Taxa de prima inmatriculare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • In Vest masina e kaka maka sa ti-o cumperi, asigurarile si impozitele, taxele de drum te aranjeaza. La noi impozitele sunt mari pentru >2500cc, pentru <1600 cc sunt o gluma, fata de Vest.
    Cum ar fi sa sa-ti permiti masina dar asigurarea sa te coste atat de mult incat sa nu poti circula cu masina?

    Dupa ce rablele cu Euro3 inmatriculate in 2005-2006 vor disparea de pe sosele, dispare el si timbrul de mediu pe masinile vechi ce sunt deja pe Romania.

    Comment


    • Originally posted by mr.K View Post
      Daca s-ar da vreo 10.000 de lei amenda daca nu iti inmatriculezi masina in termen...
      ...n-ar mai cere nimeni pe Logan din 2005-2006, 2700 euro.
      If it ain't broke, don't fix it!

      Comment


      • La Euro 3 dar in stare buna nu as zice ca sunt rable. Garantat polueaza mai putin ecat euro 5 cu DPF scos si soft modificat.
        La benzina chiar diferenta intre euro4 si euro 3 e mica.
        Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

        Comment


        • La Euro 3 dar in stare buna nu as zice ca sunt rable.
          Euro 3 a disparut la majoritatea producatorilor cand, 2000-2001? Pana si la Dacia a disparut in 2006. Deci masini de 10-15 ani vechime in medie. Dacia nu o pun, la 8 ani deja cam pe duca.
          O masina de un deceniu si folosita zilnic, e cam rabla in orice acceptiune.

          Comment


          • O masina care ia ITPul la RAR la orice ora din zi ai dori sa o duci nu e rabla, e o masina care-si face treaba. Cum ziceam, sunt masini mai noi care merg mai prost decat "rablele" de care zici tu.
            Emiti mai mult CO2 si poluanti sa fabrici o masina noua si sa o reciclezi pe aia veche decat ar emite aia veche in circulatie.
            Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

            Comment


            • Economia trebuie sa functioneze!
              Asa, daca nu muncesti nimic si lenevesti toata ziua, mananci mai putin si emani mai putin CO2.
              Dupa 10-12 ani masina trebuie sa iasa din uz. Sau sa se strice mai des. Sau sa pui taxe mai mari (cum deja fac alte tari)

              Comment


              • Originally posted by mr.K View Post
                In Vest masina e kaka maka sa ti-o cumperi, asigurarile si impozitele, taxele de drum te aranjeaza.
                Nu ştiu de unde ai tu informaţiile astea. În Germania, de exemplu, să înregistrezi un autoturism te costă o nimica toată, vreo 50 de euro, îţi primeşti plăcuţele în câteva minute. Au externalizat serviciul ăsta de dat plăcuţe şi înregistrat, aşa că te duci la un privat care face plăcuţe, ţi-a făcut plăcuţa, pe urmă cu restul la biroul lor de înregistrări şi gata, eşti liber. În rest, la fel ca la noi, contractul în semnătură privată, nu îl "înregistrezi" nicăieri, doar îl prezinţi biroului lor de înregistrări.

                Asigurările sunt mai mari decât în România. Dar şi preţurile service-urilor sunt mai mari. La ei, cel mai probabil, nu-l ai pe Dorel să-şi bată joc de maşină când o laşi în service. La fel ca la noi, se calculează în funcţie de vârsta proprietarului.

                La taxă (un fel de impozit de-al nostru), se calculează asemănător, 2 euro pe 100 cmc. Iar ei aici taxează şi emisiile, 20 euro pe 10 gm/km, ce depăşesc 110 gm/km. Până în 110 nu se plăteşte. Să zicem pentru maşina mea, Logan 1.2 benzină, aş plăti 84 euro.

                Nu văd mare diferenţă faţă de România, ca mentalitate. Pe ei nu-i prea interesează să fenteze sistemul, dar dacă vor, pot, la fel de bine ca la noi. Noi aşa am fost crescuţi. Preferăm să n-avem actele în regulă şi să tremurăm când vedem echipajul de poliţie. O fi adrenalina, habar n-am.

                În schimb, autorităţile îşi fac treaba. Nu ai maşina înregistrată şi o parchezi pe domeniu public, ţi-o ridică frumos şi te iau la întrebări. O ţii în spaţiu privat, o faci coteţ, n-au nici o problemă, dar să n-o laşi pe domeniul public.

                N-am inventat noi, românii procesele astea. Le-am împrumutat şi noi de prin alte ţări. Am luat taxa de mediu de prin Olanda, am luat treaba cu asigurările în funcţie de vârstă de prin Germania, cum ni s-au părut nouă că ar funcţiona. Că nu există control şi sunt mulţi care merg cu hârburile în neregulă, e doar dovada că nu există aplicarea legii. Cadru legislativ există, dar nu îşi bate nimeni capul să-l aplice.

                Iar despre maşinile vechi, nu văd o problemă în a circula pe drumurile publice cât timp sunt bine întreţinute. La nemţi rareori vezi maşini noi, luxury. Hârburi vechi, dar bine puse la punct, care funcţionează impecabil.

                Comment


                • În Germania, de exemplu, să înregistrezi un autoturism te costă o nimica toată, vreo 50 de euro, îţi primeşti plăcuţele în câteva minute.
                  In Romania costa si mai putin, cativa zeci de lei. Doar ca prefera sa n-o inmatriculeze, las-o bah ca merge-asa.
                  Asa se intampla si pana la introducerea timbrului de mediu.

                  Să zicem pentru maşina mea, Logan 1.2 benzină, aş plăti 84 euro.
                  Si ai ci platesti cat, 70-80 de LEI, nu? De 4-5 ori mai putin. Ca si tu castigi de 5 ori mai putin ca un neamt, e alta poveste. Masina te costa aproximativ cat pe neamt, carburantul chiar mai scump.

                  Si degeaba imi dai ca exemplu Germania, toti vad germani ca pe un wunderland. E asa doar pentru auslanderi, care nici macar taxe de autostrada nu platesc. Stii tu cat impozite indirecte platesc saracii cetateni germani ca toata Europa sa le rupa in 2 autostrazile? De aia au decis ca se va termina cu pomana in urmatorii ani. Pana si sarmanul Schumacher si-a stabilit domiciliul in Elvetia de frica taxelor din Germania.
                  Last edited by mr.K; 16 December 2014, 11:40.

                  Comment


                  • Impozitul în sine l-aş plăti cam cât în România. Calculat pe capacitatea cilindrică, vine 24 de euro la ei, în jur de 100 de lei. Acum plătesc în jur de 70. Ei au inclus în impozit şi taxa de mediu. Şi e mai accesibilă varianta lor. Că probabil şi la noi, ăştia care nu vor să plătească acum 1000 de euro să-şi înscrie maşina, ar plăti eşalonat, ca impozit anual, o sumă mai mică.

                    Îi dau exemplu pentru că la ei funcţionează treaba cât de cât.
                    Taxele mari se datorează veniturilor mari, tot procentual se calculează şi la ei.

                    Comment


                    • Ce mai tura vura, aproape ca m-ai convins ca e bine sa nu-ti inmatriculezi masina cumparata.
                      Ipotetic, peste masina ta cea noua si alba, vine unul din asta ce nu si-a inmatriculat masina. Presupunem ca nu are nici RCA valabil, ca sa fie treaba treaba.
                      Intrebare: tu, cu cine te certi, cu ala din talon sau cu ala de ti-a lovit masina?
                      Si care-s pasii?
                      Ca sa punem toata relele, putem presupune ca vechiul proprietar (care apare totusi in acte) a parasit tara, iar cel actual e un om fara venituri.
                      Fondul victimelor strazii doar sa te mai ajute, daca nu ai CASCO.

                      Comment


                      • Eu n-am spus niciodată că e mai bine să nu-ţi înmatriculezi maşina. Am spus doar că procesul ăsta de vânzare-cumpărare e bine să fie cât mai rapid, fără aprobări peste aprobări, vize şi alte nebunii şi faptul că nu ar trebui să fiu obligat să înmatriculez maşina, cât timp n-o folosesc pentru a mă deplasa.
                        Se pot găsi soluţii, dar nu se vrea. Baza de date există, de la primării, cu proprietarii de autovehicule, avem sistem informatic, nu mai trebuie să stea să completeze în letopiseţ.

                        Ziceai tu că-i proastă treaba cu 30 de zile. De acord cu tie, şi mie mi se pare o prostie să circuli 30 de zile pe numele vechiului proprietar. Dar nu prea ai cum altfel. Că stai câteva zile să ţi-o mute de la impozit, mai stai la cozi să-ţi dea ANAF dovada că are timbrul de mediu plătit, mai pierzi o zi la RAR, că faci programare cu o zi în urmă, dar na, trebuie să stai 5 ore la coadă, mai stai o zi la poliţie să-ţi depui actele, mai stai câteva zile până-ţi dau numerele. Dacă ar dura tot procesul ăsta o două-trei ore şi s-ar putea face unde e autoturismul înmatriculat, să pleci cu maşina şi cu actele, iar când ajungi în oraşul tău să-ţi apară deja la impozit şi în bazele de date CNADNR şi ale poliţiei cu numele tău, îţi dai seama că n-ar fi necesare cele 30 de zile.

                        Comment


                        • Am spus doar că procesul ăsta de vânzare-cumpărare e bine să fie cât mai rapid, fără aprobări peste aprobări, vize şi alte nebunii şi faptul că nu ar trebui să fiu obligat să înmatriculez maşina, cât timp n-o folosesc pentru a mă deplasa.
                          Total de acord cu asta.

                          Comment


                          • Loganurile euro3 sunt dezavantajate momentan. Daca nu se va schimba nimic in calculul taxei, peste 5-6 ani din 1500-1800 sau cat este taxa la un 1.6mpi din 2006 taxa o sa scada in fiecare an pana la o valoare minima de 406 euro.

                            Deci masinile sunt "blocate" acum dar peste 5-6 ani vor putea fi vandute cu o taxa mult mai mica ca acum. Discutia se poate face si cate din ele vor mai rezista sa ajunga la 14-15 ani si sa mai merite sa platesti acea taxa de 406 eur.
                            Daca tot discutam de viata masinii, ca dupa 10 ani sa le dai la fiare si etc, atunci sa spunem ca realitatea e cu totul alta.
                            Daca imi iau maine un megane1 1.6 16v euro3 din 99 platesc 400 euro taxa. Deci prin modalitatea de calcul masina mai noua (Logan) este mai aspru taxata decat cea veche.

                            Totusi eu cred ca in acest moment in afara de exceptia masinilor aduse in Romania pana in 2007 care sunt dezavantajate groaznic si a celor diesel cu motoare foarte mari, in rest taxa este cea mai "suportabila" din cate au fost pana acum.
                            Ai posibilitatea sa iei ceva euro5 la care taxa este doar modica. Deja masinile euro2 nu se mai aduc mai deloc, in 2-3 ani probabil ca nici cele euro3 nu se vor mai aduce si raman cele euro4 si in spcial euro5 acolo unde taxa nu te mai arde cu nimic
                            Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

                            Comment


                            • Da, dar daca vreau sa poluez mai putin vezi doamne cu un Euro 4 din 2009 nu pot scapa de asta decat la fiare vechi sau dauna totala. Asa ca mai astept si poluez in continuare cu ea.
                              Nu contraziceti moderatorii, iti iei ban daca ai dreptate.

                              Comment


                              • Când s-a tot discutat despre taxa asta, au avut mai multe propuneri de calcul. Mă rog, calculul e mai complex, însă, de bază sunt două criterii.

                                Odată, vechimea maşinii şi nivelul de poluare. O maşină veche are un nivel de noxe emise mai ridicat decât una nouă.
                                Pe urmă, viaţa maşinii. O maşină veche are un nivel de noxe mai ridicat, însă, va sta în circulaţie mai puţin decât una mai nouă.

                                Cei de la AFM au considerat că e mai bine ca al doilea criteriu să cântărească mai mult în calculul taxei. Cel mai probabil s-au orientat şi după piaţa SH din România, care e în floare.

                                Dacă te gândeşti puţin, te poate impulsiona să-ţi cumperi o maşină nouă şi nu una SH. Că te gândeşti, la un Logan, să zicem, de prin 2009, dacă e în stare impecabilă, ar trebui să coste în jur de 3-4000 de euro. Pe urmă, mai pun 1500 de euro taxa, ajung la 5500, deja mă mai împrumut puţin şi iau unul nou, Euro 5, cu taxă de câţiva lei.

                                Beleaua e la vânzare. Nu scapi de maşină, că nu ţi-o ia nimeni fără taxă plătită.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google