Radar In Miscare - Omologat Sau Nu ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Radar In Miscare - Omologat Sau Nu ?

    Ia uitati ce articol a aparut in Libertatea de astazi :

    Judecatoria Urziceni a pus pe jar Politia Rutiera dupa ce recent a anulat un proces-verbal de contraventie, prin care bucuresteanul Adrian Dinu a fost amendat pentru depasirea vitezei legale. Motivul: aparatul radar, de tipul PYTHON II, nu ar fi omologat sa inregistreze, in mers, viteza.

    'Eu fac naveta intre Bucuresti si Buzau foarte des. La finalul lunii februarie, in localitatea Cotorca, judetul Ialomita, am fost oprit de un echipaj al Politiei Rutiere. Agentul mi-a spus ca aveam 120 de km/ora si m-a amendat cu 750 de lei', ne-a povestit Adrian Dinu. Nemultumit, bucuresteanul a dat in judecata Serviciul Politiei Rutiere Ialomita.

    'Acest lucru se intampla pentru ca agentii nu isi fac treaba cum trebuie. Ei considera ca rolul lor nu e sa previna, ci sa stranga spagi pentru mai-marii sistemului', ne-a mai spus, indignat, Dinu. Pe parcursul procesului, din actele depuse la dosar chiar de catre reprezentantii Politiei, a reiesit faptul ca radarul folosit de oamenii legii nu era omologat pentru a inregistra, in mers, viteza celorlalte masini. 'Plansele foto arata ca masina politiei era in miscare. Aparatul de tip PYTHON II a fost omologat de Biroul de Metrologie Legala numai in modul stationar', se arata, negru pe alb, in hotararea Judecatoriei Urziceni.

    Cei de la Circulatie se apara

    Politistii au contestat aceasta sentinta, recursul urmand sa fie judecat de Tribunalul Ialomita in octombrie. ?ntre timp, Directia Politiei Rutiere a declansat o ancheta menita sa lamureasca ce s-a intamplat cu aparatul radar contestat. Intr-un comunicat de presa, politistii arata ca radarul buclucas poate inregistra viteza 'atat in regim stationar, cat si in regim de patrulare'. In tara exista, potrivit unor surse, peste 200 de asemenea aparate radar, care constata aproape jumatate din cazurile de depasire a vitezei legale.

    "Daca nu e omologat, este folosit ilegal"

    'Daca folosirea radarului in modul de patrulare nu a fost mentionata expres in buletinul de verificare metrologica, folosirea neomologata a acestuia e ilegala. Aparatul in sine poate avea foarte multe optiuni, dar, atat timp cat nu sunt recunoscute de Institutul de Metrologie, nu pot fi folosite. Daca nu e omologat, e folosit ilegal', ne-a precizat si avocatul Ion Ilie-Iordachescu

    Deci , sunt toate omolagate sau doar cateva , ne arata omologarea daca o cerem ?
    B -X X - DDF x 2

    :sofer1: :kissroadkill: :sofer5:

  • #2
    Aparatele radar trebuie sã fie prevãzute cu o etichetã pe care trebuie trecut producãtorul, tipul si seria de fabricatie. Aparatele pot fi utilizate legal doar dacã au fost verificate metrologic, au fost marcate si sigilate si sunt însotite de buletine de verificare. Mai mult, din echipajul de politie trebuie sã facã parte un operator autorizat. Atentie - aceste informatii sunt publice si le puteti solicita agentilor de politie! Orice neregulã descoperitã în actele care însotesc aparatele radar poate fi folositã pentru contestarea amenzii.
    NORMA DE METROLOGIE LEGALA NML 021-05 din 23 noiembrie 2005
    "Aparate pentru masurarea vitezei de circulatie a autovehiculelor (cinemometre)" *)
    EMITENT: BIROUL ROMAN DE METROLOGIE LEGALA
    PUBLICAT IN: MONITORUL OFICIAL nr. 1.102 bis din 7 decembrie 2005


    . Masurarile efectuate cu ajutorul cinemometrelor nu pot constitui probe pentru aplicarea legislatiei rutiere daca nu sunt respectate cerintele 4.1. ... 4.3. Din prezenta norma, precum si in urmatoarele cazuri:
    - daca cinemometrul este destinat numai utilizarii in regim stationar, iar masurarile au fost efectuate cu cinemometrul in miscare.
    Atat timp cat nu sunt recunoscute de Institutul de Metrologie, nu pot fi folosite.
    Attached Files

    Comment


    • #3
      Si cate cazuri de genul asta nu sunt in Romania, dar multi nu se prind de asta si platesc amenda.
      Cel mai nou proiect auto din România!
      Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

      Comment


      • #4
        Biroul de Metrologie nu are aparatura necesara pentru a verifica aparatul radar din mers, chiar daca producatorul zice ca merge, deci el nu e omologat in Romania.
        Loganul Meu !

        Comment


        • #5
          Pana la urma cum ramane are sau nu voie sa inregistreze viteza din mers?

          Comment


          • #6
            Pai tu nu ai de unde sa stii chestia asta si nici nu cred ca poti sa ai acces la asemenea informatii.Probabil ca cel care a contestat in justitie a observat ca nu exista o anumita corelare intre ceea ce ii arata pe bord si aparatul radar, si nici nu este indicat sa te contrezi cu politistii daca nu ai argumente justificative.Deci, singura modalitate de atac este in justitie asa cum spune legislatia rutiera cum a procedat de altfel si Adrian Dinu.Credeti ca el a stiut ca radarele nu au omologare atunci cand sunt folosite in mers?

            Comment


            • #7
              Pe aparat scrie marca si modelul. Daca stii ce si cum, e usor de identificat.
              Cel mai nou proiect auto din România!
              Foarte curând şi teste cu modele Dacia.

              Comment


              • #8
                De acord dar acum nu te mai lasa sa cobori din masina, ii dai actele si stai cuminte cu mainile pe volan(asa prevede legislatia rutiera iar cei mai multi politisti respecta chestia asta).

                Comment


                • #9
                  Salutare!!

                  Am fost amendat anul trecut in vara pentru depasirea vitezei in localitate - 110km aveam.

                  consecinte: permisul suspendat pe 3 luni si 3bete amenda.

                  am zis sa contestez decizia domnului agent si de atunci ma judec cu ei. problema este ca ma aflu la sfarsitul drumului....ultima proba de am cerut-o este atestatul profesional (verificarea metrologica a fost la punct) si am aflat ca politistul o are (de la un prieten), asa ca astept urmatorul termen de prezentare (cam intr-o luna) ....dar stiu cum se va termina.


                  M-au luat din mers. si eram singur pe banda...

                  Am gasit pe net multe post-uri referitoare la "T"ul de apare in poza ca ar fi modul test, dar unii spun ca este "target", respectiv viteza in timp real a masinii inregistrate, iar "B" viteza cea mai mare inregistrata. din dorinta de a elucida misterul am cautat cu disperare un user manual sau un document care sa specifice exact modalitatea de a interpreta pozele...dar nu am gasit, ba chiar am trimis mail si la producator, dar nu mi-au raspuns. P.S. am trimis mail si la politia rutiera dar probabil nici nu stiu sa porneasca PC-ul, iar daca ar stii nu mi-ar raspunde.

                  Asta mi se pare un abuz, pentru ca ei iti arata o poza si iti spun ca aia e viteza ta dar nu vin cu un act de la producator, un fel de schema in care sa fie explicat clar fiecare indice ce reprezinta, si fiecare viteza a cui apartine.


                  daca radarul nu este omologat pentru inregistrarea din mers cum pot afla? se mentioneaza in buletinul de verificare metrologica?

                  am pus si poza ...

                  daca stiti vreo scapare in afara de : lipsa atestatului si a verificarii metrologice....plz help me...

                  multumesc anticipat!
                  Attached Files

                  Comment


                  • #10
                    daca ai cerut actele radarului si nu ti le-au prezentat, merge contestatia, altfel poti sa invoci si oala cu sarmale, tot degeaba...
                    Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                    Comment


                    • #11
                      110 in localitate?cred ca problema incepe de la sofer.
                      Welcome to the Club, We Have Jackets !

                      Comment


                      • #12
                        Radarele de la noi nu sunt omologate ca sa inregistreze viteza din mers , a mai fost un caz care a dat in judecata politia si a castigat procesul trebuie cerut in instanta verificarea metrologica

                        Comment


                        • #13
                          Politia Rutiera face foarte multe abuzuri.

                          in legarura cu radarul aflat in miscare ei nu au atestat pentru asa ceva.

                          Deci este ilegal sa te inregitreze in mers mai ales ca ei nu merg cu el pornit tot timpul ii dau drumul brusc ceea ce nu e corect.

                          Oricum nu prea ai cum sa demonstrezi ca tu ai dreptate decat daca ai niste relatii altfel cred ca e cam greu.
                          sigpic1.6 16v Euro 5 + GPL

                          Comment


                          • #14
                            sunt cateva masini de radar cu omologare pt detectare din mers, stati linistiti. daca aveti ghinion sa va prinda aia, puteti sa contestati pana la toamna...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Daca ne apucam sa vorbim despre responsabilitatea mea la volan, faptul ca am avut 110 in localitate....tinem o discutie la nesfarsit...

                              Ma aflam pe un drum european, cu 2 benzi pe fiecare sens, drumul liber...cam asta e viteza cu care merg in afara...foarte rar sare acul de 110-120. Ce sa fac eu acum ca sunt autostrazile si drumurile desenate aproape de zonele unde au cei cu bani terenuri ca sa le creasca valoarea, iar ulterior devin comune...orase...

                              Nu am ranit pe nimeni pana acum, de baut nu beau (vreo 20 de beri am baut de cand ma stiu si de fiecare data m-a luat durerea de cap dupa xD ), nu ma consider un pericol la volan, pentru ca ii vad pe altii cum conduc si multumita mie si a altor soferi care gandesc au scapat de accidente (evident, ma refer la cei ce fac tripla pe 2 benzi (dus-intors) si intri pe aratura ca sa aiba dobitocu loc, sau dai in frane, sau de cei de se apuca sa te depaseasca pe tine si pe domnul tir, dar vine o masina din fatza, dai in frane sa-i faci loc in fata ta), depasiri in curba, depasiri serpentina etc.. Sincer, nu vreau sa fiu judecat pentru asta, deoarece ma simt nedreptatit(doar ca e lege nu inseamna ca este si corect/drept), cand altii au omorat aflandu-se la volan si nua u facut puscarie ba nici macar nu le-a fost suspendat permisul. Da ma rog...la noi in zona (in Craiova) BMWurile au reputatie...au murit cativa in accident , altii au omorat si au fugit....pana si politistu de mi-a luat permisu mi-a zis ca 'tb sa fiti constient domnu ca daca va luati masina scumpa veti plati si amenzi scumpe' ... pm...asta suntem ..catalogam dupa aparente..

                              ma rog m-am abatut de la subiect, dar chiar m-a deranjat comentul cu probleme din partea soferului.

                              ON TOPIC


                              Politistul are: POZE, verificarea metrologica si atestatul.

                              ce nu am aflat inca este unde trebuie sa ma uit, sau cum aflu daca radarul este omologat sa inregistreze din mers


                              ***** am incercat sa fac rost de un "User manual al aparatului radar" dar nimeni nu raspunde - nici producatorul si nici politia rutiera *****


                              multumesc pentru toate raspunsurile voastre! si pt ajutor!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google