La achizitionarea unei tobe sport sau atunci cand doriti sa montati un traseu de esapament performant este bine sa tineti cont de cateva aspecte esentiale:
O toba sport achizitionata din comert poate constitui un minus de performanta pentru masina daca aceasta nu este bolt-on (dedicata pe tipul respectiv de masina) sau daca, in cazul in care este model universal, nu este optimizata pentru motorizarea pe care o aveti. De regula comerciantii nu ofera prea multe informatii privitor la aceste detalii, fiind in special interesati sa-si vanda marfa de pe stoc.
Legat de termenul universal, putem spune ca de fapt nu exista tobe universale ci mai corect ar trebui sa se numeasca tobe sport pe tipuri de motorizari, fara teava profilata. Pentru ca in speta un sistem de esapament bolt-on este format din tobe specifice „universale” si teava profilata.
Ceea ce da eficienta tehnica este dimensionarea corespunzatoare a formei, structurii interioare, volumului si diametrului interior al tobelor pe de-o parte si optimizarea traseului de tubulatura pe de-alta parte.
Ca exemplu, o toba universala sport eliptica inlet Ø57 pentru motorizare 2.0, 110-150 CP care merge pe BMW 320 E46 se poata monta si pe golf IV motorizari similare, diferind in special suportii de prindere si teava de mufara. Bineinteles ca ornamentul final al tobei depinde de forma decupajului spoilerului si de preferintele clientului. Insa din acest aspect nu rezulta ca aceasta toba este universala. Pentru ca pusa de exemplu pe skoda fabia 1.4 sau renault megane 1.6 este un kitch atat din punct de vedere al efectului tehnic (se pierde cuplu pe turatii mici) cat si al variantelor de montaj si al design-ului.
# Din aceste considerente este bine sa consultati mai multe surse tehnice, prieteni mai priceputi sau specialisti din service atunci cand va hotarati sa dati banii pe niste tobe de inox sport indiferent ce marca sunt ele
# Facand o paralela pentru o elucidara mai clara a sistemului de vanzari la „tobele universale”, modelul de toba cu tips Borla cod:51873 care poate fi gasit pe site, atunci cand este comandata on-line, clientul este intrebat ulterior pentru ce tip de masina este solicitat. Reperul respectiv se produce astfel in mai multe variante constructive (chiar daca este acelasi cod) in functie de tipul de motorizare: cu diametru de tub interior 45-76 mm, lungime 350-500 mm, intrare centrala sau laterala pe capac, cu sau fara incinta acustica interioara etc., fiind astfel livrata in varianta optima pentru masina precizata. Aspectul este valabil si pentru restul tobelor de acest tip.
# Nomenclatorul de „tobe universale” Borla cuprinde peste 950 de tipodimensiuni grupate pe formatele de capac cerc (100, 120, 135, 150, 200 mm), elipsa (100x170, 100x240, 117x187, 128x235 mm) si stadion (90x175 si 130x200 mm), pe lungimi de 250-500 mm, diametre de tub interior (40,45,50,57,63,76 mm), inlet/outlet in diverse combinatii, cu sau fara incinta acustica suplimentara.
# Daca v-ati achizitionat un sistem bolt-on dedicat , singurul aspect de care trebuie sa tineti cont este sa optati pentru un service serios care sa efectueze montajul corect pentru a nu aparea probleme de etanseitate, montaj defectuos al suportilor de prindere sau alte neconformitati minore. In schimb daca doriti un sistem de esapament custom atat ca performanta cat si ca sunet si design intrebati de doua ori inainte de a lua decizia finala.
O toba sport achizitionata din comert poate constitui un minus de performanta pentru masina daca aceasta nu este bolt-on (dedicata pe tipul respectiv de masina) sau daca, in cazul in care este model universal, nu este optimizata pentru motorizarea pe care o aveti. De regula comerciantii nu ofera prea multe informatii privitor la aceste detalii, fiind in special interesati sa-si vanda marfa de pe stoc.
Legat de termenul universal, putem spune ca de fapt nu exista tobe universale ci mai corect ar trebui sa se numeasca tobe sport pe tipuri de motorizari, fara teava profilata. Pentru ca in speta un sistem de esapament bolt-on este format din tobe specifice „universale” si teava profilata.
Ceea ce da eficienta tehnica este dimensionarea corespunzatoare a formei, structurii interioare, volumului si diametrului interior al tobelor pe de-o parte si optimizarea traseului de tubulatura pe de-alta parte.
Ca exemplu, o toba universala sport eliptica inlet Ø57 pentru motorizare 2.0, 110-150 CP care merge pe BMW 320 E46 se poata monta si pe golf IV motorizari similare, diferind in special suportii de prindere si teava de mufara. Bineinteles ca ornamentul final al tobei depinde de forma decupajului spoilerului si de preferintele clientului. Insa din acest aspect nu rezulta ca aceasta toba este universala. Pentru ca pusa de exemplu pe skoda fabia 1.4 sau renault megane 1.6 este un kitch atat din punct de vedere al efectului tehnic (se pierde cuplu pe turatii mici) cat si al variantelor de montaj si al design-ului.
# Din aceste considerente este bine sa consultati mai multe surse tehnice, prieteni mai priceputi sau specialisti din service atunci cand va hotarati sa dati banii pe niste tobe de inox sport indiferent ce marca sunt ele
# Facand o paralela pentru o elucidara mai clara a sistemului de vanzari la „tobele universale”, modelul de toba cu tips Borla cod:51873 care poate fi gasit pe site, atunci cand este comandata on-line, clientul este intrebat ulterior pentru ce tip de masina este solicitat. Reperul respectiv se produce astfel in mai multe variante constructive (chiar daca este acelasi cod) in functie de tipul de motorizare: cu diametru de tub interior 45-76 mm, lungime 350-500 mm, intrare centrala sau laterala pe capac, cu sau fara incinta acustica interioara etc., fiind astfel livrata in varianta optima pentru masina precizata. Aspectul este valabil si pentru restul tobelor de acest tip.
# Nomenclatorul de „tobe universale” Borla cuprinde peste 950 de tipodimensiuni grupate pe formatele de capac cerc (100, 120, 135, 150, 200 mm), elipsa (100x170, 100x240, 117x187, 128x235 mm) si stadion (90x175 si 130x200 mm), pe lungimi de 250-500 mm, diametre de tub interior (40,45,50,57,63,76 mm), inlet/outlet in diverse combinatii, cu sau fara incinta acustica suplimentara.
# Daca v-ati achizitionat un sistem bolt-on dedicat , singurul aspect de care trebuie sa tineti cont este sa optati pentru un service serios care sa efectueze montajul corect pentru a nu aparea probleme de etanseitate, montaj defectuos al suportilor de prindere sau alte neconformitati minore. In schimb daca doriti un sistem de esapament custom atat ca performanta cat si ca sunet si design intrebati de doua ori inainte de a lua decizia finala.
Comment