Proiectul Legii RCA 2016 In Dezbatere Publica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • I know...si asta ma ma sperie cel mai tare...ca diferentele or sa se rasfranga asupra persoanelor fizice "care este"...Ca din cer nu o sa le pice diferenta...parerea mea....hic

    Comment


    • Originally posted by bolovan View Post
      ...si platesc prostia altora (de fapt, asta ma oftica cel mai tare)
      vezi ca ai ajuns la vorba mea ?
      acum , tu ca societate comerciala de ce nu iti selectezi clientii ca sa ai profit??? ii tii (cu tarife mici) pe aia fara daune si nu le mai faci rca , sau foarte scump la aia cu daune. tactica asta o observ doar la Generali (fara sa fie reclama sper) , unde ieri am facut rca de 390 lei pe an B14 la passat de 1.9 tedei. restul nu vreti sa stiti cat costau , doar Gruopama era tot p'acolo.
      o/____\o
      (i)
      .........

      Comment


      • Pentru ca n-ai voie sa-i refuzi. RCA-ul este obligatirou...prin urmare...nu ai voie sa refuzi clientii. Dar pentru ca Generali/Alliantz etc aveau tarife foarte mari pentru astai cu daune...erau protejati...ca nu veneau la ei. Dar acum...trebuie sa le faca la preturile maxime admise. Si nu acopera...prin urmare...ca sa acopere diferenta...tot pe noi ne incalta.

        Comment


        • Originally posted by bolovan View Post
          ...RCA-ul este obligatirou...prin urmare...ca sa acopere diferenta...tot pe noi ne incalta.


          Originally posted by bolovan View Post
          ... diferentele or sa se rasfranga asupra persoanelor fizice ...
          Isi permit ce preturi vor ca este obligatoriu. Despre ce diferente vorbim? A ajuns rca la pret de casco. Ce iti ofera rca, ce iti ofera casco? Câti si-ar mai face rca la banii astia daca n-ar fi obligatoriu?
          Parerea mea este ca ar fi trebuit sa fie alaturi de transportatori toti detinatorii de masini. Dintre membrii Logan Club cine ar merge la un protest în fata guvernului, parlamentului etc.? Eu si inca maxim 3. Pe forum ne vaitam, jale mare ca scade rca la camioane si diferenta o baga la PF. Care diferenta??? Diferenta de la ce la ce?

          Comment


          • Ma alătur la protest, dacă vreți sa organizați. Am putea sa facem o petiție, sa o semnam și sa o trimitem la Asf.

            Diferența de 25000 ron la 7500 ron, cat este plafonat tariful RCA la camioane de 16 tone. Reprezentanții COTAR sunt nemulțumiți de acest tarif și ar putea organiza alt protest.
            Last edited by aris86; 17 September 2016, 12:00. Reason: Automerged Doublepost

            Comment


            • Fanez
              Ce-ti ofera RCA fata de CASCO? Iti ofera faptul ca daca faci o tampenie...macar persoanele afectate de tampenia ta sa aibe o reparatie (chair daca in 2000 de cazuri in RO sunt mai mult simbolice...ca viata nu o oferi inapoi...iar alte 9000 accidentate grav pot sa se recupereze cat mai bine.
              Cati? Pai eu de exemplu. As renunta la casco in favoarea RCA-ului...fara probleme. Iar daca nu o sa-mi mai permit RCA-ul...no problem...pt oras exista tramvai...iar pentru exterior exista tren. Masina in primul rand este o obligatie si o responsabilitate. Cine stie, poate eu sunt mai ciudat (deh...de exemplu, chiar daca la firma X este dublu fata de piata...daca stiu ca-i bun platnic...il fac la ei)

              Diferenta de la calculul postat de mine din articolul citit de tine in diagonala. Sa nu uitam, firmele de asigurari nu sunt case de bine facere ca sa ne gadile pe noi romanii la ipocrizie. Si daca te uiti atent la articole pe net...o sa vezi ca nu o duc asa de roz (de ce crezi ca a dat carpatica & co faliment?)

              Mdea...vor sa si primeasca bani pt fiecare accident provocat? Oare de ce in tarile nebabaniere preturile sunt mai mici? Oare pentru ca frecventa accidentelor este mai mica? Eu as ingnora protestrle.
              Fanez da, protestez pe pe forum...dar vad ca numeni nu vrea sa proteste cu mine...eu protestez impotriva accidentelor si a nerespectarii regulilor
              Last edited by bolovan; 17 September 2016, 12:28. Reason: Automerged Doublepost

              Comment


              • Daca s-ar respecta regulile de circulatie, s-ar reduce rata accidentelor si ar fi mult mai putin grave. Dar, pe principiu ca statul nu imi face autostrada, fiecare incepe sa incalce regulile dupa bunul plac. ”Intai sa se creeze conditii de trafic si apoi o sa le respect”. Aceasta replica o aud, din ce in ce mai des, din pacate. Din nefericire, atat timp cat majoritatea conditioneaza îndeplinirea regulilor de circulatie, o sa fie tare lung drumul pana o sa ajungem la normalitate.

                Comment


                • Originally posted by bolovan View Post
                  ... nu o duc asa de roz (de ce crezi ca a dat carpatica & co faliment?)...
                  Am vazut la tv de ce a dat faliment Astra. Asa pe diagonala, nu era deloc vorba ca au dat faliment din cauza despagubirilor achitate sau din lipsa de clienti. Absolut deloc nu era vorba de preturile prea mici pentru polite.
                  Zici ca nu o duc asa de roz? Aici se impune

                  Comment


                  • Originally posted by bolovan View Post
                    Fanez
                    Sa nu uitam, firmele de asigurari nu sunt case de bine facere ca sa ne gadile pe noi romanii la ipocrizie. Si daca te uiti atent la articole pe net...o sa vezi ca nu o duc asa de roz (de ce crezi ca a dat carpatica & co faliment?)
                    Hai sa nu le plangem de mila asiguratorilor ,in 16 ani de cand am permis nu am fost implicat in vreun accident dar am platit in fiecare an RCA deci bani in buzunarul lor si ca mine sunt o gramada de platitori .
                    Eu sunt mecanic la o firma de transport din bucuresti cu un parc de 40 de camioane in decurs de 14 ani de cand sunt la aceasta firma am avut maxim 10 accidente cu daune de maxim 15000 de ron acum faceti un calcul cati bani a avut profit asiguratorul .

                    Comment


                    • Discutiile despre asigurari seamana cu cele despre incalzirea globala, fiecare stie cate o bucatica, nimeni nu are imaginea de ansamblu, dar se minte cu tona pentru a pune publicul in alerta.
                      Si banii curg....

                      Comment


                      • Intervenția statului pe piața polițelor RCA și plafonarea prețurilor ar putea determina grupuri de interese din alte sectoare economice să ceară același lucru, ceea ce ar afecta concurența și ar fi în detrimentul consumatorilor, a declarat, sâmbătă, Bogdan Chirițoiu, președintele Consiliului Concurenței.


                        "Rămâne problema strategică, faptul că am deschis "cutia Pandorei". Pentru prima dată, am acceptat că ar fi posibilă o intervenție a statului să se plafoneze prețurile. Este foarte posibil ca, la RCA, să se ajungă la o plafonare pentru șase luni, lucru permis de Legea concurenței, dar, repet, pentru situații excepționale. Până acum această clauză nu a mai fost folosită decât o singură dată, în 1997, pentru un subiect relativ minor", a spus Chirițoiu, în cadrul unui seminar organizat de Consiliul Concurenței la Sinaia, notează AGERPRES.RO.

                        El a amintit că, în perioada de boom al cotației petrolului, s-a încercat plafonarea prețului carburanților, însă până la urmă acest lucru nu s-a făcut. Între timp, prețul petrolului a scăzut foarte mult și prețurile la pompă s-au diminuat și ele.

                        "Nu am vrea să devină o practică (plafonarea prețurilor — n.r.), de-asta spun că este un risc strategic. Odată deschisă această posibilitate, poate să crească apetitul și altor grupuri de interese din alte sectoare economice, să vină cu acest gen de propuneri. Este periculos, întrucât cea mai bună protecție este concurența între actorii din piață. Dacă vine statul și stabilește el un preț, e un risc ca statul să cartelizeze piața. În loc ca acest lucru fie făcut de companii, întâlnindu-se pe la colțuri, vine statul și îi cartelizează el și, pe termen mediu, este mai rău pentru consumatori", a subliniat Chirițoiu.

                        Potrivit acestuia, Consiliul Concurenței a finalizat în decembrie anul trecut o analiză sectorială pe acest domeniu și a emis opt recomandări, din care șapte vor fi preluate în legislația națională. "Scopul nu este să fie preluate recomandările noastre, ci să facem lucrurile să meargă mai bine. Sperăm ca, odată apărută noua legislație, lucrurile să se normalizeze treptat", a susținut oficialul Concurenței.

                        Președintele Consiliului Concurenței crede că cea mai mare problemă a acestei piețe este faptul că cineva plătește polița RCA și altcineva este beneficiarul.

                        "Problema cea mai mare la RCA este faptul că interesele cumpărătorului și interesele beneficiarului de poliță RCA nu sunt aliniate. Aceasta este o rețetă de eșec, de ineficiență economică. Unul plătește și altul beneficiază. Deci faptul că pe polița RCA eu nu-mi repar mașina mea, ci își repară un terț mașina, mă face pe mine să vreau să am un RCA cât mai ieftin, ca să bifez că îl am, să spun că mi-am făcut datoria, dar în același timp nu mă interesează dacă firma de asigurări își face bine treaba, îl despăgubește pe celălalt la timp sau îi repară mașina bine. Aceasta creează cea mai mare disfuncționalitate în piața de RCA. Din acest motiv, o recomandare era să încercăm să unim interesele clienților și ale beneficiarilor", a afirmat Chirițoiu.

                        Potrivit acestuia, Guvernul a introdus, în noua ordonanță de urgență din acest domeniu, un mecanism de compensare directă.

                        "Adică, dacă sunt victimă a accidentului, mă duc și îmi repar mașina pe RCA-ul meu, urmând ca firma mea de RCA să se despăgubească ulterior de la firma de asigurări a celui care m-a lovit. În acest fel, credem noi, oamenii vor avea interesul să cumpere produse mai bune de RCA, pentru că știu că vor beneficia ei de aceste polițe", a adăugat Chirițoiu.

                        O altă recomandare a Consiliului Concurenței a fost să se țintă cont nu doar de mașină, ci și de șoferi și de experiențele lor, însă acest lucru nu a fost deocamdată legiferat.

                        "Ce nu am reușit a fost să dăm acces industriei de asigurări la baza de date a Ministerului de Interne privind accidentele și amenzile. Ministerul de Interne în principiu este de acord, însă susține că baza de date cuprinde acum elemente de confidențialitate pe care nu poate să le dezvăluie altora și nu are o soluție tehnică în momentul de față pentru a separa ce este confidențial din baza lor de date de ceea ce ar putea fi transmis industriei. Aceasta a rămas să o rezolvăm ulterior OUG-ului. Ca în alte țări, ar avea sens ca, atunci când emiți o poliță RCA, să știi cât de bun sau de disciplinat este acel conducător auto și este important să știe și poliția. Acest lucru va ajuta și poliția, pentru că, dacă faptul că va parca ilegal îl va face să plătească anul viitor un RCA mai mare, atunci disciplinarea în trafic ar crește. Este un interes care ar trebui să fie comun al ASF-ului și al Ministerului de Interne", a completat Chirițoiu.

                        El a adăugat și faptul că posibilitatea încheierii unor polițe RCA pe o lună ar putea duce la creșterea prețurilor în piață.

                        "Ce aș pune ca minus este faptul că se merge pe contracte pe durată foarte scurtă la persoane fizice, deci ideea de a reduce de la minimum de șase luni, cum era înainte, la o lună. Acest lucru, pentru noi, înseamnă un risc să scadă gradul de cuprindere, să fie mai puține polițe RCA și să crească prețurile. După un an vom evolua impactul acestei măsuri, în ideea că, dacă într-adevăr vedem că a scăzut gradul de cuprindere, atunci putem reveni la minimum șase luni", a mai afirmat oficialul Concurenței.

                        Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a precizat, joi, că ia în calcul stabilirea unui tarif țintă pentru polițele RCA de aproximativ 7.500 lei/an pentru autoutilitare de peste 16 tone, clasa bonus-malus B0.
                        sursa

                        Comment


                        • Recunosc, nu am citit aceasta lege decat asa pe sarite prin metrou(nu am atata rabdare), dar am citit pe aici ca statul isi va crea propria societate de asigurari.Daca o sa se intample asa atunci stati fara grija ca nu or sa creasca preturile daca acea firma practica preturi eficiente economic si nu umflate artificial.Legat de 7500 lei pt un camion desi multi stiu ca nu or sa fie de acord mi se pare putin in comparatie cu cat plateste un tanar din Bucuresti daca stam sa ne gandim cat costa un logan vs cat costa un TIR.

                          Comment


                          • Vrei nu vrei, platesti în cadrul rca carte verde. O singura data am ieit din tara cu masina mea dar de platit am platit 20 de ani. Câi ani au platit tramvaiele si troleibuzele taxa verde aiurea? Ce s-a intamplat cu banii aia? Cine a profitat de pe urma lor? Ma mir ca n-au bagat rca si carte verde la metrou. Ar fi fost în stare astia.

                            Comment


                            • Firmele de asigurare: tarifele RCA vor începe să crească iar

                              Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare transmite că plafonarea prețurilor RCA prin Ordonanță de Urgență nu rezolvă problema daunelor în creștere și nu face decât să acopere, temporar, efectele acestor evoluții. Asigurătorii susțin chiar că după închierea celor șase luni în care tariful va fi înghețat va urma o revenire la prețurile actuale.

                              "Cel mai probabil, după încheierea perioadei de șase luni în care tariful este plafonat, vom asista la o revenire la tarife sustenabile pentru asigurători, situație care va crea din nou percepția unor noi creșteri necontrolate și a unei piețe dezechilibrate", transmite UNSAR.

                              Reprezentanții asigurătorilor estimează că, pe termen lung, deciziile Guvernului vor conduce la creșterea costurilor de administrare pentru firme și, implicit, la noi majorări ale tarifelor. UNSAR a insistat, în ultima vreme, asupra faptului că daunalitatea este în continuă creștere, mai ales pe segmentul camioanelor, acolo unde 1 din 6 autovehicule este implicat într-un accident în fiecare an. UNSAR a mai spus și că dauna medie se află în acest moment la cel mai mare nivel de după Revoluție, fapt care ar justifica tarifele ridicate. Prețurile RCA pentru transportatori au urcat în ultimul an și jumătate cu peste 150%.

                              "Menționăm doar câteva dintre noile cerințe care vor duce la creșterea costurilor operaționale: obligația de a emite și gestiona contracte RCA pe perioade multiplu de o lună, compensarea directă și alte mecanisme noi care presupun dezvoltări ale sistemelor informatice. De asemenea, va crește dauna medie, ca urmare a extinderii tipurilor de cheltuieli ce se despăgubesc pe asigurarea RCA", apreciază UNSAR.

                              Uniunea cere Guvernului să analizeze cu atenție posibilele efecte ale Ordonanței de Urgență privind RCA și readuce în atenție propriile propuneri care vizează introducerea unui sistem tabelar pentru evaluarea daunelor plătite pentru vătămări corporale, introducerea unor sisteme de monitorizare a conduitei în trafic precum și promovarea unor măsuri pentru creșterea siguranței pe șosele.

                              Săptămâna trecută, Guvernul a emis o Ordonanță de Urgență prin care tarifele RCA sunt fixate la un nivel ce urmează să fir stabilit de ASF. Acest nivel nu se va modifica timp de șase luni urmând ca, ulterior, tot ASF să emită prețuri de referință pe fiecarea categorie de vehicule în parte.

                              În urma unor negocieri rapide cu transportatorii, un plin tarif fix a fost cel de 7.500 de lei pentru un camion de peste 16 tone. La acest nivel se vor adăuga indicii comerciali și un profit de 5% al asigurătorului și ar rezulta un preț de vânzare de aproximativ 8.400 de lei, la jumătate față de prețul la care se vinde în prezent RCA pe acest segment.
                              Sursa

                              Sa ne asteptam la compensatii finaciare RCA din partea persoanelor fizice.

                              Comment


                              • ... vom asista la o revenire la tarife sustenabile pentru asigurători, situație care va crea din nou percepția unor noi creșteri necontrolate și a unei piețe dezechilibrate", transmite UNSAR.
                                Adica haos, legi neclare aplicate talmes-balmes.
                                ...dauna medie se află în acest moment la cel mai mare nivel de după Revoluție,...
                                Adica solutia este construirea de autostrazi si drumuri, sosele corespunzatoare.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google