Chiptuning custom

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Chiptuning custom

    Deschid aces thead din dorinta de a discuta o latura interesanta a unui subiect numit chiptuning, remapare, tuning electronic sau ...
    Am vazut capitole deschise pe aceasta tema insa aici imi doresc sa discutam despre un subcapitol.
    Toata lumea stie la ce se refera chiptuningul, ce urmareste...
    Custom tuningul asa cum spune si denumirea este clar ca reprezinta o operatie individualizata.
    Pentru acest tip de operatie cred ca putem desprinde doua ramuri si anume:
    - modificarea tine cont de client, adica de ce vrea acesta ...
    - modificarea tine cont de fiecare exemplar auto in parte, de particularitatile acestuia si apoi desigur de doleantele clientului
    Cred ca un adevarat customtuning este cel de al doilea enumerat de mine.

    Din pacate observ ca multi considera Dacia, nu numai Loganul ca pe un copil mai ... si vin cu tot felul de oferte, preturi care cred eu ca sunt si de o calitate corespondenta.
    Dacia consider ca merita aceeasi atentie ca si un Mercedes atunci cand faci resoftarea.
    Last edited by RACINGCODE; 8 July 2009, 09:26. Reason: o mica greseala de scriere la titlu

  • #2
    vrei sa zici ca tu faci ciptuningul diferit la fiecare masina???...ai grija ca si Doc mi-a zis la fel si cand a facut chiptuningul mi-a explicat ca e de fapt o harta universala si optimizata si testata...si ca ar fi mai buna decat una custom..chiar daca e mai 'soft'.Si dupa chip...faci si un dyno sau ceva de genu? ca sa vedem ce ne-ai modificat? si ce putere are masina dupa softul tau?
    Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

    Comment


    • #3
      Eu nu vreau sa discut despre RACINGCODE aici sau nu in mod direct.
      Nu vreau sa fac reclama, dar desigur ca am sa ma reportez la ceea ce facem noi evitand discutile despre ceea ce fac altii indiferent cum ii cheama.

      Masurarea de putere pe un stand dinamometric este o operatiune interesanta.
      Noi posedam astfel de echipament ce v-a fi pus in functiune in scurt timp in zona Berceni Bd.Metalurgiei.
      Cine vrea sa plateasca u test inante de modificare si unul dupa este liber sa o faca si noi chiar ii indicam asta insa nu este un serviciu la care sa obligam pe cineva, nu putem baga mana in buzunarul nimanui.
      Revenind la discutia despre modificarile custom este destul de explicat.
      Fiecare masina are particularitatile ei, chiar doua noi sunt diferite.
      Rezulta concluzia ca trebuiesc tratate diferit.
      Daca vreti intram putin si in amnunt.

      Comment


      • #4
        pai nu asta te-am intrebat? vrem sa aflam detalii ca..cine stie...mai sunt multi fara remapare.
        Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

        Comment


        • #5
          Softurile nu sunt gata facute, se fac individual.
          Vreau sa fie clar ca nu vorbim de copy-paste si ca e vorba de custom tuning in adevaratul sens al cuvantului.
          Am sa explic succint cum se procedeaza ca sa se inteleaga, pentru ca intrebarea pusa e bine venita.
          Se monitorizeaza masina, se observa abaterile intre piesele de serie, injectoare, aprindere, bobine, diferite alte comenzi.
          Se extrage softul care in prima faza se optimizeaza.
          Adica se fac corectile necesare sa coboare abaterile de la zeci de procente ( 7-27% abateri la injectoare) la unul , maxim doua procente daca nu se pot duce chiar la zero, se fac update de soft unde este cazul, in unele variante schimbari de algoritm de lucru a comenzilor din soft, prioritati de calcul... toate astea ajuta sa aduci motorul cat mai aproape de ce a gandit proiectantul si nu de ce iese pe poarta fabricii. Facand aceste oepratii f meticuloase cresti automat randamentul motorului, eficeinta acestuia reusind la aceeasi cantitate de combustibil sa obti acelasi lucru mecanic.
          Aceste operatii sunt extrem de meticuloase si necesita cunostinte plus posibilitatea de a interveni "in sistemul de operare" apoi e simplu sa cresti puterea cam pana unde vrei cu teste sau pana in limite pe care le sti din fisa de productie-proiectare.
          Multi tuneri ataca direct valorile ce influenteaza mersul motorului in mod direct fara a face corelarile de rigoare inate si dupa modificare, iar de aceea reprezentantele iau foc cand aud de tuning.
          Pai daca ai o abatere de 17% pe un injector 25% pe urmatorul si tot aca cat de echilibrat credeti ca merge motorul, saracul e prins in fier si nu se simte dar in timp apar uzuri si arzi gazul de pomana.
          Noi nu urmarim scaderea de consum dar este un efect secundar al optimizarii, iar la ECOTUNING se pune f mult baza si pe scadere in rest nu.
          Accesul la unele informatii este f greoi si f scump, dar daca vrei sa faci ceva serios investesti chiar daca castici ceva mai putin. Sursele noastre de lucru snt legate de fabricant, proiectant de soft si ecu...mai mult va rog sa nu-mi cereti sa spun pentru ca tine de secretul profesional.

          Comment


          • #6
            Despre costurile unei astel de operatii ce ne poti spune... sunt sigur ca 99% dintre posesori iau in considerare si criteriul financiar.
            sigpic

            Comment


            • #7
              intrebare ...cat dureaza interventia pe un logan benzinar ? cat costa ? si nu in ultimul rand ce garantie oferiti ca firma ptr lucrarea executata ? si Clientul poate asista lucrarea pe tot parcursul ei ?
              Un om inteligent nu va fi niciodata rau. Rautatea se naste din prostie, inferioritate si frustrare.

              Comment


              • #8
                sa inteleg ca voi intrati in softul controllerului si nu doar in memoria flash? ce decompilator pt sab c167 folositi? da-mi pm, daca nu vrei sa afle toata lumea.
                la ce poti sa-mi raspunzi public e daca va bagati sa faceti un soft pt un set de axe cu came sport, unghiuri crescute de la 180-190 la 240-260 de grade. si cam ce ar presupune chestia asta. operatii si costuri. mersi anticipat...
                Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                Comment


                • #9
                  Vorbeai de abateri, comenzi, soft. De ce la reviziile periodice ale masinii - care se platesc cu bani, nu cu nasturi - nu fac unitatile de service asa ceva, lasand la o parte interesul pentru vizitari cat mai dese? In fond tuning-ul (de orice factura) pleaca tot din randurile uzinei producatoare si a unitatilor de service.
                  De ce te-as alege pe tine ca tuner al masinii mele (nu-mi trebuie secrete profesionale sau referinte)? Fii obiectiv.
                  The future is already here - it's just not very evenly distributed. - W. Gibson

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Seba View Post
                    sa inteleg ca voi intrati in softul controllerului si nu doar in memoria flash? ce decompilator pt sab c167 folositi? da-mi pm, daca nu vrei sa afle toata lumea.
                    la ce poti sa-mi raspunzi public e daca va bagati sa faceti un soft pt un set de axe cu came sport, unghiuri crescute de la 180-190 la 240-260 de grade. si cam ce ar presupune chestia asta. operatii si costuri. mersi anticipat...
                    si daca vine pana la timisoara...si cand )
                    Pentru a evita imposibilitatea resetarii parolei pe forum, userii cu adresa de @yahoo.com sunt rugati sa activeze o alta adresa de mail, diferita de @yahoo.com.

                    Comment


                    • #11
                      raspunsuri

                      woau cate intrebari...
                      Am sa raspund usor la aproape tot si sper sa nu se supere nimeni daca evit unele raspunsuri foarte tehnice.
                      Odata eu nu pot sa raspund decat la nivelul meu de specializare, doi nu vreau sa spun tot si cred ca este incteles de ce.
                      Inclinatia mea este spre partea de mecanica fiind inginer electromecanic, ca o paranteza si absolvent de drept.
                      Softurile si modificarile electronice nu le face o persoana, pentru asta va adresati unei firme specializate cum este RacingCode unde exista specialisti in acest domeniu.
                      Daca eu acum povestesc f mult suna cam a reclama din partea noastra si eu nu vreau sa confisc acest topic, daca mai sunt si altii care fac asta, pot sa spuna ce cum fac chiar pe acest topic. In plus nu vreau sa convin pe nimeni, nu alergam dupa clienti, daca cineva intelege ceea ce spunem si abordarea noastra putem fi o variante din multitudinea de oferte de pe piata.
                      Referitor la preturi va pot spune ca pentru Dacia, politica noastra de vanzari, a facut sa folosim preturi mult mai accesibile decat la alte modele ociidentale desi, munca si cunostintele necesare nu pot fi mai jos. Foarte greu de vorbit de costuri deoarece prima data trebuie sa sti pe ce dai banii sa intelegi apoi evaluezi daca merita sau nu.
                      Doua Loganuri cu fabricatie in aceeasi data si optiuni similare pot costa diferit si desigur sa fie total diferite unul bunsi altul exceptional...de la o baba, la care i-a murit mosu si iesea doar cu nepotii in weekend sa ii duca la Sinaia. Pretul cred ca e ultimul care trebuie vazut, oricat ar costa un soft nu prea ajunge sa coste cat un motor.
                      Operatia dureaza cateva ore o jumatate de zi sau doar ceva mai repede. Este mult de lucru si meticulos, foarte multe valori cifre, rescalari de facut ...dureaza nu e cat bati din palme. Intr-o zi plina nu poti sa faci mai mult de 3-4 masini daca totul merge uns. Daca ar fi softuri gata si daca asta vreti... e in functie de bateria la calculatorul portabil. Cred ca faci 15 pe ora fara sa te srtesezi.
                      Garantia este 100% asupra lucrarii, dar daca doreste cineva TUV sau ceva similar recunaoscut in europa se poate dar cu alte costuri. Se poate oferi tot contracost in baza unui certificat garantie pe motor si tren de rulare. Folosind acestea pretul urca foarte mult si nu conteaza ca Dacia sau cine stie ce marca celebra. Daca cineva vrea sa plateasca se poate face, noi putem face asta, insa am incercat sa oferim ceva rezonabil ca pret.
                      Clientul poate asista la lucrare, chiar este bine sa faca asta sa nu creada ca masina lui a avut de suferit..., dar desigur de la o distanta care respecta intimitatea nu aplecat peste umar sau alte chestiuni ca de ... Atentie se lucreaza cu cifre multe si cu formule, iar daca faci o greseala poate fi costisitoare.
                      Cine doreste poate plati o masurare pe stand inante, dupa si cu sonde la un pret suplimentar.
                      Folosind arsenalul de tehnica se pot monitoriza pe parcursul testului f multi parametrii simultan.
                      Amestec, detonatii, temeraturi lichide, evacuare, aer in admisie, back presure, presiunea in turbo, iar daca acestea sunt acolo unde dorim totul e perfect cu exceptia faptului cand forta fizica dezvoltata poate fi mai mare ca rezistenta mecanica. Nu e cazul la Logan si masinile din familie dar la un EVO X... sau un Porsche turbo este cazul deci aici este o alta discutie.
                      Trebuie sa ai acces la o baza de informatii ce tin de subansamblele folosite pe masinile de serie, acele valori trebuie sa ramana sub cote de pericol.
                      Noi avem posibilitatea intr-o proportie de 90% sa primi informatile necesare, iar cel mai simplu exemplu sunt cutiile automate care pica dupa soft. Trebuie aflat de la producatorul de cutii ce valoare poate duce cutia respectiva si atunci chiar daca ai un motor superpotent la chip il domolesti sa fie docil sa nu o ia inantea transmisiei. Important felul in care faci ca sa obti cuplul sa nu vina ca un cocan si la schimbare sa scada apoi sa creasca progresiv nu brusc. Atentie vorbim de milisecunde nu de ore.
                      ca sa scurtez utin din dialog am sa pun eu un set de intrebari si raspunsuri care sunt des intalnite.

                      Întrebãri frecvente:


                      Dupã optimizarea calculatorului (ECU) vehiculul dumneavoastrã in mod normal va consuma mai puþin combustibil daca metineti acelaºi mod de condus – date exacte nu pot fi furnizate datorita diversitatii modelelor existente.

                      Când va setam vehiculul nu depasim parametri de funcþionare normali ai motorului si a componentelor adiþionale furnizate de producãtor. Mentinand un stil de condus normal nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.

                      In mod cert nu vor exista efecte secundare nedorite in exploatarea de zi cu zi si nici la verificarile tehnice periodice. Calculatorul nu va semnaliza erori iar modificarea sa nu va fi vizibila din exterior. De asemenea nu vor exista probleme in timpul functionarii zilnice nici in conditii de temperatura scazuta sau ridicata.

                      Vom calcula combustia ideala pentru motor si vom optimiza cuplul motor. Diverºi parametrii, cum ar fi cantitatea de combustibil injectata, schimbarea presiunii, timpul de injecþie si alþii vor fi de asemenea optimizaþi.

                      In general prin chiptuning se intelege imbunatatirea performantelor motorului prin cresterea cuplului. Aceasta insemnand ca motorul va avea o putere mai mare când veþi avea nevoie, cum ar fi atunci când depasiti o alta maºina sau in accelerare.

                      Niciodatã pana acum nu a fost posibila o imbunatatire atât de drastica a performantelor motorului raportata la o operaþie cu costuri aºa de reduse precum chip tuning.


                      Ar trebuii sa fac o înregistrare legala dupã chip tuning ?

                      In principiu, orice imbunatatire a performantei ar trebuii înregistrata daca depaseste 5% din performantele iniþiale, altfel licentata de operare expira ca de altfel si poliþa de asigurare.


                      Vor exista costuri adiþionale legate de compania de asigurãri?

                      Imbunatatirea performantelor implica inregistrarea legala si taxe aditionale pentru asigurare.(in Europa)
                      De toate acestea fiind responsabil propietarul.


                      Care este perioada de garanþie oferita?

                      Noi va oferim garanþie pe viata pentru produsele noastre.

                      Este tuning-ul vizibil din exterior?

                      Nu. Dar, puterea motorului este mãsurabila pe stand-uri de testare sau verificarea noilor parametri. Nu poate fi detectabil la nivelul calculatorului si nici nu poate fi probata cu sistemul de diagnosticare standard.


                      Autovehiculul se va încãlzi mai uºor dacat înainte?

                      Temperatura uleiului va fi mai mare (numai sub sarcina maxima). De exemplu la un Audi A4 TDI temperatura va creste in condiþiile menþionate mai sus doar cu 8 grade.


                      Chip Tuning-ul va scãdea durata de viata a autoturismului ?

                      Când facem modificãri asupra autoturismului dvs. nu depasim parametrii de funcþionare normali ai motorului si a componentelor fabricantului. In condiþiile unei exploatãri normale nu vor exista uzuri mecanice suplimentare.


                      De ce fabricantul nu optimizeazã el insusi autovehiculul ?

                      Fabricantul produce autovehiculul pentru piaþa globala. In alte tari capacitatea cilindrica nu corespunde cu normele Europene. De asemenea rularea autovehiculului la altitudini ridicate afecteazã combustia in mod negativ. Totuºi aceste aspecte nu se aplica in Europa. Aici, conteazã diversitatea motoarelor ce echipeazã autovehiculele. Dupã ce autovehiculul este fabricat poate fi testat pe standu-l ce masoara puterea si puterea acestuia poate fi crescutã. Deci aici este toleranta oferita de cãtre producãtor.


                      Sunt nevoit sa-mi schimb sistemul de frânare datorita creºterii performantelor ?

                      Agenþia de inspecþia tehnica garanteazã 20% mai multa putere decât cel mai puternic motor pe platforma respectiva.


                      Exista excepþii privind transmisia automata ?

                      Nu. Vehiculele cu transmisie automata sunt echipate cu alt ECU, dar creºterile de performanta nu sunt afectate. Transmisia automata va fi modificata de noi.


                      Acest proces este reversibil ?

                      Configuraþia de fabrica este întotdeauna salvata si poate fi programata in ECU oricând. Binienteles procesul poate fi reversibil oricând.

                      Comment


                      • #12
                        Din moment ce este un anunt, si nicidecum un subiect de dezbatere, va urma a fi mutat la sectiunea de anunturi, urmand tot algoritmul mutarii.
                        PS: rog totusi, a nu mai face reclama "mascata", unii s-ar putea simti jigniti. Aveti ceva de promovat, va faceti un thread separat la bursa.

                        Comment


                        • #13
                          Am fost intrebat daca putem seta o masina care are axe schimbate.
                          Sigur ca o putem seta si daca vrea performanta ii putem recomanda si un alt ecu.
                          Noi avem profile de axe pentru masini de performanta in special pt mitsubishi evo 7,8,9,10 marca casei, avem ecu propriu care functioneaza este pe masina este in dezvoltare.
                          Specialistul care se ocupa de acestea este licentiat avand diploma IPC de inginer electronist din USA. El poate sa va raspunda la partea de cod masina, programare eu fiind doar un utilizator modes al unor sisteme de operare. Desigur revenindu-mi o mare din partea mecanica , uncghiuri, rapoarte si alte diverse valori.
                          Daca cu as fi sanctionat pt reclama as putea scrie mai mult cateva lincuri...

                          Originally posted by Cezar View Post
                          Din moment ce este un anunt, si nicidecum un subiect de dezbatere, va urma a fi mutat la sectiunea de anunturi, urmand tot algoritmul mutarii.
                          PS: rog totusi, a nu mai face reclama "mascata", unii s-ar putea simti jigniti. Aveti ceva de promovat, va faceti un thread separat la bursa.
                          Pai asa nu ne intelegem si nu e normal sa discutam asa.
                          Sa vina toti sa scrie ce fac cum fac, fiecare care are de spus ceva despre custom.
                          Eu nu pot si daca pot nu e etic sa vorbesc despre ei , altii.
                          Nu vreau sa se transforme intr-o vanatoare de vrajitoare.
                          Chiar nu am nevoie de reclama si nu asta vizez insa nu pot sa dau informatile altfel.
                          Va rog respectuos sa nu luati asta ca pe reclama, oricine poate sa-si exprime aici punctul de veder, cunostintele si asa mai departe.
                          Last edited by RACINGCODE; 8 July 2009, 16:37. Reason: Automerged Doublepost

                          Comment


                          • #14
                            @racingcode: vrei nu vrei, avand si userul cu numele firmei si povestind logic de firma la care lucrezi, aproape tot ce spui poate fi considerat reclama, mascata sau nu. daca vine vreun useer si zice "am facut nu stiu ce la racingcode si sunt multumit" se accepta. in momentul cand tu faci parte din echipa racingcode, e reclama. sau nu!?
                            daca nu ma insel ai facut topic la bursa...daca nu, e cazul sa-ti faci unul
                            atata timp cat suntem pe sectiunea de discutii tehnice, numele firmelor implicate, mentionate mai ales din partea userilor care lucreaza la acele firme, implica reclama. ca si cand te uiti la un film si vezi ca pe sticla de bere a lui brusc vilis scrie "timisoreana". clar aia au sponzorizat productia filmului
                            si doc a fost avertizat pt exact aceeasi chestie ca si tine, fara sa fie atent la sectiune, si-a pomenit oferta de remapari pe un topic tehnic. no problem, faceti-va reclama, dar pe sectiunea de anunturi. cred ca se poate duce o discutie tehnica si fara pomenirea numelor firmelor implicate, nu?
                            asa...
                            acum sa revenim la durerea mea si a lui xp e vorba de logan, 1.6mpi respectiv de 1.6_16v, nu de mitsubishi evo. la softul pt axe schimbate, ma refer...
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Asta a fost inspiratia mea de moment pt ca userul care-l doream nu am putut sa-l fac.
                              Pe un forum insa ai sa vezi zeci de mi de nicknameuri de toate felurile.
                              Eu m-am prezentat se stie cine sunt si nu vreau acest topic pentru reclama, iar la topicul de reclama nu facem discutii ci expunem, u este cazul.
                              Daca vrei sa spui ceva constructiv iti multumesc altfel te rog sa nu faci flame si noise pe forum.
                              Nu am intrat sa ma cert cu nimeni, sa discut cu nimeni si priveste multitudinea de intrebari la care am raspuns.
                              Daca iti pot fi de folos cu ceva tehnic am sa te rog sa iti exprimi nedumerirea cel putin lafel de civilizat cum o fac si eu.
                              Revenind la subtanta subiectului am sa va spun ca a face un reglaj pe fiecare masina in parte trebuie timp, cunostinte, conditii si bani. Subliniez faptul ca producatorul nu este lipsit de cunostinte si oricand vrea poate angaja un specialist de talie sa faca asta. Este totusi peste mana in conditile in care Dacia la pitesti produce aproape 1000 masini pe zi.
                              Nu se poate face decat manual. deci dureaza, strica fluxul, masinile trebuiesc stocate.La fiecare masina daca ar fi sa se lucreze doar o ora ai avea nevoie de x specialisti si un loc imens, costul ar creste si ... nu e rentabil.
                              Trebuie inteles ca producerea de autovehicule nu este o pasiune ci o afacerece trebuie rentabilizata la max in vederea obtinerii unui profit substantial. Pe poarta fabriccii masina se factureaza cu cel mult 1/2 din pretul de lista de la magazin. Restul sunt ...

                              Originally posted by Seba View Post
                              @racingcode: vrei nu vrei, avand si userul cu numele firmei si povestind logic de firma la care lucrezi, aproape tot ce spui poate fi considerat reclama, mascata sau nu. daca vine vreun useer si zice "am facut nu stiu ce la racingcode si sunt multumit" se accepta. in momentul cand tu faci parte din echipa racingcode, e reclama. sau nu!?
                              daca nu ma insel ai facut topic la bursa...daca nu, e cazul sa-ti faci unul
                              atata timp cat suntem pe sectiunea de discutii tehnice, numele firmelor implicate, mentionate mai ales din partea userilor care lucreaza la acele firme, implica reclama. ca si cand te uiti la un film si vezi ca pe sticla de bere a lui brusc vilis scrie "timisoreana". clar aia au sponzorizat productia filmului
                              si doc a fost avertizat pt exact aceeasi chestie ca si tine, fara sa fie atent la sectiune, si-a pomenit oferta de remapari pe un topic tehnic. no problem, faceti-va reclama, dar pe sectiunea de anunturi. cred ca se poate duce o discutie tehnica si fara pomenirea numelor firmelor implicate, nu?
                              asa...
                              acum sa revenim la durerea mea si a lui xp e vorba de logan, 1.6mpi respectiv de 1.6_16v, nu de mitsubishi evo. la softul pt axe schimbate, ma refer...

                              Cea ce faci tu aici suna a provocare.
                              Normal ca putem face softul pt o Dacia cu axe schimbate, chiar ii pot oferi si axe cu diverse profilori.
                              Sa discutam ipotetic, ce vrea de la acea Dacia?
                              Last edited by RACINGCODE; 8 July 2009, 19:14. Reason: Automerged Doublepost

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google