Proiectul Legii RCA 2016 In Dezbatere Publica

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Daca asiguratorul considera ca este o frauda adica un accident aranjat , ok , nici o problema sa faca evaluari , etc sau ce se face in aceste cazuri unde el a concluzionat ca este vorba de o frauda.

    Pe mine ma preocupa in principiu neplata daunei catre cel nevinovat in limitele pietei auto la momentul respectiv , ok ca nevinovatul considera ca vrea mai mult pe epava , i se aduce in fata xxxxx oferte cu aceeasi masina la instanta , daca media sumei pentru acea masina este de x euro , aia e !! poate sa se dea si cu cwurul de asfalt nu are incotro si accepta acea suma, mi se pare ca exista si o lege in acest sens!! dar nu sa ma oblige pe mine sa-i platesc eu diferenta atunci cand asiguratorul nu mai are chef sa realizeze un studiu de piata conform legii pentru masina respectiva si vezi domne descurca-te tu(vinovatul) cu nevinovatul sau cand masina se poate repara dar asiguratorul nu vrea sa platesca suma integrala pentru reparatie!
    sigpicLogan , from point A to anywhere in the world .....yeap , no problem!!! but hey!!! you said modern roads right ?

    Comment


    • Încă o modificare stupidă la RCA. Milioane de șoferi fără daune sunt afectați

      La presiunile organizațiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în așa fel încât cele două categorii să conțină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților.

      Este o nouă modificare impusă de transportatori care nemulțumește pe toată lumea, de la clienți, brokeri și service-uri la firme de asigurare și ASF.

      Cel târziu din 19 mai 2017, sistemul bonus/malus aplicat șoferilor asigurați în România va trebui să fie modificat, arată Ordonanța de Urgență 54/2016 privind RCA și Norma ASF care o pune în aplicare.

      Schimbările nu sunt deloc favorabile șoferilor, ci, dimpotrivă, îi privează pe aceștia de o reducere a prețului RCA și îi încarcă suplimentar în caz de daună.

      Concret, clasele de bonus și malus vor fi egale - câte opt pentru fiecare categorie - față de 14 clase de bonus și 8 de malus cum sunt în prezent.

      Primul efect direct al schimbării de legislație este că bonusul maxim (adică reducerea de preț) obținut de șoferii care nu comit accidente va fi de 34% aplicat la tariful de bază, față de 50% cât este în prezent. Practic, șoferii care conduc aceeași mașină, fără să aibă daune timp de patru ani, vor plăti pentru RCA cu 16% mai mult decât în prezent.

      “Este o modificare fără nicio noimă, impusă de transportatori, care în loc să aducă beneficii consumatorilor aduce, dimpotrivă, dezavantaje. Culmea, sunt penalizați tocmai șoferii care nu au daune”, comentează, pentru Profit.ro, Cristian Muntean, președintele ASSAI, organizația reprezentantivă a service-urilor.

      În România sunt peste 5 milioane de șoferi asigurați, dintre care doar 7% produc daune pe parcursul unui an. Restul beneficiază, în mod normal, de încadrarea la o categorie de bonus.

      Și șoferii care comit daune sunt dezavantajați. O daună soldată cu vătămări corporale trimite șoferul considerat vinovat direct cu 6 categorii de malus mai jos, ceea ce echivalează cu plata unui nou RCA mai scump cu aproximativ 80%.

      Nu în ultimul rând, spun specialiștii din piața asigurărilor și din ASF contactați de Profit.ro, apare și o problemă tehnică.

      Practic, pentru polițele pe o lună nu va mai putea fi aplicat sistemul bonus/ malus, întrucât nu sunt suficiente clase.

      “Sistemul era gândit cu mai multe clase de bonus, pentru că se luau în calcul și polițele pe șase luni. Scădeai cu un punct la fiecare șase luni. Acum, scazi cu 2 puncte la fiecare daună, într-un an. În acest context, pentru polițele pe o lună, de exemplu, nici nu mai poți să aplici bonus/malus, pentru că ai avea nevoie de 32 de clase”, explică un specialist din piață.

      Ideea modificărilor a aparținut COTAR, una dintre organizațiile reprezentantive ale transportatorilor, și a fost promovată intens de către Vasile Ștefănescu, președintele organizației.

      Sunt șanse să fie modificat iar sistemul

      Totuși, această eroare ar putea fi corectată, ca multe altele din același act normativ, dacă Legea RCA, aprobată deja de Senat și aflată în traseu legislativ, va intra în vigoare concomitent cu eliminarea OUG privind RCA. “Cel mai probabil vom corecta și această eroare. Sunt multe alte aberații în OUG care trebuie eliminate. Se va face acest lucru prin Legea aflată la Parlament”, arată Cristian Muntean.

      Guvernul a stabilit, prin Ordonanță de Urgență, că tariful RCA va fi plafonat pe o perioadă de șase luni. Un proiect de hotărâre de guvern, lansat în dezbatere publică, motivează decizia în baza Șegii concurenței, arătând că piața asigurărilor este într-o situație critică.

      “Având în vedere împrejurările excepționale, precum disfuncționalitatea evidentă a pieței asigurărilor obligatorii auto din România , consecință a ieșirii recente din piața asigurărilor a unor operatori care vindeau ieftin , dar cu pierderi masive, precum și a situațiilor de dificultate financiară majoră ale unor societăți din piață, fapt ce a generat o evoluție ascendentă a primelor medii din piață. La aceasta se adaugă volatilitatea ridicată și dispersia extremă a tarifelor de primă RCA pe categorii de risc similare”, arată documentul citat.

      Hotătârea de Guvern urmează să fie adoptată de Guvern. Ulterior, asigurătorii vor fi obligați să vândă, timp de șase luni, la tarife sub cele incluse în HG. În caz contrar sunt pasibili de amenzi de până la 50.000 de lei sau de sancțiuni care merg până la ridicarea licenței.

      În acest moment, absolut toți actorii pieței de asigurări sunt împotriva majorității prevederilor OUG și HG, nu doar a plafonării tarifelor, măsură unică în Europa

      La presiunile organizațiilor patronale din transporturi, sistemul bonus/malus a fost modificat în așa fel încât cele două categorii să conțină un număr egal de clase. Această modificare, care pentru cine nu analizează atent sistemul poate părea în avanatajul șoferilor, aduce, de fapt, dezavantaje importante, mai ales șoferilor care nu provoacă accidente, adică grosul asiguraților.


      Allianz-Țiriac a înregistrat venituri din prime de asigurări generale și de viață de peste 906 milioane de lei în primele nouă luni, cu aproximativ 17% mai mult față de septembrie 2015, a anunțat compania.

      Profitul operațional consolidat din activitatea de asigurări a ajuns, în perioada analizată, la 70 milioane de lei, cu peste 15 milioane de lei mai mult fata de nivelul atins în același interval din 2015.
      La nivelul asigurărilor generale, veniturile au ajuns la 817 milioane de lei, în creștere de aproape 18% față de perioada corespondentă a anului trecut, când s-a atins 694 milioane de lei.
      Avansul subscrierilor a fost susținut atât de segmentul asigurărilor auto (+19%), cât și de evoluția afacerilor non-auto (+14%).
      Asigurările auto au generat venituri de 576,5 milioane de lei, susținute de creșterea accelerată a vânzărilor de polite RCA. În septembrie 2015, segmentul auto a adus companiei prime de 482 milioane de lei.
      Sursa

      Se pare ca si altii fac profit din RCA dupa VIG.
      Last edited by aris86; 14 December 2016, 11:14. Reason: Automerged Doublepost

      Comment


      • Da, dar aliantz are preutri mari.
        Si sa nu uitam, discutam de profitul operational (adica din care nu s-au tras taxele, amortizariile etc. Ci stricti ncasarea si cheltuiala pe perioada respectiva din activitatea respectiva).
        Adica au un profit operational de 10%. (dupa ce se scot taxele amortizariile etc probabil raman cu un 5%...ceea ce nu-i rau).
        Problema-i alta, cine face un RCA la o firma mai scumpa...este si o persoana mai responsabila (motivele pentru care dai 500 lei pe un RCA fata de 350).
        Proiectul legii este prost gandit. In primul rand trebuia sa fie asigurarea pe sofer...nu pe vechicul. Si in al doilea rand...trebuiau sincronizate cu bazele de date ale politiei. Soferii cu risc (amenzi etc)...sa intre automat in categoria de malus. Tariful RCA cu B0 sa fie mic...iar tariful cu malus 8 sa fie de 10-15 ori mai mare.

        Comment


        • RCA-ul la noi afost rupt in doua, unii foarte ieftini si altii foarte scumpi. Intr-o afacere, te intereseaza sa vinzi mult la pret mai mic (rulaj mare) sau vinzi scump si putin (rulaj putin). Allianz se pare ca a inteles cum sta lucrurile in RCA si la simulari au avut preturi mai mici pe 12 luni ca ASIROM, UNIQA, EUROINS. E un pas inainte sa se reaseze si la noi preturile.

          Comment

          Working...
          X
          Anulare DPF
          Politica de Securitate Google