Pun pariu ca in urmatorii 4 ani noi nu intram in shenghen nici daca ar fi obama presedintele Romaniei.
Rovinieta
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Daca intram in Schengen, platim o singura rovigneta? Traim in Romania si circulam cu masina in Austria, ca aia au drumuri bune, si astfel nu putem sa tragem toata Europa la raspundere ca pe unde circulam noi drumurile sunt proaste, findca o sa ni se raspunda ca "Romania e un caz izolat!".Politics wasn't about the right or left side, was about have or have not.
sigpic
Comment
-
Rovinietele se platesc in fiecare tara membra Schengen. Ideea e urmatoarea: in Romania e INCA ieftin sa detii o masina: asigurari, taxe si impozite, rovinieta. Sa nu ne ascundem dupa visin. Stiu ca o sa va ganditi si la nivelul salariilor care e mai mic in Romania decat in spatiul Schngen. Dar hey, pretul masinilor pe care le cumparam e sensibil egal, nu? Asta zice ca vrem musai masina, chiar de costa cat e "la ei".
Dupa cum am mai zis, din rovinieta (100 de mil de euro pe an sau dublu de acum inainte) nu ajung decat pentru intretinere curenta (deszapezire, astupare gropi), nu si pentru investitii majore. Normal ca se mai "cupesc" bani si de aici, dar strict din rovinieta, poate sa vina si cel mai "curat " guvern din lume, nu poate sa faca cu 100 de mil de euro pe an autostrazi. E o suma nu infima, dar total insuficienta si din ea e nevoie si pentru lucrarile curente.
De aia, nu astept nimic bun in privinta drumurilor, in urmatorii zeci de ani.
Mi-a placut stirea: din 1 milion de autovehicule controlate, 485.000 nu aveau rovinieta valabila. Adica aproape jumatate. Bine, de tipat ca nu-s bune drumurile tipa multi, dar pentru asta 48.5 %, am un mesaj: calul de dar nu se cauta la dinti.
Comment
-
Nu ajung banii pentru ca se fac contracte cu "mama, varu, prietenul, etc". Altii cum pot si noi nu? Cum se face ca avem sute de taxe dar si gropi la fel? Cei care se ocupa cu drumurile nu au nici un fel de scuza in primul rand datorita managementului defectuos. Eu daca nu-mi fac treaba, plec acasa si las pe altul in loc, nu stau sa ma vait ca n-am bani. "Nu sunt bani" - e stindardul ultimilor 20 de ani si totusi avem preturi extra-mega pe orice segment, masini fita, vile acasa, munte, mare, etc....si totusi "Nu sunt bani". Unde sunt banii???? Nu se platesc taxe? Nu cred. Economia Romaniei ia in calcul si evaziunea fiscala si asta, pe cale de consecinta datorita fiscalitatii exagerate.
Nu vom avea drumuri decente nici peste alti 20 de ani si nu e vina taxelor ci vina celor ce au banii pe mana, in primul rand.
Nu e problema Rovinietei ca sta Dorel spirjinit pe tarnacop, ca patronul umbla la compozitia asfaltului, ca face licitatii dubioase cu Statul Roman sau ca se cacaie o luna sa repare 2 gropi pe un pod si le termina fix cand incepe sa ploua....si dupa zbiara ca nu sunt bani. Unde sunt banii?...nu-i nimic, mai bagam o taxa in plus.
Strainatatea nu poate fi data drept exemplu. Acolo cand se face, pai se face nene si managementul este unul productiv. In USA nici nu-i vezi mai mult de o zi cand asfalteaza sau astupa o groapa. Se lucreaza la foc automat....si nici in 1000 de ani nu vom avea infrastructura lor si nici nu sunt sufocati de taxe aberante.
PS: De ce se mai plateste Rovinieta daca starea drumurilor va fi la fel si in viitor???Last edited by darksid3; 8 November 2010, 14:59.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
rovigneta mea expira in Ian pe 18, am sa-mi cumpar luna aceasta pentru ca a ramas la acelasi pret, va asigur ca din Ian. va creste pretul, asa ca sunteti in avantaj cumparand-o luna asta sau cel tarziu in Dec.
si asigurarile...la fel, o sa bubuie pretul!.lipsa text
Comment
-
Se platesc si acolo taxe pentru drum si e perfect normal DAR taxele sunt colectate transparent, sunt folosite transparent, balanta venituri/cheltuieli a unui cetatean german este una care nu-l sufoca.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Originally posted by Renault View Post@cris_iasi - in germania nu se plateste vigneta si totusi au niste autostrazi de invidiat si acum s-au pus sa lateasca autostrazile cu 2 benzi pe sens.
Nu asta era ideea.
Am vrut sa spun ca si daca toate contractele ar fi transparente si corecte, suma adunata anual din rovinieta e vax albina la necesitatile noastre actuale in privinta drumurilor, pentru ca e nevoie de mult mai multi bani. S-a asteptat prea mult constructia de autostrazi, acum avem nevoie de ele si nu ni le putem permite. Si populatie nu poate plati o suma reala pe care un parteneriat public privat ar impune-o, pentru utilizarea autostrazii.
Comment
-
E clar ca din buzunarul nemtiilor se trag banii pentru drumuri. Am zis doar ca nu se cumpara vigneta la ei si cred ca sunt si singurii. Au destule autostrazi fara limita cel putin pe traseul pe care am fost eu passau-nurnberg-hanover. Cat sunt taxele la ei pentru drumuri nu stiu(cat platesc nemtii) dar am sa intreb. Cert este ca au niste autostrazi superbe si ei continua sa le imbunatateasca si ca o mica paranteza vreau sa spun ca am vazut fundatia unei autostrazi(era sapat pe langa pentru ca o lateau) si am ramas umit ce fundatie solida are. Si daca treci cu tancu nu o strici in schimb la noi pun un straturi de asfalt sa fie si dupa prima iarna e plin de cratere.
Si noi platim pentru drum din rovigneta, din benzina din mai stiu eu ce dar rezultate zero. La noi prima oara isi umple astia buzunarele dupaia din ce ramane mai astupa si ei o groapa.
Ca o paranteza pe ruta Resita-Timisoara e un podulet, aproximativ 20 m lungime si lucra la el de 3-4 ani si tot nu e gata.
Comment
-
Situatia nu e chiar aceeasi. Ca altfel ar trebui sa asteptam primavara sa se topeasca troienele, ca n-ar fi bani nici de dat zapada cu matura in sant.
Iar de dublat rovinieta, nu ajungem la nivelul unei taxe reale. In tarile astea dupa care tot tanjim noi sa le ajungem din urma (probabil ca nu se va intampla niciodata) cine are masina scoate bani din buzunar serios (direct sau indirect, tot taxe sau impozite se cheama). Nu firimituri gen 28 de euro pe an /rovinieta, Poate fi si 100 de euro pe an, tot nu reflecta suma pe care o platesc cei din tarile cu apa calda, asta daca tot vrem sa ne raportam la ei.
O suma mai aproape de realitate e greu de estimat, dar ajugem la refrenul neamului nostru sarac si c upretentii mari: nu avem bani, nu avem salarii.
Germania a mostenit autostrazile construite de Hitler asa ca nu a investit de la zero in drumuri in perioada postbelica.
Eu raman la intrebarea mea: cate drumuri/curse faci pe autostrada in occident cu 28 de euro platiti pe un an de zile in Romania? Sa facem calculele si sa ne vedem lungul nasului. Ca probabil nu ajung banii astia nici pentru a circula o saptamana In Franta de exemplu.
Comment
-
E discutabil. O autostrada platita inseamna si variante gratuite (taxa de autostrada la kilometru parcurs), siguranta infrastructurii tronsonului respectiv. Banii platiti de contribuabilul respectiv sunt o suma decenta raportata la veniturilor lor, altminteri ar iesi in strada...si aia chiar ies daca s-ar simti FURATI.
Nu ajung banii din Rovigneta? Pai ia sa vedem:
- "hemoragiile" prin care dispar banii
- impotenta administrativului
- coruptia
EU, ca platitor de Rovinieta si taxe, ma simt FURAT cand dau in gropi, cand imi fac echilibrarea. NU exista scuza - lipsa banilor. Incompetenta de a colecta viabil o taxa (care si aia intr-un procentaj ideal se dovedeste insuficienta), nu este problema MEA in primul rand.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
-
Amandoi aveti dreptate, dar fiecare vede numai o parte a problemei. Deci, nu are rost sa va certati.
Taxa ar trebui sa fie mai mare, si sa se faca ceva cu banii aia.
De cei care se plang ca 28 euro sunt multi: cand am fost in Franta, am platit taxa de autostrada, pt 200 km, in jurul a 30 euro. Sigur voi avea raspuns: "Da domnule, dar ce autostrazi au aia...Noi suntem saraci, n-avem."
Cum bine spunea domnul Cristi din Iasi : " refrenul neamului nostru sarac si cu pretentii mari: nu avem bani, nu avem salarii."
Comment
-
Eu unul spun ca ar iesi un guvern bun din membrii de pe forum, idei sunt.
Pacat doar ca vor fi vesnic cam 10 barosani care vor conduce tara din umbra, indiferent cine guverneaza. Cei multi si fara putere vor plati periodic taxe mai mari, vor trai mai prost, eventual la limita. Totusi, nu exista scuza pentru guverne in faptul ca din banii si asa insuficienti isi trag cea mai mare parte.
E ca si cum un tata i-ar zice copilului ca n-are bani sa ii cumpere o ciocolata, dar el seara s-ar duce in pclub si ar sta pana dimineata cu prietenii.Last edited by mr.K; 9 November 2010, 10:45.
Comment
-
In Spania se plateste si mai mult si acolo sunt puncte de taxare din 50 in 50 de km. DAR exista variante gratuite din punctul asta de vedere. Mi se pare normal sa platesti o autostrada daca vrei in mod express sa circuli mai repede, mai sigur si mai comod. Vorbim aici de AUTOSTRAZI nu "pseudo" gen DN1 doar ca au un parapet pe mijloc si obstacole gen caini, gropi si lucrari de mentenanta pe durata a luni de zile.
Sunt si exemple unde nu platesti nimic doar taxele anuale. Fiecare Stat isi face propria regula insa trebuie sa dea randament. Orice prost poate sa mai bage inca o taxa in plus cand n-are bani. Cei implicati direct trebuie sa justifice banii.In fata unei minti tacute, se preda intreg Universul
Comment
Comment