cu tot respectul mumus, nu crezi ca filtru este pentru a opri praful???este incontestabil ca filtru se imbacseste mai repede dar asta nu ma impieduca sa l schimb la 7000de km si nu la 15 mii!!!iar cu aerul cald nu nteleg cum faceti voi calculul, care ar fi diferenta de temperatura daca masina trage de langa farul stanga si daca trage cu 10 cm mai departe de far, de unde pana unde e aerul mai cald???idea forumului si tredului era sa venim sa expunem pareri, "experimente"si incercari si totul intr un scop constructiv si distractiv!sau nu???
Filtru De Aer
Collapse
X
-
Din cate vad exista "expertii" care nu recomanda filtru sport dar admit ca debitul de aer mai mare duce la un consum mai mare (oare nu inseamna mai multa putere?) si cei care inca mai spera ca schimband filtrul cu unul sport sa se intample ceva nemaipomenit din masina lor...
Acu intrebare, cati dintre voi ati experimentat mai multe filtre sport, pe aceeasi masina, sa putem face o comparatie intre "firme"... Cat de mult conteaza aerul rece la un motor de capacitate 1,4 - 1,6? Care ar fi diferentele intre aer cald si aer rece? Vorbim strict de motoarele de Logan, nu de turbate de peste 2000cmc... Cum se obtine un raspuns mai bun al acceleratiei, cu un filtru "de firma", sau cu benzina cu o cifra octanica mai mare? Daca nu investim in filtru, in ce am putea investi? Remapare, catalizator eliminat, bujii, fise mai bune? Ulei mai subtire? Aditivi in ulei, in cutie?
Parerea mea e ca un filtru bun ajuta motorul, si aduce exact ceea ce e de asteptat de la un filtru sport, adica un raspuns mai bun al acceleratiei si un plus (adevarul mic) de putere... Am pe masina kitul dedicat pt 1,4 si 1,6 de la K&N, am aproape 2 ani cu el, diferente exista fata de stock, in sensul ca ai un raspuns mai bun la turatii putin mai mari, cuplul urca putin mai sus, in rest nu e mare lucru. Masina se simte mult mai bine peste 3000-3500 de ture, iar sunetul te unge pe suflet... te poti arunca in depasiri fara mari emotii. Pt mine a meritat, cu toate ca m-a ajuns cam 600 de lei cu tot cu kit de curatare, iar acum iarna cand pun filtrul stock masina nu e tocmai asa sprintena, si se simte mai greoaie...Fara avatare obscene.
Comment
-
poate cineva sa imi spuna o metoda corecta de ungere a filtrului k&n cu ulei. dupa curatare si uscare trebuie uns cu ulei. mie imi e frica sa nu pun prea mult sau prea putin ulei. nu am ulei su forma de spray ci un recipient cu picurator. original K&n. si de ce iarca cica trebuie pus filtru stock ?
Comment
-
La intrebarea de ce iarna e indicat sa nu pui filtru sport iti pot raspunde : aerul fiind rece intra deja un volum mai mare de aer, avand si un filtru sport(aici vorbind in special de cel conic) deja volumul de aer e cam mare crescand consumul, calculatorul face amestecul aer-compustibil in functie de catitatea de aer intrata.Legat de ungerea cu ulei ,nu cred ca e indicat sa imbibi filtrul cu prea mult ulei, nu stiu incearca sa-l aplici cu o pensula sau incearca sa pui putin intr-o sticluta de parfum si sa-l pulverizezi. Spor la treaba !
Comment
-
cum am mai zis si in alte posturi motorul aspirat este gandit pentru o presiune in cilindru egala cu cea atmosferica indiferent ca este iarna sau nu. iarna cand trage aer rece care are volumul scazut. ajuns in piston unde este cald isi mareste volumul si se creaza o presiune suplimentara in cilindru. o cantitate mai mare de molecule de oxigen deci o ardere mai buna. sonda lambda va seziza ce va anormal in gazele evacuate (prea mult aer la admisie) si va regla afr astfel incat sa se mentina echilibrul ideal si va da mai multa benzina. deci mai mult aer mai multa benzina mai multa putere. cam asa imi explic eu aerul rece iarna si consumul mai mare cu filtru sport.
corectati ma daca gresesc. loganul (16v) are debitmetru de aer ? calculeaza inainte cantitatea de aer inainte sa dea benzina ? eu nu am vazut sa aiba.Last edited by alessandro; 10 March 2010, 10:13.
Comment
-
daca n-ar sti cantitatea de aer, cum ar doza ecu benzina sa respecte afr-ul?
ca nu e debitmetru ca la dizale, alta problema. are in schimb senzor de presiune si senzor de temperatura. daca nu modifici geometria galeriei de admisie eu zic ca poate calcula al dracului de exact cat aer intra in motor
oricum, consumul ala crescut iarna vine si din corectia de temperatura facuta la calculul timpului de deschidere al injectoarelor, nu doar de la sonda lambda, care se citeste doar in regim de bucla stabilizata. pe perioada accelerarilor, semnalul lambda e ignorat de ecu, se merge dupa scrierea din harta de injectie si factorul de corectie de temperatura.Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.
Comment
-
cine imi da un link cu filtre sport in carcasa originala,?
Se merita?
Comment
-
Originally posted by Seba View Postdaca n-ar sti cantitatea de aer, cum ar doza ecu benzina sa respecte afr-ul?
ca nu e debitmetru ca la dizale, alta problema. are in schimb senzor de presiune si senzor de temperatura. daca nu modifici geometria galeriei de admisie eu zic ca poate calcula al dracului de exact cat aer intra in motor
oricum, consumul ala crescut iarna vine si din corectia de temperatura facuta la calculul timpului de deschidere al injectoarelor, nu doar de la sonda lambda, care se citeste doar in regim de bucla stabilizata. pe perioada accelerarilor, semnalul lambda e ignorat de ecu, se merge dupa scrierea din harta de injectie si factorul de corectie de temperatura.
Comment
Comment