Taxa de prima inmatriculare

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Vor mai scădea și preturile la cele noi, ca și asa sunt exagerat de scumpe. Având mana libera la sh, piața își reglează singura pretul.

    Comment


    • Originally posted by mr.K View Post
      Daca Loganul meu de 10 ani era in stare foarte buna, de ce n-ar fi si harburile alea de BMW/Audi/Mercedes/VW etc. vechi de 10 ani, tot in stare foarte buna?
      Plus ca acum, se aduc de afara multe masini de maxim 5 ani vechime.
      E piata libera.
      Corect! cam majoritea care au Logan de 5-8 ani zic ca masinile din Germania de 10-12 ani sunt niste rable ruginite fara valoare.
      In Germania se mai gasesc multe benzinare de 10-12 cu pana in 150k km reali...trebuie doar sa vrei sa cauti. Cum am gasit eu Passat din 2005 1.6 benzina cu 106000 km. Masina am gasit o intr-un ziar auto din Neubranderburg.
      Si in Germania, Olanda, Italia, se gasesc masini de 5-6 ani cu 5000 euro.

      Ex: Laguna 2, ph2, 2006, 80k km, impecabila si cu destul de dotari, motor destul de fiabil 1.6 16v si carte service..la doar 3000 euro. Propietar evident ca un mos de 90 ani )) nimeni nu o sa creada :P
      Attached Files
      Last edited by Andyno; 16 January 2017, 10:25.

      Comment


      • Originally posted by biancamarius5 View Post
        Pacat ca au scos taxa.or sa puna la pamant vanzarile dacia mai ales ca nu stiu de unde or sa mai aiba bani de rabla.acum o sa vedem numai bmw si mercedes euro 2 cu multi km ruland pe soselele romaniei iar loganuri e4 e5 e6 care or sa isi gaseasca greu cumparator datorita brand_ului si al slabelor dotari nemaicontand starea tehnica ce ar fi maibuna decat a celor aduse din afara pe bani putini.
        cine se gandeste la logan nou are MINIM 6000euro. O masina SH de 6000euro (adica alternativa la un logan nou) este oricum EURO5 deci taxa este 100euro! Deci de ani de zile nu ma incurca cu nimic taxa daca am de ales intre Dacie noua vs SH .....

        Nu se vor aduce euro2, stai linistit ca alea sunt fumate de mult, nu prea mai gasesti nici prin vest, decat raritati intretinute de pasionati.
        Se vor aduce la greu euro3 (diesel in special) si euro4. Se vor aduce masini dupa 2000 care oricum au ajuns la derizoria suma de ~1000euro.

        In rest, despre Loganul la SH ai o oarecare dreptate. Dar asta stiai de cand ai cumparat masina, ca isi pierde f mult din valoare la SH. Daca te gandesti la revanzare nu trebuia sa iei noua.
        Totusi sa stii ca sunt si multi (e drept, cam in scadere in ultima vreme) care apreciaza daciile SH si ofera preturi bune (uneori prea bune ) )
        Dacia Logan Prestige 1.6 16v - B 21 xxx

        Comment


        • Eliminarea timbrului de mediu din legislație afectează negativ restituirea pe cale administrativă a vechilor taxe auto, potrivit unor informații primite de redacția noastră de la Ministerul Mediului. Mai exact, regulile de bază ce prevăd că proprietarii de mașini pot cere banii înapoi pentru vechile taxe auto erau incluse în ordonanța timbrului de mediu, act normativ ce a fost abrogat la data de 1 februarie 2017.

          Abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule înseamnă nu numai eliminarea timbrului de mediu, ci și a regulilor de bază pentru restituirea pe cale administrativă a vechilor taxe auto. Procedura efectivă de returnare a banilor este inclusă într-un ordin comun al Ministerului Mediului și al Fiscului, însă acesta a fost emis tocmai în baza prevederilor din ordonanța de urgență amintită.


          Asta înseamnă că returnarea banilor (pe cale administrativă) pentru vechile taxe auto NU se mai poate face de la 1 februarie 2017, din moment ce regulile de bază ale acesteia au dispărut. Informația a fost confirmată, la solicitarea AvocatNet.ro, de reprezentanții Ministerului Mediului.


          „Prin abrogarea integrală a OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule se elimină inclusiv posibilitatea restituirii pe cale administrativă a sumelor prevăzute de art. 12, respectiv a sumelor reprezentând taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, pe parcursul a cinci ani calendaristici, prin plata în fiecare an a 20% din valoarea acestora.

          Prin Ordinul comun al Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor și al Agenției Naționale de Administrare Fiscală nr. 682/1.154/2016 s-a aprobat procedura de restituire a sumelor prevăzute la art. 7, 9 și 12 din OUG nr. 9/2013 privind timbrul de mediu pentru autovehicule, precum și a sumelor stabilite de instanțele de judecată prin hotărâri definitive și pentru aprobarea modelului și conținutului unor formulare. Având în vedere abrogarea OUG nr. 9/2013, faptul că ordinul mai sus menționat a fost emis în aplicarea art. 12 din OUG nr. 9/2013, contribuabililor nu li se vor mai restitui, pe cale administrativă, sumele în speță. (...)

          Restituirea pe cale administrativă a acestor sume poate fi realizată doar în baza unui nou act normativ ce ar trebui emis în perioada următoare”, a lămurit pentru redacția noastră Direcția de comunicare, transparență și IT din cadrul Ministerului Mediului.

          Astfel, autoritățile ar avea, în principiu, două variante pentru a rezolva problema: fie emit o ordonanță, fie emit o lege exclusiv pentru a stabili noi reguli de bază pentru restituirea vechilor taxe auto.

          Până la 31 ianuarie 2017, potrivit OUG nr. 9/2013, cei care au plătit una dintre vechile taxe auto (taxa specială pentru autoturisme și autovehicule, taxa pe poluare pentru autovehicule sau taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule) puteau cere restituirea, pe cale administrativă, la organul fiscal competent.

          Contribuabilii își primeau banii înapoi (cu tot cu dobânzile pentru perioada dintre plata taxei și restituirea ei) în decurs de cinci ani calendaristici, prin cinci tranșe a câte 20% din suma datorată.

          În altă ordine de idei, trebuie menționat că actualmente există o altă procedură de restituire a vechilor taxe auto, însă aceasta vizează exclusiv persoanele care au obținut dreptul la returnare în baza unei hotărâri judecătorești.

          Eliminarea timbrului de mediu din legislație afectează negativ restituirea pe cale administrativă a vechilor taxe auto, potrivit unor informații primite de redacția noastră de la Ministerul Mediului. Mai exact, regulile de bază ce prevăd că proprietarii de mașini pot cere banii înapoi pentru vechile taxe auto erau incluse în ordonanța timbrului de mediu, act normativ ce a fost abrogat la data de 1 februarie 2017.

          Comment


          • Treaba a fost facuta prost de la inceput din cauza lacomiei si negandirii. Trebuia o taxa pentru masinile aduse de afara sh, pentru prima înmatriculare. Ei au bagat taxa de prima inmatriculare la fiecare reinmatriculare. Acum se aduc tot felul de rable. O data ce a fost inmatriculata, la revanzare nu mai trebuia platita taxa de prima înmatriculare.

            Comment


            • Era discriminare si nu te lasa UE.

              Comment


              • Repet
                la revanzare nu mai trebuia platita taxa de prima înmatriculare.
                Unde era discriminarea?

                Comment


                • Aici: "Treaba a fost facuta prost de la inceput din cauza lacomiei si negandirii. Trebuia o taxa pentru masinile aduse de afara sh, pentru prima înmatriculare. "

                  Comment


                  • Pai nu e discriminare. Un fel de taxa de import, o taxa pentru prima inmatriculare, valabila doar pentru masinile sh, nu si pentru cele cumparate din tara, noi sau sh. Daca tot s-a motivat cu mediul alea-alea, nici cele noi aduse de afara nu trebuia bagate la taxa.

                    Comment


                    • Originally posted by Fanez View Post
                      Un fel de taxa de import.
                      In UE nu exista import, se numeste achizitie intracomunitara. Nu poti pune o astfel de taxa, datorita acestor politici nu platesti taxa vamala daca cumperi dintr-o tara UE. Din acelasi motiv UE are politica vamala unitara, altfel marfurile din afara UE ar intra prin tara cu cea mai mica taxa vamala.
                      "ana pauker si cu dej au bagat spaima-n burgheji".

                      Comment


                      • Am zis "un fel de".

                        Comment


                        • "un fel de" trebuie sa pui pe toate, adica si pe cele domestice. Altfel e "bariera" comerciala.
                          Un exemplu, putin fortat, e urmatorul: un bucurestean ar trebui sa plateasca "o taxa" daca-si inmatriculeaza o masina cumparata din Iasi.
                          "ana pauker si cu dej au bagat spaima-n burgheji".

                          Comment


                          • N-ai inteles.
                            Ziceam de o taxa de ex.: o masina E-2-3-4 importata, taxa de poluare. O masina o data inscrisa nicio taxa la o alta inscriere. Daca e prima inmatriculare de ce o platesc si daca o inmatriculez a 3a oara?
                            O masina noua produsa la noi, nicio taxa. O masina noua adusa, nicio taxa, ca doar era vorba de protejarea mediului.
                            Tu zici ca e discriminare daca nu accept gunoaiele tale?
                            Ca si cum ai zice ca te discriminez daca nu accept sa ma poluezi.
                            Last edited by Fanez; 18 February 2017, 12:13.

                            Comment


                            • Nu ai voie sa pui taxe doar pe anumite masini dintr-o anumita tara atata timp cat esti in UE. Tocmai de aceea taxa aia se aplica tuturor masinilor indiferent de tara, atunci cand se facea prima inmatriculare in RO. Nu am auzit ca cineva sa plateasca taxa aia de n ori pt z inmatriculari in Romania a aceleiasi masini(bineinteles, daca taxa era platita si nerecuperata).

                              Comment


                              • Pun taxa pe poluare, nu pe masina. Pentru masinile aduse de afara care polueaza "atat" si neinmatriculate inca, xxx lei. Pentru celelalte nu.
                                Eu daca aveam o masina inscrisa in 2000 si ti-o vindeam tie, plateai taxa "de prima inmatriculare". Cum cakt prima inmatriculare daca esti al 3 lea proprietar, la a treia inmatriculare?
                                Oricum, bine ca s-a anulat.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google