Plus ca cei ce sunt acum in guvern erau in iarna lui 2012 in strada, langa protestatari, care cereau printre altele si eliminarea taxei auto. Ipocriti!
Taxa de prima inmatriculare
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
taxa
Salut,
am ctit ultimele 4..5 pagini ale tread-ului insa nu am reusit sa inteleg foarte clar cand se aplica taxa de prima impatriculare;
se aplica numai pentru autoturismele pentru care nu a fost platita niciodata acesta taxa ? (adica pot cumpara o masina folosita pentru care proprietarul a platit taxa la inmatriculare iar eu (ca si al doi-lea proprietar) nu va mai trebui sa o platesc ?);
am mai vazut ca se mentioneza cate ceva de anul 2009 - an in care a fost scoasa taxa de prima inmatriculare; ar trebui sa ma feresc sa cumpar o masin adin 2009 care implicit nu are taxa platita ? si sa prefer mai degraba una mai veche / noua care are taxa deja platita ?
Multumesc.
Comment
-
Pe scurt inainte sa cumperi o masina, indiferent de varsta acesteia trebuie sa ceri certificatul prin care se face dovada nerecuperarii timbrului de mediu in toate formele sale (din 2007 si pana in prezent taxa de poluare, taxa de mediu, timbru de mediu).
Concluzie, daca nu are acest document (oficial emis de organele competente ale statului) mai bine cauta alta care are.sigpic
Comment
-
multumesc de raspuns.
Nu-mi e insa foarte clar pentru ca initial ai spus indiferent de varsta dupa care ai spus ceva legat de 2007.
Indiferent de provenienta ? (din tara sau din afara); m-a convins un prieten sa renunt la logan si sa incerc altceva ca ar fi mult mai trainica chiar daca are deja 100.000km +
Din cate am vazut costul creste daca este un motor cu norma euro mica si daca emisiile de CO2 sunt ridicate;
Emisiile masurate in prezent sau cele declarate de producator ?
Comment
-
Valoarea CO2 se determină la omologarea de tip a autoturismelor, iar RAR are o bază de date cu toate aceste informaţii. Omologarea tip se face de către constructorul maşinii, la data apariţiei fiecărui model nou, conform RAR.
Pentru un autoturism cu norma de poluare cel puţin Euro3 şi care nu are menţionată valoarea CO2, RAR înscrie această valoare în momentul eliberării certificatului de autenticitate necesar la schimbarea dreptului de proprietate.
Comment
-
nld a vrut sa zica mai simplu: indiferent de provenienta, indiferent de vechime, indiferent de orice, tu sa ceri adeverinta aia nenorocita. daca nu exista e foarte probabil sa platesti tu taxa
mai complicat: toate masinile cu prima inmatriculare inainte de 2007 trebuie sa plateasca aceasta taxa. taxa se calculeaza in functie de noxe (vezi cromatic) si capacitate cilindrica, tinandu-se cont si de vechimea masinii. dai un search pe google si vezi ca exista calculator online. la euro 3 si 4 ai cele mai mari taxe depasesc frecvent 1000 de euro.
daca vrei masina inmatriculata dupa 2007 lucrurile se complica si mai tare. aici ai mai multe categorii. daca orice masina a fost inmatriculata dupa 2007 si proprietarul si-a recuperat taxa in instanta, trebuie s-o platesti tu acum. la asta foloseste adeverinta lu peste. daca o masina noua a fost inmatriculata in 2009 atunci nu se platea taxa la masina noua si trebuie s-o platesti tu acum. calculul taxei este acelasi. toata vorbaria asta e despre masini romanesti, inutil sa-ti mai spun ca daca aduci ceva de afara - ai ghicit - trebuie sa platesti
stiu sigur ca mai mult te-am bagat in ceata la comentariul asta. singura solutie - emigrarea
de pe alt forum am gasit asta:
eu sunt in situatia de a inmatricula 2 masini, fara sa platesc timbrul de mediu inainte.
am luat legatura cu o casa de avocatura, care mi-a detaliat pasii:
1.programare RAR pentru intocmirea cartii de identitate (daca nu exista) si ptr. ITP. Se trece CO2 in cartea de identitate.
Obligatoriu se face si identificarea, desi e cam inutila ca e valabila doar 60 zile, si procesul dureaza mai mult.
Toata treaba la RAR (CI+ITP+Identificare) costa undeva pe la 480 lei.
2.Cu cartea de identitate te duci la administratia fiscala la care esti arondat si ceri calculatia ptr. timbru de mediu.
Vei primi o "decizie de impunere" pe care va fi o valoare in lei a timbrului de mediu.
3.Faci o cerere/contestatie la prefectura-serviciul de inmatriculari, prin care ceri sa-ti aprobe inmatricularea masinii fara plata acelui timbru de mediu.
4.In termen de 30 de zile vei primi raspunsul negativ de la prefectura.
5.Intre timp iti inscrii masina la primaria de care apartii - taxe si impozite
6.Dupa primirea raspunsului de la prefectura se poate dechide actiunea in justitie=> intra in scena avocatul.
7.Avocatul face un dosar care va contine copii dupa actele masinii, dupa decizia de impunere, dupa raspunsul prefecturii etc si deschide actiunea in instanta.
8.La primul termen de judecata (care poate fi programat intre 3 luni si 12 luni) avocatul se prezinta si castiga procesul
9.Mai dureaza maxim 1 luna pana primesti hotararea judecatoresca. In acest timp e posibil sa circuli cu numere rosii,
dar tot avocatul va obtine o hartie de la judecatorie care atesta ca te judeci cu statul.
10.Reprogramare la RAR ptr. identificare. Apoi faci RCA, platesti taxa de talon, etc.
11.Cu hotararea judecatoreasca , si cu restul actelor de inmatriculare te duci la biroul de inmatriculari si inscrii masina.
Pe talon va scrie :"inmatriculata fara plata timbrului de mediu, conform H.J. numarul" - astfel va fi mai greu de vandut ulterior.
PS.
Avocatul se ocupa de pasii 7...9 si incaseaza circa 100 euro ptr. fiecare masina.
La fiecare masina se face dosar separat si proces separat.
De obicei nu se prezinta nimeni la proces din partea prefecturii, si de aia sunt asa de usor castigate procesele.
Se pledeaza pe dreptul comunitar, si se dovedeste ca prin aceasta taxa se ingradeste dreptul la proprietate si la cum dispui de proprietatea ta.
Comment
-
Metoda noua.
Cum pacalesc romanii legea timbrului de mediu - Tehnica "partajului voluntar"
Foarte multe masini sunt inmatriculate fara plata timbrului de mediu, pe motiv ca autoturismele provin din "partajul voluntar" facut la notar, scrie Evenimentul Zilei care descrie modul in care romanii reusesc sa "fenteze" controversatul timbru de mediu introdus la jumatatea lui martie.
In noua legislatie a timbrului de mediu, Guvernul a strecurat la articolul 8 si autoturismele care provin din partaj printre cazurile de scutire de la plata timbrului de mediu. Asa ca in unele judete ale tarii - Cluj, Tulcea si Maramures -, deja au fost inmatriculate astfel mii de masini. Si numarul lor creste de la o zi la alta, avertizeaza comisarul-sef Florin Sironca, seful Serviciului de Inmatriculari Maramures.
"In ultima luna am avut peste 800 de persoane care au cerut aceasta scutire pentru masina din partaj. Clar ca la mijloc este o smecherie, dar noi suntem obligati sa inmatriculam aceste masini. Valoarea acestor autoturisme incepe de la 300 de euro si ajunge la mii de euro. Prin aceasta metoda, sume mari de bani nu ajung la bugetul de stat", spune comisarul Sironca. Spre exemplu pentru un BMW 320 D, cu o capacitate cilindrica de 1951 cmc, din anul 1998, timbrul de mediu este de 2.858 lei. Daca declari BMW-ul ca provenind din partaj, nu mai platesti acesti bani.
Politistul explica si smecheria: "Un anume autoturism este cumparat din Germania si apoi vandut in Romania la doi proprietari, pe baza unui simplu act de mana. Apoi, cei doi se prezinta in fata unui notar si solicita partajarea bunului comun, in favoarea unuia dintre ei, adica a adevaratului proprietar. Cu actul notarial din care rezulta partajul, omul se prezinta la Serviciul de Inmatriculari. Eu cred ca daca vorbim despre un partaj, atunci acesta sa fie unul legal, sa fie stabilit clar modul in care s-a dobandit proprietatea autoturismului de catre proprietarii care solicita partajul", a mai spus comisarul -sef Florin Sironca.
Metoda a fost extinsa si la Cluj, unde 20 de persoane au cerut inmatricularea masinilor "din partaj" pentru a nu plati timbrul de mediu.
Un notar clujean explica faptul ca orice bun detinut de doua sau mai multe persoane poate deveni proprietatea exclusiva a uneia dintre acestea. "Exista un principiu de drept potrivit caruia nimeni nu este obligat sa ramana in indiviziune, adica sa detina un bun in proprietate alaturi de alte persoane. Daca luam cazul prezentat, cei doi proprietari ai autoturismului se prezinta in fata notarului, declara cota de contributie a fiecaruia la momentul cumpararii masinii, valoarea sultei care va fi platita in favoarea celui care renunta si cine este noul proprietar, ca urmare a actiunii de partaj voluntar", explica notarul clujean.
Comment
-
La Ministerul Mediului se discuta foarte serios posibilitatea ca programul de înnoire a parcului auto să nu se mai ţină de anul viitor, fiindcă pare să fie ineficient pentru toată lumea, a spus, pentru HotNews, ministrul Rovana Plumb (foto), la finalul unei conferinţe a publicaţiei Gândul. ÃŽn ultimele luni, mai multe voci din piaţa auto au spus că Programul „Rabla“ ar trebui să dispară fiindcă face mai mult rău decât bine.
„Se va lua în discuţie stoparea Programului «Rabla», de la anul. Din punctul meu de vedere, sunt decisă să nu se mai deruleze“, a spus Rovana Plumb, întrebată de HotNews care este viitorul Programului „Rabla“, ce a fost criticat în ultima vreme şi a stârnit multă supărare.
Sursa elucubratiilor unui ministru
Cica merge prost dar pe primul val in 2013 au alocat o medie de 100 de vouchere /judet iar in al 2-lea val pe Iasi au ajuns 0 (ZERO) vouchere, pe motiv ca parcul a fost deja innoit. Aceeasi situatie si in alte judete. Iar cozile sunt de 2 saptamani ramane, de la lansarea programului pe 2013, cozi de SUTE de masini. Iar voucherele din anii trecuti au fost valorifcate.
In naivitatea mea, nu cred ca e vorba de faptul ca nu au bani. Sau chiar n-au?
Comment
-
Am primit un mail care suna cam asa:"Va putem ajuta cu evitarea timbrului prin partaj.Avem notar indiferent din
ce judet sunteti.Onorariul 400 lei plus tva.Peste 14000 de dosare
rezolvate
0765 09 09 11 mail: avocat1@cabinetavocat.biz"
Poate ajuta pe cineva.sigpic
Comment
-
Gata, a cazut partajul. Metoda era folosita chiar si la inmatricularea masinilor noi...
http://www.antena3.ro/economic/auto/...te-222940.htmlLast edited by Cromatic; 1 August 2013, 20:41.
Comment
Comment