BF Goodrich Winter G
Anvelope (iarna/vara) si tot ce tine de ele
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by TopCat View Post@Shakar:
dupa parerea mea e bine ca a fost specificata o anumita oerioada pentru a nu se lasa loc la interpretari sau aplicari ale normelor respective dupa bunul plac. perioada respectiva a foat stabilita avandu-se in vedere cand incepe sa scada temperatura si exista riscul formarii poleiului.
si chiar daca in februarie e o zi mai calduroasa, te duci repede la vulcanizare sa-ti schimbi anvelopele cu cele de vara si a doua zi le pui iar pe cele de iarna?
si in august nu va ninge decat la polul nord sau daca vine peste noi era glaciara. in ultima situatie ai sa fii fericit ca te-au obligat guvernantii sa te dotezi cu anvelope de iarna.
e absolut LOGIC sa puna un interval (care este ales foarte corect si logic) pentru ca este o lege!
Comment
-
Originally posted by PCH View Postbine ca ai raspuns tu, ca pe mine ma doare capul de cand am citit postul lui(acum 2 zile)! auzi si tu,poate ninge in august sau e cald in februarie!
e absolut LOGIC sa puna un interval (care este ales foarte corect si logic) pentru ca este o lege!
Cat despre februarie cald, nu ai mai vazut niciodata? E atat de logica perioada aia incat poate sa fie o luna cu temperaturi de 10* si sa iti bati joc de cauciucurile tale noi care valoreaza 1500 lei, cam asta e logica. E drept ca se pot interpreta conditiile meteo dar asta nu inseamna ca intervalul ala e asa bine ales. Au fost ierni cand am avut zapada si temperaturi mici doar cateva zile in 3 luni, restul a fost mai mult o toamna putin mai friguroasa dar nu...e grele.
LE - ca sa iti treaca durerea de cap pune mana si documenteaza-te sa vezi ca in trecutul nu foarte indepartat a nins si in luni mai putin propice pentru fenomenul asta meteo, gen aprilie.'08 Logan Prestige PH1 - 1.6 16V - Mineral Blau Pearleffekt
Comment
-
Shakar: e logic ce spui tu... sa fie necesare cauciucuri de iarna numai cand conditiile o cer dar e o buba mare de tot aici. Iti dai seama cate contestatii de genul "nu ningea, era lapovita, partea carosabila era uscata, nu era polei era ud, nu erau x grade erau y samd" ar depune soferii prinsi si amendati? Cum apreciaza/dovedeste politistul daca pe jos e polei sau e doar ud? Cum apreciaza/dovedeste politistul ca afara sunt -7 grade si nu +7 grade sau ca trebuie sau nu sa ai cauciucuri de iarna cand te opreste? Nu sunt meteorologi si nici nu au vreo calificare de genul asta. Si tine cont ca predictiile si constatarile ar trebui facute in fiecare regiune pe fiecare sector de drum. Ca nu ma amendezi pe mine ca ninge in Bistrita Nasaud si sunt -20 de grade(deci trebuiesc anvelope de iarna) daca Tg-jiu unde circul eu sunt 7 grade si asfaltul e uscat, nu? Sau daca in februarie o saptamana, 2 consecutiv sunt temp de peste 10 grade si majoritatea vor zice
"hai frate sa ne punem cauciucurile de vara ca vine primavara" iar apoi imediat vine un val de frig/ninsori? Ce faci? Atentionezi toata tara cu 24/48 de ore inainte(ca deobicei asa se fac avertizarile meteorologice) ca trebuiesc cauciucuri de iarna si apoi iesi si il amendezi pe cei care n-au? Ar fi haos. Cu pretul uzurii mai mari a cauciucurilor de iarna e mai bine asa cu perioada.
Comment
-
Originally posted by radu_alex View Postsalut, ash vrea sa stiu si eu de unde pot sa imi cumpar 2 cauciucuri de iarna, ce marca de cauciucuri sunt mai bune, in afara de cunoscutele pireli, continental, goodyear, pt care nu cred ca am bani, si mai ales cat ma costa montajul, cu tot....am inteles ca trebuiesc si echilibrate si ma ajunge la 50 , este adevarat?
multumesc
February 20th, 2007- The record for the fastest car on ice is 321.65 km/h (199.86 mph) and was achieved by four times World Rally champion Juha Kankkunen (Fi...
Comment
-
Văd unii care sunt atât de împotrivă asupra anvelopelor de iarnă încât cred că dorinţa lor extremă e aceea să nu mai fie obligatorie montarea de fel a vreunui cauciuc pe maşină.Nirvana. Kurt Cobain a arătat fanilor că faima nu înseamnă doar strălucirea scenei, adoraţia mulţimilor şi grămezile de bani.
sigpic
Comment
-
Anvelopele de iarna sunt un necesar nu un moft . Sunt bune pentru siguranta atat a noastra cat si a celorlalti participanti la trafic . Eu personal nu am ca nu mi-am permis si inca rulez cu ContiEco3 niste gume perfecte de vara si chiar pe ploaie (m-au scos din multe), dar praf de tot pe timp de iarna (logic anvelopa doar de vara) . Precizari - sugestii
1. Legea prevede 4 anvelope de iarna (nu prea inteleg de ce) ar fi trebuit sa precizeze puntea motrice minim (chiar daca masina nu are 3.5 tone)
2. Nu exista obligativitatea aparatorilor de noroi (macar pe spate)- la noi in 2 zile in Bucuresti iti faci masina un super rahat (a mea e alba) o faci crem - maro
3. Se specifica din fericire in lege ca anvelopele de iarna sunt necesare in conditii de de iarna (daca e zapada pe strada sau gheata) . deci daca e decembrie si tu ai de vara conform legii o sa poti merge linistit , dar daca incepe sa ninga tragi pe dreapta ca ai pus-o daca te prinde !!! ca sa nu mai zic daca faci cumva accident sau blochezi traficul ...
PS: Pentru masini peste 3.5 ton nu exista anvelope de iarna HAHA - se numesc allseason
PS2: Ei "o ard" ca toate statele europene au introdus asemenea legi , dar e o mare minciuna - doar Germania are acest lucru impus pentru cetatenii proprii - existand totusi legi comunitare pentru tranzitarea tarilor utilizarea de anvelope corespunzatoare (asta e alt lucru dupa parerea mea)Last edited by ingerulol; 31 January 2011, 10:35.1.6 MPi Icy White
Comment
-
raman la parerea ca legea propusa reprezinta cea mai buna varianta! e foarte putin probabil sa fie atat de cald in februarie incat sa strici cauciucurile de iarna! legea este facuta pentru conditiile normale, chestii de genul drobului de sare care poate cade dupa soba nu sunt luate in calcul, normal!
noi nu ne comparam cu altii, altii isi echipeaza masina cu pneurile de iarna din bun-simt si pentru ca asa e normal, de aceea nu au aceasta lege, noi, fiind romani avem nevoie de bici, de legi ca altfel nu se poate!! nu e normal ca eu sau tu care dai bani pe cauciurile alea de iarna sa nu poti folosi masina pentru ca ti-o loveste unu' care nu isi pune cauciucuri de iarna ca poate sunt 18 grade in februarie si ninge in iulie!
Comment
-
Eu cred ca solutia ar putea fi alta:
- reglementare la nivelul companiilor de asigurare. Te-a accidentat unul care nu are masina echipata corespunzator, sa plateasca din buzunar.
Cu legea asta oricum nu se face nimic, caci romanul e in stare sa nu-si puna cauciucuri deloc doar asa ca sa aiba ce demonstra. Care ar fi scopul? cred ca niciunul, insa e bine sa nu facem cum ni se impune
Comment
-
Sa plateasca din propriul buzunar, dar cui? Mie, celui lovit? Cel mai bine : eu sunt despagubit de firma de asigurari si asigurarile recupereaza banii de la vinovat.
Ca altfel ajungi in instanta, castigi o suma dupa 1-2 ani si cand sa executi vinovatul, ca doar nu e prost sa plateasca, constati ca NU AI CE EXECUTA. Nici un venit oficial.
Si ramai cu o hotarare judecatoreasca investita cu formula executorie, sa ai cu ce aprinde focul la gratar.
Apropo: in Marea Britanie, asiguratorii au marit politele de asigurari, ca sume, la masinile incaltate cu gume de iarna. Paradoxul l-au explicat asa: masina nu mai are caracteristicile tehnice garantate de producatori, caracteristici evaluate cu gumele de vara. Deci gumele de iarna cresc riscul.
Voi mai intelegeti ceva?
Eu unul nu, pentru mine anvelopele de iarna scad riscurile in trafic, pe perioada iernii.
Ideea e: se va proceda oricum va avantaja autoritatile si firmele de asigurari.
Comment
-
@cris: asa se procedeaza si in cazul RCA-ului.
Firma x da in judecata firma y sa-si ia banii, daca cea din urma refuza.
Deci, sa se frece ei evident.
Din pacate daca respectivul nu are nimic pe numele lui e cam nasol caci nu ai cum sa-l obligi sa-ti dea ceea ce nu are, iar puscarie nu poate face.
Comment
Comment