Alegerea Tobelor Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Alegerea Tobelor Sport

    La achizitionarea unei tobe sport sau atunci cand doriti sa montati un traseu de esapament performant este bine sa tineti cont de cateva aspecte esentiale:

    O toba sport achizitionata din comert poate constitui un minus de performanta pentru masina daca aceasta nu este bolt-on (dedicata pe tipul respectiv de masina) sau daca, in cazul in care este model universal, nu este optimizata pentru motorizarea pe care o aveti. De regula comerciantii nu ofera prea multe informatii privitor la aceste detalii, fiind in special interesati sa-si vanda marfa de pe stoc.

    Legat de termenul universal, putem spune ca de fapt nu exista tobe universale ci mai corect ar trebui sa se numeasca tobe sport pe tipuri de motorizari, fara teava profilata. Pentru ca in speta un sistem de esapament bolt-on este format din tobe specifice „universale” si teava profilata.
    Ceea ce da eficienta tehnica este dimensionarea corespunzatoare a formei, structurii interioare, volumului si diametrului interior al tobelor pe de-o parte si optimizarea traseului de tubulatura pe de-alta parte.

    Ca exemplu, o toba universala sport eliptica inlet Ø57 pentru motorizare 2.0, 110-150 CP care merge pe BMW 320 E46 se poata monta si pe golf IV motorizari similare, diferind in special suportii de prindere si teava de mufara. Bineinteles ca ornamentul final al tobei depinde de forma decupajului spoilerului si de preferintele clientului. Insa din acest aspect nu rezulta ca aceasta toba este universala. Pentru ca pusa de exemplu pe skoda fabia 1.4 sau renault megane 1.6 este un kitch atat din punct de vedere al efectului tehnic (se pierde cuplu pe turatii mici) cat si al variantelor de montaj si al design-ului.

    # Din aceste considerente este bine sa consultati mai multe surse tehnice, prieteni mai priceputi sau specialisti din service atunci cand va hotarati sa dati banii pe niste tobe de inox sport indiferent ce marca sunt ele
    # Facand o paralela pentru o elucidara mai clara a sistemului de vanzari la „tobele universale”, modelul de toba cu tips Borla cod:51873 care poate fi gasit pe site, atunci cand este comandata on-line, clientul este intrebat ulterior pentru ce tip de masina este solicitat. Reperul respectiv se produce astfel in mai multe variante constructive (chiar daca este acelasi cod) in functie de tipul de motorizare: cu diametru de tub interior 45-76 mm, lungime 350-500 mm, intrare centrala sau laterala pe capac, cu sau fara incinta acustica interioara etc., fiind astfel livrata in varianta optima pentru masina precizata. Aspectul este valabil si pentru restul tobelor de acest tip.

    # Nomenclatorul de „tobe universale” Borla cuprinde peste 950 de tipodimensiuni grupate pe formatele de capac cerc (100, 120, 135, 150, 200 mm), elipsa (100x170, 100x240, 117x187, 128x235 mm) si stadion (90x175 si 130x200 mm), pe lungimi de 250-500 mm, diametre de tub interior (40,45,50,57,63,76 mm), inlet/outlet in diverse combinatii, cu sau fara incinta acustica suplimentara.
    # Daca v-ati achizitionat un sistem bolt-on dedicat , singurul aspect de care trebuie sa tineti cont este sa optati pentru un service serios care sa efectueze montajul corect pentru a nu aparea probleme de etanseitate, montaj defectuos al suportilor de prindere sau alte neconformitati minore. In schimb daca doriti un sistem de esapament custom atat ca performanta cat si ca sunet si design intrebati de doua ori inainte de a lua decizia finala.

  • #2
    Deci, mare atentie cand cumparati o toba pt masina!

    Comment


    • #3
      eu am aruncat pe ea un Stelco de care sunt tare mandru...oricum,multumim de sfaturi si de thread

      Comment


      • #4
        eu vreau sa-mi iau un b-force de pe un site ... este importata din anglia si cica este din carbon...
        Attached Files
        sigpichttp://www.loganclub.ro/forum/newthread.php?do=newthread&f=6

        Comment


        • #5
          Sa fie pt motoarele de 1.2, 1.4...

          Comment


          • #6
            YNP, presupun ca te referi la o evacuare cap-coada cand te referi la Cuplu. Altfel, toba finala nu face nimic altceva decat sunet
            sigpic

            Comment


            • #7
              Pierderea de cuplu la turatii mici o ai cand ai toata evacuarea schimbata si ne aleasa corect

              Comment


              • #8
                Salut, spune-mi si mie te rog cum as putea sa-mi fac si eu evacuarea cap coada pe un sandero, dar nu as vrea sa se auda foarte tare. La drum lung, imi curge sange din urechi(am avut o toba pe ea) mersi.
                http://www.loganclub.ro/forum/vand_j...00-t25449.html

                Comment


                • #9
                  sa cumperi teava de inox si sa te duci la baietii care monteaza tobe si sa ii rogi sa ti-o modeleze exact cum e cea de fabrica(iar cea de inox sa fie acelasi diametru).ca intermediara si finala(poate gasesti cu silencer) le gasesti la Pilot.ro.

                  Comment


                  • #10
                    Pe mine ma batea gandul sa scot CAT si sa fac cu teava de 55 cap coada doar toba finala sa o pun, si ca o solutie mai ieftina sa pun finala de vreun BMW ceva
                    http://www.loganclub.ro/forum/vand_j...00-t25449.html

                    Comment


                    • #11
                      excelenta idee cu teava de 55 cap-coada... cum ai ajuns fix la acei 55mm? de ce nu 50? subaru 2 litrii turbo are pe 60-65, tu la 1.6 aspirat pui de 55. mergi cu motorul doar peste 4500rpm? ai axe cu came marite? cum ai ajuns la 55-ul ala?
                      eu de 2 ani caut formule de calcul a evacuarilor si din tot ce-am gasit, cu orice metoda as fi calculat, cei 45mm ai evacuarii de logan sunt exact ce trebuie la motorul stock si o utilizare decenta. daca mergi preponderent sportiv, poti pune un traseu pe 50, dar 55...hm...as zice ca e cam mult
                      Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                      Comment


                      • #12
                        Ø50-60 pentru motorizare 2.0, 110-150 CP si mai mult. Problema e ca daca tu pui pe logan teava de 55 pierzi tot cuplul la turatii mici, si vorba lu Seba nu mergi cu ea doar in 45000RMP. poate sa gasesti o teava de maxim 47-48Ø. si cu finala de BMW ce o sa faci?tu ai vazut cat e o finala de bmw?aici ma refer si la pret/si la dimensiune.majoritatea din cate stiam eu sunt cam ovale...
                        Last edited by ynp_46; 12 January 2010, 11:36.

                        Comment


                        • #13
                          Eu am teava de 45mm fara catalizator fara intermediara si finala direct-flow si tot se simte cuplu putin scazut pe turatie mica.Si din mers daca vrei sa faci o depasire ceva si esti sub 3000rpm pleaca mai greu putin,nu vreau sa imi imaginez cum e cu teava de 55mm goala)/
                          Evacuarea stock la logan e de 45mm pana in intermediara,din intermediara in finala e de 40mm.
                          AG 16 Y M A

                          Comment


                          • #14
                            la voi la unupatru e o gatuire, la unusase empei masurasem iesirea finalei si e de 45mm. la saispevolti n-am verificat, dar banuiesc ca aceiasi 45 de mm o sa-i gasesc daca masor.
                            apropo de ce zicea ynp, tot cam 48-50 mi-a iesit si mie din calcule evacuarea cap-coada la 1.6, cu sau fara axe tiganite, dar folosit intr-un regim preponderent peste 4000rpm.
                            Democratia nu inseamna ca faci ce vrei, ci ca ai dreptul sa faci ceea ce trebuie.

                            Comment


                            • #15
                              Pai asa va vreau. Asta vroiam , idei de asta m-am bagat in seama aici,vreau dar nu stiu cum. Si in final voi spuneti sa o las asa ? SEBA spune tu o idee ca am incredere in judecata ta .
                              http://www.loganclub.ro/forum/vand_j...00-t25449.html

                              Comment

                              Working...
                              X
                              Anulare DPF
                              Politica de Securitate Google