Despre Obligativitatea Anvelopelor De Iarna

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nu cred ca o sa ia politia nimanui talonul fara drept de circulatie, pentru ca masina ramane in drum pana vii cu platforma, daca vii... poate vrei sa astepti dezghetul. Va agitati ca sifonul de pomana, paradoxal, chiar aia care si-au cumparat gume de iarna se agita mai tare.

    Comment


    • Oficialii RAR au specificat că nu recomandă utilizarea anvelopelor de iarnă mai vechi de cinci ani sau cu o înălţime a profilului mai mică de patru milimetri. Acestea au nevoie doar de inscripţia M+S/M.S./M&S.
      Ministerul Transporturilor: "Nu recomandăm anvelopele de iarnă mai vechi de cinci ani"

      Oficialii din Ministerul Transporturilor, RAR şi ARR au emis un comunicat menit să clarifice situaţia privind anvelopele de iarnă şi controalele care vor fi efectuate după data de 1 noiembrie 2011. După cum ştiţi, 1 noiembrie 2011 este data de la care intră în vigoare OG 5/2011 privind obligativitatea anvelopelor de iarnă pe suprafeţe acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. În cazul în care va fi nevoie, automobilele vor trebui echipate şi cu lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate, dar anvelopele de iarnă rămân singurul element obligatoriu pentru turisme în condiţii de acest gen.

      În încercarea de a face economii, unii cetăţeni s-au orientat spre anvelopele de iarnă second-hand. Cei de la RAR nu au criticat achiziţia în sine, ci au venit cu un set de recomandări atât pentru cei care vor anvelope second-hand, cât şi pentru cei care au anvelope de iarnă mai vechi şi urmau să le folosească şi în sezonul acesta. Singura regulă este următoarea: "Nu se recomandă anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm". Automarket v-a instruit deja în ceea ce priveşte anvelopele de iarnă, iar sfaturile prezentate de oficialii RAR urmează aceeaşi linie – vechime maximă 5 ani şi înălţimea minimă a profilului 4 milimetri. Dacă totuşi cumpăraţi anvelope de iarnă second-hand, achiziţionaţi pneuri fabricate în urmă cu maximum 3 ani ( pentru asta, DOT-ul trebuie să se termine în 09/10/11) şi cu o înălţime a profilului de minimum 6 milimetri, ca să le puteţi folosi încă un sezon.

      Oficialii RAR au specificat că anvelopele all-season sunt acceptate dacă prezintă marcajele specifice anvelopelor de zăpadă ( M+S, M.S., M&S). Aşadar, prezenţa fulgului de nea sau a crestei stilizate nu sunt obligatorii pentru considerarea anvelopelor cu denumirea comercială de all-season ca fiind de iarnă, cu toate că pneurile care prezintă respectivele inscripţii oferă performanţe superioare în condiţiile respective.

      Avem şi o veste bună, dacă putem interpreta în acest fel respectivul comunicat. Ministerul Transporturilor apreciază că verificarea anvelopelor de iarnă poate dura cel mult 15 minute. Estimarea oficialilor nu include şi alte verificări la starea tehnică a vehiculului, deci un filtru ARR/RAR vă poate "fura" ceva mai mult timp dacă vehiculul pe care îl conduceţi prezintă suspiciuni şi necesită verificări suplimentare.

      Comunicatul oficial emis de Ministerul Transporturilor în privinţa OG 5/2011

      Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, alături de Autoritatea Rutieră Română (ARR) și Regia Autonomă ”Registrul Auto Român” (RAR) informează că începând cu data de 1 noiembrie 2011 intră în vigoare prevederile OG 5/2011 privind obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei. Reamintim că noua legislație a fost publicată în Monitorul Oficial al României, partea I, nr. 80, în data de 31 ianuarie a.c., asigurându-se astfel o perioadă de timp de 9 luni pentru ca cei vizați de noua legislație să intre în conformitate. Având în vedere unele prezentări distorsionate din media în legătură cu prevederile noii legislații în materie, Ministerul Transporturilor și Infrastructurii face următoarele precizări:

      1. Scopul primordial al noii legislații este creșterea gradului de siguranță pe drumurile publice pe timp de iarnă și reducerea numărului de victime omenești ca urmare a echipării necorespunzătoare a autovehiculelor pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. MTI consideră că noua lege va salva vieți și va reduce costurile administrației pentru deblocarea drumurilor publice pe timp de iarnă. Creșterea siguranței este facilitată prin noua legislație având în vedere că anvelopele de iarnă schimbă în bine comportamentul unui vehicul în sezonul rece, micşorează spaţiul de frânare, menţin autovehiculul pe traiectoria dorită. În același timp, lanţurile sunt contraindicate pe gheaţă, iar utilizarea lor dăunează anvelopelor şi deteriorează îmbrăcămintea asfaltică a drumului.

      2. Conform art. IV din Ordonanţă OG nr.5/2011, prevederile cu privire la obligativitatea dotării autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate atunci când circulă pe drumurile acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei intră în vigoare de la 1 noiembrie 2011, iar legiuitorul nu a prevăzut în mod expres un interval de timp în care autovehiculele trebuie să fie dotate cu anvelope de iarnă ci doar în cazurile mai sus menţionate (drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei). În concluzie, dotarea autovehiculelor cu anvelope de iarnă, lanţuri sau alte echipamente antiderapante omologate nu depinde de o anumită perioadă de timp ci de condiţiile meteo, și anume drumuri acoperite cu zăpadă, gheaţă sau polei.

      3.Un conducător auto trebuie să achiziţioneze anvelope omologate, în concordanţă cu cele înscrise de către RAR în cartea de identitate a vehiculului şi care poartă marcajul M+S (sau M.S, sau M&S). Nu se recomandă anvelope de iarnă second-hand mai vechi de 4-5 ani sau la care înălţimea profilului lor este mai mică de 4 mm.

      4. Apreciem că verificarea anvelopelor de către inspectorii ARR/RAR poate dura cel mult 15 minute, fără a se verifica integral starea tehnică a autovehiculului.

      5. Anvelopele denumite comercial „all seasons” sau 4S, ca şi cele Alpin, Mountain sau Winter, pot fi acceptate dacă au marcajul specific anvelopelor de zăpadă (M+S, M.S., M&S), conform Directivei Consiliului 92/23/CE privind pneurile autovehiculelor şi ale remorcilor acestora, precum şi montarea lor, Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite (CEE-ONU) nr. 30 sau Regulamentului Comisiei Economice pentru Europa a Organizaţiei Naţiunilor Unite CEE-ONU nr. 54.

      6. În cazul autovehiculelor cu masa totalã maximã autorizatã mai mică de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică conducătorului auto de către reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.195/2002, valoarea amenzii fiind de 600 - 1400 lei şi se face venit integral la bugetele locale.

      7. În cazul autovehiculelor de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi a autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică după caz operatorilor de transport/întreprinderilor sau conducătorilor auto de către inspectorii de trafic ai ARR sau reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.109/2005, valoarea amenzii fiind de 2500 – 4000 lei şi se face venit integral la Bugetul de stat sau bugetele locale, după caz. Dacă fapta constatată are ca efect şi blocarea unui sector de drum, sancţiunea contravenţională este de 5000 - 8000 lei plus costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.

      8. Statele europene care stabilesc obligativitatea „generală” de utilizare a anvelopelor de iarna în anumite perioade calendaristice şi în funcţie de condiţiile meteorologice sunt Finlanda, Estonia, Letonia, Lituania, Bosnia-Herţegovina, Slovenia. Două state au reguli chiar mai stricte, în sensul că utilizarea nu este condiţionată de condiţiile meteorologice: Suedia şi Norvegia. Obligaţia priveşte doar proprii cetăţeni/rezidenţi. Statele europene care stabilesc obligativitatea „parţială” de utilizare a anvelopelor de iarnă, în sensul că acestea trebuie să fie folosite atunci când condiţiile de drum o impun (drumuri acoperite cu gheaţă/zăpadă/mâzgă/brumă/polei), indiferent de perioada calendaristică, sunt Germania, Austria, Slovacia, Cehia, Italia, Norvegia, Ungaria, Franţa, Spania. Statele europene care doar „recomandă” utilizarea anvelopelor de iarnă sunt Polonia, Portugalia, Belgia, Olanda, Bulgaria, Luxembourg, Marea Britanie, Irlanda, Danemarca, Grecia. În mare parte din aceste state este obligatorie utilizarea de lanţuri, acolo unde există marcaje rutiere în acest sens (Polonia, Portugalia, Bulgaria).
      sigpic
      Batranu'

      Comment


      • fratii mei de forum eu nu am bani sa imi cumpar cauciucuri de iarna deci nu o sa iau.....deci rezulta ca o sa fac o economie de toata frumuseatea , nu mai bag motorina,nu mai uzez masina, nu mai poluez aerul, etc etc etc (idea cu cauciucurile de iarna este una buna parerea mea dar... are 2 taisuri aceasta idee, multi PROSTI vor crede ca daca au cauciucuri de iarna au senile si uite asa posibil sa fie MAI MULTE ACCIDENTE) aveti grija de voi! VA salut.

        Comment


        • In sfarsit a cautat cineva si amenzile poftite de autoritati. Din ciclul "Luati fratilor cauciucuri de 300 lei ca altfel te pisca Statul cu 8000 lei daca nu-ti pui cauciucuri de iarna". Mai jos am subliniat sanctiunile contraventionale si cine le da.

          6. În cazul autovehiculelor cu masa totalã maximã autorizatã mai mică de 3,5 tone sau cu maxim 9 locuri pe scaune, inclusiv conducătorul auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică conducătorului auto de către reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.195/2002, valoarea amenzii fiind de 600 - 1400 lei şi se face venit integral la bugetele locale.

          7. În cazul autovehiculelor de transport marfã cu o masã totalã maximã autorizatã mai mare de 3,5 tone şi a autovehiculelor de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducãtorului auto, sancţiunea pentru nerespectarea prevederilor legale se aplică după caz operatorilor de transport/întreprinderilor sau conducătorilor auto de către inspectorii de trafic ai ARR sau reprezentanţii Poliţiei Rutiere conform OUG nr.109/2005, valoarea amenzii fiind de 2500 – 4000 lei şi se face venit integral la Bugetul de stat sau bugetele locale, după caz. Dacă fapta constatată are ca efect şi blocarea unui sector de drum, sancţiunea contravenţională este de 5000 - 8000 lei plus costurile aferente intervenţiei de degajare a sectorului de drum afectat.

          Asadar daca ai plecat pe uscat si prinzi zapada pe carosabil Potera iti da amenda 600 lei, platibila in 48 ore este la jumatate (un cauciuc nou). Nu indemn la a nu respecta legea. Indemn la informare pentru ca m-au tampit peste tot cu amenzi de maxim 8000 lei daca nu-mi pun cauciucuri incepand cu 1 Noimbrie ora 00:00.

          Apropo de vecinul meu fraierescu. S-a informat si omul si o sa circule totusi cu masina. Dar o sa se intereseze bine de vreme. Si acum nici 2 saptamani nu mai scotea masina ca nu avea cauciucuri de zapada.
          Last edited by Winnie; 29 October 2011, 19:09.

          Comment


          • Foarte frumos din partea dumneata ca ai cautat si subliniat cine si ce amenda se da, am totusi o intrebare, chiar nu stiai cine iti da amenda? In textul legii postat de matale spune cine da amenda, nu si cine constata "contraventia"... Ca fapt divers am vazut la servici cateva masini (categ. autoutilitara) cu cauciucuri de vara pe care scria si M+S... insa fara a avea si fulgul de zapada pe ele, alea la ce categorie intra?
            De poimaine o sa incep sa pun viata in pericol posesorilor de gume de iarna, imi cer scuze anticipat.

            Comment


            • Salutare
              Pe ce strazi circuli mai frecvent?Nu vreau sa ma intalnesc cu tine...
              Last edited by Seba; 31 October 2011, 00:18.
              Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

              Comment


              • ...pe alea cu zapada, gheata sau polei... si cu viteza maxima

                Comment


                • E clar...circula pe toate strazile,n-avem scapare.
                  Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.

                  Comment


                  • Oferta azi la Carrefour, reducere 20% la gumele de iarna.

                    Comment


                    • Anul viitor piata anvelopelor de iarna va fi deja saturata, majoritatea posesorilor de autoturisme cumparand frenetic cauciucuri de iarna in perioada asta. Daca au aparut reducerile inseamna ca "boom-ul" iscat de isteria legii privind cauciucurile de iarna aproape a trecut, e foarte probabil ca dupa 1 Nov sa gasim deja anvelope de iarna mult mai ieftine. Mai traim si mai vedem care-i "inconstient" si care-i "foarte de acord cu legea"

                      Comment


                      • Oferte au fost si la Real toata luna octombrie. Ba 3+1 ba 20% reducere, etc.
                        Numai ca nestiutorii cumpara... cu toate ca se gasesc anvelope mai ieftine si mai bune in alte locuri (cu montaj inclus) fata de hypermarketuri.
                        Dar aici intervine instinctul de turma al omenirii.

                        Eu personal voi schimba anvelopele anul viitor in toamna. Ramane de vazut ce voi pune, am timp sa ma gandesc pana atunci.
                        PS: In 65.000 de km este al 3-lea rand de anvelope pe fata si al doilea pe spate. Nu suport sa merg cu anvelope sh, imbatrinite, uzate, etc.

                        Si eu voi pune in pericol ceilalti participanti la trafic in iarna asta. Si da, circul prin tot orasul SIC!
                        Last edited by danielliviu; 30 October 2011, 17:18.
                        GL-22-TOF

                        Comment


                        • A fost controlat cineva la anvelope pana acum? Ma refer la cei din zonele mai friguroase...

                          Comment


                          • Pai a nins pe undeva?

                            Comment


                            • IPJ Bistrita a anuntat ca controlul se va face la Valea Străjii cine n-are nu urca in Pasul Tihuta.

                              Probabil vor fi puncte fixe de control pe arterele cu "probleme".
                              Eu cu prima ocazie cand mai fac o ora pe 100m de strada (anul trecut mi s-a intamplat de 3 ori) in spatele unui animal cu slick-uri de vara sun la 112.

                              Comment


                              • ... si ceri ambulanta pentru ca ai facut ulcer perforat de nervi ... Si acum serios, cam ce speri sa se intample daca suni la 112?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google