Taxa de prima inmatriculare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Doar daca a fost recuperata ))

    Comment


    • Incepand din 2007 la fiecare masina inamtriculata pentru prima data in ro sa platit taxa iar cumparatorul nu mai este nevoit sa plateasca taxa de inmatriculare eu asa stiu.

      Comment


      • Perfect adevarat, exceptie facand cazurile in care cel care a platit taxa a dat statul in judecata, a castigat, si si-a recuperat taxa in totalitate. Mai sunt si cazurile in care a fost restituita partial suma platita, s-a restituit diferenta dintre vechea taxa si noua taxa (aici nu este vorba de o hotarare a instantei), in acest caz nu se mai plateste deoarece a ramas achitata totusi taxa cea mai mica.
        sigpic

        Comment


        • Inainte sa faci actele de vanzare cumparare poti solicita de la fisc sa vezi daca la respectiva masina s-a platit taxa sau sa recuperat de vanzator si nu vrea sa zica acest lucru sau in cazul in care vanzatorul nu mai are chitanta sau nu vrea sa ti-o dea?

          Comment


          • Originally posted by radu2008 View Post
            Incepand din 2007 la fiecare masina inamtriculata pentru prima data in ro sa platit taxa iar cumparatorul nu mai este nevoit sa plateasca taxa de inmatriculare eu asa stiu.
            Asta e cazul ideal insa sunt foarte multi care au recuperat taxa si au vandut masina anul trecut cand nu era necesara chitanta pentru plata taxei la inmatricularea masinii. Multi nu au tinut cont de acest aspect iar la o eventuala revanzare vor avea surprize mari.

            Comment


            • A recuperat cineva taxa de poluare la masina noua?

              Comment


              • daca o cumperi de la pf sau pj...si nu a platit taxa de poluare platesti tu...
                inainte de a cumpara masina cerei vanzatorului adeverinta de la anaf ca a platit taxa si nu a recuperat bani in instanta...


                conform legi 9/2012 cel care a platit taxa de poluare are dreptul sa solicite acea adeverinta de la locul unde a platit taxa...Daca cumperi masina fara aceasta adeverinta exista riscul ca tu sa nu poti scoate aceasta adeverinta de la anaf-ul de care apartii cu domiciliul....

                Adeverinta ANAF.......
                Attached Files
                Last edited by Niki; 21 January 2013, 21:50.
                "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

                Comment


                • Pt Xavi: pentru o masina inmatriculata de noua nu prea ai sanse sa recuperezi taxa. Spun asta dupa ce am vorbit cu un avocat care se ocupa de recuperari taxe si am primit si raspuns in scris la solicitare depusa la Finante..

                  Comment


                  • Noutati taxa timbru



                    Un text foarte interesant din timbru ala :

                    CINE PLATESTE TIMBRUL DE MEDIU?
                    - Timbrul se plateste doar la prima inmatriculare pe piata din Romania (sau la prima transcriere).
                    - Se va plati, ca si pana acum, la administratia financiara.
                    - Nu se plateste de catre cei care au platit taxa pana acum, in diversele forme care a existat.
                    - In cazul celor care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal – daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si cei care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, in baza HJ, vor plati noul timbru la prima vanzare a masinii.
                    - In ce ii priveste pe transportatori - timbrul de mediu se aplica doar la categoria M1; pentru restul (M2, M3, N1, N2, N3), ramane formula actuala.
                    Last edited by 827sam; 23 January 2013, 14:34.
                    Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                    Comment


                    • Imi place ca-n tabelel alea cu revanzari de SH-uri, nu apare ca exemplu niciun Logan de prin 2004-2005, EURO3.
                      Toate masinile pe care unii de pe aici le categorisesc rahat pansat, gen Golf4 din 2001, sunt EURO4.

                      Cei cu Logan EURO3 cred ca-si pot intipari ideea ca vor da masinile aproape pe nimic. Au gandit-o viclean guvernantii. Ca parca mare diferenta de poluare e intre E3 si E4, in grame CO2.

                      Daca la o Supernova Euro2 din 2001 pui timrul de mediu la revanzare de 684 de euro, ai eliminat-o de la vanzare, deoarece toata masina face cam 1000-1200 de euro.
                      Last edited by mr.K; 23 January 2013, 15:24.

                      Comment


                      • E treaba foarte clara ... cine nu a platit taxa asta, o va plati.
                        Un calcul mic rezulta ca un logan euro3 cade de la etaj la plata taxei, am si eu o intrebare ca nu am acces la CIV, e acasa, loganul euro3 1.6 mpi de 87 de cai, ce emisii de noxe are per km ? Nu am gasit nicaieri, google nu vrea sa-mi raspunda astazi.
                        Daca prostii ar zbura, ar fi intuneric.

                        Comment


                        • 175 g/km CO2
                          If it ain't broke, don't fix it!

                          Comment


                          • In concluzie aceeasi Marie cu alta palarie.
                            sigpic

                            Comment


                            • Guvernul a definitivat forma noii taxe auto, aplicata sub forma timbrului de mediu, cu o formula de calcul diferita, care conduce la o crestere in medie de circa 10% a sumei de plata pentru masinile Euro 4 si Euro 3 si o scadere cuprinsa intre 60% si 90% pentru masinile Euro 2, Euro 1 si non-euro, transmite agentia de presa Medifax. Timbrul de mediu va fi platit si de masinile inmatriculate inainte de 2007, insa suma datorata la stat va fi mai mica decat in prezent.

                              Potrivit unui proiect de OUG care modifica Legea taxei de poluare (nr. 9/2012), obtinut de Mediafax, timbrul de mediu va fi aplicat numai masinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, in afara scaunului conducatorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu si celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitata in continuare actuala taxa auto.

                              Conform noii formule de calcul, suma de plata va scadea cu 60% pentru Euro 2, cu 80% pentru Euro 1 si cu 90% pentru non-euro.

                              Cuantumul taxei pentru masinile non-euro, Euro 1 si Euro 2, cu tehnologii mai invechite, va fi totusi mai mic decat cel actual, mergandu-se pe ideea ca aceste masini au o durata scurta de functionare si, deci, vor polua pentru un interval mai mic.

                              Taxa va ramane la aceleasi cote pentru masini Euro 5, in timp ce pentru Euro 6, masini hibride si electrice, nu va fi platit nimic.

                              In cazul masinilor inmatriculate inainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia ca o scutire exclusiv pentru aceste masini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel ca solutia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru masinile vechi, in functie de perioada de viata, astfel incat suma de plata sa scada.

                              Pentru masinile scoase din Romania si inmatriculate in alte tari, se restituie o parte din taxa platita, ca parte reziduala a acesteia (calculata in functie de perioada de utilizare).

                              Timbrul de mediu va fi calculat in principal in functie de emisia de CO2, luat in calcul in intregime pentru timbru fata de 30% in legea in vigoare, inscrisa in cartea de identitate a masinii sau documentele de omologare.

                              Timbrul va fi platit o singura data, la prima inmatriculare pe piata din Romania sau la prima transcriere.

                              In cazul proprietarilor de masini care au dat statul in judecata pentru restituirea taxei incasate ilegal, daca acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum si a celor care au inmatriculat autoturismele fara achitarea taxei, noul timbru va fi platit la prima vanzare a masinii.

                              Modificarile sunt argumentate de Guvern prin faptul ca actuala formula avea valori disproportionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu tineau cont de puterea de cumparare a romanilor, continea in calculul sau, in afara de emisia de CO2, si capacitatea cilindrica (desi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe masina, platit la administratia locala), era discriminatorie si atragea amenintari cu infringementul din partea UE.

                              Sursa: Mediafax

                              Aici puteti vedea tabelul cu valorile de calcul
                              Attached Files
                              "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

                              Comment


                              • Pentru maşinile second-hand înmatriculate în 2012, taxa creşte în majoritatea cazurilor: VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2002-de la 189 euro la 339 euro; VW Golf 4 1390 cmc, 161 CO2, Euro 4 din 2003, de la 238 euro la 452 euro; Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2001/2002/2003 -de la 222 euro la 354 euro; Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2002- de la 285 euro la 455 euro; Opel Astra 1598 cmc, 171 CO2, Euro 4 din 2003 - de la 359 euro la 573 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2004/2005/2006 -de la 293 euro la 336 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2005 -de la 338 euro la 388 euro; Ford Focus 1560 cmc, 127 CO2, Euro 4 din 2006 -de la 383 euro la 440 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2004 - de la 272 euro la 414 euro; VW Polo 1390 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004 -de la 905 euro la 1.243 euro.

                                Pentru VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 4 din 2008, taxa este indicată în scădere de la 1.132 euro la 878 euro.

                                Pentru maşinile tip Euro 3, Euro 2 şi non-euro, taxa scade de la 1.830 euro la 1.657 euro la maşini precum VW Passat 1896 cmc, 154 CO2, Euro 3 din 2004, de la 1.593 euro la 684 euro pentru Dacia Super Nova 1475 cmc, Euro 2 din 2001 şi de la 3.321 euro la 363 euro pentru Dacia 1397 cmc, non-euro din 1990.

                                Timbrul de mediu va fi aplicat numai maşinilor tip M1 (destinate transportului de persoane care au, în afara scaunului conducătorului, cel mult opt locuri pe scaune), nu şi celorlalte tipuri de vehicule, precum tiruri, autocare sau microbuze, pentru care va fi achitată în continuare actuala taxă auto.

                                În cazul maşinilor înmatriculate înainte de 2007, Guvernul a ajuns la concluzia că o scutire exclusiv pentru aceste maşini nu se poate realiza, deoarece ar constitui discriminare, astfel că soluţia pentru care s-a optat este recalcularea cotelor pentru maşinile vechi, în funcţie de perioada de viaţă, astfel încât suma de plată să scadă.

                                Pentru maşinile scoase din România şi înmatriculate în alte ţări, se restituie o parte din taxa platită, ca parte reziduală a acesteia (calculată în funcţie de perioada de utilizare).

                                Timbrul de mediu va fi calculat în principal în funcţie de emisia de CO2, luat în calcul în întregime pentru timbru faţă de 30% în legea în vigoare, înscrisa în cartea de identitate a maşinii sau documentele de omologare.

                                Timbrul va fi plătit o singură dată, la prima înmatriculare pe piaţa din România sau la prima transcriere.

                                În cazul proprietarilor de maşini care au dat statul în judecată pentru restituirea taxei încasate ilegal, dacă acestora li s-a restituit contravaloarea taxei, precum şi a celor care au înmatriculat autoturismele fără achitarea taxei, noul timbru va fi plătit la prima vânzare a maşinii.

                                Modificările sunt argumentate de Guvern prin faptul că actuala formulă avea valori disproporţionat de mari pentru anumite zone de poluare, care nu ţineau cont de puterea de cumpărare a românilor, conţinea în calculul său, în afară de emisia de CO2, şi capacitatea cilindrică (deşi acest criteriu era deja taxat la impozitul pe maşină, plătit la administraţia locală), era discriminatorie şi atragea ameninţări cu infringementul din partea UE.

                                SURSA; GANDUL INFO
                                "Dacă planul A nu merge, stai calm! Alfabetul mai are încă 25 de litere."

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google