Ce ziceti de asta?
Prevederi din Proiectul Noului Cod Rutier - 2009
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Conform noului Cod Rutier, aflat inca in stadiul de proiect, depasirea de doua ori a vitezei legale ar putea fi sanctionata cu retinerea soferului pentru 24 de ore
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Initiatorii proiectului au prevazut sanctiuni dure pentru soferii indisciplinati. Cei care merg cu dublul vitezei legale si sunt opriti in trafic, ar putea fi retinuti pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi retinut chiar si trei ani.
In plus, soferii vor fi testati cu alcooltestul de fiecare data cand vor fi opriti, iar controalele nu se vor face numai de politistii de la rutiera, ci si de jandarmi si politistii comunitari.
O alta masura, amendarea proprietarului masinii, chiar daca acesta nu s-a aflat la volan in momentul unei abateri de la Codul Rutier, a starnit deja reactia Asociatiei Magistratilor din Romania care considera ca prevederea incalca drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explica faptul ca in acest fel, autoritatile pot incasa amenzile mai repede.
Noutati sunt si pentru viitorii soferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. In plus, soferii profesionisti ar putea sa obtina permisul numai dupa probe de control al derapajului, acvaplanarii si dupa teste de simulare a impactului si a rasturnarii.
O alta modificare ii vizeaza pe cei cu mopede si scutere. Ei vor putea sa se plimbe doar daca au permis de conducere . ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce sa caute pe drumurile publice.
Initiatorii proiectului au venit si cu o propunere cel putin inedita: copacii de pe marginea drumului sa fie taiati, ca sa existe mai putine accidente grave. In acest moment, modificarile sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranta Rutiera. Documentul nu a primit inca avizul Politiei Rutiere.
sursa http://www.euroavocatura.ro/stiri/27..._Rutier_-_2009
Prevederi din Proiectul Noului Cod Rutier - 2009
Una din masurile preventive privative de libertate reglementata in Codul de procedura penala si prevazuta si de Constitutia Romaniei, revizuita.
Conform noului Cod Rutier, aflat inca in stadiul de proiect, depasirea de doua ori a vitezei legale ar putea fi sanctionata cu retinerea soferului pentru 24 de ore
Sunt mijloace de convingere prin care se stabileste existenta unor acte sau fapte juridice si, automat, a unor drepturi si obligatii ce rezulta din acestea.
Infractiune constand in conducerea pe drumurile publice a unui autovehicul fara permis de conducere
Initiatorii proiectului au prevazut sanctiuni dure pentru soferii indisciplinati. Cei care merg cu dublul vitezei legale si sunt opriti in trafic, ar putea fi retinuti pentru 24 de ore. Pentru abaterile grave, permisul ar putea fi retinut chiar si trei ani.
In plus, soferii vor fi testati cu alcooltestul de fiecare data cand vor fi opriti, iar controalele nu se vor face numai de politistii de la rutiera, ci si de jandarmi si politistii comunitari.
O alta masura, amendarea proprietarului masinii, chiar daca acesta nu s-a aflat la volan in momentul unei abateri de la Codul Rutier, a starnit deja reactia Asociatiei Magistratilor din Romania care considera ca prevederea incalca drepturile omului. Cei care au venit cu propunerea explica faptul ca in acest fel, autoritatile pot incasa amenzile mai repede.
Noutati sunt si pentru viitorii soferi. Poligonul ar putea redeveni obligatoriu. In plus, soferii profesionisti ar putea sa obtina permisul numai dupa probe de control al derapajului, acvaplanarii si dupa teste de simulare a impactului si a rasturnarii.
O alta modificare ii vizeaza pe cei cu mopede si scutere. Ei vor putea sa se plimbe doar daca au permis de conducere . ATV-ul, considerat vehicul de teren accidentat, nu va mai avea ce sa caute pe drumurile publice.
Initiatorii proiectului au venit si cu o propunere cel putin inedita: copacii de pe marginea drumului sa fie taiati, ca sa existe mai putine accidente grave. In acest moment, modificarile sunt pe masa Consiliului Interministerial de Siguranta Rutiera. Documentul nu a primit inca avizul Politiei Rutiere.
sursa http://www.euroavocatura.ro/stiri/27..._Rutier_-_2009
Comment