Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • pai fiind iarna si provocand un accident "acesti destoinici politisti"deduc ca ai derapat sau eu stiu ce alta scamatorie tu neavand caucioace de iarna,ceva de genu asta.Sau daca blochezi vreo sosea punandu-te dea curmezisul platesti ca vine sa te scoata de unde esti..astia au imaginatie din minister...
    Last edited by micutzu666; 12 November 2010, 19:37.
    Vrei sa te remarci ca fiind idiot?Atunci da quote la ultimul mesaj postat!!

    Comment


    • Dupa cum a zis ministru transporturilor (ministresa) acum la stiri ar cam fi obligatorii cauciucurile de iarna!
      Presupuneri:
      1. Se intampla sa te opresti undeva si nu mai poti sa te urnesti din loc. Blochezi traficul! Ca sa te scoata de acolo, trebuie sa intervina cineva, sa zicem, de la drumuri! Aia abia asteapta sa ne prinda inzapeziti, clar! Vor face la bani cu sacul pe seama celor cu cauciucuri de vara, o sa vedeti live la tv! Sa vedeti cum chema realitatile si antenele pe sosele!...
      2. In cazul unui accident, chiar daca esti complet nevinovat (adica asa crede fiecare, nu ?!) e ca si cum ai fi consumat alcool. Esti de vina! De ce nu ai cauciucuri de iarna, nu ? Scrie pe tine vinovat, clar!
      3. Abuzurile celor de la RAR, Autoritatea rutiera, CNADR, politie, care o data iesiti in strada, o sa opreasca masina care le vine lor si atunci sa vezi circ! Cunosc problema!
      4. DRUM BUN!
      5. Am zis si eu aici o parere! Poate gresesc!

      Comment


      • ...plus feedback-ul societatilor de asigurari
        In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

        Comment


        • Exact, de asigurare am uitat!
          Deci:
          6. Firmele de asigurari o sa bage textu: pai, dom`le ai cauciucuri adecvate ? Nu ai, platesti matale!

          Comment


          • Ultima afirmatie, mi se pare perfect plauzibila.

            Este ca si cum ai avea asigurare de sanatate pt infectii respiratorii, insa tu iarna umblii in pantaloni scurti.

            Comment


            • N-ati inteles ca e obligatoriu de la anul, dar din aceasta iarna e musai?! Chiar credeati ca o sa amane o masura aducatoare de bani la buget, fara sa o "completeze" cu altele?
              LOGAN CLUB CALARASI - FII POLITICOS IN TRAFIC!

              Comment


              • am cauciucuri good-yaer M+S 195/65/15 in V ,sunt minunate, pe zapada pe noroi,unde merge o masina de teren in 90% din cazuri merg si eu cu loganu

                legea intra in vigoare din iarna 2011-2012,dar pana atunci tot puteti lua amenda la OG 195/2002,mai ales in cazul in care sunteti implicati intr-un accident de circulatie!
                Last edited by Mircea C; 12 November 2010, 23:11. Reason: Automerged Doublepost

                Comment


                • Chestia cu obligativitatea cauciucurilor de iarna am inteles-o. S-a discutat deja prea mult. Ma intereseaza acum ce obligatii au cei care intretin drumurile, ce amenzi vor plati ei in caz ca nu isi indeplinesc obligatiile, si mai ales as dori sa stiu daca ii vor despagubi pe cei care isi vor avaria masinile (sau mai rau) din cauza proastei intretineri a drumurilor.
                  Dar este mai mult o intrebare retorica, deja stiu raspunsul.

                  Comment


                  • Ei nu vor plati nimic. Vor fi luati prin surprindere de iarna, ca de obicei.
                    In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                    Comment


                    • eu nu am citit legea dar .. sunt mai mult decat sigur ca obligatiile sunt numai pentru noi .. cei de la drumuri nu au niciun fel de obligatii.. surpriza-surpriza.. sau nu .. doar traim in romania..

                      Comment


                      • Ce ne facem daca nu mai vine iarna nici in 2011? Daca afara sunt plus 25 grade si in decembrie, am cauciucuri de iarna, sosea uscata, nu vreau sa zic incinsa ca poate nu e, dar oricum nu zapada, nu ger, nimic din peisajul iernii ?! Nu suntem cazul Finlandei, Suediei, Norvegiei etc. unde iarna e iarna si legea e lege!
                        Bine ca inaugurara 10 km de autostrada si facura bal ! Suntem super tari!

                        Comment


                        • OFF. Propun ca la prima zapada, toti membrii acestui forum, sa trimitem cate un mail la ministerul transporturilor si sa-i anuntam ca a venit iarna .... Asta pentru a nu fi luati IAR prin surprindere !!!!!! Ce ziceti ??????

                          Comment


                          • pai daca ne uitam la "fratii nostri" germanii .. acolo se poarta cauciucurile de iarna intr-o anumita perioada indiferent de temperatura de afara ..

                            Originally posted by givali View Post
                            OFF. Propun ca la prima zapada, toti membrii acestui forum, sa trimitem cate un mail la ministerul transporturilor si sa-i anuntam ca a venit iarna .... Asta pentru a nu fi luati IAR prin surprindere !!!!!! Ce ziceti ??????
                            glumesti.. astia pleaca acasa toti ca li s-a blocat serverul si apai chiar ramanem insapeziti de tot ar fi o idee buna!!! sa vina!!
                            Last edited by Bogdan20cj; 14 November 2010, 21:03. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • noi ne plangem ca vai Doamne nu putem umbla cu gumele de iarna la temperatura asta de zici ca rulati sute de km pe zi sa vi se roata in doua luni
                              stati linistiti ca unii ruleaza si vara cu cele de iarna si tot i tin 2 ani gumele , de ex seful meu si umbla mult cu masina
                              Its just a car ...

                              Comment


                              • Un articol pe aceasta tema din Ziarul Financiar. Concluzie: daca am adopta aceasta lege, am fi mai tari ca Finlanda. perioada la ei este 1 decemrie- 1martie. Totusi este bine ca din acest punt de vedere am fi primii in Europa.

                                Fara comentarii



                                Belgia, Olanda si Luxemburg - nu exista o obligativitate cu privire la pneurile de iarna, iar crampoanele (spikes) sunt interzise.

                                Danemarca - danezii nu cunosc vreo obligativitate cu privire la pneurile de iarna insa procentul de echipare cu aceste pneuri este unul ridicat. Crampoanele (spikes) sunt admise dar nu au vreo relevanta in traficul rutier.

                                Estonia - exista obligativitate cu privire la pneurile de iarna din 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie. In functie de situatia meteorologica se poate scurta sau prelungi durata de obligativitate pentru pneurile de iarna. Crampoanele (spikes) nu sunt admise.

                                Finlanda - exista in mod nelimitat obligatia de a avea pneuri de iarna de la data de 1 decembrie si pana la sfarsitul lunii februarie, obligatie care include incepand cu anul 1999 si vehiculele din strainatate.

                                Franta - nu exista o obligatie privitoare la folosirea pneurilor de iarna, insa aceasta poate fi dispusa pe drumuri de munte prin indicatoare corespunzatoare. Lanturile de zapada pot fi obligatorii pe anumite segmente de drum. Autoturismele pot sa fie echipate si cu pneuri cu crampoane (spikes) (de la inceputul lunii noiembrie pana la sfarsitul lunii martie, cu limitari 90 km/h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Cu o tablita amplasata pe vehicul trebuie sa se faca referire la echiparea cu crampoane (spikes). In Alpii francezi se impune circulatia cu pneuri de iarna.

                                Italia - nu exista nici o obligatie de a folosi pneuri de iarna, cu toate ca acestea pot fi solicitate pentru anumite segmente de drum. In Italia nu exista norme speciale privitoare la folosirea lanturilor de zapada. Cine vrea sa circule cu crampoane (spikes), trebuie sa respecte limitarile de viteza (90 km /h in afara localitatii si 50 km/h in localitate). Nu se va pleca in concediul de iarna in Italia fara pneuri de iarna.

                                Letonia - sunt obligatorii pneurile de iarna de la 1 decembrie pana la sfarsitul lunii februarie .

                                Lituania - exista obligatia privitoare la pneurile de iarna – din 1 noiembrie pana in 1 aprilie.

                                Norvegia - pentru vehiculele straine nu se prevede in mod obligatoriu in Norvegia existenta pneurilor de iarna, cu toate ca ele sunt recomandate in mod imperios. In general toti conducatorii auto sunt obligati sa-si echipeze vehiculele cu pneuri potrivite cu conditiile meteorologice si – daca este necesar – sa existe si lanturi de zapada. In consecinta, fara pneuri de iarna nu se poate circula in Norvegia.

                                Austria - nu exista o obligatie generala privitoare la pneurile de iarna, insa ea poate fi dispusa prin indicatoare rutiere. Pe distantele marcate ca atare se interzice circulatia vehiculelor fara echipament de iarna si acesta include si lanturi de zapada. Adancimea necesara a profilurilor este de patru milimetri, ce este sub aceasta valoare este considerat a fi pneu de vara. Crampoanele (spikes) sunt admise la vehicule de pana la 3,5 t, fiind aplicate limitari de viteza in acest sens.

                                Polonia - cine pleaca pe timpul iernii in Polonia, poate sa o faca si fara pneuri de iarna. Insa in provincie aproape ca nu exista servicii de intretinere a drumurilor si astfel exista riscuri mari asumate atunci cand se circula fara pneuri de iarna.

                                Suedia - nu sunt obligatorii pneurile de iarna pentru vehiculele din strainatate pe durata anotimpului rece insa obligativitatea se aplica pentru cele din tara. Sa circuli in tara elanilor fara pneuri de iarna nu este ceva recomandabil pentru ca pe multe sosele nu se presara substante antiderapante.

                                Elvetia - nu exista o obligatie cu privire la pneurile de iarna, insa folosirea acestora este recomandabila pentru ca in cazul unui accident care poate sa fie dovedit a se fi generat prin pneuri de vara, se aplica o impartire a raspunderii. Asigurarea Casco integrala din Elvetia nu intra in vigoare in aceste situatii. Lanturile de zapada si crampoanele (spikes) sunt optionale, insa pot fi prevazute si prin indicatoare rutiere (chiar si la vehiculele cu tractiune integrala). Cele mai multe autostrazi din Elvetia au interdictie de acces cu crampoane (spikes). Circulatia cu crampoane (spikes) este limitata in afara localitatilor la viteza de 80 km /h si in localitate la viteza de 50 km/h. Pneurile de iarna sunt in Elvetia de bon-ton.

                                Slovenia - exista obligatia de echipare pentru anotimpul rece din 15 noiembrie pana in 15 martie din anul urmator. Acest lucru inseamna fie pneuri de iarna fie pneuri radiale cu o adancime minima a profilului de patru milimetri; cu toate acestea conform legilor din Slovenia este suficient sa existe doua pneuri de iarna per vehicul. Expertii insa recomanda echiparea tuturor rotilor cu pneuri de iarna.

                                Cehia - nu se cunoaste o obligatie de a avea pneuri de iarna.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google