc că și cu această ocazie am fost plăcut impresionat de cum se comportă anvelopele Vredestein Quatrac pe un carosabil udat de o ploaie consistentă, care a căzut fără încetare, atât la dus, cât și la întors.

                    Mașina stă practic lipită de asfalt, frânarea este și ea tot acolo, la locul ei, iar schimbările de direcție se fac fără niciun fel de probleme, într-un cuvânt simți că te deplasezi în siguranță.

                    Acum sper ca mașina să aibă același comportament sigur pe șosea și vara, atunci când vor fi temperaturile caniculare, dar și la iarna viitoare, în condiții de carosabil acoperit cu zăpadă.

                    Am să revin de fiecare dată cu un răspuns în acest sens.
                    Până atunci..., "Drumuri bune tuturor" și La Mulți Ani sărbătoriților zilei de Florii.

                    Comment


                    • Pentru cine nu a găsit încă răspunsul în ce constă concret diferența între anvelopele dedicate și cele All Season, acesta mi s-a părut ca fiind cel mai elocvent test.

                      Un lucru este cert, economia și securitatea nu merg întotdeauna foarte bine împreună.
                      La acest test, la frânarea cu 50 km/h pe zăpadă, anvelopa all-season mai avea o viteză de 19 km/h, acolo unde anvelopa de iarnă era staționară.
                      În timp ce v
                      ara, pe un drum uscat cu 100 km/h, viteza vehiculului echipat cu anvelope all-season era încă peste 30 km/h în punctul în care anvelopa de vară era staționară.
                      Aici trebuie văzut clar care sunt diferențele, restul sunt doar detalii.

                      Cu alte cuvinte, știind aceste diferențe existente între anvelopele dedicate și cele All Season, trebuie să analizăm cu mare atenție utilizarea prevăzută (vară, respectiv iarnă) înainte de a alege un stil de conducere adecvat, adică în siguranță deplină.
                      Pentru că DA..., diferențele există..., indiferent de cum simțim noi mașina.

                      P.S Aceste date transparente m-aș fi bucurat să existe și pe paginile producătorilor consacrați de anvelope, până la urmă așa ar fi fost normal, asta apropo de informarea corectă a consumatorului.
                      Adică să-i spui omului verde în față, fără niciun fel de ocolișuri..., "Vezi că în condiții de vară, la o frânare de urgență de la 100 km/h, cu anvelopele All Season încă te deplasezi cu 30 km/h, față de situația în care, dacă mașina ta era încălțată cu gume de vară, ai fi fost deja oprit."

                      Adică, scurt, clar și la obiect.




                      Last edited by Ampt; 18 April 2022, 12:01.

                      Comment


                      • Testul prezentat mai sus a fost realizat de Touring Club Switzerland (TCS), care având aproximativ 1,4 milioane de membri, este cel mai important club Auto din Elveția.
                        De la înființarea sa în 1896, TCS a oferit membrilor săi, prin organizația sa federalistă cu sediu central și 24 de secții independente, consiliere, protecție și asistență în domeniul mobilității individuale.

                        La noi știe cineva, dacă mai există ACR-ul?!

                        Comment


                        • În timpul testelor efectuate de experții TCS Elveția, fiecare accelerare, frânare sau manevră evazivă a fost efectuată de 10 ori și măsurată de un dispozitiv de bord. De cele mai multe ori aceste măsurători sunt efectuate de o singură persoană, iar dacă din motive organizatorice nu poate fi așa, se adaugă sau se scot saci de nisip pentru a compensa diferențele de greutate ale șoferilor.


                          Ei spun că nu și-au dorit să compare mărcile și dimensiunile de anvelope, pentru asta există diferite teste de anvelope TCS (vara, iarna și toate anotimpurile).
                          Acest test a fost gândit și realizat pentru a arăta de ce anvelopele sezoniere trebuie folosite în sezonul potrivit și cum anvelopele all-season încearcă și reușesc să facă față, comparativ cu anvelopelor dedicate de vară sau de iarnă.
                          Last edited by Ampt; 18 April 2022, 12:32.

                          Comment


                          • Și încă un test interesant, unde se vede clar diferența între o anvelopă Premium și una de buget (low cost).
                            În acest filmuleț comparația este între o anvelopă All Season Goodyear Vector 4Season Gen3 și una tot All Season, dar de buget (nu este specificată marca, dar diferențele la frânare între cele două modele de anvelope sunt mai mult decât elocvente).

                            Adică de ce este justificat să scoatem câțiva lei în plus...
                            Drumuri bune tuturor și aderență optimă pe orice tip de vreme!

                            Comment


                            • Intru totul de acord.
                              Totusi consider ca de interes ar fi si modul in care se comporta o anvelopa in timp.
                              Toate testele se fac doar pe anvelope noi.
                              In practica ele nu mai sunt noi.
                              Evident ca performantele scad la toate anvelopele.
                              Dar scad oare proportional?
                              Adica clasamentul se mentine la fel in cazul anvelopelor care nu mai sunt noi ca in cazul celor noi?
                              Sau pe masura ce timpul trece si uzura se acumuleaza avem o noua ierarhie?
                              Mai ales cand vorbim de varsta si mai putin de uzura.
                              Materialul isi pierde din propietati in mod proportional sau se poate intampla ca la cele premium degradarea sa fie mai accentuata, pe principiul sunt mai bune dar doar cat sunt relativ noi?
                              Cand spun anvelope care nu mai sunt noi ma refer la toate cele 3 situatii:
                              1. anvelope vechi (ex. 8-10 ani) dar care nu au uzura - valabil pentru cei care fac 4-5000 Km pe an, legea nu impune o schimbare a anvelopei in functie de anul de fabricatie (este doar o recomandare), DOT-ul nu este un motiv de respingere la ITP (facut pe bune!) atat timp cat anvelopa se prezinta in conditii bune - la fel cum nici anul de fabricatie al masinii nu este motiv de respingere atat timp cat corespunde integral din punct de vedere tehnic la nivelul anului in care a fost produsa (ex. sistemul de poluare sau sistemul de franare - nu te obliga sa montezi ABS daca masina nu a avut asa ceva din uzina);
                              2. anvelope noi dar uzate, fara insa a depasi limita de uzura stabilita prin lege;
                              3. anvelope vechi si uzate dar fara a depasi limita de uzura impusa de lege.

                              Prin analogie la fel se fac si testele de autonomie cu masinile electrice - doar cu masini noi!
                              Evident capacitatea bateriei scade odata cu trecerea anilor, la fel si autonomia.
                              Dar scade oare proportional la toate masinile electrice? Sa zicem cu 5% pe an (cifra este pusa la intamplare)?
                              Sau la o un model poate sa scada cu 5% pe an iar la alt model cu 10% (nu ma refer aici la diferente care apar ca rezultat al modului in care sunt exploatate masinile - aici pot aparea diferente si chiar apar inclusiv intre modele identice)?
                              Nu se poate intampla ca masina X care avea o autonomie mai mare atunci cand era nou decat masina Y sa aiba dupa 4-5 ani o autonomie mai mica?
                              Evident autonomia scade la ambele masini dar clasamentul se inverseaza.
                              Last edited by abc; 19 April 2022, 12:56.

                              Comment


                              • Deja introduci prea multe variabile, iar numărul de anvelope pe piață este uriaș, comparațiile care să țină seama de toate aceste combinații și permutări ar fi o muncă titanică și fără de sfârșit.

                                Sunt câțiva care fac recenzii și comparații pe 5-10 anvelope. La final sunt epuizați. Și mereu au nevoie de locație specializată, care costă sau este sponsorizată. Ca atare, le fac rar. Pentru că e greu și scump.
                                Logan III Comfort ECO-G 100, Iulie 2021, Bleu Iron, 16" Amaris, MediaNav, P. sc. încălzite+Climă, P. Comfort, P. Parking 2, volan piele, geam. el. sp.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google