If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
BIIIP cu taxa lor, deja i-au dat in judecata... era ceva previzibil, s-au enervat romanii nostrii. Deci, vom avea iar liber la Logan, nu se poate asa ceva, sa-ti impuna taxa la masina autohtona.
2fast4u:
sa folosim un limbaj civilizat
Se pare ca eu am scapat de taxa de prima inmatriculare, am avut factuar de anul trecut si cred ca m-am scos, acum ramane sa vad la primirea numerelor definitive. Va tin si pe voi la curent.
Dacia se ofera sa plateasca taxa speciala de inmatriculare pentru masinile cumparate in luna ianuarie...Asta daca nu se scoate pana in februarie taxa aceasta
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
Potrivit ministrului Finanţelor şi celui al Mediului, Sulfina Barbu, motivul pentru care nu s-a renunţat la această taxă este stimularea industriei auto româneşti şi protecţia mediului.
foto-Taxa pentru prima înmatriculare ar putea scădea în cazul anumitor autovehicule
"În prezent, există o discuţie cu Comisia Europeană. CE nu spus niciodată că este o taxă pe care România nu trebuie să o aplice, singurul loc în care vom avea discuţii este la nivelul taxei, acele discuţii sunt în curs. Sunt convins că vom ajunge la o soluţie echilibrată", a afirmat ministrul Finanţelor, Sebastian Vlădescu.
Acesta a explicat că nu există o valoare uniformă a taxei, însă aceasta nu trebuie să fie mai mare decât valoarea reziduală a automobilului.
"Discuţiile cu CE sunt în curs, probabil va mai dura câteva săptămâni. Până atunci se aplica taxa în vigoare" a adăugat Vlădescu.
Conform statisticilor, 70 la suta din poluarea chimic[ a aerului provine din trafic, iar jum[tate din parcurile auto din România au o vechime de 12- 15 ani, fiind foarte poluante. Acest lucru a determinat Guvernul, în 2005, să ia măsuri pentru înnoirea parcului auto la nivel naţional. Astfel, în ultimii doi ani au fost investiţi pentru înnoirea parcului auto 89,151 milioane lei, fiind înlocuite peste 29.000 maşini vechi, ceea ce a dus la reducerea cu 7.700 kg a cantităţilor de monoxid de carbon.
„În aceste condiţii, ar fi un nonsens permiterea intrării în România a unui număr important de maşini poluante, care să ducă la anularea programelor desfăşurate în cei doi ani şi la înrăutăţirea calităţii mediului, cu impact asupra sănătăţii cetăţenilor”, a explicat Sulfina Barbu, exemplificând cazul Poloniei, care nu a avut în momentul aderării nici o pârghie fiscală în acest sens şi s-a trezit cu 35.000 de maşini intrate lunar în ţară.
Taxa de înmatriculare ajunge până la 18.000 euro în Ungaria
Ungaria înregistrează, în prezent, cea mai mare valoare a taxei de primă înmatriculare a autoturismelor, acesta încadrându-se între 940 şi 18.100 euro, în funcţie de vechimea maşinii, potrivit datelor puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor.
Grecia impune o taxă care variază între 35 şi 385 la sută din valoarea reziduală, în funcţie de gradul de poluare al autoturismului.
La polul opus se află Polonia, care a perceput pentru prima înmatriculare a autoturismelor o taxă care reprezintă doi la suta din valoarea reală (nu cea de achiziţie) a autovehiculului.
În Austria, taxa de primă înmatriculare este de 16 la sută din preţul de pe factură al maşinii, iar în Finlanda aceasta este de 28 la suta din preţul maşinii. Germania şi Spania percep o taxă fixă de 25,6 euro, respectiv 66,6 euro.
Franţa aplică o taxă cuprinsă între 20 şi 36 euro pe un cal putere la care se adaugă taxa pentru poluare bazată pe emisia de dioxid de carbon.
În Danemarca taxa de înmatriculare este de 105 la suta din valoarea reziduală, iar în Belgia aceasta variază între 61 şi 5.000 euro.
În Italia taxa de înmatriculare este de 3,5 cenţi/KW (exemplu: pentru o maşină de 125 cai putere, respectiv 92 KW, taxa este de 322 euro).
În România, taxa de primă înmatriculare, aplicată de la 1 ianuarie 2007, variază, în funcţie de vechimea maşinii, gradul de poluare şi capacitatea cilindrica, între 160 şi peste 8000 de euro.
Astfel, pentru un autoturism de 1.400 cmc, Euro 4, vechi de cel mult un an, taxa de primă înmatriculare este de 160 euro, conform calculatorului de taxă al Ministerului Finanţelor.
Pentru un autoturism de 1.600 cmc, Euro 3, cu o vechime de 1-2 ani, taxa pentru prima înmatriculare este de 1.080 euro. Pentru un autoturism de aceeaşi capacitate, Euro 1, de peste şase ani, taxa este de 4.121 euro, iar pentru unul non-euro, taxa este de 4.579 euro.
Pentru un autoturism de 3.000 cmc, Euro 4, vechi de cel mult un an, taxa este de 1606 euro, iar pentru unul cu aceeaşi capacitate, non-euro, cu o vechime de peste 6 ani, taxa de înmatriculare este de 8.586 euro.
Am auzit ieri la stiri..ca nu ar vrea sa o scoata..din contra sa bage si o taxa pentru SHurile din tara...
Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment