If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
mergi la anaf-ul de care apartii si faci acolo o cerere si o sa afli raspuns.
de-a lungul anilor au fost difeerite perioade in care masinile au fost scutite. ideea e urmatoarea:
daca ala care a cumparat masina de noua a platit taxa, atunci nimeni nu va mai plati taxa.
daca ala care a cumparat masina de noua nu a platit taxa (pt ca la momentul cumpararii statul roman scutea anumite categorii de masini) atunci primul care cumpara masina dupa 1 ianuarie 2013 va trebui sa plateasca taxa ca sa o poata trece pe numele lui.
Chiar daca masina e inmatriculata dupa 01.01.2007, nu inseamna automat ca are taxa platita, au fost scutiri acordate si ulterior.
Plus ca taxa poate a fost recuperata.
Fara adeverinta ANAF cum ca taxa a fost platita si nerecuperata, nici nu trebuie sa va intereseze cand a fost inmatriculata masina din punct de vedere al taxei.
Ma uitam pe Autovit si vad destule loganuri pre 2006 cu prim propitera listat, fara mentiune de taxa ca cer 2000-2500 de euro pe masina. Taxa de plata ar fi spre 1700 de euro (euro 3 ca si a mea) sau mai bine.
Presupun totusi ca vanzarea se face cu vreun contract nedatat si contract de comodat sau vreo manevra similara.
Alternativa (desi m-ar durea sufletul) ar fi sa dau masina spre dezmembrare (AC, ABS, geamuri electrice, elemente caroserie utilizabile toate etc). Are cineva idee daca vreo firma de dezmembrari ar da 2000-2200 de euro? N-am nici cea mai vaga idee cat ar valora piesele de pe ea.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
2000 de euro nu da nicio firma de dezmembrari, atat scot ei din masina, pe parcursul unei durate destul de lungi, ca nu e coada de clienti.
Sunt curios daca ofera cineva mai mult de 1000 de euro.
Asa e, pacat, dar sistemul nu poate fi combatut.
AC-ul cred ca e cel mai vandabil dintre toate subansamblele. Motorul, nu stiu cat se cauta, fiind rezistent, nu pica deci nu rebuie inlocuit. Cutia de viteze, la fel. E una nou de vazanre pe forum cu 1400 de lei, cat sa faca una sh?
De la interior ce sa intereseze la ph1? Mai nimic. Airbag-urile poate.
Nu poti sa nu datezi un contract! Cum nici sa nu-l semnezi.
Contractul de comodat iti dreptul de folosinta si cam atat. Dreptul de proprietate nu prea.
Sfatul meu: vinde-o unui amic pe 1500-1800 euro (suna psihologic atractiv), nu perfecta actele si roaga-te sa nu faca boacane (sa ramana fara talon, sa ia amenzi, etc).
Sau, vinde-o pe 2 lei si aia este.
Pana la urma, ai o masina veche, fara taxa, cu probleme de rugina, siguranta scazuta si fara vreun confort aparte. Ce bani ai vrea sa iei pe ea? Mai luai ceva daca era vreo utilitara, cum e MCV-ul. Dar berlina...
Presupun totusi ca vanzarea se face cu vreun contract nedatat si contract de comodat sau vreo manevra similara.
N-are treabă vânzarea cu înmatricularea. Tu vinzi un bun. Ce cheltuieli are pe urmă cumpărătorul, e problema lui. La cumpărare, îl pui pe vânzător să-ţi aducă dovadă de la ANAF din care să reiasă dacă s-a plătit sau nu taxa de înmatriculare.
De aia sunt si acum masini inmatriculate pe firme ce nu mai exista de ani de zile, radiate de la Registrul Comertului.
Un contract de vanzare-cumparare neinregistrat niciunde ar trebui sa aiba valoare cat un patratel de hartie igienica, nici nu stiu cum fiscul face scoaterea din vectorul fiscal pentru acel auto, s-au dilit si aia. Pentru acea masina nu se va mai plati niciodata un impozit, daca nu se va inmatricula de care cumparator.
Cu asta nu sunt de acord. Cum ştie să-şi ia statul impozit nu-i problema mea. Eu însă, trebuie să am posibilitatea să vând un bun mobil fără să-mi ceară nimeni zece parafe pe el. Iar cum funcţionează acum e cel mai corect. Semnătură privată, poţi face un contract unde vrei şi când vrei. Ar trebui să am posibilitatea asta, să-l fac şi pe o bucată de hârtie igienică dacă vreau.
De asemenea, nu e nimeni obligat să-şi înmatriculeze maşina şi n-ar trebui să fie. Poate nu vreau să circul cu ea, e problema mea ce fac cu bunul respectiv.
Noi încă avem inerţia asta, de pe vremurile apuse, să stăm la cozi după ştampile şi aprobări, să avem forumare tipizate, completate cu pix de culoare albastră, etc. Ar trebui să renunţăm la ele. Ţările civilizate încearcă să reducă birocraţia cât mai mult, când încercăm şi noi, culmea, tot cetăţenii strâmbă din nas.
Tu nu intelegi ca masinile astea care circula pe drum sunt masini fantoma? Cel ce o conduce nu e proprietarul ei in acte, iar cel ce e in acte, habar nu are unde e masina, poate fi la al 5-lea proprietar.
Bunul tau mobil e arma mortala pe sosele, nu vreun prajitor de paine. De aia se inmatriculeaza masinile, nu au inventat romanii asta.
Noi încă avem inerţia asta, de pe vremurile apuse, să stăm la cozi după ştampile şi aprobări, să avem forumare tipizate, completate cu pix de culoare albastră, etc. Ar trebui să renunţăm la ele. Ţările civilizate încearcă să reducă birocraţia cât mai mult, când încercăm şi noi, culmea, tot cetăţenii strâmbă din nas.
Asta inseamna ordine, in Vest aceasta ordine la care aspiram noi, exista, cu succes.
La noi i obligatia sa inmatriculezi masina in 30 de zile, dar nu mai verifica nici dracu asa ceva. Ar trebui ca o masina vanduta si neinmatriculata in 30 de zile sa fie radiata din circulatie, din oficiu. Doar ca de unde sa se poata faca asta, daca VANZAREA ei nu apare inregistrata undeva?
Iti plac actele semnate pe capota, observ.
Eu nu-s de acord cu impozitele, cu timbrul de mediu, in ce priveste inmatricularea, clar nu-mi place cum se desfasoara, sau cum NU se desfasoara, de fapt.
De asemenea, nu e nimeni obligat să-şi înmatriculeze maşina şi n-ar trebui să fie. Poate nu vreau să circul cu ea, e problema mea ce fac cu bunul respectiv.
Atunci O RADIEZI din circulatie, nene, daca tot vrei o masina sa ti-o faci cuibar.
Eu o masina o cumpar sa circul cu ea.
Doar ca habar nu ai ca esti obligat. Pune mana pe regulament, nu strica.
gojira, ai dreptate. Dar faza e ca sunt anunturi pe autovit cu logane fara txa platita la banii aia, insa sunt curios daca ii suna cineva. Inclin sa cred ca nu.
Cezar, ideea era ca contractul de comodat il lasa sa circule cu rabla pe numele meu, iar contractuld e vnzare il data in caz ma suparam pe el dupa ce lua banii si o dadeam furata sau ceva ca sa demonstreze ca el a dat banii si e alui, ar fi fost semnat si de mine. Nu era ok dar decat nimic.
Faza ca amicii meu au masini si in general mai scumpe deja decat asta,deci cumparator de incredere greu gasesc ca sa zic asa.
In fine, visez si eu, poate pana la vara apare vreo metoda mai ok de a dispune de dreptul de propietate asupra masinii.
Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.
Eu sunt in aceeasi situatie. 1.4 euro 3 din 2005. Eu am calculat taxa undeva pe la 1300 de euro dar s-ar putea sa fi gresit. Pe masina am dat 3300 de euro acu' 3 ani.
Ma indoiesc ca ar fi cineva dispus sa plateasca taxa aia la stat. Iar mie nu mi-ar conveni nici sa vand masina pt 1000 de euro nici s-o dau fara transcriere.
Legat de cei care cer 2000-2500 de euro pe autovit eu sunt de parere ca respectivii nu stiu de taxa de timbru.
Dacia Logan 85 cubic inches 2k5
"Whenever you find yourself on the side of the majority, it is time to pause and reflect"
Bunul tau mobil e arma mortala pe sosele, nu vreun prajitor de paine. De aia se inmatriculeaza masinile, nu au inventat romanii asta.
Şi de ce ar trebui să mă intereseze asta pe mine, din postura de vânzător al bunului? Şi cu prăjitorul de pâine poţi omorî oameni. E vina magazinului de la care l-ai cumpărat?
Să-şi facă instituţiile treaba. Eu după ce-am vândut maşina, m-am dus frumos la primărie, cu contractul, cu toate cele şi am scos-o de la impozit. Ei mai departe, cică trimit o hârtie la taxele şi impozitele din localitatea cumpărătorului, să-l ia în evidenţă acolo. El, dacă circulă peste 30 de zile cu numerele mele, cu ce sunt eu de vină? Să îi ia frumos pe cumpărători la întrebări, că evidenţele cu ei le au. X şi-a cumpărat maşina acum 30 de zile, dar n-a înscris-o. Faceţi-i o vizită.
Aşa că vânzarea ei apare la taxe şi impozite. Să-şi organizeze bazele de date, să le confrunte cu ăia de la rutieră.
Doar ca habar nu ai ca esti obligat. Pune mana pe regulament, nu strica.
Sunt obligat în cazul în care vreau să circul pe drumurile publice. Dacă vreau s-o folosesc ca mobilă, sau mai ştiu eu ce năzbâtii îmi trec prin cap, nu. Iar răspunzător pentru treaba asta trebuie să fie cumpărătorul, nu vânzătorul. Pentru că n-am eu nici un drept, dacă vând o maşină, să stau după fundul lui, să văd dacă o înscrie, dacă-şi face asigurare, dacă-şi plăteşte rovigneta. Nu-i problema mea.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment