Rovinieta

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asa, si ce dovedesti cu asta? Putem sa platim si toti rovigneta si sa fie si 200 euro pe an ca ei tot asta fac in tara. Banii de la buget unde se duc? Ca tu vrei sa spui ca doar din taxe pot face astia ceva. Nu avem si noi M.T.?
    Concluzia: O tara de hoti(in guvern) la care nu le trebuiesc drumuri pentru ca circula cu elicopterul.
    Si altceva toate neamurile europene platesc taxa de autostrada, nu de drum. Noi nu avem autostrazi. De ce platim?

    Comment


    • Alin0007, chiar nu vreau sa dovedesc ceva, doar ofer niste informatii, nu sunt avocatul ministrul transporturilor.
      La intrebarea ta de la urma: conform directivelor europene rovinieta se plateste pt categoria cea mai inalta calitativ de drum, la noi aceste fiind drumurile nationale. Cand sistemul autostrazilor va fi pus la punct (aici ma abtin), vor fi taxe de autostrada.
      Asta nu inseamna ca autoritatilor locale nu pot institui taxe locale pt drumuri (IN CANADA exista si sunt incluse in valoarea asigurarilor).
      Sistemele difera si in unele tari cu regiiuni administrative: de ex in Spania, In Catalunia au taxe de autostrada maricele, iar in regiunea regala Madrid, ele nu sunt.
      Cand vb de cei care nu platesc la noi rovinieta, ma refer la proprietarii de camioane mari, ce fac praf drumul si umbla cu falsuri de roviniete, supraincarca remorcile si merg pe un drum ce nu suporta mai mult de 30 de tone, pe 35-40 de grade la umbra vara, avand incarcatura si de 45 de tone, nepasandu-le de masini, ca sunt in leasing.

      Comment


      • Faptul ca drumurile nici macar nu suporta asemenea greutati are efecte negative si asupra locuintelor de pe marginea soselei pe care tot omul singur le repara cu mijloace proprii...
        Drumul national care leaga Bt. de Is.are o portiune la inceput de cca.25 km din dale din beton(nu stiu denumirea stiintifica)care in fiecare primavara arata groaznic,si totusi se platesc si la noi rovignete...Daca de la revolutie se asfalta in fiecare an cate 1,25 km era mult mai bine...Mentionez ca toate urgentele medicale ajung la Iasi pe acest drum care uneori se parcurge foarte greu....Bine ca suntem noi onessti si platim de fiecare data toate birurile.....

        Comment


        • Rovigneta nu costa 2.33 euro pe luna, pe luna costa aproxim. 8 euro, ceea ce e foarte mult pentru ce ne ofera. Nu uitati ca nu toti isi permit sa investeasca 28 eoro pe rovigneta si cumpara cand au nevoie sau lunar, ceea ce e cu totul altceva.

          Comment


          • Dorutu, rovinieta costa in functie de categoria autovehicolului si de perioada ep care se achizitioneaza. Exemplul era pt autoturism, ca suntem pt un forum al loganistilor. Pt autoturism: pt 12 luni = 28 euro/12=2.33 euro
            -pt 30 de zile=7 euro
            -pt 7 zile = 3 euro
            Se vede clar ca se incurajeaza achizitionarea pe 12 luni, fiind mult mai avantajos.
            Cineva care nu are ideea unde se incadreaza auto lui, sa-mi dea pm si o lamurim.
            Cat despre faptul ca cineva zicea ca drumul Iasi-Botosani are dale de beton pe o anumita portiune, stiu asta, am facut de cateva ori acel drum si nu e placut. Totusi explicatii exista pt solutia asta si nu e vb de dale de beton ci pur si simplu drumul e turnat din beton, ca prin cartierele din unele orase. E vorba ca acolo se produc tasari de teren in mod frecvent, asfaltul s-ar duce in 2 saptamani in jos.
            Cu toate astea, bun prost, cred ca si ala tb deszapezit, nu? Cu bani din rovinieta, normal, asa mi s-a raspuns.

            Comment


            • eu credeam ca un drum normal asa se face: beton, minim 30 cm, peste care se pune asfalt. Am platit rovigneta. Pune-ne si asfalt.

              Comment


              • Drumul de beton e alta poveste. Drumurile se fac cu un pat de piatra de zeci de centimetri, chiar jumatate de metru adancime peste care, dupa compactare se toarna cateva straturi de asfalt de diverse calitati si rezistente. Ultimul strat se numeste strat de uzura, are cativa centimetri, e aderent si rezistent si trebuie sa asigure o rulare silentioasa a pneurilor.
                Asta e teoria. In practica, se fura din piatra sparta, se pune asfalt mai putin si gata profitul.
                La autostrazi, treba e mai complicata, dar se fura si acolo, vezi cum stratul de uzura (care trebuie inlocuit la cativa ani) a fost schimbat aproape anual pe autostrada Bucuresti-Pitesti.
                Revenind la drumurile din beton, se folosea tehnica asta pentru ca acel drum are o durata de viata foarte mare, dar sa mergi pe el, chiar daca are 2-3 cm de asfalt deasupra, e un lucru total neconfortabil, cum e pe o bucata de drum cum ziceam mai sus, Iasi-Botosani, cu vreo 20 de km partea dinspre Botosani. Cine a mers pe acolo stie cum fac amortizoarele.
                Last edited by mr.K; 27 May 2010, 09:12.

                Comment


                • O fi avand durata de viata foarte mare,dar in fiecare an trebuie peticit o data sau de 2 ori,sau chiar de 3 ori in an electoral.Am uitat sa mentionez ca e chiar drum european,E 58...

                  Comment


                  • L-au facut european tocmai in ideea de a atrage fonduri pentru modernizarea lui. A ramas numai in proiect, din pacate pentru cei ce folosesc des drumul. Dar din cate stiu e bun pe portiunea Iasi-Tg Frumos, acceptabil apoi pana dupa Harlau si prost dupa.
                    Asta nu inseamna ca nu se verifica rovinieta, m-a luat pe mine un cap de creta la puricat dupa ce m-a prins radarul, cu de toate, inclusiv rovinieta.

                    Comment


                    • in mod normal trebuie sa avem rovinieta!este o taxa pentru ca folosim drumul,oricare este situatia acestuia!

                      Comment


                      • Asa este.E ca si cum n-ai vrea sa mai achiti berile la pub ca n-au fost suficient de reci, dupa ce le-ai consumat. Cel mai simplu era sa le refuzi din start. Sau nu utilizezi drumul national, in cazul nostru. Ca pe judetene sau comunale nu se plateste, dar nici masina nu mai ai intreaga dupa 100 de km.

                        Comment


                        • S-au inmultit controalele si s-au desteptat gaborii (daca asa ceva e posibil ). Nu cumparati roviniete falsificate, chiar de le platiti la jumatate de pret si sunt aproximativ asemanatoare cu cele reale. Singurii care castiga sunt cei care le vand, amenda e prea mare fata de pretul rovinietei, ca sa merite.
                          Plus ca se plateste si un tarif de despagubire (egal cu valoarea rovinietei) si nu se restituie actele masinii pana nu se aduce dovada platii amenzii, tarifului de despagubire si a unei roviniete valabile.

                          Comment


                          • unde ai vazut tu rovignete falsificate??? In aceeasi ordine de idei: eu tot cred ca lucrezi la drumuri. Asa ca iti repet: eu am rovigneta, cumparata pe tot anul - desi anul asta n-am iesit din Bucuresti. O cumpar mereu - asa ca faceti bine si faceti drumuri ca lumea si trainice, ca si eu o platesc intreaga, nu cu gauri. Asta in afara de taxe si accize - care imi aduc foarte bine aminte ca atunci cand s-au bagat la benzina, s-a justificat si ca necesitate pentru drumuri.
                            Ca faci aici o propaganda pentru rovigneta asta, mai ceva decat toti ministrii transporturilor de pana acum la un loc.
                            Last edited by ParuLuScorilo; 4 June 2010, 10:05.

                            Comment


                            • Am vazut rovigniete falsificate pentru ca se confisca si posesorii ajung in instanta (caz penal, uz de fals). Daca te intereseaza folosirea accizelor, afla ca nu au o destinatie speciala, asa cum nu are nici TVA, nici impozitul de salarii, pe profit. Cand era separata in pretul carburantilor (taxa de drum se numea atunci) era cu destinatia drumuri, acum cand e doar acciza in carburanti aceasta e pentru orice altceva; patinoare, pensii, domeniul sanitar, cheltuieli parlamentari.
                              Nu lucrez la drumuri si sincer ma cam dor gaurile din drumuri.
                              Nu ma acuza de propaganda, e ca si cum as fi spus "alimentati de la Rompetrol si m-ai fi acuzat ca lucrez acolo..
                              Pe mine nu ma intereseaza unde lucrezi, dar mi-ar prinde bine un sfat cand am nevoie, ca posesor de Logan.
                              Ideea era ca am dat un sfat.
                              Toate bune.

                              Comment


                              • da , am auzit si eu de rovignete false. dar cel mai corect este sa cumperi una pe 1 an intreg si nu ai bataie de cap atunci cand te opreste politia . eu asa procedez . numai bine si km multi

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google