Chiptuning custom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Cifra octanica
    Datorită proprietăţilor sale antidetonante, izooctanul a fost luat ca substanţă de referinţă. În felul acesta se stabileşte o scară (aleasă arbitrar) cu limite cuprinse între 0 şi 100 în care benzinele cu o cifră octanică anumită, de exemplu C.O. 86, se comportă în acest motor ca un amestec format din 86% izooctan şi 14% n-heptan.
    sper ca stiai
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

    Comment


    • #32

      sper ca nu gresesc cu nimic
      alcoolul este mult mai antidetonant decat ... componentii benzinei..s-a luat de acolo max si min ... referinte
      Last edited by RACINGCODE; 8 July 2009, 23:49.

      Comment


      • #33
        Eu cred ca nu doar cifra octanica are a face,ci si aditivii din carburantii cu aceasi cifra octanica .
        Am scos masina in ploaie sa se tuneze cand tuna !.......restul e LOGAN

        Comment


        • #34
          Deci noi discutam acum de una din propietatile benzinei cea de rezistenta la autoaprindere. Dar de exemplu am fi putut vorbi despre cifra calorica, insa nu nu complicam lucrurile.
          Cam toata lumea stie ca dintr-un amestec corect si un timp de aprindere corect poti obtine performante bune asa ca in goana dupa cai si newtoni oameni ataca agresiv timpul de aprindere, cum ar spune unii maresc avansul.
          Acum apare legenda conform careia marind avansul apar detonan=tiile si ca sa nu apara e bine sa folosesti cifra octanica superioara.
          In mare e o concluzie corecta dar nu poti aborda tuningul dupa ureche.
          Aceia care vorbesc trebuie sa spuna ca au monitorizat detonatiile si ca au aparut la:... in moemtul, in conditile...
          Noi monitorizam acest parametru si e logat in paralel cu alti factori.

          Originally posted by ROAD EMPIRE View Post
          Eu cred ca nu doar cifra octanica are a face,ci si aditivii din carburantii cu aceasi cifra octanica .
          La benzina trebuie sa ti cont de doua valori cea octanica si cea calorica.
          Nu mereu cand ne referim la ele discutam direct de ele ci de echivalentul lor in special la octanica, poate fi o benzina de 95 aditivata care sa detoneze ca una de test de 98 in laborator, dar are alti aditivi, tetretil, tetrametil de plumb... altii.
          In mod fals se spune ca aditivi cresc cifra octanica, nu o fac ci cresc echivalentul de test al acelei cifre.
          Cifra calorica este mai simplu de inteles este cea care denota "puterea".
          Un avans optim este un factor ce permite obtinerea unei puteri mai bune, dar dorim sa evitam autoaprinderile , detonatile care pot genera grele avarii sau probleme de functionare de la lipsa de putere, supraincingeri, la avarii minore sau majore.
          Pentru a evita trebuie se recomanda folosire de benzina cat mai buna dar niciodata pana nu testezi nu sti exact, un motor are buji mai bune sau e mai comprimat din prelucrare sau are cat. mai liber... asa ca cifra de avans nu e exacta si similara, in plus trebuie sa corelezi avansul cu temperatura, sarcina motorului si temp de admisie daca se poate.
          Deasemenea in functie de amestec ai un alt timp de aprindere...
          Daca o faci dupa ureche risti sa arunci motorul in zona de pericol, poate ai noroc sa tina sau nu esti in zona de randament maxim si tot asa.
          Aparatele in schimb nu mint si-ti dau voie sa ajustezi exact pana unde trebuie pe fiecare motor in parte.
          Last edited by RACINGCODE; 9 July 2009, 00:03. Reason: Automerged Doublepost

          Comment


          • #35
            Explica te rog pe intelesul tuturor de ce consideri ca doua motoare sa zicem 1.4 MPI produse in aceeasi perioada si echipate de fabricant cu acelasi calculator de injectie in care e scris acelasi soft ar avea nevoie de soft-uri custom.
            Ce le deosebeste?
            Nu ne referim la cazuri de piese defecte sau cu uzuri accentuate, alea se schimba nu se rezolva prin soft.
            ECUFix
            Please don't visit my homepage!

            Comment


            • #36
              $$ilvviu, aici imi permit sa ma bag si eu in discutie. pentru ca in productia de serie, pe banda rulanta , cu acelasi soft trebuie sa functioneze toate motoarele.
              dar toto datorita faptului ca motoarele alea sunt asambalte pe banda rulanta apar unele mici diferente datorate prelucrarii suprafetelor, ma refer aici la chiuloasa, unele ies cu o zecime de milimetru mai inalte decat altele car eies cu o zecime de milimetru mai scurte.
              crezi ca acele 2 motoare vor avea aceiasi putere?
              raspunsul este : NU diferentele sunt mici , dar sunt si aceste diferente nu sunt sesizate de utilizatorul de rand in vecii vecilor si nici nu duc la probleme mecanice grave in timp.
              Acum o serie de intrebari pentru RacingCode.
              am discutat cu tine si pe pm, dar mai am niste nelamuriri.
              1.loganul meu are cca 130.000 de km. ar cam trebui sa reglez tachetii...dar nu mi-e usor sa las masina peste noapt ein service sa se apuce meserisii dimineata de reglaj cand motorul e rece.
              daca eu fac o remapare personalizata motorului, crezi ca ar trebui inainte sa regelz tachetii sau merge si asa. teoretic stiu raspunsul, dar il vreu si pe al tau.
              2. am mai multe remapari la activ, printre care ultima la care a fost anulata din soft sonda de oxigen aval in vederea renuntarii la catalizator ca sa nu mi se aprinda in bord martorul ala galben.
              partea cu soinda de aval vreu sa ramana neschimbata, dar vreu ca masin asa traga mult mai bine de la ture putine, progresiv, pana in 7000 de ture, unde am acum limitarea la ea. eu sunt pasionat s ama dau pe serpentine si acolo vreau sa se dezlantuie masina. da rin acelasi timp imi plac si provocarile intre 2 semafoare.
              am vreo sansa sa pot avea un astfel de soft?
              3. se poate ca sa testam cumv aun soft al vostru ca s ane facem o idee despre cum trage o masina remapata custom, fara tiganii in motor<chiuloase alezate si alte astfel de inginerii>
              4. este un logan de la skn <una neagra cu jante rosii> care trage grav...cu un soft personalizat as putea sa ajung la performantele masinii in cauza?
              Sebastian, daca am inteles bine asa te numesti, nu imi cere sa iti spun de unde am facut remaparile, nu vreau sa nasc o polemica sau sa aduc prejudicii vreunuia din tunerii din romania.
              Last edited by NerviiMei; 9 July 2009, 02:59.
              Fuarte Nervos !!!

              Comment


              • #37
                Cu siguranta doua masini scoase de pe banda cu serii imediat urmatoare au diferente.
                In primul rand piesele care se folosesc pt asamblare au tolerante admise, in al doilea rand piesele electrice si electronice au tlerante, latente care difera de la piesa la piesa.
                Softul este o varianta generala care atinge valori maxime prestabilite si permite sa functioneze in plaja respectiva cam orice masinuta care utilizeaza piese in gama respectiva de toleranta.
                Când este fabricat ECU, producătorul adesea este nevoit sa accepte un compromis intre putere si consum. După cum poate fi observat in prezentarea noastră producătorul depinzând de condiţiile climatice.
                Un alt aspect este faptul ca calitatea combustibilului nu este aceeaşi in fiecare tara (ex. o cifra octanica mai scăzuta). In acelaşi timp, consumul de combustibil trebuie sa fie cat mai redus cu putinţa si producătorul trebuie sa se supună normelor de emisie.
                Un motiv adiţional pentru care producătorul nu fabrica un ECU optim este acela de a îndeplini cerinţele cumpărătorului privind intretinerea si aspectele financiare (ex. taxele pe autoturism, taxele de asigurare).
                Acestea sunt motivele pentru care noi suntem capabili de a modifica diferiţi parametrii de funcţionare a motorului, crescând astfel puterea dezvoltata si îndeplinind asteptarile clienţilor.
                Modificările noastre asupra caracteristici turaţie-cuplu are un efect enorm in răspunsul vehiculului. Adiţional daca clientul menţine acelaşi stil de condus, consumul de combustibil scade in majoritatea cazurilor.
                1. Este necesar ca la remapare masina sa fie cat mai aproape de setarea mecanica in care functioneaza zi de zi. Da e bine sa reglezi tachetii inainte, dar daca nu i-ai reglat nu este ceamai mare problema. E bine sa ai si un set de buji noi originale penru a te baza pe o aprindere corecta.
                2. Sonda senzor de oxigen nu are legatura cu mersul in sarcina mare, adica acolo unde masina trage f bine. Acea sonda ajuta la reglarea functionarii motorului in bucla inchisa, pana la o anumita turatie, la mersul in gol si la sarcini usoare, in rest masina merge cu model matematic neluand in calcul valorile rimise catre ecu de aceasta sonda.
                Parerea mea ca folosind motorul de serie cu orice soft ai vrea daca e bine facut puterea maxima e mult sub 7000rpm, iar sa turezi pna acolo nu este un avantaj.
                3. Cel mai corect o sa fie pe stand unde se vede tot, oricum noi nu urmarim ca masina sa traga mai tare ca alta ci sa functioneze corect, fara probleme si astfel o sa fie dinamica fara sa aiba riscuri de fiabilitate. Este posibil ca o masina setata impins sa traga mai tare insa lafel de repede sa traga si spr moarte iar la noi fiabilitatea este pe primul loc. Si la curse ca sa castigi trebuie sa indeplinesti mi nim doua conditii un sa participi alta sa termini si daca le ai pe astea poate esti si castigator.
                4.Despre masina care spui tu si-au exprimat punctul de vedere cei autorizati sa o faca: http://www.acr.ro/_6/773/COMUNICAT-A...;-C.N.A.K..htm
                punctul 6 . Pot sa-ti spun altceva ca am un prieten care foloseste exact aceeasi versiune de soft pe masina de curse dar neavand modificari mecanice e mult mai lenta.
                Am iesit sa ne dam si il bat cu motorul de serie si soft de serie mai rau decat il bate acel Logan negru, am refacut masina lui mecanic folosind modificari extrem de mici adica scoatere de cat si comprimare f mica iar acum diferenta de la 3-4 masini pe 400m este la una, iar daca ar modifica doar ce e permis nu mai mult ar fidestul de tare. Repet foloseste acelasi soft cu cea neagra(dar de o saptamana cea neagra a renuntat la orice forma de conformitate folosint un motor cu 16v). Eu probabil ca voi asambla masina mea saptama viitoare dar pana atunci daca cineva din Bucuresti are o curiozitate si vrea o paralela ... cu mare placere gasim solutia.

                Comment


                • #38
                  kandrei, daca intre doua motoare gasesti la chiulase noi tolerante de 0.2mm, firma aia ar trebui sa se lase de fabricat motoare...cat despre soft identic, care se comporta diferit pe aceeasi elctronica din cauza tolerantei componentelor, aia valideaza softul inainte sa-l puna pe masini. adica obtii acelasi rezultat cu acelasi soft pe 3 hardware-uri diferite ca serie, dar identice ca si componenta si functionalitate, in mod repetat. adica 90 de run-out-uri, trebuie sa obtii acelesi rezultate, nu diferente de 2%. e vorba de fractiuni de procente. asta inseamna validare de produs si orice firma automotive trebuie sa respecte procedurile de validare la orice-ar scoate ei pe poarta firmei, fie soft, fie hard.
                  racingcode, nu am vrut sa provoc pe nimeni, ai intrebat de ce ai fost sanctionat, ti-am raspuns; apoi am pus o intrebare pertinenta, zic eu, am asteptat un raspuns pe masura. n-a venit decat un fel de repros si cateva raspunsuri oarecum evazive pt unul care intelege cat de cat ce presupune un tuning de motor, ca de altfel de la mai toti care ofera servicii de chiptuning. chestii de genul noi monitorizam, noi eliminam diferentele, noi facem treaba profesionala cu scule profesionale si timp si pasiune. clisee, as zice...daca te uiti mai atent pe forum, chiar si la rubricile de anunturi chiptuning, vei vedea in linii mari aceleasi explicatii la toti. acelesi discutii, aceleasi intrebari, aceleasi raspunsuri, cateodata evazive (mai mult sau mai putin).
                  revenind la intrebarea cu axul cu came, la intrebarea "ce se vrea de la acel motor" as putea sa raspund "sa consume 2% la 120km/h". n-o s-o fac, din moment ce am spus ca s-a montat axa cu deschidere de 260 de grade si cred ca pentru un avizat e cat se poate de clar ce se vrea de la acel motor...Cristi_Xp mai asteapta raspunsurile vis-a-vis de axa cu came, eu am renuntat. pt ca atunci cand pun o intrebare cat se poate de "la subiect" si primesc raspunsuri "din tren", nu-mi place; asa cum tie nu-ti palce cand ti se cer date clare, asa nu-mi palc mie rapsunsurile "teleshoping".
                  Last edited by Seba; 9 July 2009, 13:42.
                  Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                  Comment


                  • #39
                    seba, atunci explica-mi si mie de ce 2 masini din acelasi lot, aceleasi nivel de echipare, acelasi ulei, aceeasi benzina puse pe dyno , una are 91 de cai si una 86 de cai?!?!?

                    sebastian, zi-mi o zi sau poate ne vedem intr-o seara al kiseleff sa facem o comparatie intre softuri.
                    Last edited by NerviiMei; 9 July 2009, 12:48.
                    Fuarte Nervos !!!

                    Comment


                    • #40
                      esti sigur ca standul dyno a validat? certificari, metrologie, etc, totul 100% la punct? si masinile acelasi rulaj, acelasi traseu, acelasi sofer, aceleasi roti, aceeasi presiune, aceeasi benzina, aceleasi bujii, filtre, senzori ok la ambele, etc...
                      5CP e diferenta mare, raportat la 87, puterea standard, daca te referi la logan 1.6mpi. imi vine greu sa cred ca in fabrica se accepta sa se livreze masini cu diferente asa de mari de putere.
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #41
                        In teorie suna foarte frumos, masuram, monitorizam, adaptam softul.
                        Imi vine foarte greu sa cred ca aveti aparatura si mai ales personalul pregatit sa masoare diferente de compresie intre cilindri de ordinul.... cat? milibarilor?, sa stabileasca cu exactitate cantitatea de benzina injectata de fiecare injector (aici care e toleranta de determinare?) apoi sa adapteze softul la particularitatile motorului.
                        Asta nu inseamna ca nu se poate, dar repet... imi vine greu sa cred.
                        Sa inteleg ca eventualul client primeste o lista cu valorile pe fiecare cilindru inainte si dupa?
                        ECUFix
                        Please don't visit my homepage!

                        Comment


                        • #42
                          Destept pune problema Seba al nostru...
                          _
                          B 48 C U P - Ligheanul Agitat

                          sigpic

                          Comment


                          • #43
                            Originally posted by Seba View Post
                            esti sigur ca standul dyno a validat? certificari, metrologie, etc, totul 100% la punct? si masinile acelasi rulaj, acelasi traseu, acelasi sofer, aceleasi roti, aceeasi presiune, aceeasi benzina, aceleasi bujii, filtre, senzori ok la ambele, etc...
                            5CP e diferenta mare, raportat la 87, puterea standard, daca te referi la logan 1.6mpi. imi vine greu sa cred ca in fabrica se accepta sa se livreze masini cu diferente asa de mari de putere.
                            Nu stiu despre ce stand vorbiti voi dar noi avem un stand cu certificat de calitate si origine.
                            La montarea lui suntem asistati iar punerea in functiune se face lafel ca si echilibrarea de catre reprezentanul producatorului. Deabea dupa aceste se ofera certificatul de garantie.
                            Da sunt diferente mari si daca nu crezi, noi am masurat.
                            Nu ne bazam cand vorbim pe propile masuratori, tu pe ce te bazezi?
                            As vrea tocmai sa nu transformam discutia interesanta intr-una de bazar.
                            Referitor la inlocuirea axelor, sigur ca se poate ajusta softul pentru noile debite de admisie si evacuare obtinute, insa depinde ce axe are si gradele nu spun prea mult, ai nevoie de lift si de fiecare zona de lucru definita.
                            A arunca niste cifre legate de o axa este o mare prostie, te rog un grafic sau o masuratoare. De ex la
                            -0 grade cu rotatia in sensul... avem un lift de 5,774
                            - 5 grade lift de 5,733
                            - 10 grade lift de 5,602
                            - 15 grade rezulta un lift de 5,389
                            .................
                            - 90 grade rezulta lift de 0
                            Totul in mmm cu o abatere de +/- 0,1mm
                            Altfel nu am timp de vrajeala si oricum nu voi face aici demonstrratii tehnice si nici nu vreau sa conving pe cineva de ceva, doar discutam.
                            Domnule dublu dolariu $$ilvviu aceste masuratori le poate face clientul unde si cum vrea. Daca nu intervin mecanic eu nu-i schimb compresia.
                            Daca te referi la debite si mai ales la latente, deasemenea daca are scule poate masura singur momentul de comanda si cel de actionare corecta.
                            Ii putem spune daca vrea sa stie, nu e nici un secret.
                            Dar nu e astepta sa vindem secretele tehnoloiei, este vorba de munca, pasiunea si banii nostri totusi.
                            Referitor la masuratori o abatere de 5cp este destul de mare.
                            Daca repeti testul la o masina si obti in mod repetat valori aproximativ egate poti sa te bazezi pe diferenta altfel...
                            Noi la stand avem statie meteo pt a trece pe fisa conditile de desfasurare a testului, presiune atm, umiditate si temp care sigur influenteaza valorile masurate. Ce fac cum fac altii e problema lor.
                            La un grafic de putere nu luati in calcul doar val max, luati tot graficul si zona medie. Daca din soft ai posibilitatea sa limitezi un max de sarcina varful poate fi perfect definit insa nu si modul de a ajunge acolo.
                            Masinile merg in regimuri tranzitorii si cand faci puterea nu stai acolo cu remorca in spate, schimbi si oiei de la cap.

                            Originally posted by DomnulK View Post
                            seba, atunci explica-mi si mie de ce 2 masini din acelasi lot, aceleasi nivel de echipare, acelasi ulei, aceeasi benzina puse pe dyno , una are 91 de cai si una 86 de cai?!?!?

                            sebastian, zi-mi o zi sau poate ne vedem intr-o seara al kiseleff sa facem o comparatie intre softuri.
                            Da cu mare placere, intre softul tau modificat si al meu de serie.
                            Cineva poate sa vina sa citeasca softul, cat e de serie nu e nici un secret.
                            Nu am zis la Kiseleff, e prea in oras. Dar azi ai un privat. Poate veni si altcineva.
                            Last edited by RACINGCODE; 9 July 2009, 16:34. Reason: Automerged Doublepost

                            Comment


                            • #44
                              ati 'resoftat' pana acum vreun logan la o persoana fizica? nu de alta ..dar nu ar strica sa aflam o parere de la ei....sa vedem ,auzim si noi pareri de la client....din pura curiozitate...nu ca as contesta ceva din ce afirmi tu....poti sa imi faci legatura cu 'clientul' si pe privat daca vrei...multumesc anticipat
                              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

                              Comment


                              • #45
                                o sa-ti dea xp detaliile axelor daca il lamuresti ce si cum. lift, durata, unghi de avans, de intarziere, atat pt admisie cat si pt evacuare.
                                scuze de iesirea de mai devreme, dar de-abia incep sa ma conving ca nu-i totul teleshoping. probabil o sa ma dau pe brazda...
                                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                Anulare DPF
                                Politica de Securitate Google