Ia uitati ce articol a aparut in Libertatea de astazi :
Judecatoria Urziceni a pus pe jar Politia Rutiera dupa ce recent a anulat un proces-verbal de contraventie, prin care bucuresteanul Adrian Dinu a fost amendat pentru depasirea vitezei legale. Motivul: aparatul radar, de tipul PYTHON II, nu ar fi omologat sa inregistreze, in mers, viteza.
'Eu fac naveta intre Bucuresti si Buzau foarte des. La finalul lunii februarie, in localitatea Cotorca, judetul Ialomita, am fost oprit de un echipaj al Politiei Rutiere. Agentul mi-a spus ca aveam 120 de km/ora si m-a amendat cu 750 de lei', ne-a povestit Adrian Dinu. Nemultumit, bucuresteanul a dat in judecata Serviciul Politiei Rutiere Ialomita.
'Acest lucru se intampla pentru ca agentii nu isi fac treaba cum trebuie. Ei considera ca rolul lor nu e sa previna, ci sa stranga spagi pentru mai-marii sistemului', ne-a mai spus, indignat, Dinu. Pe parcursul procesului, din actele depuse la dosar chiar de catre reprezentantii Politiei, a reiesit faptul ca radarul folosit de oamenii legii nu era omologat pentru a inregistra, in mers, viteza celorlalte masini. 'Plansele foto arata ca masina politiei era in miscare. Aparatul de tip PYTHON II a fost omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul stationar', se arata, negru pe alb, in hotararea Judecatoriei Urziceni.
Cei de la Circulatie se apara
Politistii au contestat aceasta sentinta, recursul urmand sa fie judecat de Tribunalul Ialomita in octombrie. ?ntre timp, Directia Politiei Rutiere a declansat o ancheta menita sa lamureasca ce s-a intamplat cu aparatul radar contestat. Intr-un comunicat de presa, politistii arata ca radarul buclucas poate inregistra viteza 'atat in regim stationar, cat si in regim de patrulare'. In tara exista, potrivit unor surse, peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate din cazurile de depasire a vitezei legale.
"Daca nu e omologat, este folosit ilegal"
'Daca folosirea radarului in modul de patrulare nu a fost mentionata expres in buletinul de verificare metrologica, folosirea neomologata a acestuia e ilegala. Aparatul in sine poate avea foarte multe optiuni, dar, atat timp cat nu sunt recunoscute de Institutul de Metrologie, nu pot fi folosite. Daca nu e omologat, e folosit ilegal', ne-a precizat si avocatul Ion Ilie-Iordachescu
Deci , sunt toate omolagate sau doar cateva , ne arata omologarea daca o cerem ?
Judecatoria Urziceni a pus pe jar Politia Rutiera dupa ce recent a anulat un proces-verbal de contraventie, prin care bucuresteanul Adrian Dinu a fost amendat pentru depasirea vitezei legale. Motivul: aparatul radar, de tipul PYTHON II, nu ar fi omologat sa inregistreze, in mers, viteza.
'Eu fac naveta intre Bucuresti si Buzau foarte des. La finalul lunii februarie, in localitatea Cotorca, judetul Ialomita, am fost oprit de un echipaj al Politiei Rutiere. Agentul mi-a spus ca aveam 120 de km/ora si m-a amendat cu 750 de lei', ne-a povestit Adrian Dinu. Nemultumit, bucuresteanul a dat in judecata Serviciul Politiei Rutiere Ialomita.
'Acest lucru se intampla pentru ca agentii nu isi fac treaba cum trebuie. Ei considera ca rolul lor nu e sa previna, ci sa stranga spagi pentru mai-marii sistemului', ne-a mai spus, indignat, Dinu. Pe parcursul procesului, din actele depuse la dosar chiar de catre reprezentantii Politiei, a reiesit faptul ca radarul folosit de oamenii legii nu era omologat pentru a inregistra, in mers, viteza celorlalte masini. 'Plansele foto arata ca masina politiei era in miscare. Aparatul de tip PYTHON II a fost omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul stationar', se arata, negru pe alb, in hotararea Judecatoriei Urziceni.
Cei de la Circulatie se apara
Politistii au contestat aceasta sentinta, recursul urmand sa fie judecat de Tribunalul Ialomita in octombrie. ?ntre timp, Directia Politiei Rutiere a declansat o ancheta menita sa lamureasca ce s-a intamplat cu aparatul radar contestat. Intr-un comunicat de presa, politistii arata ca radarul buclucas poate inregistra viteza 'atat in regim stationar, cat si in regim de patrulare'. In tara exista, potrivit unor surse, peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate din cazurile de depasire a vitezei legale.
"Daca nu e omologat, este folosit ilegal"
'Daca folosirea radarului in modul de patrulare nu a fost mentionata expres in buletinul de verificare metrologica, folosirea neomologata a acestuia e ilegala. Aparatul in sine poate avea foarte multe optiuni, dar, atat timp cat nu sunt recunoscute de Institutul de Metrologie, nu pot fi folosite. Daca nu e omologat, e folosit ilegal', ne-a precizat si avocatul Ion Ilie-Iordachescu
Deci , sunt toate omolagate sau doar cateva , ne arata omologarea daca o cerem ?
Comment