Taxa de prima inmatriculare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FLR, va trebui ca urmatorul proprietar sa plateasca taxa . E posibil sa fie destul de maricica taxa pt masina ta ca e diesel (stiu ca la diesele e destul de mare taxa). Probabil minim 500-800eur.

    Am si eu o intrebare.
    Pentru cei care au platit "taxa de prima inmatriculare", taxa s-a numit asa intre 1 ianuarie 2007 si 1 iunie 2008 (prima forma a taxei imediat cand am intrat in UE) cand ati inmatriculat masina chitanta de plata a taxei v-a fost retinuta la dosarul de inmatriculare de la politie sau v-a fost data inapoi??
    Asadar sint interesat sa imi raspunda cei care au cumparat logane NOI intre 1 ianuarie 2007 si 1 iulie 2008. Aveti chitanta in original de plata a taxei sau a ramas la politie?
    Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

    Comment


    • Chitanta e egala cu zero trebuie adeverinta de la ANAF.

      Comment


      • Stiu chestia asta. Nu de asta am intrebat. Nu vreau sa vand masina mea sau sa cumpar alta.
        Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

        Comment


        • Originally posted by FLR View Post
          Eu cand am cumparat loganul 1 noiembrie 2008 am mers o luma cu numere rosii,apoi printr o minune au scos taxa pt masinile noi.deci prin urmare nu am platit nici o taxa.
          Acum eu daca vand masina banuiesc ca urmatorul proprietar nu trebuie sa plateasca taxa.
          ceva sfaturi???multumesc

          Treaba e urmatoarea: Toti ce au fost exceptati trebuie acum sa plateasca taxa. E tare aiurea: La momentul 0 nu polueaza, dar mai tarziu polueaza foarte tare. Cum mai apare un Euro mai mare decat masina ta le da motiv sa te arda mai mult.


          Deoarece te obliga sa o platesti si nu iti da variante (parerea mea subiectiva) mi se pare putin abuziva. Ar trebui atunci cand e in momentul 0 sa poti plati taxa auto pentru ca sa obtii si tu un pret bun pe ea. E tare aiurea. Te chinui sa nu dai cu .50 bani in plus la parcare sau sa nu tii prea mult lumina aprinsa ca sa nu iti vina factura mare la electricitate, si te ard astia cu taxa lor de poluare, taxa lor de mediu, taxa lor de timbru (ca tot aceiasi branza e), ca sa creeze din parcul auto nu un parc mai curat, ci:
          1. unul plin de masini inmatriculate prin tari straine (al carui rca nici nu-l poti citi) si care poate inmulteste numarul de accidente nedespagubite si necorecte, si poate chiar mai mult....
          - un loc in care daca te loveste careva nu stii nici de unde e, nici care e numele lui, nici cum sa-ti repari masina.

          In viziunea mea, ce-i drept un parc auto model ar fi unul in care:

          - masinile sunt bine intretinute (ITP-uri facute si verificate sumar pentru corectitudine). De ce? Pentru ca masinile sa fie intr-o stare buna d.p.d.v tehnic, creand astfel siguranta pe sosea.

          - tinerii isi pot inmatricula masini de afara usor, dar mai putin puternice, masini bine intretinute (astfel incat si cel tanar si cel mai in varsta sa se poata bucura de condus traind intr-un mediu sigur)
          Se pot gasi solutii de diminuare a poluarii masinilor vechi (trebuie sa exista mici retusuri ce pot fi facute). Daca o masina e veche nu inseamna neaparat ca si polueaza foarte mult. Desigur, daca e foarte veche si nu e nici bine intretinuta, da, poate polua mai mult decat media gradului de poluare din parcul de masini.


          - Daca o masina este semnificativ mai putin poluatoare decat alta din parcul de masini, cea care polueaza mai putin ar trebui sa primeasca bonusuri (sau macar avantaje) de la Fondul de Mediu). Stiu, gandirea asta e cam aiurea, deoarece si cele aflate fix pe linia de medie si acelea vor polua in continuare, deci trebuie gasita o modalitate diferita.

          Comment


          • Eu inca sunt curios de ceea ce am scris la postul #941

            Comment


            • Eu deja am vazut n anunturi in care vanzatorul spunea ca masina poate sa ramana pe numele lui.
              soselele din România au prea putin RAM si video pentru NFS

              Comment


              • asa a fost si imediat dupa 90. masinile ramaneau pe numele proprietarilor si le conduceau altii, tot din cauza taxelor (si atunci chiar nu erau in halul asta de mari).
                asta e, facem contracte de comodat sau nu facem deloc. 'imprumutam' masina, pe bani )
                sau mai dam o dauna totala cand prindem unul care nu ne acorda prioritate si ii 'vindem' lui masina
                internal combustionizer

                Comment


                • Originally posted by bossake View Post
                  FLR, va trebui ca urmatorul proprietar sa plateasca taxa . E posibil sa fie destul de maricica taxa pt masina ta ca e diesel (stiu ca la diesele e destul de mare taxa). Probabil minim 500-800eur.

                  Am si eu o intrebare.
                  Pentru cei care au platit "taxa de prima inmatriculare", taxa s-a numit asa intre 1 ianuarie 2007 si 1 iunie 2008 (prima forma a taxei imediat cand am intrat in UE) cand ati inmatriculat masina chitanta de plata a taxei v-a fost retinuta la dosarul de inmatriculare de la politie sau v-a fost data inapoi??
                  Asadar sint interesat sa imi raspunda cei care au cumparat logane NOI intre 1 ianuarie 2007 si 1 iulie 2008. Aveti chitanta in original de plata a taxei sau a ramas la politie?
                  Am cumparat masina Logan 1.4 MPI (noua) in februarie 2007 si am inmatriculat-o in cursul lunii martie, dupa ce am primit cartea de identitate. Chitanta originala (160 euro) a ramas la mine. Am dus copii la RAR si la Politie.
                  Partea amuzanta este ca am aruncat chitanta dupa 3-4 ani. Nici copii nu mai am. Am vazut la TV ca in prezent nu exista o evidenta clara a celor care au platit taxa. Cei drept nu intentionez sa vand masina. O mai tin 4 ani si o duc la Remat. Daca ar fi sa o vand acum probabil ca nu as lua pe ea mai mult de 2000 euro desi masina este in stare aproape foarte buna. (masina noua a costat 6400 euro).

                  Comment


                  • o intrebare pentru cei care cunosc mai bine ca mine legislatia:
                    tatal meu a vandut o dacie 1410 acum vreo luna unui client care nu a stiut ca are de platit taxa de mediu la trecerea pe numele lui.S-a facut act de vanzare cumparare...radiere de la fisc...etc. Acuma noul proprietar a venit inapoi la tata sa-l roage insistent sa anuleza contractul sau sa faca un alt act de vanzare intre el si tata, dupa care tatal meu sa-i faca comodat pentru a nu plati timbrul de mediu care ar fi vreo 2200 lei.
                    Se poate face ceva sau nu in cazul asta? mentionez ca pe certificat este trecut "instrainat catre..." . masina este bagata si la fiscul noului proprietar.

                    Comment


                    • Art. 2.146(NCC). - Împrumutul de folosinţă este contractul cu titlu gratuit prin care o parte, numită comodant, remite un bun mobil sau imobil celeilalte părţi, numite comodatar, pentru a se folosi de acest bun, cu obligaţia de a-l restitui după un anumit timp.
                      Deci, comodatul este un imprumut gratuit de folosinta a unui anumit lucru.

                      Imprumutul contra cost se cheama locatiune. - este cazul firmelor de leasing.
                      Art. 1.777(NCC). - Locaţiunea este contractul prin care o parte, numită locator, se obligă să asigure celeilalte părţi, numite locatar, folosinţa unui bun pentru o anumită perioadă, în schimbul unui preţ, denumit chirie.
                      D.P.D.V legal ai procedat corect mentionand pe certificat faptul ca ai instrainat autovehicolul catre "X" insa chestia asta nu-ti va mai permite sa inchei un contract de comodat mai ales ca ai radiat-o si de la fisc. Mai departe...e doar o chestie de moralitate felul cum vei proceda.

                      Si inca un lucru - sunt curios - se vorbeste in mass - media despre taxa asta de timbru de m-am plictisit, voi chiar nu stiati ca viitorul proprietar va trebui sa plateasca taxa pentru a o putea inmatricula?(esti destul de activ pe forum, mi-e imposibil sa cred ca nu stiai asta).
                      Last edited by Cromatic; 6 June 2013, 22:13.

                      Comment


                      • Stia, dar a ascuns treaba asta ca sa scape de Dacie, mai ales ca a gasit un cumparator... naiv.
                        Zi ca nu e asa!
                        If it ain't broke, don't fix it!

                        Comment


                        • Vina nu e a lui ci a cumparatorului, i-a trebuit masina ieftina, asta e. Trebuia sa stie de noua taxa. Si la mine a fost un caz cu un logan Euro3 vandut prin martie. Si-a luat teapa cumparatorul asta e, vanzatorul ce vina are? Pe ala care si-a cumparat masina Euro3 de noua l-a avertizat cineva in 2005 ca o sa isi ia o mare teapa? Nu.

                          Comment


                          • timbrul de mediu care ar fi vreo 2200 lei.
                            Cam mult mi se pare. Din calculele diversilor specialisti din tara asta, ar fi trebui sa fie in jur de 360 de euro pentru o Dacia 1410 non euro.



                            Taxa nu e decat pentru oamenii de rand.
                            Ministrul Mediului şi Schimbărilor Climatice, Rovana Plumb, a mărturisit joi, după o conferinţă de specialitate, că nu a plătit încă timbrul de mediu pentru automobilul personal.

                            Aceasta a precizat că autoturismul de teren pe care îl deţine are încă numere provizorii.

                            „Încă nu l-am înmatriculat, circul cu numere roşii”, a declarat ministrul. „Nu l-am înmatriculat pentru că trebuie să îndeplinesc toate criteriile legislaţiei din România, în sensul de a achita timbrul de mediu. Eu sunt prima care trebuie să respecte legislaţia, aşa că, desigur, îl voi achita”, a precizat Rovana Plumb.
                            Exista si sperante:
                            Statul a început să piardă procesele pe timbrul de mediu
                            Last edited by mr.K; 7 June 2013, 10:08.

                            Comment


                            • Auto scutite de taxa sunt printre altele si cele dobândite prin partaj. Institutia partajului nu se face numai intre soti, ci si intre frati, etc, de aici se poate dezvolta, sunt zvonuri ca deja se procedeaza in acest sens.
                              Partajul este o operatiune juridica prin care se pune capat proprietatii comune, deci auto trebuie sa fie proprietate comuna (sot sotie, frati etc). Si cel mai important, partajul nu implica neaparat divortul.
                              Trebuie studiat...
                              Last edited by B 96 NLD; 7 June 2013, 11:14.
                              sigpic

                              Comment


                              • Originally posted by Niki View Post
                                Stia, dar a ascuns treaba asta ca sa scape de Dacie, mai ales ca a gasit un cumparator... naiv.
                                Zi ca nu e asa!
                                normal ca am stiut . Cum era sa scape de masina altfel?

                                am fost in final la politie si ei ne-au spus ca se poate face contract de vanzare cumparare inapoi iar de pe certificat sa stergem mentiunea instrainat si nu e nici o problema.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google