Suspendarea Carnetului Pentru Neplata Amenzilor
Collapse
X
-
Inca o reglementare:
Potrivit prevederilor legale in vigoare, orice proces-verbal de constatare a contraventiei poate fi contestat in instanta, in termen de 15 zile de la data inmanarii sau comunicarii acestuia.
Pana in aceasta vara, introducerea unei astfel de plangeri era gratuita si scutita de la plata taxei judiciare de timbru, conform OG nr. 2/2001. Din 29 iunie, insa, dispozitiile au fost modificate de OUG nr. 80/2013, care stabileste, la art. 19, ca "in materie contraventionala, plangerea impotriva procesului-verbal de constatare si sanctionare a contraventiei, precum si calea de atac impotriva hotararii pronuntate se taxeaza cu 20 lei".
Comment
-
Eu cred ca astia nu sunt prosti deloc, pentru ca au de castigat din doua parti. Daca platesti amenzi le vin bani la buget, daca nu mai face un sofer pieton si rareste traficul pe strazi (ce putin teoretic). Acum legat de cine ramane si cine nu ramane fara permis, tin sa spun ca smecherii vor fi intotdeauna o categorie aparte de soferi si de ramas fara permis raman tot soferii obisnuiti care mai calca pe bec din cand in cand. Ca daca il vezi pe unul cu jeepanul ca trece pe langa tine pe linia de tramvai si te oftici ca de ce sa nu mergi si tu si pac va ia politia, e mai mare probabilitatea sa ramana soferul fara permis decat smecherul. Normal ar fi sa plateasca amandoi. Dar ce ne facem cu spaga si arfele??? Trist... asa arata situatia la noi in tara la ora actuala.
Comment
-
Ei nu s-au lamurit inca daca acea limita de 0.2 sa fie in aerul expirat sau in sange, dupa cum l-am vazut pe ministru intr-un interviu.
Pai e diferenta mare intre una si alta iar ei nu-s hotarati.
Plus ca vor sa lase prevederile astea de proba cateva luni, apoi daca nu le convin rezultatele, schimba iar regulamentul.
Noi vrem legi mai aspre, dar nu se aplica nici astea de acum. Caz concret:
Magistratii de la Judecatoria Iasi au decis condamnarea Ancutei Gangal, de 27 ani, la o pedeapsa de 2 ani de inchisoare cu suspendare pentru ca a condus un autoturism fara a avea permis de conducere si pentru ca a fugit de la locul unui accident rutier. Aceasta a ajuns in vizorul anchetatorilor dupa ce a comis un grav accident de circulatie pe data de 31 octombrie 2008. Ancuta Gangal s-a urcat la volanul unui autoturism Mazda si din cauza ca nu stia sa conduca, a lovit-o in plin pe Ortansa A., de 80 ani. Femeia a avut nevoie de 55 de zile de ingrijiri medicale pentru a se vindeca. La scurt timp dupa accident, oamenii legii au inceput o ancheta pentru identificarea soferului vinovat. Masina a fost luata de la locul accidentului de tatal fetei. Politistii au reusit sa desluseasca itele acestui dosar destul de repede si au chemat-o la audieri pe Ancuta Gangal, iar aceasta a sustinut ca batrana i-a sarit in fata masinii. In timpul anchetei, batrana si-a retras plangerea, iar tanara n-a putut fi judecata si pentru vatamare corporala din culpa.
2 ani cu suspendare (adica fix pix).
Romania e cea mai toleranta tara europeana cu infractorii.
Daca se depaseau cele 55 de zile de ingrijiri medicale si se ajungea la 60, nici nu mai conta plangerea batranei, nu mai scapa soeferita lui peste. Asa, e posibila impacarea partilor. Ce prost suna, sa te impaci cu cineva care te baga in spital 2 luni.
Comment
-
A "convins-o" sa isi retraga plangerea ca de, pensiile sunt mici in Romania iar pe doctori sa ii faca externarea mai devreme.
Adica daca unu te juleste sa te bage in spital prost sau infometat sa fii sa iti retragi plangerea."light up the darkness" Bob Marley
Comment
-
Lua cu suspendare 3 ani dar la prima abatere facea si aia trei ani cu suspendare,si ramanea la dosar si vatamarea din culpa si asta e mai grav.
Oricum asta cu alcoolemie de 0,2 la volan mi se mare o prostie care nu o sa tina,Adica ar trebui sa umblu cu alcooltestul dupa mine sa vad cat am alcoolemia ca sa ma pot urca la volan."light up the darkness" Bob Marley
Comment
-
Si acum la prima abatere i se activeaza pedeaspsa de 2 ani cu suspendare, teoretic. Zic teoretic, pentru ca ar executa mai putin de 2 ani.
Alcoolemia de 0.2 e pentru cei care ciocnesc un pahar si beau 2 guri din el, nu pentru cei care doresc sa serveasca dupa cat le e de sete.
Comment
-
Eu vad altfel aceste reguli si nu ma intereseaza ce amenzi propun ei atata timp cat esti civilizat in trafic
1. Cand stii ca in ziua aia conduci, nu bei si punct
2. Ai rosu, pai nenea opresti si nu faci pe duru
3. Ai semnul de cedeaza prioritate pai cedeaza si nu face pe desteptu
4. Fii pasnic in trafic si nu arata ca esti tu superman ( aici trebuie amenda aia maxima )
5. Nu trebuie sa ne sperie o amenda sau vreo lege anume trebuie sa ne invatam sa fim civilizati in trafic! Daca incepem sa fim civilizati si lucrurile vor decurge normal, nimeni nu va avea de obiectat nimic.
Asta este parerea mea despre aceste legi! Daca mergem normal. respectam anumite reguli nimeni nu va avea nimic cu noi punct.
Numai bine!Facebook: https://www.facebook.com/CrisGarage
Comment
-
Pare ciudat dar civilizatia asta in trafic si in general are cele mai bune rezultate cand se impune prin frica,de amenzi usturatoare,permis luat pentru multa vreme,masina BMV 1990 confiscata pentru ca i-a cazut toba la iesire de la itp.Frica este un bun motivator."light up the darkness" Bob Marley
Comment
-
Degradarea unei societati, incepe cu criza morala profunda a acesteia.
Comment
-
Comparatie:
In Germania, de exemplu dacă eşti prins fără centură, eşti amendat cu 30 de euro, în Franţa, cu 135 de euro, în Spania cu 50 de euro, în Olanda cu 45 de euro, în Grecia cu apropae 300 de euro, în Suedia cu 70 de euro şi în Danemarca cu 66 de euro.
Cea mai dramatică schimbare i-ar putea viza însă pe şoferii care nu poartă centură, care nu pun centură minorilor aflaţi în autoturism şi motocliştilor care nu poartă cască. Aici, amenzile ar putea trece din clasa I-a direct în clasa a IV-a, adică de la intervalul de amendă 160-320 la intervalul 720-1.600 de lei.
Tara cu oameni care au probleme grave la mansarda, dupa ce ajung intr-un loc de unde pot legifera.
Prin Europa:
Consumul de alcool
Studiind tabelul publicat de ADAC, constatăm că ţara noastră a rămas într-o ligă selectă unde alcoolemia la volan este 0.0. Alături de România în această ligă mai sunt Slovacia, Cehia şi Ungaria. Restul Europei permite şoferilor să bea o bere sau un pahar de vin şi să conducă, lucru absolut normal. Pentru majoritatea ţărilor din Europa - şi chiar şi în Turcia - alcoolemia permisă variază între 0.2 şi 0.8 g/l, alcool pur în sânge. Printre cele mai permisive state europene se află Marea Britanie, care îngăduie o alcoolemie de 0.8 la mie, dar unde poliţiştii pot cere celui testat să demonstreze că poate conduce. Peste această limită, amenziile sunt usturătoare, de la 5.700 euro în sus, plus pierderea permisiului şi alte sancţiuni.
Depăşirea limitei de viteză
În ceea ce priveşte viteza excesivă, ţările scandinave sunt campioane. Norvegia este cea mai strictă dintre ele, amendând depăşirea vitezei legale cu 20 km/oră cu minim 480 euro. În Italia, pentru depăşirea vitezei legale cu 50 km/oră, amenda minimă este de 530 euro, iar pentru intrarea în intersecţie pe culoarea roşie a semaforului amenda minimă este de 170 euro. De asemenea, în majoritatea ţărilor europene, amenzile cresc pe timpul nopţii: între orele 22 şi 7 acestea pot urca cu o treime.
pe cand in Romania se vehiculeaza 5.000 de lei, 10.000 de lei de parca am avea salarii de 5-6.000 de euro pe luna.
Comment
Comment