Lovire Din Spate

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Lovire Din Spate

    Am intalnit de mai multe ori o situatie ce mi-a nascut multe semne de intrebare. Poate pentru unii este ceva simplu, dar vreau sa argumentati cu text (articol) de lege ipoteza pe care o sustineti.
    Cazul e banal: mergi pe un drum cu prioritate si, brusc, te trezesti cu un autovehicul care incearca sa intre si el pe acelasi drum pe care circulati (evident el are stop, ori cedeaza trecere...)
    Date fiind vitezele diferite si distantele fata de axul intersectiei, e posibil sa ii "pupi" fundul celui care forteaza intrarea pe drumul principal.
    Se pune intrebarea, daca este accident: Cine este vinovat?
    1. TU, cel care circuli pe drumul principal si l-ai lovit din spate, pe motiv de nepastrare a distantei fata de cel din fata? sau...
    2. EL, pe motiv de neacordare a prioritatii?
    El fiind incadrat de-a lungul axului principal, cu o viteza net inferioara celei cu care rulezi, cresc sansele sa-l "pupi".
    De cate ori nu v-ati intalnit cu asemenea cazuri si ati franat?
    Iar el a gandit...ce, eu nu pot sa intru? EL nu are frane, ma loveste din spate, sa plateasca?

    Asadar: argumentati, va rog!
    Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

  • #2
    situatia este la modul urmator:
    daca poti sa probezi ca el a intrat din drumul secundar este vinovat el pentru neacordare de prioritate
    daca nu poti sa probezi in mod direct (n-ai martori, camere in intersectie, etc) depinde unde il lovesti deoarece poti cere expertiza si din dinamica accidentului se dovedeste ca el nu a acordat prioritate. astfel daca i-o tragi pe coltul din stanga spate si nu central rezulta ca el nu se afla in momentul impactului pe directia drumului cu prioritate. daca insa l-ai lovit aproape de axul masinii orice expert va spune ca tu esti vinovat pentru lovitura din spate. cel mult poate lua amenda pentru ca circula cu mai mult de 10km/h fata de media de circulatie pe sectorul de drum respectiv sau pentru nesemnalizare ceea ce oricum este mai simplu pentru el cateva puncte decat suspendarea permisului.
    sigpic
    Ambition 1.5 dc

    Comment


    • #3
      Eu am patito, adica a fortat unu iesirea dupa drum neprioritar, de pe sensul opus veneau masini asa ca am franat pana a iesit fum din cauciucuri, eu mergad cu 120 el incercand sa schimbe a doaua la 20-30 km /h.Din fericire nu l am lovit asa ca nu stiu ce parere au militeni.
      Insa am patit altceva, incident in care nu aveam nici o vina dar in lipsa de martori eu am fost vinovat.Depaseam un camion pe DN iar de pe sesnul opus un nene cu un matiz se pune in miscare din parcare fara sa se asigure din fata, omul sa uitat in oglinda a vazut liber din spate si sa pus in miscare numai ca din fata venea camionul si eu care depaseam camionul, eu m-am apropiat de camion cat am putut, matizul intr-un tarziu vede flashurile mele disperate, trage putin drapta ,dar iam zgariat fata de usa ,i am rupt oglinda, la mine aproape aceleasi pagube. Ala cu tiru nici nu a oprit si am ramas cu nenea din matiz sa mergem la politie, unde brusc sa intors la 180 grade, si a declarat ca m am bagat eu in depasire aiurea si el mergea regulamentar.DUpa ceva certuri si tam tam militeanu a fost de acord sa ne intelem singuri si a trebuit sa ii platesc omului oglida si reparatia usi ca altfel ramaneam fara permis daca dadeam RCA ul.

      Comment


      • #4
        Prin Mai era sa o patesc: intrasem in localitate (cca 55-60Km reali), cand, din dreapta, de la o benzinarie. intra o masina de...politie. Fara absolut nici un stres in privinta corelarii vitezei lui cu a mea. Am pus o frana violenta, ma apropiasem la vreun metru de spatele lui (el intre timp era pe axa drumului, longitudinal) si a continuat sa ruleze cu viteza de...patrulare (cred ca era aproape in relanti tr I). Bataie de joc, mai ales ca nu aveam cum sa il depasesc!
        Astfel mi-a aparut intrebarea. In mod firesc, il lovesc din spate sunt vinovat, daaar. atat timp cat a intrat pe un drum cu prioritate si l-a durut la basca de ce e pe axul principal, nu se schimba datele problemei?
        De ce sa plasezi toata culpa pe umerii celui care e deja acolo, cand celalalt nu se asigura corespunzator?
        Mai pe scurt: atat timp cat calca frana sa evite accidentul masina de pe drumul principal, vinovatul eu il vad a fi cel care apare de pe drumul secundar.
        Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

        Comment


        • #5
          Deci....daca nu exista martori ....se aplica principiul..."cine pupa in *** plateste"
          aham......Restul e LOGAN


          http://www.youtube.com/watch?v=LFMrhczwez8

          Comment


          • #6
            corect .. dar in alta tara nu aici..

            Comment


            • #7
              Bogdan20cj, crede-ma ca aici...poate in alta tara nu e asa...dar...pana la urma, asta e....
              aham......Restul e LOGAN


              http://www.youtube.com/watch?v=LFMrhczwez8

              Comment


              • #8
                hmmm....da daca ai martori e clar el e vinovat....dar la expertiza ar trebui sa se vada ca e din neacordare de prioritate, daca martori nu exista si nici expertiza nu e favorabila..camerele de luat vederii..singura solutie..

                Comment


                • #9
                  Similar am patit eu pe autostrada. Eram pe banda 2 si la vre-o 50 de m in fata se baga un Audi 80 apoi imi franeaza violent ca era unu stationat pe banda 2, noaptea. Evident ca l-am plesnit. Ala stationat a fugit asa ca oalele s-au spart in capul meu. Cel cu Audi trebuia sa se asigure cand a intrat de pe banda 2 DAR daca n-am avut martori in masina, i-am dat RCA-ul, pe cale amiabila si aia e.
                  In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                  Comment


                  • #10
                    lovesti din spate esti vinovat...asta se aplica ..restul sunt povesti daca nu ai martori, fiind cuvantul tau contra cuvantului lui. poate ca ar fi bine sa respectam toti regulile si sa invatam putin de la vestici (exceptie spanioli francezi si uneori italieni) ce inseamna sa ne ajutam in trafic si sa fim mai ingaduitori unii cu altii.. cand iesim din strazi laterale si sa mai uitam de flashuri, clacxoane si mai ales amenintari sau injuraturii. sa nu-mi spuna mie cineva ca nu a gresit macar o data in trafic...

                    Comment


                    • #11
                      Asa e...cand se baga un bolovan in fata ta si franeaza tare, mai ales pe autostrada, esti vinovat ca l-ai lovit...adica vinovat ca te-ai aflat la locul nepotrivit in locul nepotrivit.
                      In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul

                      Comment


                      • #12
                        Seful meu a patit exact ceea ce a descris 77sky cu un destept care s-a crezut mai rapid. Deoarece individul, in urma impactului din spate s-a lovit de tetiera si a lesinat, seful meu (medic) l-a asistat pana la venirea politiei si salvarii.
                        Desi nu au fost martori in niciuna din masini, politistii au analizat accidentul si l-au facut bun de plata pe destept: masina sefului meu (bara fata, masca, faruri, lonjeron stang strambat, aripa stanga si contraaripa) si masina lui (fund facut muci). Gagiul a devenit pieton si a luat amenda pentru neacordare de prioritate. Deci nu e valabil intotdeauna ca cine pupa fundul plateste.
                        The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                        Comment


                        • #13
                          Merci de post #JREwing!
                          Este exact ce asteptam sa citesc
                          Mi se pare o solutie logica, legala, cea aplicata in cazul descris de tine.
                          Ma repet: de ce sa plasezi culpa pe un nevinovat (cel care circula pe drumul principal si...franeaza!) si sa-l absolvi de raspundere pe cel care forteaza intrarea pe drumul principal?
                          Asa am putea ajunge la aberatia de a intra oricum in intersectii si, daca te-a lovit cel din spate (strict in asemenea circumstante!) tot tu, cel care incerci sa eviti evenimentul o iei in freza. El va forta intrarea pe ideea ca oricum, va fi lovit in spate si celalalt va fi pedepsit...
                          Logan Ambition-dCi, 70 CP (+25); C.V.-JR5, A.H.; barza sosita in 2007, iulie

                          Comment


                          • #14
                            @77sky: Nu ai de ce. Pana la urma asta e solutia care trebuie aplicata intotdeauna in astfel de cazuri. E bine insa sa ai de partea ta conduita preventiva si sa nu se vada urme de 'shpe kilometri de frana pana la pupicul in fund, ca poate pici si tu de fazan.
                            Mai nou am ajuns sa respect regula taximentristilor meseriasi si sa incetinesc chiar daca am verde (atunci cand sunt prima masina la intesectie), ca nu cumva sa vina tare meseriasu' si sa nu vada culoarea semaforului din cauza efectului de tunel...
                            The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                            Comment


                            • #15
                              Din cate stiu eu prin intersectie nu se circula ca pe bulevard indiferent de culoarea semaforului ))
                              Treapta a 2a e de ajuns...bine,sunt fel si fel de circumstante.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google